Auton "myllytys" : laikat, koneet, aineet
Auton "myllytys" : laikat, koneet, aineet
Erotellas otsikon aihe omakseen. Tähän ketjuun sopii kaikki myllytykseen liittyvät kysymykset. Koitetaan keskustella alottelijaystävällisesti, pidemmälle ehtineille harrastajille on sitte oma fooruminsa (pesukinnas.com).
Otetaas eka kysymys :
Millä konstilla saisin viime syksynä maalatusta autosta (744 hopea) pienet pilveilyjäljet pois? Rotarykone ja Flexipadin valkoinen, sininen ja punainen laikka löytyy. Fareclat on jo kokeiltu muissa projekteissa, ei ollu mun juttu. Nyt tarvittaisi jotain fiksumpia aineita, ehkä 1-2 erilaista tuotetta..? Onko Chemical Guysin tuotteista kokemuksia? Mitä suosittelet?
Otetaas eka kysymys :
Millä konstilla saisin viime syksynä maalatusta autosta (744 hopea) pienet pilveilyjäljet pois? Rotarykone ja Flexipadin valkoinen, sininen ja punainen laikka löytyy. Fareclat on jo kokeiltu muissa projekteissa, ei ollu mun juttu. Nyt tarvittaisi jotain fiksumpia aineita, ehkä 1-2 erilaista tuotetta..? Onko Chemical Guysin tuotteista kokemuksia? Mitä suosittelet?
Volvo V70 Drive Ocean Race
A3 1.6TDi S-Tronic
Ex. Omega, Focus, W203 200cdi, V40, W211 270cdi, W209 500
A3 1.6TDi S-Tronic
Ex. Omega, Focus, W203 200cdi, V40, W211 270cdi, W209 500
Maalikaupoista kysäset kenellä on meguiarssin edustus. Niiltä ostat meguiarssin #101 karkeempaan vaiheeseen ja #205 viimeistelyyn. Helpot aineet ja erittäin toimivat. Jos suomalaiset pikkufirmat ei pelota niin shineld.fi tai projectech.fi. Shineldiltä tais saada meguakin, projectechiltä saa Schollia. Itse tykkään megun #101:estä karkealouhinnassa ja Schollin S30 viimeistelyyn. Schollia jos haluat kokeilla molempiin vaiheisiin niin joko S3gold tai S17 karkeampaan ja S30 viimeistelyyn.
Itse pilveilyn poistosta paha sanoa näkemättä mimmoista pilveily on? Saatat todennäköisesti pärjätä pelkällä myllytyksellä. Tuskin tarvii vesihiontaan ryhtyä Kokeilet millä tahna ja laikka kombolla saat jäljet katoamaan ja jatkat sillä. Perään viimeistely niin saat kunnon kiillon aikaiseksi.
Itse pilveilyn poistosta paha sanoa näkemättä mimmoista pilveily on? Saatat todennäköisesti pärjätä pelkällä myllytyksellä. Tuskin tarvii vesihiontaan ryhtyä Kokeilet millä tahna ja laikka kombolla saat jäljet katoamaan ja jatkat sillä. Perään viimeistely niin saat kunnon kiillon aikaiseksi.
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Ja heti jatkokysymys:
Myllytystä on tullut harjoiteltua W124 (vm. -87) pintaan ja kova se pinta tuntuu olevan. Tavoitteena on kuitenkin saada S204:sta naarmuton. Maalien ja lakkojen laadut on vaihtunut varmaan moneen kertaan, mutta pitääkö tossa uudemmassa pinnassa lähteä varovaisemmin liikkeelle vai voinko painaa menemään kuten vanhemassa, hapettuneessa pinnassa?
W124:ssa on lähdetty liikkeelle Schollin S3:lla ja Hexin keltaisella (kovimmalla) laikalla. Karvalaikka pitäis kyllä hommata...
Myllytystä on tullut harjoiteltua W124 (vm. -87) pintaan ja kova se pinta tuntuu olevan. Tavoitteena on kuitenkin saada S204:sta naarmuton. Maalien ja lakkojen laadut on vaihtunut varmaan moneen kertaan, mutta pitääkö tossa uudemmassa pinnassa lähteä varovaisemmin liikkeelle vai voinko painaa menemään kuten vanhemassa, hapettuneessa pinnassa?
W124:ssa on lähdetty liikkeelle Schollin S3:lla ja Hexin keltaisella (kovimmalla) laikalla. Karvalaikka pitäis kyllä hommata...
S212 220CDI -12
--------
Ex X204 320CDI -08
ex S204 220CDI -08
ex S124 300TD -95
--------
Ex X204 320CDI -08
ex S204 220CDI -08
ex S124 300TD -95
Nuo myrkkymaalatut W124:t on aina hassuja. Yksi tottelee karvalaikkaa, toiseen se ei tee mitään, kolmas paakuttaa tahnat jos annat yhtään painetta ja kierroksia... Ne on aina yksilöitä ja vaatii oman hommansa löytää se toimiva kombo.
Yksi W124 on tehty ihan karvalaikalla ja todella ronskeilla otteilla.
Toinen jouduttiin vesihiomaan kevyesti jonka jälkeen se totteli vaahtomuovilaikkaa.
Kolmas totteli vaahtomuovilaikkaa mutta erittäin hellillä kierroksilla, ei yhtään painetta ja pari kolme kertaa per paneeli.
W204:stä ei kokemuksia vielä. W203 nanolakalla meni ronskisti karvalaikalla ja viimeistely helposti vaahtomuovilla. Toisen kerran kun tehtiin vuoden päästä niin riitti pelkät vaahtomuovit kun pinta ei ollut paha. Voisin veikata että sama pätee W204:äänkin. Jos ei karvaa ole niin ronskimmalla otteella vaahtomuovilla vaan ja tarvittaessa kahteen kertaan.
Aina pitää aloittaa hellästi. Hakea se lievin mahdollinen yhdistelmä millä saa halutun parannuksen. Eli sun tapauksessa voit kokeilla kyllä ensikäteen keltaista hexiä ja S3:sta mutta vähän hellästi ensin. Jos ei riitä niin sitten ronskimmin perään. Sitä lakkaa on kuitenkin turha poistaa enemmän kuin on ihan pakko...
Yksi W124 on tehty ihan karvalaikalla ja todella ronskeilla otteilla.
Toinen jouduttiin vesihiomaan kevyesti jonka jälkeen se totteli vaahtomuovilaikkaa.
Kolmas totteli vaahtomuovilaikkaa mutta erittäin hellillä kierroksilla, ei yhtään painetta ja pari kolme kertaa per paneeli.
W204:stä ei kokemuksia vielä. W203 nanolakalla meni ronskisti karvalaikalla ja viimeistely helposti vaahtomuovilla. Toisen kerran kun tehtiin vuoden päästä niin riitti pelkät vaahtomuovit kun pinta ei ollut paha. Voisin veikata että sama pätee W204:äänkin. Jos ei karvaa ole niin ronskimmalla otteella vaahtomuovilla vaan ja tarvittaessa kahteen kertaan.
Aina pitää aloittaa hellästi. Hakea se lievin mahdollinen yhdistelmä millä saa halutun parannuksen. Eli sun tapauksessa voit kokeilla kyllä ensikäteen keltaista hexiä ja S3:sta mutta vähän hellästi ensin. Jos ei riitä niin sitten ronskimmin perään. Sitä lakkaa on kuitenkin turha poistaa enemmän kuin on ihan pakko...
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Tänks. Tää ei kyllä helpottanut yhtään...Wolfie kirjoitti:Nuo myrkkymaalatut W124:t on aina hassuja. Yksi tottelee karvalaikkaa, toiseen se ei tee mitään, kolmas paakuttaa tahnat jos annat yhtään painetta ja kierroksia... Ne on aina yksilöitä ja vaatii oman hommansa löytää se toimiva kombo.
Yksi W124 on tehty ihan karvalaikalla ja todella ronskeilla otteilla.
Toinen jouduttiin vesihiomaan kevyesti jonka jälkeen se totteli vaahtomuovilaikkaa.
Kolmas totteli vaahtomuovilaikkaa mutta erittäin hellillä kierroksilla, ei yhtään painetta ja pari kolme kertaa per paneeli.
W204:stä ei kokemuksia vielä. W203 nanolakalla meni ronskisti karvalaikalla ja viimeistely helposti vaahtomuovilla. Toisen kerran kun tehtiin vuoden päästä niin riitti pelkät vaahtomuovit kun pinta ei ollut paha. Voisin veikata että sama pätee W204:äänkin. Jos ei karvaa ole niin ronskimmalla otteella vaahtomuovilla vaan ja tarvittaessa kahteen kertaan.
Aina pitää aloittaa hellästi. Hakea se lievin mahdollinen yhdistelmä millä saa halutun parannuksen. Eli sun tapauksessa voit kokeilla kyllä ensikäteen keltaista hexiä ja S3:sta mutta vähän hellästi ensin. Jos ei riitä niin sitten ronskimmin perään. Sitä lakkaa on kuitenkin turha poistaa enemmän kuin on ihan pakko...
Tähän kaikkeen kun lisätään muovilokarit ja muut osat, niin saas nähdä mikä lopputulos odottaa...
S212 220CDI -12
--------
Ex X204 320CDI -08
ex S204 220CDI -08
ex S124 300TD -95
--------
Ex X204 320CDI -08
ex S204 220CDI -08
ex S124 300TD -95
Pilveily on hyvin lievää, lähinnä tuntuu että pinta on ihan ok kiiltävä, mutta näyttää kuin se olisi hiukan jäänyt kuivaksi tai sitten ruiskutusjälki ei ole aivan tasainen. Useimpien mielestä pinta on oikein hyvä, mutta haluan kokeilla tasottuisko se vielä hiukan konettamalla. Pitäähän sen olla just eikä melkein, näin olen tavannut maalipinnat pitää.Wolfie kirjoitti:Maalikaupoista kysäset kenellä on meguiarssin edustus. Niiltä ostat meguiarssin #101 karkeempaan vaiheeseen ja #205 viimeistelyyn. Helpot aineet ja erittäin toimivat. Jos suomalaiset pikkufirmat ei pelota niin shineld.fi tai projectech.fi. Shineldiltä tais saada meguakin, projectechiltä saa Schollia. Itse tykkään megun #101:estä karkealouhinnassa ja Schollin S30 viimeistelyyn. Schollia jos haluat kokeilla molempiin vaiheisiin niin joko S3gold tai S17 karkeampaan ja S30 viimeistelyyn.
Itse pilveilyn poistosta paha sanoa näkemättä mimmoista pilveily on? Saatat todennäköisesti pärjätä pelkällä myllytyksellä. Tuskin tarvii vesihiontaan ryhtyä Kokeilet millä tahna ja laikka kombolla saat jäljet katoamaan ja jatkat sillä. Perään viimeistely niin saat kunnon kiillon aikaiseksi.
Lueskelin pari tuntia pesukinnas.comista muiden kokemuksia ja päädyin tilaamaan shineldiltä Meguiarsin M101 ja M205. Näistä taitaa olla monella hyviä kokemuksia. Viimisenä pintaan tulee Colliniten 915.
---
Mitäs muuten olette mieltä, pitäisikö näille maalipinnan suojille eli detailereille, vahoille, pinnotteille jne. tehdä vielä oma topic? Olisi ehkä helpompaa seurata keskustelua kun aiheet pysyisi työvaiheittain järjestyksessä. Tää sais topic saisi jäädä myllytys topiciksi.
Volvo V70 Drive Ocean Race
A3 1.6TDi S-Tronic
Ex. Omega, Focus, W203 200cdi, V40, W211 270cdi, W209 500
A3 1.6TDi S-Tronic
Ex. Omega, Focus, W203 200cdi, V40, W211 270cdi, W209 500
Maaluu jäljestä yleensä puhutaan pilveilevän ja jos se metalli väri siellä alla pilveilee niin sitä ei kyllä kiillottelemalla paranneta. Mutta toivon että mä en tiedä ees mistä nyt puhutaan
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Pilveily lienee sitten väärä termi, mutta jotenkin utuisen oloinen tuo pinta on. Tuntuu että se ihan se kaikkein paras kiilto jää puuttumaan pinnan epätasaisuuden takia. Epätasaisuus on niin pientä ettei sitä kädellä tunne ja se ei pistä useimpien ihmisten silmään millään lailla.. Ihan kuin lakkaa olis suihkutettu jostain monen metrin päästä ja se olis leijaillut auton pintaa tasaiseksi kerrokseksi...? Voihan se olla että maalaamossa on vaikka näin käynytkin jos lähellä on maalattu toista autoa... tai mistäs näitä tietää.
Raportoin tänne kunhan kusti on polkenut aineet S-joelta tänne Kymeen ja pääsen koittamaan. Sellanen fiilis kuitenkin on että kyllä tosta vielä peilipinta tulee
Raportoin tänne kunhan kusti on polkenut aineet S-joelta tänne Kymeen ja pääsen koittamaan. Sellanen fiilis kuitenkin on että kyllä tosta vielä peilipinta tulee
Volvo V70 Drive Ocean Race
A3 1.6TDi S-Tronic
Ex. Omega, Focus, W203 200cdi, V40, W211 270cdi, W209 500
A3 1.6TDi S-Tronic
Ex. Omega, Focus, W203 200cdi, V40, W211 270cdi, W209 500
kuulostais ihan haihdunta rakkulalta,lievältä sellaselta. Mitenkähän muuten on jos pinta pikkusen himmene niin saako hiomalla/kiillottamalla enää kiiltoa ? ite oon suosiolla kyllä pyhkässyt uudet lakat pintaan jos noin on käynyt
edit: pilveily on tosiaan maalaritermeissä että metalliväri pilveilee ja se siis näyttää pilvitaivaalta tietyissä valoissa ja on kirjava,kiilto onkin sitten eri asiaa.
edit: pilveily on tosiaan maalaritermeissä että metalliväri pilveilee ja se siis näyttää pilvitaivaalta tietyissä valoissa ja on kirjava,kiilto onkin sitten eri asiaa.
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Mitä noita vasta maalattuja olen muutamia tehnyt niin on onnistunut tollasen kiillotus. Harvemmin tollasia pintoja on kellään tarve myllytellä, mut nyt haetaankin sitä ihan kaikkein parasta kiiltoa ja värin syvyyttä. Katotaan kuinka äijän käy. Aineet taitaa olla jo postissa, pisteet Shineldille nopeasta toiminnasta!
Volvo V70 Drive Ocean Race
A3 1.6TDi S-Tronic
Ex. Omega, Focus, W203 200cdi, V40, W211 270cdi, W209 500
A3 1.6TDi S-Tronic
Ex. Omega, Focus, W203 200cdi, V40, W211 270cdi, W209 500
No tämäkin mysteeri selvisi, valkoinen laikka alkoi muuttumaan punaiseksi kun pintaa rupesi ajamaan koneella. Eli punaista autoa on maalattu samoissa tiloissa. Pienellä ajolla tuli huomattavasti parempi pinta
Volvo V70 Drive Ocean Race
A3 1.6TDi S-Tronic
Ex. Omega, Focus, W203 200cdi, V40, W211 270cdi, W209 500
A3 1.6TDi S-Tronic
Ex. Omega, Focus, W203 200cdi, V40, W211 270cdi, W209 500
Ajatuksissa olis tuo 124:nen myllyttää kun rupeaa pinta olemaan aika likaherkkä ja naarmuilla.
Minkälaista laikkaa ja ainetta pitää ostaa jos haluaa kohtalaisen hyvän kiillon pintaan.
Aika karkealla saa aloittaa on tuo senverran paha.
Mites nuo muovikyljet? onko niihin joku oma aine vai meneekö samalla kuin peltipinnatkin?
Jurppii kun saa pestä aina teräsvillalla kun on paska niin tiukassa.
Minkälaista laikkaa ja ainetta pitää ostaa jos haluaa kohtalaisen hyvän kiillon pintaan.
Aika karkealla saa aloittaa on tuo senverran paha.
Mites nuo muovikyljet? onko niihin joku oma aine vai meneekö samalla kuin peltipinnatkin?
Jurppii kun saa pestä aina teräsvillalla kun on paska niin tiukassa.
250D -92
190D 2.2turbo
190D 2.2turbo
Wolfien vastaus muutama rivi sitten oli aika hyvin tyhjentävä eli erittäinkin tapauskohtainen setti tarvitaan... No jos jotain yleismaailmallista niin Schollilta S3G ja/tai S17+ sekä S30+ ja laikoiksi violetti ja oranssi, koneeksi rotary niin voi päästä jo kivaan alkuun. Ongelmia kohdatessa ainevalikoimiin S20 ja S40+ ja laikkoihin sininen ja musta...94zip kirjoitti:Ajatuksissa olis tuo 124:nen myllyttää kun rupeaa pinta olemaan aika likaherkkä ja naarmuilla.
Minkälaista laikkaa ja ainetta pitää ostaa jos haluaa kohtalaisen hyvän kiillon pintaan.
Sopivan värin kanssa riittää violetti laikka ja S17+ tai A15 kivaan 1-steppiin...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Perjantaina tuli muuten videoitua varoittava esimerkki.
Tarkoituksella siis testattiin kuinka helposti mennään lakasta läpi karvalaikalla, karkealla tahnalla ja suoravetoisella eli rotary koneella.
Kurkatkaapa siitä mallia
https://www.youtube.com/watch?v=84vAGq5rk6E
Noin 10sekuntia kesti mennä lakasta läpi
Noin 30sekuntia peltiin asti
Vaikka näin ei kuitenkaan koskaan pitäisi tapahtua ja tämä siis on erimerkki miten ei pidä autoa kiillottaa niin antaa aika kivan kuvakulman asiaan. Eli jos ei tiedä mitä tekee tai herpaantuu keskitys niin se ei välttämäti vaadi paljoa että on tuhoa tehty...
Tarkoituksella siis testattiin kuinka helposti mennään lakasta läpi karvalaikalla, karkealla tahnalla ja suoravetoisella eli rotary koneella.
Kurkatkaapa siitä mallia
https://www.youtube.com/watch?v=84vAGq5rk6E
Noin 10sekuntia kesti mennä lakasta läpi
Noin 30sekuntia peltiin asti
Vaikka näin ei kuitenkaan koskaan pitäisi tapahtua ja tämä siis on erimerkki miten ei pidä autoa kiillottaa niin antaa aika kivan kuvakulman asiaan. Eli jos ei tiedä mitä tekee tai herpaantuu keskitys niin se ei välttämäti vaadi paljoa että on tuhoa tehty...
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=84vAGq5rk6E[/youtube]
https http kikkareet päihin ja rokrok.
https http kikkareet päihin ja rokrok.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Talven jälkeen alkaa paljastua puoli miljoonaa ajetun w212 totuus maalipinnasta. Pientä naarmua on aika runsaasti. Meneekö myllyttämällä ammattilaisen toimesta vai täytyykö sitä jo ruveta vesihiomaan? Täydellistä siitä nyt ei tarvi saada(eikä saakkaan), kunhan nyt suurimman osan sais pois. Väri on tavallinen musta. Vahalla noi pikku naarmut oli saatu piilotettua täydellisesti kun auton liikkeestä ostin marraskuussa.
Näkemättä paha sanoa. Mutta uskallan väittää että noin 90-95% niistä naarmuista mitkä ei ole pohjaväriin asti saa pois ammattimaisissa käsissä ihan koneellisesti kiillottamalla. Pelkässä naarmunpoistossa ei yleensä vesihionnasta ole paljoa apua. Ellei sitten vesihiota koko vehjettä ja poisteta samalla appelsiinipintaa... Mutta sillon ei puhuta enää naarmunpoistosta
Juurikaan koskaan en henkilökohtaisesti ole vesihiontaa käyttänyt mihinkään yksittäiseen naarmuun.
Kiillottamalla saa ihan oikeasti aivan järkyttävänkin syviä naarmuja joko kokonaan pois tai pyöristettyä reunoilta niin paljon ettei naarmua enää näe. Ellei se sitten ole joku 1mm leveä ja yli sentin pitkä, mutta silloin yleensä ollaan joko pohjamaalissa asti tai sitten värimassa ja lakkakin ovat painuneet voiman alla sen verran kasaan ettei sitä saa kokonaan pois puhkaisematta vähintäänkin lakasta läpi ja todennäköisesti värimassastakin. Mutta näitäkin saa yleensä pyöristettyä vähintäänkin välttävästi niin ettei silmä kiinnitä niihin huomiota juurikaan.
Ja jos naarmu on sen verti järeän kokoinen ettei se tahdo taittua kiillottamalla niin ei se siitä paljoa sen enempi taitu vesihiomallakaan. Ainoastaan naarmun ympäriltä voi poistaa vähän lakkaa hiomalla joka saattaa auttaa inan verran pyöristämään naarmun kulmia ja häivyttämään sitä ihan sen karvan enemmän, mutta se on sitten tapauskohtaista onko järkeä uhrata niin paljoa lakkapintaa poistettavan että yksittäisen naarmun saa vähän huomaamattomaksi.
Ja kuten sanottu, jos painauma näkyy selvästi värimassassa asti niin silloin sille ei voi minkään maalaamatta. Sitä ei korjaa eikä peitä eikä häivytä mitenkään hiomalla ja tai kiillottamalla.
Ja jos täydellisyyttä ei haeta niin jätä vaan ne vesipaperit pois. Ihan jo kevyelläkin kiillotuksella saa ne pesunaarmut (ne hämähäkin seitin näköiset) pois jo kertavedollakin ja jos vähänkään viitsii karkeammalla louhia niin lähtee niitä syvempiäkin todella mojovasti autuaammille metsästysmaille.
Toki, tässäkin puhuu se kokemus ja ammattitaito. En luottaisi että ihan kuka vaan onnistuisi.
Juurikaan koskaan en henkilökohtaisesti ole vesihiontaa käyttänyt mihinkään yksittäiseen naarmuun.
Kiillottamalla saa ihan oikeasti aivan järkyttävänkin syviä naarmuja joko kokonaan pois tai pyöristettyä reunoilta niin paljon ettei naarmua enää näe. Ellei se sitten ole joku 1mm leveä ja yli sentin pitkä, mutta silloin yleensä ollaan joko pohjamaalissa asti tai sitten värimassa ja lakkakin ovat painuneet voiman alla sen verran kasaan ettei sitä saa kokonaan pois puhkaisematta vähintäänkin lakasta läpi ja todennäköisesti värimassastakin. Mutta näitäkin saa yleensä pyöristettyä vähintäänkin välttävästi niin ettei silmä kiinnitä niihin huomiota juurikaan.
Ja jos naarmu on sen verti järeän kokoinen ettei se tahdo taittua kiillottamalla niin ei se siitä paljoa sen enempi taitu vesihiomallakaan. Ainoastaan naarmun ympäriltä voi poistaa vähän lakkaa hiomalla joka saattaa auttaa inan verran pyöristämään naarmun kulmia ja häivyttämään sitä ihan sen karvan enemmän, mutta se on sitten tapauskohtaista onko järkeä uhrata niin paljoa lakkapintaa poistettavan että yksittäisen naarmun saa vähän huomaamattomaksi.
Ja kuten sanottu, jos painauma näkyy selvästi värimassassa asti niin silloin sille ei voi minkään maalaamatta. Sitä ei korjaa eikä peitä eikä häivytä mitenkään hiomalla ja tai kiillottamalla.
Ja jos täydellisyyttä ei haeta niin jätä vaan ne vesipaperit pois. Ihan jo kevyelläkin kiillotuksella saa ne pesunaarmut (ne hämähäkin seitin näköiset) pois jo kertavedollakin ja jos vähänkään viitsii karkeammalla louhia niin lähtee niitä syvempiäkin todella mojovasti autuaammille metsästysmaille.
Toki, tässäkin puhuu se kokemus ja ammattitaito. En luottaisi että ihan kuka vaan onnistuisi.
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Ja kuka hullu enää vesihioo kun kuivana hiomalla kovaxin tuotteilla saa saman lopputuloksen huomattavasti nopeammin, pienemmällä sotkulla ja ennenkaikkea kokoajan näkee missä mennään eli puhkihiomisen vaara on paljon pienempi.
Lakkapinnan kokonaan on rahamiehen hommia....senverran menee työtunteja että suosittelen vain näyttelyautoihin tai vastamaalaattuun jos on tullut pahasti aplaria. Silloin lakkapinnan on syytä olla riittävän paksu jotta on varaa hioa.
Joitain yksittäisiä pahoja naarmuja olen poistanut hiomalla ensin kovaxin 2500 pikkulappu kova palikka alusta ja viimeistely 3000:lla "norsunkorvalla" ja kiillotus.
Lakkapinnan kokonaan on rahamiehen hommia....senverran menee työtunteja että suosittelen vain näyttelyautoihin tai vastamaalaattuun jos on tullut pahasti aplaria. Silloin lakkapinnan on syytä olla riittävän paksu jotta on varaa hioa.
Joitain yksittäisiä pahoja naarmuja olen poistanut hiomalla ensin kovaxin 2500 pikkulappu kova palikka alusta ja viimeistely 3000:lla "norsunkorvalla" ja kiillotus.
Joo kyllä mä tuon vien ammattilaiselle. Onhan siinä niitä pohjaväriinkin ulottuvia naarmuja, no eipä sen nyt tarvi täydellinen olla. Vaihtelin kesärenkaat alle ja huomasin että oli takakaarien ympäristöstä maalia lähteny muutamasta paikasta. Ja samasta paikasta helman takakulmasta mitä w211 että en tiedä pitäiskö ne maalauttaa.