Ässä valuttaa jotain alleen....?
Ässä valuttaa jotain alleen....?
Eli kävin kolmisen viikkoa sitten käyttämässä seisonnassa olevaa ässääni käynnissä ja silloin alkoi jäähdytysnesteen ilmoitusvalo (keltainen) palamaan, ja annoin koneen käydä about 15min, lämmöt eivät nousseet korkeaksi ja keltainen valo paloi n.10min
Eli valo sammuin n.10minuutin jälkeen. Viikon päästä kävin katsomassa ja auton alla oli pieni läikkä jotain valunutta. Ajattelin heti, etä se on joko kondensiovettä tai jäähdytinnestettä.
Aine ei ollut jäässä, joten uskon sen sen takia olevan jäähdytinnestettä. Tänään sitä oli valunut lisää. Jonkin verran.
Sitä valuu tasan yhdestä kohtaa. Tuosta pohjan keskimmäisestä aukosta. Ja kolmisen viikon aikana sitä on valunut no. 1-2 desiä.
Se ei haise oikeastaan millekkään.
Mitä arvelette? Vuotaako jokin letku/tiiviste, vai olisiko syyläri ruostunut puhki jo tässä 290 000km:n kohdilla?
Eli valo sammuin n.10minuutin jälkeen. Viikon päästä kävin katsomassa ja auton alla oli pieni läikkä jotain valunutta. Ajattelin heti, etä se on joko kondensiovettä tai jäähdytinnestettä.
Aine ei ollut jäässä, joten uskon sen sen takia olevan jäähdytinnestettä. Tänään sitä oli valunut lisää. Jonkin verran.
Sitä valuu tasan yhdestä kohtaa. Tuosta pohjan keskimmäisestä aukosta. Ja kolmisen viikon aikana sitä on valunut no. 1-2 desiä.
Se ei haise oikeastaan millekkään.
Mitä arvelette? Vuotaako jokin letku/tiiviste, vai olisiko syyläri ruostunut puhki jo tässä 290 000km:n kohdilla?
w126 300SE 1986
Ere, on mahdotonta kuvasi perusteella sanoa mikä autossasi vuotaa.
Mahdollisia vuotokohtia mainitsemiesi jäähdyttimen ja letkujen lisäksi on mm. vesipumppu ja lohkolämmitin.
Kun seuraavan kerran lähdet käyttelemään autoasi, ota mukaan taskulamppu ja pieni peili, avaa konepelti ja yritä paikallistaa vuotokohta.
Joudut ensin käyttämään autoasi vähän aikaa, siten löydät vuodon helpommin.
Mahdollisia vuotokohtia mainitsemiesi jäähdyttimen ja letkujen lisäksi on mm. vesipumppu ja lohkolämmitin.
Kun seuraavan kerran lähdet käyttelemään autoasi, ota mukaan taskulamppu ja pieni peili, avaa konepelti ja yritä paikallistaa vuotokohta.
Joudut ensin käyttämään autoasi vähän aikaa, siten löydät vuodon helpommin.
Vesipumppu vuotaa yleensä niin että moottorin käydessä sieltä ei tule mitään ja sitten kun sammutat koneen se saattaa tiputtaa hetken päästä vähän.Tutki vesipumppua ja huomaat siinä ns. "juorureijän".Veistä puutappi siihen niin vuoto loppuu.Erew126 kirjoitti: Jos vesipumppu vuotaa, onko se silloin rikki? Jos se on rikki, niin senhän kuulisi äänestä?
Noniin, maistettu on. Hirveän makeaa se oli, joten päätellään tästä, että jäähdytinnestettä se on.
Käväisen ostamassa putelin ja lisään sitä, ja seuraan, vuotaako kuinka paljon.
Taskulampulla tuijailin ja ei ainakaan syyläri ollu mistään kohtaa märkä, pohjaan en tietenkään nähnyt.
OFF
Käytän samaa ketjua hyväkseni ja kysyn, että mikä tuo on. Liittyikö jotenkin automaattiin? Sattui osumaan silmään ja napsin kuvan.
Käväisen ostamassa putelin ja lisään sitä, ja seuraan, vuotaako kuinka paljon.
Taskulampulla tuijailin ja ei ainakaan syyläri ollu mistään kohtaa märkä, pohjaan en tietenkään nähnyt.
OFF
Käytän samaa ketjua hyväkseni ja kysyn, että mikä tuo on. Liittyikö jotenkin automaattiin? Sattui osumaan silmään ja napsin kuvan.
w126 300SE 1986
Nus nus, huomioi Ere myös pelkkä stefan vuotaminen... tuolloin pumppu irti ja uusi steeffan.dealer kirjoitti:Vesipumppu voi vuotaa vaikkei sen laakeri äännä yhtään.
Jos se vuotaa, se on rikki - eikä pumppua voi korjata vaan pitää vaihtaa uusi.
Ajaa voit, mutta tarvittassa joudut lisäämään nestettä.
Ja jos se on vesipumppu, joka vuotaa, niin kannattaa kuitenkin vaihtaa pikaiseen. Kokemuksella meni kerran Primerasta hyvin nopeaan tahtiin pumppu ja päätti sitten aikas nopeasti tyhjentää nesteet -> hihnat jne. märkänä. Ei ihmekään, ettei ohjaustehostinkaan toiminutSivonen kirjoitti:Onhan sillä turvallista ajaa kunhan pitää huolen että nestettä on syylärissä.