Nyt iski taas sellainen (toivottavasti nopeasti ohimenevä) mersukuume että ei mitään järkeä... Ajattelin ehkä tehdä lähitulevaisuudessa tarjouksen yhdestä 560SEL mersusta joka on seisonnassa tällä hetkellä lähinnä alustavikojen vuoksi, tai seissyt jo noin 3-4 vuotta. Tälläinen olisi haaveissa "entisöidä" ainakin melko suurilta osin, ei nyt ihan kaikkea tietenkään. Autossa tietääkseni varustelistalta ruksittu melkein kaikki mahdollinen..
Mietinkin tässä että pitäisi varmaan tietää miten näihin on enään osia saatavilla, kaikkea pystyy aina rakentelemaan itse, ja perus osat kuten puslat, jarrut ja tukivarret varmaan löytynee kun menee veholta kyselemään.
Lähinnä mietityttää nuo iskunvaimentimet. Autossa siis hydropneumaattinen alusta eli ei kierrejousia ollenkaan. Iskareissa on 3kpl niitä letkulähtöjä(jos se nyt mihinkään vaikuttaa) sekä tuo 120km/h madallustoiminto. Tarvetta olisi todennäköisesti uusia 1 etuiskari ja molemmat takaiskarit.
Saako näitä uutena enään mistään ja onko hinta tosiaan jossain 1000euron kieppeillä niinkuin olen kuullut?
Olisko myöskään antaa vinkkiä että millaista hintaa tuosta kannattaisi tarjoilla.. Auto on tuttuni omistuksessa ja tässä nyt jotain mitä muistan->
-hydropneumaattinen alusta
-nahkasisusta
-automaatti ilmastointi
-sähköpenkit etu ja taka
-sähkökattoluukku
-takana verhot lasien edessä (sähkötoimiset??)
-tuo alustan lasku 120km/h (kuuluu varmaan tohon alustaan ns vakiona)
Tuossa nyt jotain varusteita ainakin.
Seuraavaksi miinukset->
Takaikkuna kannattaisi vaihtaa, kosteutta siinä sisäpinnassa
-seisonnan aikana ruvennut ovet ja oikeastaan vähän kaikki pellit kukkimaan(korjattavissa)
-etukelkan oikea takimmainen kiinnityskohta mädäntynyt irti korista
-ei ole ajettu muutamaan vuoteen, ajamalla ja täysin käyntikuntoisena ja leimattuna kyllä jäänyt seisontaan
-automaattivaihteisto muistaakseni melko kostean näköinen pohjasta, isompu vuoto jossain(?)
-takaiskarit ja toinen etuiskarin kunto pieni kysymysmerkki, yksi täysin rikki mutta uusi löytyy
Tämä auto muistaakseni jotakin 90luvun alkua, ei ihan niitä vanhimpia malleja.
Tällänen auto vaan on niin komean näköinen ja jatkuvasti ollut ajatuksena tässä jo muutaman vuoden että voi kun olis itselläkin tuollainen..
Ja yksi iso ongelma on tietysti se että auton korjaamista hidastaa osien hankala saanti ja kallis hinta sekä tietysti se että autoa olisi pakko säilyttää ja rakentaa 200km päässä. Muutin pk seudulle ja tänne tuollaista ei voisi kuvitella edes tuovansa, jos joskus tuon ostaa ja laittaa kuntoon niin ajoa sille tulee vain kesällä ja säilytys tallissa kuivassa tilassa eikä missään kadunvarressa potkittavana. Mutta eihän tällä mikään kiire ole, ajatuksena oli että jos vaikka 5vuoden aikana sais rakenneltua hyväkuntoiseksi niin sekin olisi mahtavaa, tykkään rakennella jatkuvasti kaikenlaista ja mikään kiire tuolla ei todellakaan olisi. Tuosta ehdottomasti tulisi laittaa myös topiikkia pystyyn jos tuollainen tulisi hommattua.
Tulipas tarpeettoman pitkä viesti, no jos joku tietää niin vastatkoon näihin vaikeisiin kysymyksiin parhaanne mukaan
Ps. Ei näihin varmaan saa mitään "normaalia" alustaa eli perus iskari ja kierrejousipaketteja edes laitettua. Tyhmäähän se olisi pilata hieno järjestelmä sellasilla mutta olisihan tuo halpa ja yksinkertaisempi tapa...
Osien saatavuudesta kysymyksiä
Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret
Vaikuttaahan tuo hienolta projektilta mutta tuo ruoste on se suurin pulma ko. yksilössä.
Hydraulinen alusta on hieno varuste mutta kuten sanoit kallis korjata.
Itsellä 560 sec jonka olen käynyt ns. läpi koko auton ja alustan kaikki nivelet puslat ym vaihtanut.
osia saa kyllä hyvin eikä vehoa tarvitse vaivata saksasta saa alkuperäisosia puolet vehon hinnasta.
Vaikea arvioida tuon projektisi kannattavuutta mutta varaudu kuitenkin pelkkien osien kohdalla useampaan tuhat lappuseen.
Sitten tietenkin noiden ruosteiden takia ylimaalaus n. 4 ke.
Harkitse nyt vielä ja katsele rauhassa vaikka saksan tarjonta.
Hydraulinen alusta on hieno varuste mutta kuten sanoit kallis korjata.
Itsellä 560 sec jonka olen käynyt ns. läpi koko auton ja alustan kaikki nivelet puslat ym vaihtanut.
osia saa kyllä hyvin eikä vehoa tarvitse vaivata saksasta saa alkuperäisosia puolet vehon hinnasta.
Vaikea arvioida tuon projektisi kannattavuutta mutta varaudu kuitenkin pelkkien osien kohdalla useampaan tuhat lappuseen.
Sitten tietenkin noiden ruosteiden takia ylimaalaus n. 4 ke.
Harkitse nyt vielä ja katsele rauhassa vaikka saksan tarjonta.
Vastaa Viestiin
2 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “W126 / R & C 107 alusta”
Hyppää
- TERVETULOA
- ↳ TERVETULOA!
- Yritysesittelyt
- ↳ MBKoskinen.fi
- ↳ KL - Varaosat
- ↳ Huoltokeskus Lintonen
- ↳ Autopalvelu Parkkila Oy
- ↳ T:mi Jukka Rajalampi
- ↳ Race.Fi
- Yleinen keskustelu
- ↳ Varastettua
- ↳ On Topic
- ↳ Koti, puutarha ja nikkarointi.
- ↳ Kyselyt ja utelut
- ↳ Keskustelua muista merkeistä
- ↳ Arkielämän koukeroita
- ↳ Matkailu & miitit
- ↳ Pienet ja pärisevät
- ↳ Takuu- ja kuluttajansuoja-asiat sekä autoverotus
- ↳ Linttaklubi
- Kauppatori
- ↳ Myydään / vaihdetaan autot
- ↳ Myydään / vaihdetaan osat
- ↳ Myydään / vaihdetaan renkaita sekä vanteita
- ↳ Myydään / vaihdetaan muuta
- ↳ Lahjoitetaan
- ↳ Ostetaan / vaihdetaan autot
- ↳ Ostetaan / vaihdetaan osat
- ↳ Ostetaan / vaihdetaan renkaita sekä vanteita
- ↳ Ostetaan / vaihdetaan muuta
- ↳ Vuokrataan
- ↳ Kauppatori
- Tekniikkaosasto
- ↳ Mikä on autoni W-tyyppi?
- ↳ Mersutiedon Mekka, mese.fi:n oma wikitietokanta
- ↳ Yleinen tekniikkakeskustelu
- ↳ Auton rakentelu, projektit & äänentoisto
- ↳ Super-Turbot
- ↳ B1tt1n1kkar1t
- ↳ Pesu, puunaus & fiksaus
- ↳ Oldtimers
- ↳ W123, sedan, coupe, farmari, lang
- ↳ W123 moottori
- ↳ W123 voimansiirto
- ↳ W123 alusta
- ↳ W123 jarrut
- ↳ W123 kori
- ↳ W123 sähkö
- ↳ W123 lämmitys, ilmastointi
- ↳ W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang
- ↳ W124 moottori
- ↳ W124 voimansiirto
- ↳ W124 alusta
- ↳ W124 jarrut
- ↳ W124 kori
- ↳ W124 sähkö
- ↳ W124 lämmitys, ilmastointi
- ↳ W201
- ↳ W201 moottori
- ↳ W201 voimansiirto
- ↳ W201 alusta
- ↳ W201 jarrut
- ↳ W201 kori
- ↳ W201 sähkö
- ↳ W201 lämmitys, ilmastointi
- ↳ W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo
- ↳ W210 / 208 moottori
- ↳ W210 / 208 voimansiirto
- ↳ W210 / 208 alusta
- ↳ W210 / 208 jarrut
- ↳ W210 / 208 kori
- ↳ W210 / 208 sähkö
- ↳ W210 / 208 lämmitys, ilmastointi
- ↳ W202, sedan, farmari
- ↳ W202 moottori
- ↳ W202 voimansiirto
- ↳ W202 alusta
- ↳ W202 jarrut
- ↳ W202 kori
- ↳ W202 sähkö
- ↳ W202 lämmitys, ilmastointi
- ↳ W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo
- ↳ W211 / W209 / W219 moottori
- ↳ W211 / W209 / W219 voimansiirto
- ↳ W211 / W209 / W219 alusta
- ↳ W211 / W209 / W219 jarrut
- ↳ W211 / W209 / W219 kori
- ↳ W211 / W209 / W219 sähkö
- ↳ W211 / W209 / W219 lämmitys, ilmastointi.
- ↳ W203 / R170, sedan, farmari, avo
- ↳ W203 / R170 moottori
- ↳ W203 / R170 voimansiirto
- ↳ W203 / R170 alusta
- ↳ W203 / R170 jarrut
- ↳ W203 / R170 kori
- ↳ W203 / R170 sähkö
- ↳ W203 / R170 lämmitys, ilmastointi
- ↳ W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo
- ↳ W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo moottori
- ↳ W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo voimansiirto
- ↳ W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo alusta
- ↳ W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo jarrut
- ↳ W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo kori
- ↳ W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo sähkö
- ↳ W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo lämmitys / ilmastointi
- ↳ W204 / R171, sedan, farmari, avo
- ↳ W204 / R171 moottori
- ↳ W204 / R171 voimansiirto
- ↳ W204 / R171 alusta
- ↳ W204 / R171 jarrut
- ↳ W204 / R171 kori
- ↳ W204 / R171 sähkö
- ↳ W204 / R171 lämmitys, ilmastointi
- ↳ W213 sedan, farmari,coupe, avo
- ↳ w213 moottori
- ↳ W213 voimansiirto
- ↳ W213 alusta
- ↳ w213 jarrut
- ↳ W213 kori
- ↳ w213 sähkö
- ↳ W213 lämmitrys, ilmastointi
- ↳ W221 / W216
- ↳ W221 / W216 moottori
- ↳ W221 / W216 voimansiirto
- ↳ W221 / W216 alusta
- ↳ W221 / W216 jarrut
- ↳ W221 / W216 kori
- ↳ W221 / W216 sähkö
- ↳ W221 / W216 lämmitys / ilmastointi
- ↳ W205
- ↳ W126 sedan, coupe / R & C 107
- ↳ W126 / R & C 107 moottori
- ↳ W126 / R & C 107 voimansiirto
- ↳ W126 / R & C 107 jarrut
- ↳ W126 / R & C 107 alusta
- ↳ W126 kori / R & C 107
- ↳ W126 / R & C 107 sähkö
- ↳ W126 / R & C 107 lämmitys, ilmastointi
- ↳ W140 / R129, sedan, coupe, avo
- ↳ W140 / R129 moottori
- ↳ W140 / R129 Voimansiirto
- ↳ W140 / R129 alusta
- ↳ W140 / R129 jarrut
- ↳ W140 / R129 kori
- ↳ W140 / R129 sähkö
- ↳ W140 / R129 lämmitys, ilmastointi
- ↳ W220 / W230 / W215
- ↳ W220 / W230 / W215 moottori
- ↳ W220 / W230 / W215 voimansiirto
- ↳ W220 / W230 / W215 alusta
- ↳ W220 / W230 / W215 jarrut
- ↳ W220 / W230 / W215 kori
- ↳ W220 / W230 / W215 sähkö
- ↳ W220 / W230 / W215 lämmitys, ilmastointi
- ↳ W168
- ↳ W168 moottori
- ↳ W168 voimansiirto
- ↳ W168 alusta
- ↳ W168 jarrut
- ↳ W168 kori
- ↳ W168 sähkö
- ↳ W168 lämmitys, ilmastointi
- ↳ W169
- ↳ W169 moottori
- ↳ W169 voimansiirto
- ↳ W169 alusta
- ↳ W169 jarrut
- ↳ W169 kori
- ↳ W169 sähkö
- ↳ W169 lämmitys, ilmastointi
- ↳ Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit
- ↳ Moottorit
- ↳ Voimansiirto
- ↳ Alusta
- ↳ Jarrut
- ↳ Kori
- ↳ Sähköt
- ↳ Lämmitys, ilmastointi
- English Forum
- ↳ Technical discussion
- ↳ Off Topic
- ↳ English Forum
- Arkisto
- ↳ Tule Lada viestin lahjoittajaksi sydänlapsille
- ↳ Yhdistyksen säännöt
- ↳ Lada on topic