Vahattu auto
Vahattu auto
Kohta puoltoista päivää on taas vahattu eikä ole ihan valmista edes vielä, paikat ei enää kestä niin täytyy jakaa kahdelle päivälle Eka kerros koneella autoglymin puna etikettistä ja toka kerros glymin parasta best waxia.
Mutta nyt ajattelin kokeilla jotakin konstia mikä ei heti ekalla ajolla veisi suuren työn tulosta "kankkulaan"
Millä konstilla saisi vahatusta maalipinnasta sähköisyyden pois. Pintahan on nyt hangattuna niin sähköinen että se vetää aivan kaiken tiellä olevan pölyn imurin lailla ympäri maalipintaa. Oiskohan tuohon mitään kikkaa, konstia tai niksi pirkkaa
Mutta nyt ajattelin kokeilla jotakin konstia mikä ei heti ekalla ajolla veisi suuren työn tulosta "kankkulaan"
Millä konstilla saisi vahatusta maalipinnasta sähköisyyden pois. Pintahan on nyt hangattuna niin sähköinen että se vetää aivan kaiken tiellä olevan pölyn imurin lailla ympäri maalipintaa. Oiskohan tuohon mitään kikkaa, konstia tai niksi pirkkaa
Viimeksi muokannut mcee, 07.7.2011 13:42. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
Mersuja
Liquid Glass Detail Spray tai vastaava aine voisi toimia:
http://www.autogeek.net/liquid-glass-detail-spray.html
http://www.the370z.com/detailing-washin ... zaino.html
Itse tilasin Zaino-aineet ja tarkoitus olisi kiillottaa molemmat Mersut
peilinkirkkaiksi.
http://www.autogeek.net/liquid-glass-detail-spray.html
http://www.the370z.com/detailing-washin ... zaino.html
Itse tilasin Zaino-aineet ja tarkoitus olisi kiillottaa molemmat Mersut
peilinkirkkaiksi.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2611
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
Koetetaan silkillä. Kiitos vinkeistä
Nyt lähen vetämään neljättä vaha kerrosta. Eka kerros oli kunnon myllytyskoneella super resin polish (autoglym), toka ja kolmas kerros tuli "käsin" high definition waxilla (autoglym) ja tämä neljäs kerros tulee myös "käsin" extra glossilla (autoglym), jospa se näillä hetken kestäis pinnassa
Nyt lähen vetämään neljättä vaha kerrosta. Eka kerros oli kunnon myllytyskoneella super resin polish (autoglym), toka ja kolmas kerros tuli "käsin" high definition waxilla (autoglym) ja tämä neljäs kerros tulee myös "käsin" extra glossilla (autoglym), jospa se näillä hetken kestäis pinnassa
Mersuja
Olihan tuossa hommaa. Tais tulla äkistään mietittynä noin 12 tuntia pesuineen. Ei tuollasta ihan päivässä tee. Varsinkin tuo extra gloss jämähtää pintaan niin tiukasti että käsin tehtynä teettää jo hiukkasen ja hikoiluttaa
Mutta käytännössä nyt pitäis olla kestokäsitelty pinta jopa "vuodeksi"
Hiukan jäi naarmuja ainakin tasopintoihin kun viime syksynä hiukan hölmöilin liian karkealla hioma tahnalla mutta nyt musta on kyllä musta ja syvyyttä tuli värille huomattavasti enemmän kuin perinteisellä vahauksella
Mutta käytännössä nyt pitäis olla kestokäsitelty pinta jopa "vuodeksi"
Hiukan jäi naarmuja ainakin tasopintoihin kun viime syksynä hiukan hölmöilin liian karkealla hioma tahnalla mutta nyt musta on kyllä musta ja syvyyttä tuli värille huomattavasti enemmän kuin perinteisellä vahauksella
Mersuja
Innostuin kuudenteen kerrokseen, kyllähän tuo ihan jo työstä on käyny varsinkin kun tuo extra gloss ei ole mitään helppoa työstää Mutta kyllähän tuo näköjään ihan hyvin kasaantuu paksuutta. Pinta on kuin peili vaikka kaiken paljastavassa raakassa autotalli valossa varsinkin tasopinnoilla näykyy pohjalla yhdensuuntaisia naarmua harmittavasti, en viittiny alkaa riskeeraamaan puhki monon uhalla.
kokeilu mielessä tuo 6 kerrosta. Nyt tunteja menny hommaan jo kiitettävästi.
Tänään en saanu vielä kuvaa tilanteesta
kokeilu mielessä tuo 6 kerrosta. Nyt tunteja menny hommaan jo kiitettävästi.
Tänään en saanu vielä kuvaa tilanteesta
Mersuja
Taitaa tuolla silkillä joku taika olla
Vetäsin sitten vielä hullunkiilto silmissä ajan kuluksi kerroksen high definitionia ympäriinsä. Sitäkin kulu tässä hommassa kaiken kaikkiaan melkein puol purkkia Kokonaiskerrokset nyt 7 puskureita ja helmoja myöten.
Viikonloppuna maltan ottaa kuvan jos jotakuta kiinnostaa nähdä, sikäli kun tilanteen saa kuvaan vangittua
Vetäsin sitten vielä hullunkiilto silmissä ajan kuluksi kerroksen high definitionia ympäriinsä. Sitäkin kulu tässä hommassa kaiken kaikkiaan melkein puol purkkia Kokonaiskerrokset nyt 7 puskureita ja helmoja myöten.
Viikonloppuna maltan ottaa kuvan jos jotakuta kiinnostaa nähdä, sikäli kun tilanteen saa kuvaan vangittua
Mersuja
- Arto N
- Betonileipuri <br> Miele-mies
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 14.10.2005 8:25
- Paikkakunta: Kangasala
No kukas sitä nyt keskeneräisestä työstä kuvia ottaisi!mcee kirjoitti:Innostuin kuudenteen kerrokseen...
Tänään en saanu vielä kuvaa tilanteesta
Minua kiinnostaisi kuva myös vaikka emäntäsi ilmeestä kun perustelet miksi se seitsemäskin kerros piti laittaamcee kirjoitti:...
Kokonaiskerrokset nyt 7 puskureita ja helmoja myöten...
Viikonloppuna maltan ottaa kuvan jos jotakuta kiinnostaa nähdä, sikäli kun tilanteen saa kuvaan vangittua
® Mesen linttaklubi
-
- Viestit: 2095
- Liittynyt: 02.10.2005 21:20
No sen verran valmista että huomenna haetaan Meguiarsin ultimatea ja kokeillaan sitä päälimmäiseksi, vetääkö vielä pinnan utuseksi Nyt pinnassa glymin hd carnauba.
Viimeksi muokannut mcee, 20.7.2011 16:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mersuja
holy mother fucking shit!
Tämä ilmiö saattanee olla tuon auton kanssa helposti edessä (kärpäsillä siis. Nehän taittaa jo jalkansa ton kanssa )
Mul ois kanssa pari vahattavaa autoo pihassa, saat pannullisen kahvia viilentämään tätä kesäpäivää. Ja jos jotain nisua siihen päälle.
Edit: Nyt kun katto tarkemmin, niin onko tää sama auto ku silloin joskus joka oli valkoinen vai?
edit2: On muuten jo aika haasteellinen kuvattava noin peilikirkas auto.
Tämä ilmiö saattanee olla tuon auton kanssa helposti edessä (kärpäsillä siis. Nehän taittaa jo jalkansa ton kanssa )
Mul ois kanssa pari vahattavaa autoo pihassa, saat pannullisen kahvia viilentämään tätä kesäpäivää. Ja jos jotain nisua siihen päälle.
Edit: Nyt kun katto tarkemmin, niin onko tää sama auto ku silloin joskus joka oli valkoinen vai?
edit2: On muuten jo aika haasteellinen kuvattava noin peilikirkas auto.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Eikös ne €ukot hoida omat kiiltonsaAki P kirjoitti:Eikö tuohon nyt jotenki sais kiiltoa jostain laitettua
Mihinhän se mullaki aika menee kun ei jaksa eikä kerkiä hieroa noin kauaa ja perusteellisesti ei autoa eikä €ukkoa.
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Pst... Tuo EGP:n työstäminen ei ole kovinkaan hankalaa kunhan sen antaa kuivua, autotallioloissa se 15-60 min kuivumisaika on pelkkä vitsi, antakaa sen kuivahtaa puoli vuorokautta niin lähtee pois puhaltamallamcee kirjoitti:Innostuin kuudenteen kerrokseen, kyllähän tuo ihan jo työstä on käyny varsinkin kun tuo extra gloss ei ole mitään helppoa työstää
Ja sitten sellaisen huomion tein tuossa ohimennen nuista teksteistä että oli ensin SRP:llä tehty pohjat joka on ihan oikein joo, sitten pari kerrosta HD Waxia joka on myös ihan ok mutta sitten tehty se suurin virhe eli siihen päälle tuota EGP:tä joka on liuotinpohjainen eli liuottaa sen alla olevan vahakerroksen altaan pois... Ja jos kerta on tuota HD:ta niin viskaa se EGP roskiin tai sitten jos haluaa välttämättä kerrostella nuita niin ensin EGP ja sitten päälle HD mutta kestohan tuolla kakulla on HD:n puolen vuoden sijasta EGP:n noin kuukausi =)
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Vaihda vaha merkkiä! DIAMONDPRIDE, ei jää pinta sähköiseksi...
nm. 30 vuotta AutoGlymillä vahannut...
nm. 30 vuotta AutoGlymillä vahannut...
Nyky kulkimet:
- W 140 / 300 SE, vm.-91
- W 211 / E 500, Air Matic, 7-G, vm.-04
- W 124 / 230 TE, vm. -91
ex.
- W 210 / E 320 vm.-98
- W 210 / E 240 vm.-98
- W 210 / E 430 4-matic vm.-01
- 260 E vm.- 89
The best or nothing...
- W 140 / 300 SE, vm.-91
- W 211 / E 500, Air Matic, 7-G, vm.-04
- W 124 / 230 TE, vm. -91
ex.
- W 210 / E 320 vm.-98
- W 210 / E 240 vm.-98
- W 210 / E 430 4-matic vm.-01
- 260 E vm.- 89
The best or nothing...
Itse olen käyttänyt viimeajat Colliniten tuotteita, 126 SS ja 845 yhdistelmällä on menty. Mielestäni ihan hyvät vahat, suht helppo käyttöisiä ja pinnasta tulee ainakin liukas sekä vettä hylkivä.
Pitäisi vaan löytää joku hyvä aine, jolla tuon maantiesuolan saisi irti ilman että vahat lähtevät mukana.
Pitäisi vaan löytää joku hyvä aine, jolla tuon maantiesuolan saisi irti ilman että vahat lähtevät mukana.
BMW 318d -09
Pistäkkö linkin mistä voi ostaa tota.happa66 kirjoitti:kari v kirjoitti:Vaihda vaha merkkiä! DIAMONDPRIDE, ei jää pinta sähköiseksi...
nm. 30 vuotta AutoGlymillä vahannut...
Tästäpä löutyy tietoo: www.juhakarppanen.fi
Lisäksi pitäis olla myynnissä normi autotarvike liikkeissä..
Nyky kulkimet:
- W 140 / 300 SE, vm.-91
- W 211 / E 500, Air Matic, 7-G, vm.-04
- W 124 / 230 TE, vm. -91
ex.
- W 210 / E 320 vm.-98
- W 210 / E 240 vm.-98
- W 210 / E 430 4-matic vm.-01
- 260 E vm.- 89
The best or nothing...
- W 140 / 300 SE, vm.-91
- W 211 / E 500, Air Matic, 7-G, vm.-04
- W 124 / 230 TE, vm. -91
ex.
- W 210 / E 320 vm.-98
- W 210 / E 240 vm.-98
- W 210 / E 430 4-matic vm.-01
- 260 E vm.- 89
The best or nothing...