Turtlejen ja Zainojen jälkeen olen päätynyt yhteen ainoaan vahaan, joka on oikeasti autovahaa eli carnauba -palmusta ujutettua vahaa. Aineen nimi on Simoniz, jota myydään keltaisessa purkissa. Tuote on ikivanha - tällä jynssättiin autoja jo siihen aikaan, kun Kekkonen kiillotteli kaljuaan. Myyntikiillokkeet ovat erikseen. Vahasin kullannuppuni kuukausi sitten seuraavasti:
Käsinpesu (ei tietenkään koneilla) painepesuriharjalla ja autoshampoolla . Tällä kertaa oli Bilteman autoshampoo, mutta ihan käypää se oli. Rättikuivauksen jälkeen yhdellä trasselilla pyörittävin liikkein sopivan kokoinen alue vahan peittoon. Pian tämän jälkeen kiilloitus kiilloitustrasselilla. Tämä vaihe vaatii voimaa ja kestävyyttä sekä aikaa: W 126 SEL:n konepellin vahauksessa meni tunti, kun tein työn tarkasti
Kiilto on silmiä hivelevä. Toisin kuin monilla muilla, kiilto ja vaha on myös kestävää: sateen jälkeen vesi helmeilee vieläkin pinnalla, vaikka vahauksesta on yli kuukausi. Auto on ollut taivasalla. Helmeilevä sadevesi näyttää lisäksi hyvältä Bruno Saccon luomuksen pinnalla. Sitä kelpaa katsella !
Vahaus autovahalla - Simoa purkista
Tuntuu siltä että ässä on oikeassa perheessä, viesti peilaa erittäin hyvin meikäläisen sielunmaisemaa. Tällä tunteella niihin autoihin pitää suhtautua niin ne kestävät kunnossa pidempäänkin kuin sen ainaisen remontin välin.
Kova on meselläkin ollut rummutus Autoglymin plöröjen ympärillä, samaten jokusen muun merkin, mutta harva enää viitsii helliä autoaan oikealla ja työläällä vahalla, näiden sijaan valitaan ne vesivellit.
Tunnustan tehneeni syntiä itsekkin; en ole vahannut ässää oikealla vahalla, vaan laiskuuttani Turtlen vesiplöröillä. Mutta tapain turmelus ei ole vielä niin vakava, ettenkö voisi parantaa tapojani, ja ostaa aneena kovaa ja työlästä Simonizia, vahaa jolla isäukko hinkkasi Datsuneitaan. Camarguen voi siis katsoa saavuttaneen viestillään ainakin yhden eksyneen lampaan. Kokeiltaviksi meni, Camarguen vahausteesi n: o 1 oli vakuuttava.
Kova on meselläkin ollut rummutus Autoglymin plöröjen ympärillä, samaten jokusen muun merkin, mutta harva enää viitsii helliä autoaan oikealla ja työläällä vahalla, näiden sijaan valitaan ne vesivellit.
Tunnustan tehneeni syntiä itsekkin; en ole vahannut ässää oikealla vahalla, vaan laiskuuttani Turtlen vesiplöröillä. Mutta tapain turmelus ei ole vielä niin vakava, ettenkö voisi parantaa tapojani, ja ostaa aneena kovaa ja työlästä Simonizia, vahaa jolla isäukko hinkkasi Datsuneitaan. Camarguen voi siis katsoa saavuttaneen viestillään ainakin yhden eksyneen lampaan. Kokeiltaviksi meni, Camarguen vahausteesi n: o 1 oli vakuuttava.
Niin. Helppoja vippaskonsteja on keksitty maailman sivu kaikkien ikävien ja hikisten hommien helpottamiseksi. Niin kuin nyt etuveto, suodatinkahvi, lehtipuhallin, ja keinosiemennys.
Se Simonizin liukkaan rasvainen kiilto on todella palkitsevaa laatua vielä aikojenkin päästä. Ja ei se vahaaminen ole niin työlästä enää toisella saati kolmannella kerralla. Auto on silloin jo niin liukas että rätti liukuu pitkin vahakalvoa jo melkein itsestään.
Se Simonizin liukkaan rasvainen kiilto on todella palkitsevaa laatua vielä aikojenkin päästä. Ja ei se vahaaminen ole niin työlästä enää toisella saati kolmannella kerralla. Auto on silloin jo niin liukas että rätti liukuu pitkin vahakalvoa jo melkein itsestään.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi