Moniurahihnan vaihtotyö
Moniurahihnan vaihtotyö
onko jokin vaihtoa helpottava vinkki olemassa , näyttää kovin ahtaalta nuo paikat , tämmöiselle isolle kankealle poijjaalle
Moniurahihnan vaihtotyö
kiireessä unohdin, 300se auto kuutos kone
En nyt ihan varma ole, poikkeaako tuo 124:sen vastaavasta.
Mutta kuitenkin 124:ssa seuraavasti:
Ensin "tuulitunneli" irti, ja käännetään se koneen päälle.
Että pääsee viskon pultteihin käsiksi
Sitten jäähdyttimen propelli, tai viskokytkin pois.
Sen jälkeen saa tuulitunnelin nostettua paikaltaan.
Kiristimen keskipultti löysälle (19mm avain).
Sitten tehostajan säiliön vieressä pystyssä törröttävästä pultista kiristin
löysälle (13mm kanta).
Tämän jälkeen hihna pitäisi olla poistettavissa paikaltaan.
Sitten tarkistetaan kiristinrulla ja tukirulla mahdollisten välysten varalta.
Seuraavaksi haetaan osakaupasta uudet rullat, kun ne kuitenkin on epäilyttävän oloiset
Kasaus käänteisessä järjestyksessä.
Hihnan kireys on oikea, kun kiristimen osoitin on 5:ssä viivassa, ilmastoinnillisissa 7:ssä viivassa.
sitten keskipultti kireelle, ja loput romut paikalleen...
Korjailkaa joku, mikäli prosedyyri poikkeaa ässän kohdalla kovasti
Ja sen hihnan saa myös vääri paikalleen.
Mutta kuitenkin 124:ssa seuraavasti:
Ensin "tuulitunneli" irti, ja käännetään se koneen päälle.
Että pääsee viskon pultteihin käsiksi
Sitten jäähdyttimen propelli, tai viskokytkin pois.
Sen jälkeen saa tuulitunnelin nostettua paikaltaan.
Kiristimen keskipultti löysälle (19mm avain).
Sitten tehostajan säiliön vieressä pystyssä törröttävästä pultista kiristin
löysälle (13mm kanta).
Tämän jälkeen hihna pitäisi olla poistettavissa paikaltaan.
Sitten tarkistetaan kiristinrulla ja tukirulla mahdollisten välysten varalta.
Seuraavaksi haetaan osakaupasta uudet rullat, kun ne kuitenkin on epäilyttävän oloiset
Kasaus käänteisessä järjestyksessä.
Hihnan kireys on oikea, kun kiristimen osoitin on 5:ssä viivassa, ilmastoinnillisissa 7:ssä viivassa.
sitten keskipultti kireelle, ja loput romut paikalleen...
Korjailkaa joku, mikäli prosedyyri poikkeaa ässän kohdalla kovasti
Ja sen hihnan saa myös vääri paikalleen.
Juuri tuolla lailla minäkin sen moniuraremmin vaihdoin edelliseen 200D mersuun... nyt pitäis vaihtaa se remmi sitten tuohon nykyiseenkin kulkupeliin...pp d kirjoitti: joskus 124 tiissehliin olen vaihtanu, en mie kyllä viittiny irrotella mithään nuita tuulitunnelia yms.
Löysäsin vain kiristimen, otin hihnan poies ja laitoin uuen tilale
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
-97 Chrysler
Ainakin M103-koneisessa 124:ssa on sen verran vähän tilaa, että melkoinen fakiiri on se joka tunnelia irrottamati vaihtaa hihnanpp d kirjoitti:Tuota tuota
Ite en ole Ässiin vaihtanu koskaan, en tiä siittä mithään mutta joskus 124 tiissehliin olen vaihtanu, en mie kyllä viittiny irrotella mithään nuita tuulitunnelia yms.
Löysäsin vain kiristimen, otin hihnan poies ja laitoin uuen tilale
Ässästä en ole varma.