126 ylätukivarren vaihto

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret
Vastaa Viestiin
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

126 ylätukivarren vaihto

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

alko kolisemaan edestä :cry: nostin auton ylös ja ravistelin pyörästä ja totesin ylä tukivarren nivelen väljäksi :roll:
no sitten pyörä pois ja tukivarren nivelen mutteri olka varresta irti

Kuva
sitten kallistuksen vakaajan ruuvi pois
köytä jollakin olkavarsi iskariin kiinni

Kuva
sitten tukivarren kiinnitys ruuvi irti
Kuva
Kuva
tulipas kuva vika asentoon
sitten koppaa tukivarsi vakaajasta irti
Kuva
jos on kuppaa varren montussa pistä vaikka vaseliiniä sinne
Kuva
sitten vaan valmistelet uuden varren valmiiksi laittoa varten,itte rasvasin ruuvin reijän molybilla ja vakaajan reiän voitelin lok cease 20/20:llä mikä ei syövytä kumia
Kuva
sitten vaan varsi päin vastasessa järjestyksessä takasin
Kuva
kiristä tukivarren kiinnitys ruuvi sitten vasta kun auton paino on sen päällä :idea:
hommaan menee sellanen tunti kun oikein hissukseen värkkäilee :roll:
kulmat olis hyvä tarkistaa/säätää tämän jälkeen :D
tämä sama homma käy myös 123:seen :P
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Taas hyvä korjauskertomus havainnollisilla kuvilla. Laita vaan lisää näitä jos teet remonttia.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Deja vu. :shock:

Just vaihoin omaan 123:een kuskinpuolen ylätukivarren. Muuten meni samalla lailla, mutta vanha lähti vakaajasta irti ilman rekyyliä. Maalasin uuden puolikiiltävällä mustalla. On ihan samannäkönen. :lol: Yläpallon irrotin samannäkösellä työkalulla.

ps. aikaa menee tunti, sisältäen tukivarren vaihdon, aurauskulmien säädön, käsienpesun ja kahvikupposen. :wink:
pps. lähti kyllä kaikki pultit helposti irti, kuten myös yläpallo.
ppps. ja oli kyllä hyvät ohjeetkin, touhottaja neuvoi etukäteen. :wink:
Viimeksi muokannut Sivonen, 23.5.2008 11:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Vähän näyttää samalta. :lol:

Kuva
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

kait uusit samalla vakaajan kumit :?: minä maalasin kiiltävällä mustalla ja alle laitoin sinkki maalin :idea:
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

En uusinu, oli hyvän näköset nuo vanhat.

Piruvie, sinkkimaalia en laittanut, nyt meni koko remontti ihan hukille. :lol:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

ei muuta kun puoli kiiltävä tinnerillä pois ja sinkki alle ja kiiltävä päälle :twisted:
harjotus tekee mestarin 8)
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Niin se on tehtävä. :lol:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 alusta”