APUAA - maali haalistuu - pakko tehdä jotakin??????
- cupee
- Viestit: 500
- Liittynyt: 20.4.2006 12:38
- Paikkakunta: (Nilsinki, liitetty Skopjeen (Kuopio)) nyk.Esponski ja nyt Vantajasews tai Vandoo ki
APUAA - maali haalistuu - pakko tehdä jotakin??????
meidän kirsikanpunainen MB Sprinterin konepellin ja otsapellin maali (korkea malli) näyttää haalistumisen merkkejä! siinä on jo raitoja! - auto vm 1997! Ja - hei - miten pääsen kattoa ja tuulilasin yläpuolella olevaa pintaa käsittelemään, kun siihe ei edes yletä????? - Kiitos neuvoista ennakkoon!!!
Myllytys ja hyvä vaha päälle. Kaippa tuonne vaikka tikapuilla ylettää.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- cupee
- Viestit: 500
- Liittynyt: 20.4.2006 12:38
- Paikkakunta: (Nilsinki, liitetty Skopjeen (Kuopio)) nyk.Esponski ja nyt Vantajasews tai Vandoo ki
tikkkaat hyvä idis mutta
ei niitä voi autoa vasten nojata, pinta naarmuuntuu. Sprinterin keula on vähän ulkoneva, niin telineiltäkin käsin on aika hankala ylettää kun siinä on sitä speisssii välissä sen keulan takia - hmmmmm?
Re: tikkkaat hyvä idis mutta
A-tikkailla. Ensin toiselta puolelta kurkottelee niin pitkälle ku ylettää ja sitten toiselta puolelta.cupee kirjoitti:ei niitä voi autoa vasten nojata, pinta naarmuuntuu. Sprinterin keula on vähän ulkoneva, niin telineiltäkin käsin on aika hankala ylettää kun siinä on sitä speisssii välissä sen keulan takia - hmmmmm?
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Joo, moni muukin on varmaan huomannut että punainen on herkin väri haalistumaan, olipa kyseessä sitten minkämerkkinen auto tahansa. Myllyttämällähän sitä kiiltoa saa palautettua.
Pääsiskö siihen tuulilasin yläpuolelle käsiksi makaamalla katolla? Ei kannata varmaan kurkotella liikaa ettei valu alas keulaa pitkin pää edellä...
Pääsiskö siihen tuulilasin yläpuolelle käsiksi makaamalla katolla? Ei kannata varmaan kurkotella liikaa ettei valu alas keulaa pitkin pää edellä...
I drive an Opel. What's your excuse?
- cdi
- Filosofian insinööri
- Viestit: 2334
- Liittynyt: 04.5.2006 23:09
- Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä
Niitä ei saa väärinkäyttää. Siinä asiakas saa pitää jalkaa ja katsoa kun asentaja korjaa.J.T.S kirjoitti:Eikös sprinterissä ole ne "astinlaudat" siinä sumuvalojen kohdilla. Itse olen ainkin joskus kurkotellut sprintterin katolle, hyvinhän siitä ylettää.
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
- cupee
- Viestit: 500
- Liittynyt: 20.4.2006 12:38
- Paikkakunta: (Nilsinki, liitetty Skopjeen (Kuopio)) nyk.Esponski ja nyt Vantajasews tai Vandoo ki
Kiitoksia!! - eiköhän se tästä - telineet pitää rakentaa - pesu - hiontavahaa ja kiillotus - mutta sitten toivottavasti kiiltää!!! - tuli katsottua tuo X-men III leffateatterissa. aika alussa ajoivat vanhalla 600 lla talon eteen. Lähikuvassa näkyi, miten maisema heijastuu auton ovien maalipinnasta ihan kuin peilistä - pisti ihan silmiin - mitä lienevät lakkaa vetäneet pinnallle???J.T.S kirjoitti:Eikös sprinterissä ole ne "astinlaudat" siinä sumuvalojen kohdilla. Itse olen ainkin joskus kurkotellut sprintterin katolle, hyvinhän siitä ylettää.
Tais olla semmosta CGI-lakkaa....cupee kirjoitti:tuli katsottua tuo X-men III leffateatterissa. aika alussa ajoivat vanhalla 600 lla talon eteen. Lähikuvassa näkyi, miten maisema heijastuu auton ovien maalipinnasta ihan kuin peilistä - pisti ihan silmiin - mitä lienevät lakkaa vetäneet pinnallle???
(Computer-Generated Imagery)
eli tietsikalla nakattu maisema mersunkylkeen.
Pro HVM
Mikä tuo vaalenemisilmiö oikein on? Polttaako aurinko väripigmentin pois vai mitä siinä tapahtuu. Tuossa muutamaan otteeseen ihmetellyt yhtä punaista volkkaria, jonka katto on melkein valkoinen!! Samassa maisemassa on myös punainen C-mersu, joka sekin on todella kirjava
____________________________
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
- cupee
- Viestit: 500
- Liittynyt: 20.4.2006 12:38
- Paikkakunta: (Nilsinki, liitetty Skopjeen (Kuopio)) nyk.Esponski ja nyt Vantajasews tai Vandoo ki
Siis - aivan turhaanko myllytän pinnan - eli syksyllä jo pigmentit häipynyt ja liituraitaa pinnalla? Onko näin rankkaa? Suojaisiko usempi lakkakerros??? Mitä nyt? Ittelle meinasin pinnan puunata - notta pariksi vuodeksi eteenpäin ois siedettävän näköinen!!!!HVM kirjoitti:Punaisen värin myllyttäminenkin on pelkkä myyntiviritys, maali on ensimmäisen liuotinpesun jälkeen lähes yhtä karmeassa kunnossa kuin ennen myllytystäkin.
Uutta maalia vaan pintaan jos hyvästä haaveillaan.
No jos lakata meinaat niin asia on toki toinen. Tarkoitin pelkkää myllytystä ja vahausta, sen kestoikä ei ole kummoinen. Kannattaakohan sitä pelkästään lakata? Kiveniskuja, naarmuja yms. on kuitenkin pinnassa melko suurella varmuudella... Ei kuulosta minun korvaani kovinkaan hyvälle idealle. Saattaapa pinta jäädä kirjavaksikin..cupee kirjoitti:Siis - aivan turhaanko myllytän pinnan - eli syksyllä jo pigmentit häipynyt ja liituraitaa pinnalla? Onko näin rankkaa? Suojaisiko usempi lakkakerros??? Mitä nyt? Ittelle meinasin pinnan puunata - notta pariksi vuodeksi eteenpäin ois siedettävän näköinen!!!!HVM kirjoitti:Punaisen värin myllyttäminenkin on pelkkä myyntiviritys, maali on ensimmäisen liuotinpesun jälkeen lähes yhtä karmeassa kunnossa kuin ennen myllytystäkin.
Uutta maalia vaan pintaan jos hyvästä haaveillaan.
Erityisiä kokemuksia ei ole mutta kyllä sen pitääs vahaamallakin mennä.
Meet ja ostat Faregla G3:sta ja sillä hinkootat menemään haalistunutta pintaa(kyllä sen sillä pitääs ruveta kiiltämää).Sitten kun hiontavahaus päättyy niin kunnon vahaus kestovahalla.Mutta pitäähän sitäkin ylläpitää,eli vahailla ainakin parikertaa vuodessa.Kyllä se uus maalikin haalistuu jos ei hoida.
lakkaushan onnistuu siten että hinkootetaan se vanha pinta pois hianolla paapperilla veten kans ja sitten siihen päälle kunnolla lakkaa.Näin ainakin on saatu erinäisiä pellejä hienoksi!
Meet ja ostat Faregla G3:sta ja sillä hinkootat menemään haalistunutta pintaa(kyllä sen sillä pitääs ruveta kiiltämää).Sitten kun hiontavahaus päättyy niin kunnon vahaus kestovahalla.Mutta pitäähän sitäkin ylläpitää,eli vahailla ainakin parikertaa vuodessa.Kyllä se uus maalikin haalistuu jos ei hoida.
lakkaushan onnistuu siten että hinkootetaan se vanha pinta pois hianolla paapperilla veten kans ja sitten siihen päälle kunnolla lakkaa.Näin ainakin on saatu erinäisiä pellejä hienoksi!
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN-
-Lintta-AATELINEN-
Terve,
Saapiko lainata topikkia? Kiitoos.
Korjailin tuossa männä kesänä omasta kiesistäni hapettumia vähemmäksi (takaoven karmi ja antennin ympärys) ja huomasin tässä keväällä, kun aurinko alkoi taas lämmittämään, että paikkamaalatut pinnat on semmoista ohutta halkeamaa täynnä. Talvella en sitä huomannut vaan vasta keväällä. Mikähän tuon aiheutti ja onkohan tuohon muuta konstia, kuin viedä ammattilaiselle, joka tahtoo maalauksesta lompsallisen rahaa?
Osa maalatuista alueista röplyytettiin Sikkenssin happo- ja pohjamaaleilla ja sitten saman tehtaan väri päälle – deodoranttipullosta tottakai. Osa pintamaalista pistettiin vanhan karhennetun pinnan päälle. Samalta näyttää, oli alla uusi pohja tai vanha.
t.
Risto
Saapiko lainata topikkia? Kiitoos.
Korjailin tuossa männä kesänä omasta kiesistäni hapettumia vähemmäksi (takaoven karmi ja antennin ympärys) ja huomasin tässä keväällä, kun aurinko alkoi taas lämmittämään, että paikkamaalatut pinnat on semmoista ohutta halkeamaa täynnä. Talvella en sitä huomannut vaan vasta keväällä. Mikähän tuon aiheutti ja onkohan tuohon muuta konstia, kuin viedä ammattilaiselle, joka tahtoo maalauksesta lompsallisen rahaa?
Osa maalatuista alueista röplyytettiin Sikkenssin happo- ja pohjamaaleilla ja sitten saman tehtaan väri päälle – deodoranttipullosta tottakai. Osa pintamaalista pistettiin vanhan karhennetun pinnan päälle. Samalta näyttää, oli alla uusi pohja tai vanha.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
vanha ja uusimaali on ruvennu reagoimaan keskenään...tästä johtuu halkeamat...epoksi pohjamaalilla onnistuu uuden maalin maalaaminen vanhan päälle ilman ongelmia...eri maalit reagoi toistensa kanssa ja toiset taas ei.Ite en tiedä mitkä ei ragoisi mutta epoksin väliin vetämällä ei maalit sekoile keskenään...
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN-
-Lintta-AATELINEN-
Jotain tuommosta kävi,tuossa satalankussa oli ruostekukka takaluukussa siinä listan yläpuolella.
Hioin sen kirkkaalle pellille,ja katos kehveliä,pohjamaalit olikin loppu.
Vetäsin siihen valkosta miranoolia ja seuraavana päivänä pintamaalin,halkeili kuin pakanamaan kartta.
Eikun kirkkaaksi uuvestaan ja oikeenlaista pohjamaalia,niin onnistuihan tuo jotenkin.
Hioin sen kirkkaalle pellille,ja katos kehveliä,pohjamaalit olikin loppu.
Vetäsin siihen valkosta miranoolia ja seuraavana päivänä pintamaalin,halkeili kuin pakanamaan kartta.
Eikun kirkkaaksi uuvestaan ja oikeenlaista pohjamaalia,niin onnistuihan tuo jotenkin.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Ahaa. Tuota epoksia ei varmaankaan ole paukkupullossa, joten taitaa mennä se lompsallinen rahaa, jos hyvän haluaa.NicNac kirjoitti:vanha ja uusimaali on ruvennu reagoimaan keskenään...tästä johtuu halkeamat...epoksi pohjamaalilla onnistuu uuden maalin maalaaminen vanhan päälle ilman ongelmia...eri maalit reagoi toistensa kanssa ja toiset taas ei.Ite en tiedä mitkä ei ragoisi mutta epoksin väliin vetämällä ei maalit sekoile keskenään...
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Jos sais samanlaista maalia paukkupullossa mitä on se sun meccerin maalikin.Sitten jos se on polttomaalattu(sitäkään ei tiedä) niin ei taas onnistu kuin tuon epoksin kanssa.Epoksi on 2Komponenttista maalia joten ei saa paukussa.Tai saa mutta sitten pitää rientää maalaamaan heti kun saa pullon käteen.Roisto kirjoitti:Ahaa. Tuota epoksia ei varmaankaan ole paukkupullossa, joten taitaa mennä se lompsallinen rahaa, jos hyvän haluaa.NicNac kirjoitti:vanha ja uusimaali on ruvennu reagoimaan keskenään...tästä johtuu halkeamat...epoksi pohjamaalilla onnistuu uuden maalin maalaaminen vanhan päälle ilman ongelmia...eri maalit reagoi toistensa kanssa ja toiset taas ei.Ite en tiedä mitkä ei ragoisi mutta epoksin väliin vetämällä ei maalit sekoile keskenään...
t.
Risto
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN-
-Lintta-AATELINEN-
Omatäyttöpullon ostoon, maksanee siinä 15e. Kysyt pullottaako se huijari epoksi-vaiko keinohartsiväriä, ostat siltä sitten sen pohjamaalin sen mukaan. Kyllä se osaa kertoa mikä pohjamaali ei kiehu sen auton sävyn kanssa.Roisto kirjoitti:Ahaa. Tuota epoksia ei varmaankaan ole paukkupullossa, joten taitaa mennä se lompsallinen rahaa, jos hyvän haluaa.NicNac kirjoitti:vanha ja uusimaali on ruvennu reagoimaan keskenään...tästä johtuu halkeamat...epoksi pohjamaalilla onnistuu uuden maalin maalaaminen vanhan päälle ilman ongelmia...eri maalit reagoi toistensa kanssa ja toiset taas ei.Ite en tiedä mitkä ei ragoisi mutta epoksin väliin vetämällä ei maalit sekoile keskenään...
t.
Risto
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Juu voi se myllytyksen jälkeen haalistua voimakkaassa liuotinpesussa, mutta onko pakko mennä semmoseen
Yhden asiakkaan punaisen satakakslankun aikoinaan myllytin jne. ja se pysyi kyllä todella pitkään hyvänä....siis reilusti enemmän kuin vuoden.
kehoitin välttämään voimakkaita liuotinpesuja sekä vahaamaan auton eres joskus
Tein myllytyksen seuraavanlaisesti:
- Rupesin - myllytys kone
- eka kerta hiovalla 3M tahnalla ristiin
- toka kerta hienomalla 3M tahnalla myllytysjälkien poistamiseksi jne.
- vahaus käsin
- kiillotus...
Tuon välihionnan kun jättää pois, niin varsinkin tummissa autoissa näkyy ne "lehmänkielen nuolaasut" torella hianosti.
Yhden asiakkaan punaisen satakakslankun aikoinaan myllytin jne. ja se pysyi kyllä todella pitkään hyvänä....siis reilusti enemmän kuin vuoden.
kehoitin välttämään voimakkaita liuotinpesuja sekä vahaamaan auton eres joskus
Tein myllytyksen seuraavanlaisesti:
- Rupesin - myllytys kone
- eka kerta hiovalla 3M tahnalla ristiin
- toka kerta hienomalla 3M tahnalla myllytysjälkien poistamiseksi jne.
- vahaus käsin
- kiillotus...
Tuon välihionnan kun jättää pois, niin varsinkin tummissa autoissa näkyy ne "lehmänkielen nuolaasut" torella hianosti.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
- cupee
- Viestit: 500
- Liittynyt: 20.4.2006 12:38
- Paikkakunta: (Nilsinki, liitetty Skopjeen (Kuopio)) nyk.Esponski ja nyt Vantajasews tai Vandoo ki
Kiitos vinkeistä - hiljakseen alkaa oppii
cupee kiittää ja pokkaa - on todella hienoa, kun saa osaajilta tiatoo ja neuvvoo! Muuten liuotin pesuun Sprinteriä en taida viedä muuteskaan - ku se on niin korkea, että ei mahu niihin laitteisiin - et kyllä se varmaan käsipelin varaan jää - kunhan nyt ne telineet saan värkättyä - jospa toi toinen vasen käsi tottelis sen verran - että sais kyhäyksestä toimivan ja turvallisen???
- cupee
- Viestit: 500
- Liittynyt: 20.4.2006 12:38
- Paikkakunta: (Nilsinki, liitetty Skopjeen (Kuopio)) nyk.Esponski ja nyt Vantajasews tai Vandoo ki
Jeps ja kiitos vinkeistä!
Rakensin riittävän korkeän telineen ja nyt sitten pääsin käsittelemään Sprintterin kattoa ja otspeltiä. Ensin pesin liuotin pesuaineella sitten käytin Auto Glymin keskikarkeaa hiomatahnaa. Nyt Auton väri on hyvin esillä vielä vahaus puuttuu. Homma on ihan käsipeliä, kun tuo kiillotuskoneen laikka on niin heikko, ettei jaksa pyoriä ja kiillotta pintaa. Ja pintaa Sprintterissä riittää. Katso autoa nettiautosta ID 808813