500 SEC, synteettiset ja mineraaliöljyt sekaisin
500 SEC, synteettiset ja mineraaliöljyt sekaisin
Arvon raatilaiset,
miten on, kun vaihdoin tuohon secciin öljyt ja huomasin, että olin kaatanut vahingossa väärästä kannusta ~1-2 litraa mineraaliöljyä synteettisten joukkoon? Onko haittaa, pitääkö vaihtaa uudestaan?
Vahinkoa ei ole vielä tapahtunut, koska autolla ei ole ajettu yhtään.
miten on, kun vaihdoin tuohon secciin öljyt ja huomasin, että olin kaatanut vahingossa väärästä kannusta ~1-2 litraa mineraaliöljyä synteettisten joukkoon? Onko haittaa, pitääkö vaihtaa uudestaan?
Vahinkoa ei ole vielä tapahtunut, koska autolla ei ole ajettu yhtään.
mulla kun 200 nakuun kaadoin synteettisen sekään mineraalia pakon edees, alkoi sitä ölyä palamaan siihen tahtiin että sen jälkeen vaidoinkin sitten kansipahvin, mutta on saattanut johtua muustakin... mutta sinuna kuitenkin vaihtaisin, koska se mineraali on vähän niinkuin pesevänä öljynä siellä seassa 

Mineraali pesevä?potox kirjoitti:mulla kun 200 nakuun kaadoin synteettisen sekään mineraalia pakon edees, alkoi sitä ölyä palamaan siihen tahtiin että sen jälkeen vaidoinkin sitten kansipahvin, mutta on saattanut johtua muustakin... mutta sinuna kuitenkin vaihtaisin, koska se mineraali on vähän niinkuin pesevänä öljynä siellä seassa

Mutta eikös esim. mineraali delvacit ole peseviä, koska tarkoitettu nimenomaan tiiseleihinMika.T kirjoitti:Kovaa ajoa vaan.
Mineraaliöljy ei yleensä ole "pesevä"
Vaikka saattaa niissäkin nykypänä olla peseviä aineita seassa.

W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 om606 compound STC,
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 om606 compound STC,
W124 E300D,
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Nimenomaan toisinpäin. Mineraaleilla koneeseen kertyy kaikenlaista paskaa ja sitten synteettinen "peseekin" saostumat liikkeelle ja tukkimaan kanavia.potox kirjoitti:siis tuota oon joskus kuullu puhuttavan että autoissa joissa käyttäny mineraalia, pitäs sitä jatkossakin käyttää. siis sen takia ettei se synteettinen sitten pese sitämutta voihan tosiaan olla Esson baari juttukin
No se oli kyllä tiedossa, että synteettiset pesee mutta semmoinen käsitys minulla on että noihin nykyajan mineraaleihin mitkä on tarkoitettu raskaan kaluston tiiseleihin, on lisätty "pesevää" ainetta poistamaan nokimössöä.Mika.T kirjoitti:Nimenomaan toisinpäin. Mineraaleilla koneeseen kertyy kaikenlaista paskaa ja sitten synteettinen "peseekin" saostumat liikkeelle ja tukkimaan kanavia.potox kirjoitti:siis tuota oon joskus kuullu puhuttavan että autoissa joissa käyttäny mineraalia, pitäs sitä jatkossakin käyttää. siis sen takia ettei se synteettinen sitten pese sitämutta voihan tosiaan olla Esson baari juttukin
W163 mölli
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 om606 compound STC,
W124 E300D,
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 om606 compound STC,
W124 E300D,
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Synteettiset ja mineraalit sekaisin saattaa aiheuttaa öljyn vaahtoamista. Tuskin kuitenkaan noin pieni määrä.
Itse erehdyn laittamaan 380:seen Teboilin Diamondit (kun oli tarjouksessa) ja kas kummaa öljynpaineet tippu 0.5 kiloo kuumana. Tää Teboilihan on testien mukaan ihan huippu öljy. Ei kuluta tätäkään, mutta ne paineet... Mobilin rallivormulalla oon tähän asti mennyt ja samat on viskositeetit purkeissa. Syksyllä ennen talviseisontaa vaihtuu taas Mobilit koneeseen!
Itse erehdyn laittamaan 380:seen Teboilin Diamondit (kun oli tarjouksessa) ja kas kummaa öljynpaineet tippu 0.5 kiloo kuumana. Tää Teboilihan on testien mukaan ihan huippu öljy. Ei kuluta tätäkään, mutta ne paineet... Mobilin rallivormulalla oon tähän asti mennyt ja samat on viskositeetit purkeissa. Syksyllä ennen talviseisontaa vaihtuu taas Mobilit koneeseen!
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
oliskohan pitäny vaihtaa ölysuodatin samallaStuttgart kirjoitti:Synteettiset ja mineraalit sekaisin saattaa aiheuttaa öljyn vaahtoamista. Tuskin kuitenkaan noin pieni määrä.

Mun autossa (S500) on käytetty aiemmin jotain ihme palavasta kivestä rutistettua lierua voiteluaineena ja siitä muistona on aikamoista sakkaa, ainakin öljyntäyttökorkin alla. Ja kun sitä on siinä, niin varmaan muuallakin. Öljyjä olen tiuhaan vaihdellut, muttei sakat ole mihinkään varmaankaan vielä kadonneet.
Kyssäri
Oletteko kokeilleet ns. pesuaineita, joita lisätään öljyyn ennen öljynvaihtoa ja annetaan moottorin louskuttaa?
Jos olette, niin ovatko aineet olleet hyödyksi? Oikeesti...
Kyssäri
Oletteko kokeilleet ns. pesuaineita, joita lisätään öljyyn ennen öljynvaihtoa ja annetaan moottorin louskuttaa?
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Itse tein saksantuontiin, jossa pikimusta öljy sisässä sellaisen käsittelyn että lisäsin tiisseliin tarkoitettua delvakkia sisään ja ajelin muutaman päivän. Seuraavassa öljynvaihdossa sisään 0w40 mopili ja kun sen vaihtoi seuraavan kerran oli öljyt aika puhtaat ja eipä mitään ihmeempiä tököttiä ole havaittu mitä nyt on öljykorkin reijästä kurkisteltu ja öljysuotimen jalan purun yhteydessä lämmönvaihdinta ja jalkaa putsailtu.ram kirjoitti:Mun autossa (S500) on käytetty aiemmin jotain ihme palavasta kivestä rutistettua lierua voiteluaineena ja siitä muistona on aikamoista sakkaa, ainakin öljyntäyttökorkin alla. Ja kun sitä on siinä, niin varmaan muuallakin. Öljyjä olen tiuhaan vaihdellut, muttei sakat ole mihinkään varmaankaan vielä kadonneet.
Kyssäri
Tuo delvakkikäsittely lienee hellävaraisempi kuin laittaa fortea sisään. Vaikka kai se forte toimii, on sitä jotkut käyttäneet.
Viimeksi muokannut AK47, 21.8.2011 22:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Easy Rider
- hupimestari