Moniurahihnan vaihtotyö

Vastaa Viestiin
Avatar
ansu
Viestit: 38
Liittynyt: 19.2.2006 11:04
Paikkakunta: pori

Moniurahihnan vaihtotyö

Viesti Kirjoittaja ansu »

onko jokin vaihtoa helpottava vinkki olemassa , näyttää kovin ahtaalta nuo paikat , tämmöiselle isolle kankealle poijjaalle
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29285
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

En osaa neuvoa kun on ässästä kyse, mutta kerroppa kankea poika :shock: millä koneella ässäsi on ?
Avatar
ansu
Viestit: 38
Liittynyt: 19.2.2006 11:04
Paikkakunta: pori

Moniurahihnan vaihtotyö

Viesti Kirjoittaja ansu »

kiireessä unohdin, 300se auto kuutos kone
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

En nyt ihan varma ole, poikkeaako tuo 124:sen vastaavasta.

Mutta kuitenkin 124:ssa seuraavasti:

Ensin "tuulitunneli" irti, ja käännetään se koneen päälle.
Että pääsee viskon pultteihin käsiksi

Sitten jäähdyttimen propelli, tai viskokytkin pois.

Sen jälkeen saa tuulitunnelin nostettua paikaltaan.

Kiristimen keskipultti löysälle (19mm avain).

Sitten tehostajan säiliön vieressä pystyssä törröttävästä pultista kiristin
löysälle (13mm kanta).

Tämän jälkeen hihna pitäisi olla poistettavissa paikaltaan.
Sitten tarkistetaan kiristinrulla ja tukirulla mahdollisten välysten varalta.

Seuraavaksi haetaan osakaupasta uudet rullat, kun ne kuitenkin on epäilyttävän oloiset :lol:

Kasaus käänteisessä järjestyksessä.
Hihnan kireys on oikea, kun kiristimen osoitin on 5:ssä viivassa, ilmastoinnillisissa 7:ssä viivassa.
sitten keskipultti kireelle, ja loput romut paikalleen...

Korjailkaa joku, mikäli prosedyyri poikkeaa ässän kohdalla kovasti :roll:
Ja sen hihnan saa myös vääri paikalleen.
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

Tuota tuota

Ite en ole Ässiin vaihtanu koskaan, en tiä siittä mithään mutta joskus 124 tiissehliin olen vaihtanu, en mie kyllä viittiny irrotella mithään nuita tuulitunnelia yms.
Löysäsin vain kiristimen, otin hihnan poies ja laitoin uuen tilale :roll:
No Merc at the moment
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2444
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

pp d kirjoitti: joskus 124 tiissehliin olen vaihtanu, en mie kyllä viittiny irrotella mithään nuita tuulitunnelia yms.
Löysäsin vain kiristimen, otin hihnan poies ja laitoin uuen tilale :roll:
Juuri tuolla lailla minäkin sen moniuraremmin vaihdoin edelliseen 200D mersuun... nyt pitäis vaihtaa se remmi sitten tuohon nykyiseenkin kulkupeliin...
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

pp d kirjoitti:Tuota tuota

Ite en ole Ässiin vaihtanu koskaan, en tiä siittä mithään mutta joskus 124 tiissehliin olen vaihtanu, en mie kyllä viittiny irrotella mithään nuita tuulitunnelia yms.
Löysäsin vain kiristimen, otin hihnan poies ja laitoin uuen tilale :roll:
Ainakin M103-koneisessa 124:ssa on sen verran vähän tilaa, että melkoinen fakiiri on se joka tunnelia irrottamati vaihtaa hihnan :roll:
Ässästä en ole varma.
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 moottori”