Tasonsäätö

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret
Vastaa Viestiin
sec 560
Viestit: 14
Liittynyt: 27.12.2014 18:15
Paikkakunta: kerava

Tasonsäätö

Viesti Kirjoittaja sec 560 »

Varmaan useamminkin käsitelty mutta kerta vielä.
Mitenhän tehdään oikeaoppisesti tuo perän tasonsäädön säätö.
Tarkoitus hieman nostaa perää eli säätötankoa lyhennetään.
Mutta tehdäänkö niin, että renkaat maassa vai ilmassa.
Ilmeisesti näin, että auto ei käynnissä ja säätötanko irti, sitten lukitaan säätövipu 4mm tangolla venttiiliin ja käynnistetään auto.
Lyhennetään tankoa ja annetaan systeemin ns.nollata neutraalitaso.
<mutta jos renkaat maassa kuinka tuon säätötangon saa takaisin.
Oliko se niin, että tuossa venttiilissä oli 3 asentoa alas-neutraali-ylös.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Tervetuloa kyselemään. :D

Tuossahan oisi myös tärkeää, että iskarit eivät kantaisi normiasennossa isommin kuormaa. Perussäätö tehtäisiin siis jousilla ja säätökumeilla (kaipa 126:ssakin on kumisäätö).

Sen jälkeen sitten säädetään se tasonsäätö, että se pitää tuon perusasennon. Auto pidetään toki renkaillaan, eihän sitä muuten tiedä, kuinka ylös se muuten korin nostaa. :) Jos tuo perusasetus on tehty, pistetään vähän painetta (nostetaan koria) venttiilistä (säätötanko irti) ja sitten lasketaan ne paineet pois (iskareihin jää pieni peruspaine). Korin pitäisi jäädä oikeaan asentoon. Tämän jälkeen laitetaan (lukitaan) venttiili keskiasentoon, säädetään tanko sopivaksi ja kiinnitetään venttiiliin.

Pienen justeerauksen toki voi tehdä tuolla tasonsäädölläkin. Kun haluttu korkeus on saavutettu menee tangon säätö aikalailla yllä mainitulla tavalla.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
sec 560
Viestit: 14
Liittynyt: 27.12.2014 18:15
Paikkakunta: kerava

Viesti Kirjoittaja sec 560 »

No nyt alkaa selkeentymään.
On tullut vaan katseltua tuota kiesiä kun seisoo pihalla ja perä tuntuu olevan liian alhaalla.
Heh jotenkin tuntuu yksinkertaiset asiat olevan niitä vaikeimpia.
Muuten secci on kohta täysin läpi käyty ja kesällä taas kadulla katseita kääntämässä.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Joo kyllä isommat säädöt tehdään jousilla ja jousen kumeilla!
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 alusta”