Osien saatavuudesta kysymyksiä

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret
Vastaa Viestiin
Sakari

Osien saatavuudesta kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Nyt iski taas sellainen (toivottavasti nopeasti ohimenevä) mersukuume että ei mitään järkeä... Ajattelin ehkä tehdä lähitulevaisuudessa tarjouksen yhdestä 560SEL mersusta joka on seisonnassa tällä hetkellä lähinnä alustavikojen vuoksi, tai seissyt jo noin 3-4 vuotta. Tälläinen olisi haaveissa "entisöidä" ainakin melko suurilta osin, ei nyt ihan kaikkea tietenkään. Autossa tietääkseni varustelistalta ruksittu melkein kaikki mahdollinen..

Mietinkin tässä että pitäisi varmaan tietää miten näihin on enään osia saatavilla, kaikkea pystyy aina rakentelemaan itse, ja perus osat kuten puslat, jarrut ja tukivarret varmaan löytynee kun menee veholta kyselemään.
Lähinnä mietityttää nuo iskunvaimentimet. Autossa siis hydropneumaattinen alusta eli ei kierrejousia ollenkaan. Iskareissa on 3kpl niitä letkulähtöjä(jos se nyt mihinkään vaikuttaa) sekä tuo 120km/h madallustoiminto. Tarvetta olisi todennäköisesti uusia 1 etuiskari ja molemmat takaiskarit.
Saako näitä uutena enään mistään ja onko hinta tosiaan jossain 1000euron kieppeillä niinkuin olen kuullut?

Olisko myöskään antaa vinkkiä että millaista hintaa tuosta kannattaisi tarjoilla.. Auto on tuttuni omistuksessa ja tässä nyt jotain mitä muistan->
-hydropneumaattinen alusta
-nahkasisusta
-automaatti ilmastointi
-sähköpenkit etu ja taka
-sähkökattoluukku
-takana verhot lasien edessä (sähkötoimiset??)
-tuo alustan lasku 120km/h (kuuluu varmaan tohon alustaan ns vakiona)
Tuossa nyt jotain varusteita ainakin.

Seuraavaksi miinukset->
Takaikkuna kannattaisi vaihtaa, kosteutta siinä sisäpinnassa
-seisonnan aikana ruvennut ovet ja oikeastaan vähän kaikki pellit kukkimaan(korjattavissa)
-etukelkan oikea takimmainen kiinnityskohta mädäntynyt irti korista
-ei ole ajettu muutamaan vuoteen, ajamalla ja täysin käyntikuntoisena ja leimattuna kyllä jäänyt seisontaan
-automaattivaihteisto muistaakseni melko kostean näköinen pohjasta, isompu vuoto jossain(?)
-takaiskarit ja toinen etuiskarin kunto pieni kysymysmerkki, yksi täysin rikki mutta uusi löytyy

Tämä auto muistaakseni jotakin 90luvun alkua, ei ihan niitä vanhimpia malleja.

Tällänen auto vaan on niin komean näköinen ja jatkuvasti ollut ajatuksena tässä jo muutaman vuoden että voi kun olis itselläkin tuollainen..

Ja yksi iso ongelma on tietysti se että auton korjaamista hidastaa osien hankala saanti ja kallis hinta sekä tietysti se että autoa olisi pakko säilyttää ja rakentaa 200km päässä. Muutin pk seudulle ja tänne tuollaista ei voisi kuvitella edes tuovansa, jos joskus tuon ostaa ja laittaa kuntoon niin ajoa sille tulee vain kesällä ja säilytys tallissa kuivassa tilassa eikä missään kadunvarressa potkittavana. Mutta eihän tällä mikään kiire ole, ajatuksena oli että jos vaikka 5vuoden aikana sais rakenneltua hyväkuntoiseksi niin sekin olisi mahtavaa, tykkään rakennella jatkuvasti kaikenlaista ja mikään kiire tuolla ei todellakaan olisi. Tuosta ehdottomasti tulisi laittaa myös topiikkia pystyyn jos tuollainen tulisi hommattua.

Tulipas tarpeettoman pitkä viesti, no jos joku tietää niin vastatkoon näihin vaikeisiin kysymyksiin parhaanne mukaan 8)

Ps. Ei näihin varmaan saa mitään "normaalia" alustaa eli perus iskari ja kierrejousipaketteja edes laitettua. Tyhmäähän se olisi pilata hieno järjestelmä sellasilla mutta olisihan tuo halpa ja yksinkertaisempi tapa...
sec 560
Viestit: 14
Liittynyt: 27.12.2014 18:15
Paikkakunta: kerava

Viesti Kirjoittaja sec 560 »

Vaikuttaahan tuo hienolta projektilta mutta tuo ruoste on se suurin pulma ko. yksilössä.
Hydraulinen alusta on hieno varuste mutta kuten sanoit kallis korjata.
Itsellä 560 sec jonka olen käynyt ns. läpi koko auton ja alustan kaikki nivelet puslat ym vaihtanut.
osia saa kyllä hyvin eikä vehoa tarvitse vaivata saksasta saa alkuperäisosia puolet vehon hinnasta.
Vaikea arvioida tuon projektisi kannattavuutta mutta varaudu kuitenkin pelkkien osien kohdalla useampaan tuhat lappuseen.
Sitten tietenkin noiden ruosteiden takia ylimaalaus n. 4 ke.
Harkitse nyt vielä ja katsele rauhassa vaikka saksan tarjonta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 alusta”