Isäukko kävi hakemassa Veholta uuden hopeanharmaan W204:n. Millä tuommosen uuden auton maalipinta kannattaa käsitellä? Kannattaako käyttää jossaki fiksaamossa kestopinnoituksessa, ite lyyä vahaa pintaan vai antaa koko homman olla?
Jos tuommosta jotakin kestopinnoitetta ajattelis, niin oiskohan Oulun likellä semmoselle tekijää, jota voisi suositella?
Outo tämmönen tilanne, kun isä ajanu ikänsä vanhoilla autoilla ja nyt päätti sitten rykästä kerralla vähän uuemman...
Uuden maalipinnan käsittely
Uuden maalipinnan käsittely
Pikkunen Seatti
ex 300D -90
ex 190D 2.5 -92 Avantgarde
ex 300D -90
ex 190D 2.5 -92 Avantgarde
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
http://www.projectech.fi/vahat_sealanti ... tteet.html
Nanolex Ultra Paint & Alloy Sealant
54,90 € / 50 ml
Nanolexin uusin ja kehittynein nanopinnoite, joka sopii kaikille auton maalatuille tai lakatuille pinnoille, myös vanteille. Parantaa pinnan kiiltoa ja helpottaa puhtaanapitoa hyvien lianhylkimisominaisuuksiensa ansiosta. Käyttöä helpottaa tuotteen levitysvaiheessa pinnalle jättämä selkeä kalvo ja mahdollisuus viimeistelypyyhintään jopa tuntien kuluttua levityksestä. Valmistajan ilmoittama kesto 12-24 kk.
Ennen tuotteen käyttöä tulee varmistaa, että käsiteltävät pinnat ovat täysin puhtaita ja hyväkuntoisia, sillä tuote ei peitä pinnan virheitä. Tarjoaa erinomaisen kestävyyden liuotinpesuaineita vastaan. Täysin kovetuttuaan tuote voidaan poistaa vain koneellisella kiillotuksella.
Nanolex Ultra Paint & Alloy Sealant
54,90 € / 50 ml
Nanolexin uusin ja kehittynein nanopinnoite, joka sopii kaikille auton maalatuille tai lakatuille pinnoille, myös vanteille. Parantaa pinnan kiiltoa ja helpottaa puhtaanapitoa hyvien lianhylkimisominaisuuksiensa ansiosta. Käyttöä helpottaa tuotteen levitysvaiheessa pinnalle jättämä selkeä kalvo ja mahdollisuus viimeistelypyyhintään jopa tuntien kuluttua levityksestä. Valmistajan ilmoittama kesto 12-24 kk.
Ennen tuotteen käyttöä tulee varmistaa, että käsiteltävät pinnat ovat täysin puhtaita ja hyväkuntoisia, sillä tuote ei peitä pinnan virheitä. Tarjoaa erinomaisen kestävyyden liuotinpesuaineita vastaan. Täysin kovetuttuaan tuote voidaan poistaa vain koneellisella kiillotuksella.
-
- Viestit: 317
- Liittynyt: 25.5.2008 9:48
- Paikkakunta: Raisio
Edullinen kestovahaus aina kesän lopussa ja talven lopussa.
Suosittelen MOTEGI merkkistä kestovahaa.
-Edullinen
-Helppo
-Kestävä
Motegi on tuttu vaha mm tekniikanmailmasta, autobild... jne testien voittajana.
Tuotetta saa tilata monesta nettikaupasta.
Suosittelen MOTEGI merkkistä kestovahaa.
-Edullinen
-Helppo
-Kestävä
Motegi on tuttu vaha mm tekniikanmailmasta, autobild... jne testien voittajana.
Tuotetta saa tilata monesta nettikaupasta.
Tuulilasin vaihto ja tuulilasin korjaus Turussa ja Raisiossa.
www.tuulilasikorjaamo.fi
www.123tuulilasi.fi
www.tuulilasikorjaamo.fi
www.123tuulilasi.fi
Kannattais varmaan tuommosessa tapauksessa kiinnittää huomiota kunnolliseen ruostesuojaukseen ennenku vahaa hinkkaa
ennenku on metriäkään ajettu suolateillä meinaan jos autoa aikoo pitää kauemmin kuin vuojen..

Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Samaa mieltä lerssisen kanssa
Naapuri suojautti heti ensimmäisenä oman E-sarjan mersun kun osti sen,ajoi sen liikkeestä ulos ja samantien ruostesuojaamolle missä autolle tehtiin täydellinen ruostesuojaus sekä maalipinnan kestokäsittely
Maksoihan se ruljanssi sen 1600e ja viikko meni aikaa tuohon hommaan mutta naapuri sanoi että hän meinaa ajaa koko loppuelämänsä nyt tällä autolla 



-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super 748
-08 Volvo S80 2.4D
-08 Volvo S80 2.4D
Re: Uuden maalipinnan käsittely
Kannattaa ennen käsittelyä kysyä että minkalaista kestopinnoitetta siellä käytetään. Nämä nykyaikaiset pinnoitteet on hyviä (Esim Cquartz, Opti-Coat, yms uudenaikaiset nano & kvartsipinnoitteet). Prestat, Autoglymit ja muut vastaavat taas sitten ovat käytännössä pelkkää vahaa ja monesti laitetaan jopa päin v*ttua (asiakas kävi kerran noin 2 viikkoa vanhalla autolla johon oli tehty Prestan kestopinnoite niin pinnoitteen alla oli kivoja naarmuja... Uudessa autossa...). Vanhanaikasista pinnotteista Perma-Shine on ihan jees, muut taitavat olla suurimmaksi osaksi "tarkastuskäynti tehtävä vuosittain" tasoa eli vuoden välein laitetaan uusi kerros pinnoitetta päälle...rolle kirjoitti:Kannattaako käyttää jossaki fiksaamossa kestopinnoituksessa?
Onkos tätä testannut mikään vakavasti otettava taho? Miten pärjää vertailussa esim Bilt Hamberin Finis-waxille tai Dodo Juicen Supernatural Hybridille? Onko testeissä missä ollut voittaja niin ollut kilpalijoina mitä vahoja?Autofiksari kirjoitti:Suosittelen MOTEGI merkkistä kestovahaa.
-Edullinen
-Helppo
-Kestävä
Motegi on tuttu vaha mm tekniikanmailmasta, autobild... jne testien voittajana.
Minun silmään mitä on osunut lehdissä vahatestejä niin Korrekin Kestovaha on ollut ylivoimaisen parasta jo vuosikymmenien ajan niiden mukaan mutta haastajana ollut autoglymin punainen yms vastaavaa...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Joo. Näin se menee, että niiden suorien, näkyvien peltien hinkkaaminen on turhaa hommaa. Ne ei koskaan ruostu puhki jos autoa muuten pidetään kohtuudella.Lerssinen kirjoitti:Kannattais varmaan tuommosessa tapauksessa kiinnittää huomiota kunnolliseen ruostesuojaukseen ennenku vahaa hinkkaa
Alustan, ovien, luukkujen ja palkkien ruostesuojaus, jos autolle halua lisäarvoa tulevaisuutta ajatellen.