mercedes-benz kaukosäädinavaimen testaus

Keskustelua mese.fi:n omasta wikitietokannasta.

http://www.mese.fi/mekka/
Vastaa Viestiin
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

mercedes-benz kaukosäädinavaimen testaus

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Tässäpä helppo tapa tarkistaa avaimen toiminta ja pariston varauksen tila. Kyseinen avain on 2001 w210 mutta pätee stilettiin myös, tosin stilettiavaimessa nappia pitää painaa 2sek että punavalo syttyy. Miksi ei ohjeet päde muihinkin IR avaimiin merkistä riippumatta, varsinkin signaalin testaus.

Etupuolen punaisen ledin kirkkaus indikoi suoraan silmin havaittavasti paristojen varauksen tilaa. Mitä kirkaampi, sen parempi paristo. Mutta minun mielestä sävyerot on aivan liian pieniä kirkkaan ja himmeän välillä.

Ei hätää, Katso kännykän kameralla avaimen IR päätä, ja siitä näkee tarkemmin pariston tilanteen.

Videossa siis ensimäisen avaimen paristo on huonossa hapessa, eikä siis enää radioyhteys toimi ilmeisesti lainkaan, mutta infrapuna toimii 80cm päästä auton ovesta.

Toinen avain on uudehkoilla, mutta ei uusilla paristoilla. Ero on silmiinpistävän suuri.


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=76rdteCYvVw[/youtube]
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

Jatkanpa tähän sen verran että mitä voi tehdä kun se valo ei patterin vaihdon jälkeen vieläkään syty. Kaupasta on saatettu myydä tyhjä patteri. CR2025 -nappi ei ihan noin vain itsekseen tyhjene mutta ainakin itse sain kaupasta aluksi napin jolle mittari näytti jännitteeksi 0,7 volttia.

Kun patteri on varmistettu ja toiminta todettu olemattomaksi, voi stilettiavaimen avata. Tässä kohteena 1407601406, eli ässän avain.

Itse kuoressa ei ole ruuveja vaan se on kasattu vain painamalla. Ja on tiukassa. Isoilla ruuvimeisseleillä, puukoilla ja muilla kodin yleisvälineillä kotelu kuitenkin avautui tunnin ähräämisen jälkeen. Rakenne on vähän hassu ja mukana oli selvästi liimaa.

Kuva

Kun kuoret on viimein purettu, leviää pöydälle tämmöset kamat:

Kuva

Tuo etualalla oleva pieni kalikka, jossa teksti Thailand ym. on nyt tässä irti ja jalat hukanneen se on mahdoton juotella takaisin. Itsessään avaimen elektroniikka on hyvin esillä ja murentuneet juotokset pitäisi löytyä suurennuslasilla.

Kuva

Kuva

Onnea korjausyrityksille.

Ai niin. Jos jollain on joutilaana ehjä 1407601406 -avain niin saa tarjota.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

jopas sulla oli huono säkä avaimen kanssa. yleensä tuo katkaisija on vain irti ja vastaavia uusiakin saa kaupasta.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
rikka
Viestit: 10
Liittynyt: 12.4.2012 19:05
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rikka »

ei 1407600306 kelpaisi. sellainen on jäänyt lpöytälaatikkoon?
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

rikka kirjoitti:ei 1407600306 kelpaisi. sellainen on jäänyt lpöytälaatikkoon?
Enpä ole edes ihan varma passaako se. Jos hinta on sopivan vähäinen niin voisin kokeilla.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5983
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Vara-avaimen siis saisi siitä tehtyä. Jokatapauksessa ei kannata sen osia hävittää jos siinä on samoin kuin 202 ja 210 linkkuavaimissa se moottorin ajoneston koodi yhdessä lutikassa niin se tarvitaan uuteen avaimeen siitä kuulemma.

Edit: "thailand" osanen on ilman jalkoja normaalisti eli ihan irtosiru joka juttelee radioteitse.
Viimeksi muokannut AK47, 19.2.2014 23:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Mistä se Thailand-molikka olisi irronnut? Ainakaan äkkiä en hoksinut. Onko varma, ettei se ole ollut irrallaan jo ostettaessa? Tuo on vähän samanlainen, kuin isämiehen klonkswagenissa. Siinä on avaimen perässä samannäköinen ajoneston kikkula eikä muuta. Purin sen kerran, kun ihmettelin, mikä siellä helisee. Virtansa tuo saa virtalukolta induktiolla.

Jos tuo kaukosäätö olisi pariston varassa ja se mokkula hoitaisi ajoneston.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5983
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Roisto kirjoitti:Terve,

Mistä se Thailand-molikka olisi irronnut? Ainakaan äkkiä en hoksinut. Onko varma, ettei se ole ollut irrallaan jo ostettaessa? Tuo on vähän samanlainen, kuin isämiehen klonkswagenissa. Siinä on avaimen perässä samannäköinen ajoneston kikkula eikä muuta. Purin sen kerran, kun ihmettelin, mikä siellä helisee. Virtansa tuo saa virtalukolta induktiolla.

Jos tuo kaukosäätö olisi pariston varassa ja se mokkula hoitaisi ajoneston.

t.
Risto
Ai, näin vanhoissa on jo tuommoisia ulkopuolelta luettavia siruja? Sittenhän tuossa ei ole muuta kuin tarkistella juotokset ja ettei ole foliot poikki. Ledin ja napin juotokset näyttää kauheilta...
Viimeksi muokannut AK47, 29.10.2012 15:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

joo tosiaan mullaki oli 1992 VW:ssä jo irtolutikka jonka siirsin vain vanhasta avaimesta uuteen. Täysin irrallinen värkki. Sehä vois tosiaan olla sellainen? Hemmetti ku en muista miten se oli kun tuota w202 avainta värkkäsin.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

Roisto kirjoitti:Terve,

Mistä se Thailand-molikka olisi irronnut? Ainakaan äkkiä en hoksinut. Onko varma, ettei se ole ollut irrallaan jo ostettaessa? Tuo on vähän samanlainen, kuin isämiehen klonkswagenissa. Siinä on avaimen perässä samannäköinen ajoneston kikkula eikä muuta. Purin sen kerran, kun ihmettelin, mikä siellä helisee. Virtansa tuo saa virtalukolta induktiolla.

Jos tuo kaukosäätö olisi pariston varassa ja se mokkula hoitaisi ajoneston.

t.
Risto
En löydä sille mitään loogista sijoituspaikkaa. Ei kai näissä ole mitään rf-hässäköitä näin vanhoissa?
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5983
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Juhanit kirjoitti:
Roisto kirjoitti:Terve,

Mistä se Thailand-molikka olisi irronnut? Ainakaan äkkiä en hoksinut. Onko varma, ettei se ole ollut irrallaan jo ostettaessa? Tuo on vähän samanlainen, kuin isämiehen klonkswagenissa. Siinä on avaimen perässä samannäköinen ajoneston kikkula eikä muuta. Purin sen kerran, kun ihmettelin, mikä siellä helisee. Virtansa tuo saa virtalukolta induktiolla.

Jos tuo kaukosäätö olisi pariston varassa ja se mokkula hoitaisi ajoneston.

t.
Risto
En löydä sille mitään loogista sijoituspaikkaa. Ei kai näissä ole mitään rf-hässäköitä näin vanhoissa?
Mulla on vanha 202/210 linkkuavain, saman näköinen kuin kuvissasi. pitänee aukoa se ja katsoa löytyykö tuommoista sirua sieltä. IR systeemillä se vilkuttaa juurikin tuon punaisen muovin jäpi. Yksi nappi avaimessa. Pitää katsoa kanssa osanumero samalla.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Juhanit kirjoitti:En löydä sille mitään loogista sijoituspaikkaa. Ei kai näissä ole mitään rf-hässäköitä näin vanhoissa?
Minkä ikäinen se olikaan? Serkkupojan 202:ssa (-97) oli siinä lukkopesän ympärillä semmoinen "korotus", jonka sisään avain upposi. Siinä kai se kela oli.

Tämmöinen:
Kuva
Kuva

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

Pitänee etsiskellä Welleriin pikkuinen kärki ja juotella nuo happaman näköiset kohdat uusiksi joku ilta. CR2025 -lokerokin piippaa tyhjää varastolla joten niitäkin pitää hankkia ennen kojeajoja.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

minusta tuossa 1998 on just toi "syvennys".

Tää modernimpi avain toimii tälleen (kaivoin intternjetin syövereistä kuvia)
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Hyvä testi tuo kännykkäkamera, tattista.

Pakko muuten sanoa, että tuossa meikäläisen pemarissa on vielä lukkoon työnnettävä osuus rautaa. Varressa on kuitenkin kakea yms ajonestoa, jotka toimii akulla. Tämä akku latautuu ajaessa. Aika näppärää, sanoisin. 8)
Kein siknatuur
Tommyzki
Viestit: 16
Liittynyt: 06.12.2012 18:40

ei mene virrat päälle..

Viesti Kirjoittaja Tommyzki »

Apua tarvitsisin :/

Auto on S430 vm.2000 automaatti ja siinä on tuo musta"mokkula" avain...

Ongelma on seuraavanlainen:

Aluksi tapahtui näin, kaukosäädöllä ovet auki. Menin autoon ja avain virtalukkoon. Avain ei kääntynyt kuin ihan pikkusen, vähän aikaa renkutettuani sain avaimen kääntymään ja virrat meni päälle ja autokin starttasi normaalisti..

parikertaa teki tuolla tavalla.

Sitten taas kaukosäädöllä ovet auki. Menin autoon ja avain virtalukkoon. taaskaan ei avain kääntynyt kuin sen himpun verran.. vähän aikaa renkutettuani avain käänty ja virrat meni päälle, auto starttasi normaalisti.. mutta ABS,EPS,BAS yms vikakoodit välähti ruutuun eikä saanut pykälää P:ltä mihinkään.. sammutin auton mutta jätin virrat päälle sitten starttasin uudelleen.. ja toimii normaalisti.

Sitten taas muutama setti ekan tarinan mukaan ja välillä tuon vikakoodi setin kanssa..

Sitten... kaukosäädöllä ovet auki. Menin autoon ja avain virtalukkoon. erenkutin ja renkutin mutta ei kääntynyt niin että olisi virrat menny päälle. sitten kokeilin laittaa ovia lukkoon.. ei menny..
Ajattelin että no patterihan se on loppu ollut avaimesta, uudet oikeat patterit avaimeen sisään.. sitten autoon istumaan ja taas alko pelaamaan keskuslukko, no sitten avain virtalukkoon ja ei.. ei kääntynyt taaskaan kun sen pikkusen.. mutta hetken aikaa renkutettuani yht`äkkiä käänty meni virrat päälle ja starttas normaalisti..

Mutta sitten kun auton sammutti niin ei ole senjälkeen avain virtalukossa kääntynyt vaikka kuinka on renkuttanut..

sitten vähän lisä infoa tän hetkisestä tilanteesta:

- Auto on lämpimässä tallissa (+15)
- Otin akun irti vuorokaudeksi ja laitoin takasin (täys on ja oli)
- Olen kuvannut videokameralla avainta ja se infrapuna "valo" näkyy kameralla kun painaa nappeja.
- avaimessa välähtää se punainen valo kun painaa nappeja
- kaukosäädöllä keskuslukko toimii
- avaimen patterit on vaihdettu uusiin.
- EI ole vara-avainta



Nyt tarvittaisiin äkkiä apuja.. mitä voisi kokeilla seuraavaksi??
Onko jollain ollut sama ongelma??
Testeriähän ei saa kiinni kun virrat ei mee päälle..??

Onko jossain jotain sulakkeita tai releitä mitkä kannattaa tsekata? missä?
megamagnum
Viestit: 4
Liittynyt: 10.2.2014 12:13
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja megamagnum »

Minulla ilmeni myös avaimen toimimattomuus ongelma tänään. Avain ei tunnistu kun laitan sen virtalukkoon. Ovet sillä avautuu ja lukittuu mutta ei käänny virtalukossa yhtään. Kuori on kylläkin jo rikki eli onko mitään keinoa korjata tuota avainta. Vara avain toimi onneksi.
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1937
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

megamagnum kirjoitti:Minulla ilmeni myös avaimen toimimattomuus ongelma tänään. Avain ei tunnistu kun laitan sen virtalukkoon. Ovet sillä avautuu ja lukittuu mutta ei käänny virtalukossa yhtään. Kuori on kylläkin jo rikki eli onko mitään keinoa korjata tuota avainta. Vara avain toimi onneksi.
Siis jos ovet aukeaa avaimella mutta ei toimi virtalukossa niin todennäköisimmin "virtakela" rikki tai juotokset irronneet. Se on se avaimen päässä oleva kela joka sieppaa virtalukolta avaimelle käyttösähköt.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

joo, olen tässä nyt useamman avaimen avannut ja melkee kaikista on ko. kela irronnut ja iavan jopa kappaleina avaimen sisällä. Kielii siitä että avainta on pudoteltu maahan. Omaan laitoin lisukkeeksi kuumaliimaa (omalla vastuulla)
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
megamagnum
Viestit: 4
Liittynyt: 10.2.2014 12:13
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja megamagnum »

Homma korjaantui patterien vaihdolla. Tosiaan molempien avainten kuori on rikki lukitus painikkeiden kohdalta. Uudet kuoret jo tilasin joten täytyy katsoa nuo juotokset kun availee kuoret.
megamagnum
Viestit: 4
Liittynyt: 10.2.2014 12:13
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja megamagnum »

megamagnum kirjoitti:Homma korjaantui patterien vaihdolla. Tosiaan molempien avainten kuori on rikki lukitus painikkeiden kohdalta. Uudet kuoret jo tilasin joten täytyy katsoa nuo juotokset kun availee kuoret.
No tänään ei sitten enää kääntynytkään avain virtalukossa joten olisikos siellä sitten joku juotos levyllä huonona.
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1937
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

megamagnum kirjoitti:
No tänään ei sitten enää kääntynytkään avain virtalukossa joten olisikos siellä sitten joku juotos levyllä huonona.
Olisihan se ollut outoa jos patterien vaihto olisi ongelman korjannut kun avaimessa ei ollenkaan tarvita paristoja silloin kun sitä käytetään virtalukossa (jos on kunnossa).

Jos avaimella ovet aukeaa (kaukosäädöllä) niin kokeile painaa nappia samalla kun laitat avaimen virtalukkoon.
megamagnum
Viestit: 4
Liittynyt: 10.2.2014 12:13
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja megamagnum »

Todennäköinen vika selvisi kun vaihtelin avaimiin uudet kuoret. Tässä mykässä avaimessa oli siellä sisällä isohko pölypallero. Ilmeisesti se esti näkyvyyttä ja ei toiminut virtalukossa. Päällisinpuolin piirilevyssä ei näkynyy juotos ongelmia tms.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

No ei se virtalukko edelleenkään tarvi sitä IR ominaisuutta eikä se pölypallero mitän näkyvyyttä estä, sen hoitaa se kela josta ovi olla lanka poikki/irronnut juotoksesta.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1937
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Sergey kirjoitti:No ei se virtalukko edelleenkään tarvi sitä IR ominaisuutta eikä se pölypallero mitän näkyvyyttä estä, sen hoitaa se kela josta ovi olla lanka poikki/irronnut juotoksesta.
Sen kelan avulla syötetään vain sähköt virtalukosta avaimelle. Avain kommunikoi IR-signaalin avulla virtalukon kanssa.

Vanhoissa (ja muiden merkkien vähän uudemmissakin avaimissa) transponder tekniikka jolloin myös signaali kulkee samalla radiotaajuudella (moduloituna) kuin sähkön syöttö transponerille.

IR-avainta voi helposti kokeilla, toimivasta avaimesta teippaa IR-linssin sokeaksi ja kokeilee avainta virtalukossa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Mersutiedon Mekka, mese.fi:n oma wikitietokanta”