W202 mersun avainongelmia
W202 mersun avainongelmia
Auto on C sarjan 200 kompura farkku, vuosimallia 2001, ajettu noin 140tuh.
Aikaisemmin kun työnsit avaimen paikalleen, niin kuului rapsahdus ja avain vapautui sekä rattilukko. Sitten alkoivat vaikeudet siten, että avain ei enää vapautunut, vaikka kuinka rimpuili sen kanssa, kunnes sattumalta tulin painaneeksi "avaa" nappulaa siinä avaimessa, heti kuului rapsahdus, ja auto käynnistyi ja pelasi normaalisti.
No siitähän tuli sitten vakiokäytäntö, kunnes nyt viime päivinä, ei tahdo enää avata oviakaan, (avaimen CR2025 patterit vaihdettu ja mitattu) koska avaimenperässä olevaa metalliavainta ei varmaan koskaan oltu käytetty, niin sekin oli tietenkin sopivasti jumissa, joten muija ei enää uskaltanut lähteä autolla kauppaan kun ei saanut ovia kiinni. (äsken, vain muutama minuutti sitten kävin koettamassa antaa sille metalliavaimelle hieman poweria, ja sehän piruvie avautui)
No kymysys kuuluu kuitenkin, että osaako kukaan antaa neuvoja asian suhteen, omat konstit ovat jo loppuneet, ja Veholle tai vastaavaan ei näin eläkeläisenä ensimmäiseksi tule mieleen autoa viedä, täällä foorumilla on kuitenkin niin paljon mersutaitajia, että täältä ekaksi apua, jos löytyy.
Kari 0405719686 tai [email protected]
Terkut, Kari
Aikaisemmin kun työnsit avaimen paikalleen, niin kuului rapsahdus ja avain vapautui sekä rattilukko. Sitten alkoivat vaikeudet siten, että avain ei enää vapautunut, vaikka kuinka rimpuili sen kanssa, kunnes sattumalta tulin painaneeksi "avaa" nappulaa siinä avaimessa, heti kuului rapsahdus, ja auto käynnistyi ja pelasi normaalisti.
No siitähän tuli sitten vakiokäytäntö, kunnes nyt viime päivinä, ei tahdo enää avata oviakaan, (avaimen CR2025 patterit vaihdettu ja mitattu) koska avaimenperässä olevaa metalliavainta ei varmaan koskaan oltu käytetty, niin sekin oli tietenkin sopivasti jumissa, joten muija ei enää uskaltanut lähteä autolla kauppaan kun ei saanut ovia kiinni. (äsken, vain muutama minuutti sitten kävin koettamassa antaa sille metalliavaimelle hieman poweria, ja sehän piruvie avautui)
No kymysys kuuluu kuitenkin, että osaako kukaan antaa neuvoja asian suhteen, omat konstit ovat jo loppuneet, ja Veholle tai vastaavaan ei näin eläkeläisenä ensimmäiseksi tule mieleen autoa viedä, täällä foorumilla on kuitenkin niin paljon mersutaitajia, että täältä ekaksi apua, jos löytyy.
Kari 0405719686 tai [email protected]
Terkut, Kari
Ensinnäkin, tervetuloa foorumille!
Mulla oli '99 200 CDI:n kanssa hyvin samankaltainen ongelma joka sitten paheni pisteeseen jossa autoa ei saanut enää käyntiin. Loppujen lopuksi vika löytyi akunkengästä, josta lähtee plus-navalta ison johdon lisäksi kaksi pienempää. Näitä pienempiä johtoja paikallaanpitävä pultti oli löystynyt sen verran, ettei virta enää kulkenut kunnolla mm. virtalukolle. Pultin kiristäminen korjasi ongelman. Vikaa etsittiin pitkään ja hartaasti.
Mulla oli '99 200 CDI:n kanssa hyvin samankaltainen ongelma joka sitten paheni pisteeseen jossa autoa ei saanut enää käyntiin. Loppujen lopuksi vika löytyi akunkengästä, josta lähtee plus-navalta ison johdon lisäksi kaksi pienempää. Näitä pienempiä johtoja paikallaanpitävä pultti oli löystynyt sen verran, ettei virta enää kulkenut kunnolla mm. virtalukolle. Pultin kiristäminen korjasi ongelman. Vikaa etsittiin pitkään ja hartaasti.
Kiitoksia toivotuksista!onre kirjoitti:Ensinnäkin, tervetuloa foorumille!
Mulla oli '99 200 CDI:n kanssa hyvin samankaltainen ongelma joka sitten paheni pisteeseen jossa autoa ei saanut enää käyntiin. Loppujen lopuksi vika löytyi akunkengästä, josta lähtee plus-navalta ison johdon lisäksi kaksi pienempää. Näitä pienempiä johtoja paikallaanpitävä pultti oli löystynyt sen verran, ettei virta enää kulkenut kunnolla mm. virtalukolle. Pultin kiristäminen korjasi ongelman. Vikaa etsittiin pitkään ja hartaasti.
Olen kyllä ollut jäsen jo vuosia, mutta sen foorumin kaatumisen jälkeen kirjautuminen ei enää onnistunut millään ilveellä, piti vaihtaa jopa toiseen mailiosoitteeseen ja uudella nimella kirjautua "uutena" kundina, SITTEN onnas.
Mutta asiaan! Kiitos vinkistä, arvaa jos hyökkään auton takalaatikkoon heti kun tontille ilmaantuu. Napojen puhdistus ei liene huono idis sekään.
Terkut, Kari
Morjens taas!CDI203 kirjoitti:Avain purkaa ja tarkistaa varsinkin sen kärsä
Nyt on akunnavat putsattu, ja ne kaks punaista johtoa avattu, nitkuteltu ja kiristetty taas. Avaimenkin purkasin, mutta siitä en vikaa löytänyt, toisinsanoen, se oli täynnä mikroskooppisen pieniä vastuksia sun muita hämähäkkejä (lue piirikortteja) minkäänsorttista kelaa en sieltä löytänyt, joten pattereiden putsaus ja kasaus. Kuvankin otin kortista molemmin puolin, ja jos onnaa, niin on liitteenä.
Edelleen olen siis neuvoja vailla, koska nuo edelliset toimenpiteet eivät
muutosta saaneet aikaiseksi, ehkä sittenkin on sitten se virtalukon pohja, onko kenelläkään tietoa paljonko sellainen käikäle maksaa?
Terkut, Kari
Tervetuloa takasin forumille.Kari1950 kirjoitti:Morjens taas!CDI203 kirjoitti:Avain purkaa ja tarkistaa varsinkin sen kärsä
Nyt on akunnavat putsattu, ja ne kaks punaista johtoa avattu, nitkuteltu ja kiristetty taas. Avaimenkin purkasin, mutta siitä en vikaa löytänyt, toisinsanoen, se oli täynnä mikroskooppisen pieniä vastuksia sun muita hämähäkkejä (lue piirikortteja) minkäänsorttista kelaa en sieltä löytänyt, joten pattereiden putsaus ja kasaus. Kuvankin otin kortista molemmin puolin, ja jos onnaa, niin on liitteenä.
Edelleen olen siis neuvoja vailla, koska nuo edelliset toimenpiteet eivät
muutosta saaneet aikaiseksi, ehkä sittenkin on sitten se virtalukon pohja, onko kenelläkään tietoa paljonko sellainen käikäle maksaa?
Terkut, Kari
Ensinnäkin paina kuvien välissä enteriä kerran pari niin ei levene sivut mahottomiksi.
Kela on toi musta.
Pyydä kännykkähuoltoa juottamaan kelan ja nappien juotokset uusiksi. Tai joku jolla on oikeasti taito juottaa avainta.
Avain maksaa n 250-300 ja virtalukko kaiketi n 700-1500.
Että tervetuloamuoviavainten maailmaan.
CDI203 saattaisi pystyä asiaasi auttamaan hieman edullisemmin kuin veho, kysele häneltä.
Itse jouduin ostamaan uuden avaimen kun vanhaa ei saanut korjattua edes 2 varaosa-avaimen voimin (itse juottelin oikein mikroskoopin kanssa).
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.