Ruosteiset rumpujarrut ja aluvanteet
Ruosteiset rumpujarrut ja aluvanteet
Eli laitoin autoon alut alle (kuten täällä selitin). Nyt sitten pysähdyin katsomaan takarengasta ja tajusin että kun rellussa on takana rumpujarrut joita ei ole pahemmin yritetty hoitaa koko auton 9-vuotisen elämän aikana, niin sehän tarkoittaa että alujen välistä paistaa läpi tätä (klikatkaa kuvaa jos vatsa kestää):
Eli kysymys kuuluu, mitä asialle voisi tehdä? Ruoste pois ja maalia pintaan tietty, mutta kun ei ole tekniikasta mitään haisua niin ei tiedä että millä se ruoste irtoaa ja millaista käsittelyä ja/tai kemikaaleja nuo rummut kestää. (Ja siksi maaliksihan tuohon laittaa sitten joko paloautonpunaista tai hopeanharmaata).
Otetaas samaan hengenvetoon: Jarrupalat edessä on kanssa aika surkean näköiset. Voiko niille tehdä vastaavaa käsittelyä? (Ja niille nyt ainakin se punainen maali).
-Fantsu, innostunut fiksaamaan rellua.
edit:korjasin linkin. Lisää elämäntarinaa linkin taakse tulossa...
Eli kysymys kuuluu, mitä asialle voisi tehdä? Ruoste pois ja maalia pintaan tietty, mutta kun ei ole tekniikasta mitään haisua niin ei tiedä että millä se ruoste irtoaa ja millaista käsittelyä ja/tai kemikaaleja nuo rummut kestää. (Ja siksi maaliksihan tuohon laittaa sitten joko paloautonpunaista tai hopeanharmaata).
Otetaas samaan hengenvetoon: Jarrupalat edessä on kanssa aika surkean näköiset. Voiko niille tehdä vastaavaa käsittelyä? (Ja niille nyt ainakin se punainen maali).
-Fantsu, innostunut fiksaamaan rellua.
edit:korjasin linkin. Lisää elämäntarinaa linkin taakse tulossa...
Viimeksi muokannut fantasos, 23.5.2007 10:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Jos ajan Volvolla, olen vastuuni tunteva perheenisä.
Jos ajan Mersulla, olen ällöttävä ökyjuppi."
Jos ajan Mersulla, olen ällöttävä ökyjuppi."
Somalilla tai rälläkän lamelli- ja teräsharjalaikalla ruoste pois ja pensselillä paksusti maalia. Ihan tavan metallimaali on pysynyt jarruissa, en tosin mitään rata-ajoa ole harrastanutkaan.
Viimeksi muokannut PK, 27.4.2007 14:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mikä on autosi väri? Olisko aiheellista miettiä maalaamista auton väriin? Laitteleppa kuvia, kun fiksailet nuo rummut / satulat kuntoon.
Pintaruosteen varmaan saat osaksi pois teräsharjalla, mutta saako pinnan riittävän puhtaaksi maalille, se on toinen juttu.
Klikkaappa linkistä...
KLIK KLIK
Vähän edullisempi vaihtoehto?
KLIK TÄHÄN
Pintaruosteen varmaan saat osaksi pois teräsharjalla, mutta saako pinnan riittävän puhtaaksi maalille, se on toinen juttu.
Klikkaappa linkistä...
KLIK KLIK
Vähän edullisempi vaihtoehto?
KLIK TÄHÄN
Ihan teräsharjalla saa kohtuu hyväksi, rumpujen irroitus+hiekkapuhallus parempi mutta aika isotöinen homma... ja kannataako edes, ei kai uudetkaan kalliit ole. Noissa pysyy hyvin ihan normaali automaali, tosin jarrupöly aika äkkiä ne mustuttaa joka tapauksessa.. Ehkä maalaisin auton väriseksi,tai sitten ihan vaan hopeaksi tai mustaksi.Jarrurumpuja ei viitsi kovin hirveästi korostaakaan
Kiitoksia taasen paljon...
Jeps, tattista neuvoista. Eli samalle linjalle alkaa menemään kuin omat ajatukset, teräsharjaa ja sitkasta maalia.
Täytyy nyt muistaa että kyseessä ei ole se "edustava auto" joten ratkaisussa ei haittaa jos se täytyy uusata joka kesä, kunhan on halpa ja helppo. Kuvia panen toki tulemaan mutta kun se kolarikorjaamo on enää viikon päässä niin ei kannata vielä laittaa hirveesti noihin pakkelia kun en tiedä meneekö kuinka paljon osia takaa uusiksi.
-Fantsu, suuntaa maalikauppaan.
Täytyy nyt muistaa että kyseessä ei ole se "edustava auto" joten ratkaisussa ei haittaa jos se täytyy uusata joka kesä, kunhan on halpa ja helppo. Kuvia panen toki tulemaan mutta kun se kolarikorjaamo on enää viikon päässä niin ei kannata vielä laittaa hirveesti noihin pakkelia kun en tiedä meneekö kuinka paljon osia takaa uusiksi.
-Fantsu, suuntaa maalikauppaan.
"Jos ajan Volvolla, olen vastuuni tunteva perheenisä.
Jos ajan Mersulla, olen ällöttävä ökyjuppi."
Jos ajan Mersulla, olen ällöttävä ökyjuppi."
Otin ja leikin vähän photoshopilla. Tässä on nyt kuva alkuperäisestä tilanteesta:
Jä tässä vaihtoehdot Korinvärinen, musta ja harmaa. Siinä järjestyksessä:
Voi härräjumala kun tuo rumpu on ruma harmaana! Eli joko auton väriseksi tai (kuten jo täällä todettiin) mustaksi. Mustan etuina mainittakoon että kun rumpu ei näy niin autoa ihmettelevät ihmiset voivat kuvitella vanteen taakse ihan mitä parhaaksi katsovat. Taitaa siis olla mustan paikka.
-Fantsu-
Jä tässä vaihtoehdot Korinvärinen, musta ja harmaa. Siinä järjestyksessä:
Voi härräjumala kun tuo rumpu on ruma harmaana! Eli joko auton väriseksi tai (kuten jo täällä todettiin) mustaksi. Mustan etuina mainittakoon että kun rumpu ei näy niin autoa ihmettelevät ihmiset voivat kuvitella vanteen taakse ihan mitä parhaaksi katsovat. Taitaa siis olla mustan paikka.
-Fantsu-
"Jos ajan Volvolla, olen vastuuni tunteva perheenisä.
Jos ajan Mersulla, olen ällöttävä ökyjuppi."
Jos ajan Mersulla, olen ällöttävä ökyjuppi."
Mun vaimo varmaan tykkäisi siitä jos en näprää koko aikaa auton kanssa. Jäisi aikaa... ...muuhun.Jiitek kirjoitti:Keväällä renkaanvaihdon yhteydessä harso vannehopeaa suoraan ruosteen päälle. Siistiytyy riittävästi, aikaa menee noin 10s. per rengas ja kestää kesän. Yhdellä vannehopeapurkilla pärjää noin seitsemän vuotta.
Säästyneen ajan voi käyttää vaikka television katseluun.
Mutta kävin ostamassa maalit oikein pohjamaalista alkaen. Kunhan keli lämpenee (juu, ei ole lämmitettyä sisätilaa missä laittaa autoa ) niin sitten harjaa ja laikkaa ja pohjamaalia ja maalia ja lakkaa ja on tö roud...
-Fantsu
P.S. Päädyin sitten siihen auton väriseen. Kunhan nuo rummut on laitettu niin katselen sitten jarrusatuloitten kohtalon. Nyt ne menee mustinakin (jarrupaloista tullut pölyä?)
"Jos ajan Volvolla, olen vastuuni tunteva perheenisä.
Jos ajan Mersulla, olen ällöttävä ökyjuppi."
Jos ajan Mersulla, olen ällöttävä ökyjuppi."
Nonni, tulihan niitä kelejä.
Elikkäs threadin alussa oli kuva siitä mistä lähdettiin ja tässä on kuva tilanteesta nyt (klikatkaa halutessanne suuremmaksi):
Ei paha vai mitä? Tämä vaati siis minimaalisen investoinnin johon kuului pohjamaali, maali ja lakka. Sipaisin ruosteenpoistolaikalla rummun niin puhtaaksi kuin saattoi toivoa ja sen jälkeen pyyhin loput pölyt pois kostealla rätillä. Kun rummut olivat kuivuneet, aloin sprayaamisen. Jokainen maalikerros kuivui noin tunnin ennen seuraavaa. Kaikkiaan sellainen 4,5 tuntia renkaiden irroittamisineen, mutta kolme tuntia sai käyttää kaljanjuontiin maalikerrosten kuivuessa.
Tulos kestää tarkastelun myös kauempaa:
...tai kestää ja kestää, pitäisi pestä tuo auto.
-Fantasos-
Elikkäs threadin alussa oli kuva siitä mistä lähdettiin ja tässä on kuva tilanteesta nyt (klikatkaa halutessanne suuremmaksi):
Ei paha vai mitä? Tämä vaati siis minimaalisen investoinnin johon kuului pohjamaali, maali ja lakka. Sipaisin ruosteenpoistolaikalla rummun niin puhtaaksi kuin saattoi toivoa ja sen jälkeen pyyhin loput pölyt pois kostealla rätillä. Kun rummut olivat kuivuneet, aloin sprayaamisen. Jokainen maalikerros kuivui noin tunnin ennen seuraavaa. Kaikkiaan sellainen 4,5 tuntia renkaiden irroittamisineen, mutta kolme tuntia sai käyttää kaljanjuontiin maalikerrosten kuivuessa.
Tulos kestää tarkastelun myös kauempaa:
...tai kestää ja kestää, pitäisi pestä tuo auto.
-Fantasos-
"Jos ajan Volvolla, olen vastuuni tunteva perheenisä.
Jos ajan Mersulla, olen ällöttävä ökyjuppi."
Jos ajan Mersulla, olen ällöttävä ökyjuppi."