hydropneumaattisen iskarin tutkiskelua
Hieman päivän kuulumisia aiheeseen.Kävin Raision Vehossa ja hintaa tuolle putkelle alle 70e ja sitten kävin monessa paikassa taas kyselemässä ja jopa sorvaamossakin uteliaisuuttani ja se kavarimi ihmetteli, että kun on ihan normaali hydrauliikkapää muuta kuin pieni kokoinen, että eikö löydy, ja kun ei ole löytynyt. Sellaista ovat jotkut uteliaana kyselleet, että millainen paine siellä mahtaa olla.Tmä on siis se alimmainen letku joka säätää ainakin sitä iskarin kovuutta/ pehmeyttä. Letku kuulemma sisältä 2mm halkasija ja ne päät kuten tuolla jossain laitoin.
Kävin taas hieman ajeluttamassa letkua ja katsotaan miten minun ja letkun käy, kun letku jäi sinne osaajan käsiin mutta sovittiin, että ennen ei valmisteta ensimmäistäkään letkua, ennen kuin minä tiedän 1-4 letkun hinnan mutta siltä kuulosti että kyllä letkut pystyy tekemään eli hieman valoa tunnelin päässä ja kaveri oli sattumalta vielä sellainen tyyppi,joka olikin 10v sitten ammatikseen sitikoita korjaillut eli ne hydrauliikat oli tuttuja
Kiitos tiedosta, voi olla että minulla olisi sopivat letkut ensi viikolla jo kotona mutta hei osaajat, mitenkäs sitten joskus, kun olettaa kaikkien olevan ok kunnossa ja hydrauliikka-aineita laittelee sisään letkuihin, niin mitenkäs se käytännössä, ainetta säiliöön ja auto siitä sitten käymään, onko näin helppoa, minulla on kyllä aiheesta paperia, pitää lukaista ne kertaalleen taas läpi , jos vaikka jotain jäisi tuonne pääkoppaanRoisto kirjoitti:Terve,
Letkussa on ihan miehekäs paine: 150-200 baaria. Ihan rimpulaa letkua ei siis kannata käyttää. Virtaustahan tuossa ei ole paljon mitaan, joten reiän halkaisijalla ei ole suura merkitystä.
t.
Risto
Moro, en saanut niitä kuvia mutta ne kuvat on tämän ketjun tuonnempana ja kierre 8mm ja kuulemma millin nousulla ja kuten tässä jossain oli niinpainetta 150- 200ber, kuvassa olevan letkun sisä halk 2mm ja taisi tuon letkun pituus olla 30cm, no mallihan minulla eli tuo kuvassa oleva on liikenteessä ,laitoin näin koska "kuvavastaava" ei ollut paikallatouhottaja kirjoitti:hydrauli liikkeeseen vaan vanhojen tiivisteitten kanssa, katoppas ne tiivisteet oikein tarkasti luupilla, josko niistä löytys jotain numeroita taikka valmistajan nimee, niin vois olla helepompi mettästää siten uusia
Tässä taas ihmetellään näitä letkuja ja yhden pajan pitäisi saada niitä aikaiseksi mutta mutta....no tänään taas voimistelin letkuasian kanssa ja nyt on vanhaletku kädessä ja siinä olisi teksti kyljessä Tecalan AF 1.8 ,jos jollekin hyvinkin tuttu ja nuo päät ovat naaras ja koiras ja 8mm kierteellä ja millin nousulla ja painetta pitäisi kestää jotain 150-200 bar, jos ei teetettyä saa ,niin jospa jostain saksan ym sivuilta löytyisi uudet tai käytetyt sopuhintaan, täytyy yrittää googlata, tietty jos joku näppärästi löytää sivun, jossa ulkomailla myynnissä, niin olen hyvin liitollinen taas kerran avuista
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
olekkos tuolta kattellu
http://translate.google.fi/translate?hl ... rmd%3Divns
http://translate.google.fi/translate?hl ... rmd%3Divns
Kyllä pyörisin pitkään tuolla ja letkua löytyi.....sitä en tiedä myyvätlö yksityiselle, no sitten niitä päitä en löytänyt ja luulisi, että sama putiikki niitäkin myy eli hiukka silleen eteenpäin.touhottaja kirjoitti:olekkos tuolta kattellu
http://translate.google.fi/translate?hl ... rmd%3Divns
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
nyt kyllä taitaa mennä jo turhanki vaikeeks, että teetä sinne lähtö liittimet ja vetäse jollakin muulla ne letkut sinne, sorvaria ehkä siinä hiukan tarttee taikka sitten etit jostakin juuri oikeet nippelit ettei tartte sorvaria sillai itte tekisin, en kyllä kovin kauvvaa viittis hajeskellasupersepe kirjoitti:Kyllä pyörisin pitkään tuolla ja letkua löytyi.....sitä en tiedä myyvätlö yksityiselle, no sitten niitä päitä en löytänyt ja luulisi, että sama putiikki niitäkin myy eli hiukka silleen eteenpäin.touhottaja kirjoitti:olekkos tuolta kattellu
http://translate.google.fi/translate?hl ... rmd%3Divns
Minullahan on oikeastaan siis tulossa tarvíttavat letkun teetettynä tuonne taakse ja sinne alimmaisten rikkinäisten tilalle mutta kun vastaus on aina että juu kyllä ne valmistuu ja ne on jo ainakin 3 viikkoa valmistunut , no sitten on yksi sellainen paikka Turun Orikedolla, johon vielä ääritapauksessa menisin ,jos nämä luvatut ei vaikka valmistuisikaan ja tuolla Orikedolla olisi muuten ok mutta se häntä liian paksu tekijankin mukaan eli hän pelkäsi, että jos iskari siinä "maljassaan" alaosassa liikkuu,niin menee ehkä häntä poikki , tekeeköhön se iskarin alaosan malja kuinka isoja liikkeitä, olen muuten tullut myös saamaan ajatukseen, että välillä tuntuu jo että olen päättänyt , että ne teetetään ,maksoi mitä maksoi ja siinähän nyt ei ole mitään järkeä .touhottaja kirjoitti:nyt kyllä taitaa mennä jo turhanki vaikeeks, että teetä sinne lähtö liittimet ja vetäse jollakin muulla ne letkut sinne, sorvaria ehkä siinä hiukan tarttee taikka sitten etit jostakin juuri oikeet nippelit ettei tartte sorvaria sillai itte tekisin, en kyllä kovin kauvvaa viittis hajeskellasupersepe kirjoitti:Kyllä pyörisin pitkään tuolla ja letkua löytyi.....sitä en tiedä myyvätlö yksityiselle, no sitten niitä päitä en löytänyt ja luulisi, että sama putiikki niitäkin myy eli hiukka silleen eteenpäin.touhottaja kirjoitti:olekkos tuolta kattellu
http://translate.google.fi/translate?hl ... rmd%3Divns
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
eipä se pahemmin liiku, mitä ny pikkasen taittuu siitä alapään nivelestäsupersepe kirjoitti:Minullahan on oikeastaan siis tulossa tarvíttavat letkun teetettynä tuonne taakse ja sinne alimmaisten rikkinäisten tilalle mutta kun vastaus on aina että juu kyllä ne valmistuu ja ne on jo ainakin 3 viikkoa valmistunut , no sitten on yksi sellainen paikka Turun Orikedolla, johon vielä ääritapauksessa menisin ,jos nämä luvatut ei vaikka valmistuisikaan ja tuolla Orikedolla olisi muuten ok mutta se häntä liian paksu tekijankin mukaan eli hän pelkäsi, että jos iskari siinä "maljassaan" alaosassa liikkuu,niin menee ehkä häntä poikki , tekeeköhön se iskarin alaosan malja kuinka isoja liikkeitä, olen muuten tullut myös saamaan ajatukseen, että välillä tuntuu jo että olen päättänyt , että ne teetetään ,maksoi mitä maksoi ja siinähän nyt ei ole mitään järkeä .touhottaja kirjoitti:nyt kyllä taitaa mennä jo turhanki vaikeeks, että teetä sinne lähtö liittimet ja vetäse jollakin muulla ne letkut sinne, sorvaria ehkä siinä hiukan tarttee taikka sitten etit jostakin juuri oikeet nippelit ettei tartte sorvaria sillai itte tekisin, en kyllä kovin kauvvaa viittis hajeskellasupersepe kirjoitti: Kyllä pyörisin pitkään tuolla ja letkua löytyi.....sitä en tiedä myyvätlö yksityiselle, no sitten niitä päitä en löytänyt ja luulisi, että sama putiikki niitäkin myy eli hiukka silleen eteenpäin.
katoppas se iskarin kiinnitys papereistas sivu 18
Hyvä kuva ja kunn yläpää ei sitten liiku mihinkään ja ainut on korkeusliike iskarissa jotain cm eli sillooinhan tämä kolmiotukivarsi taitaa nousta ja laskea hieman ja "maljan " liike aika pieni, eikö mutta ahdas on kyllä se kolo ja se hännän paksennos alkuperäiseen olisi alkanut heti sen "mutterin" jälkeen. kuva kyllä kertoo,että siinä olisi tilaa ihan mahdottomasti ja yksi mistä saisi hieman tilaa,niin tuo letkun kannatin rauta antaa periksi ylöspäin esim mutta täytyy vielä katsoa, koska tosiaan kuva kertoo parempaa , kuvan mukaan sinne mahtuu vaikka mitätouhottaja kirjoitti:eipä se pahemmin liiku, mitä ny pikkasen taittuu siitä alapään nivelestäsupersepe kirjoitti:Minullahan on oikeastaan siis tulossa tarvíttavat letkun teetettynä tuonne taakse ja sinne alimmaisten rikkinäisten tilalle mutta kun vastaus on aina että juu kyllä ne valmistuu ja ne on jo ainakin 3 viikkoa valmistunut , no sitten on yksi sellainen paikka Turun Orikedolla, johon vielä ääritapauksessa menisin ,jos nämä luvatut ei vaikka valmistuisikaan ja tuolla Orikedolla olisi muuten ok mutta se häntä liian paksu tekijankin mukaan eli hän pelkäsi, että jos iskari siinä "maljassaan" alaosassa liikkuu,niin menee ehkä häntä poikki , tekeeköhön se iskarin alaosan malja kuinka isoja liikkeitä, olen muuten tullut myös saamaan ajatukseen, että välillä tuntuu jo että olen päättänyt , että ne teetetään ,maksoi mitä maksoi ja siinähän nyt ei ole mitään järkeä .touhottaja kirjoitti: nyt kyllä taitaa mennä jo turhanki vaikeeks, että teetä sinne lähtö liittimet ja vetäse jollakin muulla ne letkut sinne, sorvaria ehkä siinä hiukan tarttee taikka sitten etit jostakin juuri oikeet nippelit ettei tartte sorvaria sillai itte tekisin, en kyllä kovin kauvvaa viittis hajeskella
katoppas se iskarin kiinnitys papereistas sivu 18
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
olo on muuten pojat mahtava, vaikka tuon hydropneumaattisen iskarin kanssa aikaa menikin, no niitä letkuja tuli teetettyä 2kk ja huh,huh , kerron vaikka tuolla blogissani senkin tarinan paremmin, mutta eilen sain letkut ja tänään asensin sen jopa palasina olleen iskarin letkuineen ja toiselle taakse vain se alaletku ja hieman litkuja joka paikkaan ja 17.45 Mese katsastukseen ja hyviä arvoja kuulemma tuli mutta etukulmavillku ei pelittänyt vaikka pari viikkoa sitten kaikki valot kävinläpi.Kivasti tuo 560 liikkuu ja nyt oikeastaan vasta on tullut se koeajo tehtyä,mitä yleensä oston yhteydessä tehdään mutta kun minä liotin kaverin juttuihin ja laitettiin syksyllä Vantaalla traileriin ja Maskuun ja sanoisinko että kylää kaveri jutun paikkaansa piti,niin kuin kuuluukin. .
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Juu kyllä kuvia laitetaan ja jossain näissä minun viesteissä on sellainen blogi osoite jonne olen hieman aloitellut tarinaa ja siellä on jotain kuvaakin. Yritän sitä blogia nyt täydennellä, kun jotain on tullut silleen valmiiksikin, ettei pelkästään purkua ja kaikki vain leviänä ja jos nyt vaikka tänään pesisi mesen pölyista ja vaikka vahaisi, jos kelit sallii. Hyvaltä ainakin vahaus sää näyttää. Sitten annetaan tyttären napsia kuvia meidän kaikkien silmän iloksi . Nahkaratti pitäisi jollain hieman elvyttää ja sitten nuo nahkapenkit kait sillä marsei saippualla pestä,kuten joskus aikoinaan iäkäs tätini neuvoi siannahka hanskoja pestävän ja sitten jättää hieman sitä saippuaa huuhdonnan jälkeen niihin hanskoihin ja sitten tulee hyvää. Viime vuosisadan alun ellei jo aikaisempia konsteja , no hieman OT, niin ne haskat pestiin sillä saippualla , kuin olisi käsiä pesty ja huuhdottu ja sitten vaan kuivumaan mutta kuten....... niin missä voi sulaa, niin nahka palaaruikku kirjoitti:Nonnii. Laitappa siitä 560 kuvia, sisältä ja ulkoa. Kauheesti kiinnostaisi, mimmonen helmi on
560 Sel:lejä ei ihan joka pojalla olekkaan