Miten onnistuis GM:n 5.7L kasi 126:een
Miten onnistuis GM:n 5.7L kasi 126:een
Nii ja jos onnistuu ni miten noin niinku laillisesti...vai mitenkää. Ku ny sattuis oleen noi molemmat nurkis ja tuli kuningasidea yhdistää komponentit
Käytännön ongelmia saattas olla koneen painon kanssa ja vaihteiston sovittamisessa koneeseen. Sinänsähän tuo sopis tyyliin, jos vaan sattus pysyyn kasassa. Oiket äänet löytyis autosta.Tehoahan noissa ei myöskään juuri ole iskutilavuuteen nähden, käytännössä säädetty 300d kone ainakin kuusmukisena kulkisi vähintään samat.
Ei kai siinä vaihteiston sovittamisessa ole ongelmaa... Vaikkapa TH350 koneen jatkoksi.
Kartaania saa lyhentää kanssa.
Saattaa olla muutama muukin modifiontia vaativa paikka.
Vertailuautoksi otetaan vaikkapa 560SE(L), jonka mukaan jouset, jarrut, jne romut. Tuskinpa se Jenkkimotti paljon enemmän painaa kuin Mersun kasi? Se pitää toki varmistaa ennen kuin alkaa teroittamaan rälläkänlaikkaa.
Kartaania saa lyhentää kanssa.
Saattaa olla muutama muukin modifiontia vaativa paikka.
Vertailuautoksi otetaan vaikkapa 560SE(L), jonka mukaan jouset, jarrut, jne romut. Tuskinpa se Jenkkimotti paljon enemmän painaa kuin Mersun kasi? Se pitää toki varmistaa ennen kuin alkaa teroittamaan rälläkänlaikkaa.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
Jaa tuo HVM huijas, eihän kadillakilla ole 7,5 litran konetta ollutkaan. Kaipa se sitten tarkoitti jotain tiuhaperäistä 250-heppaista Pikappi-SS:ää jonka lavalle käkkylä on nostettu?
Viimeksi muokannut Sivonen, 27.4.2007 0:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
Miksipä se ei siellä toimi. Moottorikorvat hitsailee vain paksusta raudasta, vaihdattaa kardaanin etupään ja säätää samalla pituuden kohdalleen. Silloinhan se amerikan herkku on pellin alla. Välitykset passaa suoraan kohdalleen kolmepykäläisellä lootalla jos on alunperin ollut kasikoneella. Jos on jokin hidas perä, niin sitten kannattaa hommata jokin ylivaihteellinen jenkkiloota ja taas passaa välitykset kohdalleen.
Taitaa ainoa patentteja vaativa kohta olla nopeusmittarin signaali, tai sen puute. Se kun ottaa nopeustiedon induktiivisella anturilla vaihteiston perästä. Sama tieto menee sitten vakionopeussäätimellekin.
Toisaalta, jos hommaa jostain purkuautosta tekniikan - niitähän riittää! 560 kone 300hv:na on hyvä lähtökohta. Asennus on helppoa, pulttaa kiinni. Eikä paina kuin puolet jenkkien valurauta möhköstä.
Taitaa ainoa patentteja vaativa kohta olla nopeusmittarin signaali, tai sen puute. Se kun ottaa nopeustiedon induktiivisella anturilla vaihteiston perästä. Sama tieto menee sitten vakionopeussäätimellekin.
Toisaalta, jos hommaa jostain purkuautosta tekniikan - niitähän riittää! 560 kone 300hv:na on hyvä lähtökohta. Asennus on helppoa, pulttaa kiinni. Eikä paina kuin puolet jenkkien valurauta möhköstä.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
Jos ässä on 300d koneella niin haiskahtaa korinvaihdolta. Siinä tapauksessa ei tekniikkaa enää voi vaihtaa.
Ameriikan kasi onnistuu ainakin muuten, mutta paino voi muodostua ongelmaksi leimaamisen kannalta. Alukannet yms keventää toki moottoria.
Vähän ihmetyttää joidenkin vastauksista ilmenevä ameriikankasin tehonpuute. Tuohon asiaan on lääkkeitä huomattavasti paremmin tarjolla kuin mersun kasien piristämiseen, ja hintaluokkakin on aikalailla erilainen.
Ameriikan kasi onnistuu ainakin muuten, mutta paino voi muodostua ongelmaksi leimaamisen kannalta. Alukannet yms keventää toki moottoria.
Vähän ihmetyttää joidenkin vastauksista ilmenevä ameriikankasin tehonpuute. Tuohon asiaan on lääkkeitä huomattavasti paremmin tarjolla kuin mersun kasien piristämiseen, ja hintaluokkakin on aikalailla erilainen.
I drive an Opel. What's your excuse?
Melitos kirjoitti:Vähän ihmetyttää joidenkin vastauksista ilmenevä ameriikankasin tehonpuute. Tuohon asiaan on lääkkeitä huomattavasti paremmin tarjolla kuin mersun kasien piristämiseen, ja hintaluokkakin on aikalailla erilainen.
Tuossapa malliksi Mr Banksin näpelöimä 366cid SBC, kiekasee ulos 1115hp tarvittessa. Riittääkö?
Huomaa ilmastoinnin vermeet, tää on katuauto.
Pro HVM
Niin, tarkotushan ei ollu sanoa jottako amerikan kaseista ei saa ulos tehoa ja mersusta saa. Päinvastoin - mersun pensakoneet on ihan toivottomia viritettäviä normaalimallin lompakolla, ja amerikan kasit taas ei.
Tarkoitin sitä, että mitä helevetin järkeä on laittaa 36 litrainen 120hv pensakone 8 metriä pitkän hetekan keulalle? Lie miehekästä se kasin lätinä?
Mersun kasit on olleet aina tasaisen tehottomia, sellainen järjetön litratehon pudottaminen historiasta puuttuu. Amerikkalaiset on hallinneet öljykriisin aikaan tämänkin asian natseja paremmin. Kulutus ja iskutilavuus tappiin, tehot minimiin maailma pelastuu ja öljy ei lopu?
Tarkoitin sitä, että mitä helevetin järkeä on laittaa 36 litrainen 120hv pensakone 8 metriä pitkän hetekan keulalle? Lie miehekästä se kasin lätinä?
Mersun kasit on olleet aina tasaisen tehottomia, sellainen järjetön litratehon pudottaminen historiasta puuttuu. Amerikkalaiset on hallinneet öljykriisin aikaan tämänkin asian natseja paremmin. Kulutus ja iskutilavuus tappiin, tehot minimiin maailma pelastuu ja öljy ei lopu?
Ei ne jenkkivinkkelit mitään kauheita paina.
Mersun ylänokkavinkkelin nokka+nostin+jakoriimusarjan hinnalla taitaa saada vauhtikaupoista syliin tehdasuudet alumiinikannet, joilla poistuu etupalkin päältä massaa noin 50kg. Alumiini-imusarjaa siihen kansiparille kaveriksi, niin painoa onkin yhtäkkiä detroitinmyllyssä vähemmän kuin MB:n pitemmissä 80-luvun rividieseleissä. Ja jopa niissä kaivatuissa huippuhevosissakin taidetaan noilla palikoilla saada tähtikeulafanaatikot kalpenemaan...
Ja kappas vaan, yhden preussilaisen sofiskoituneen voimapaketin neljännesvuosisataremontin hinnalla saakin tonnikaupalla uutta rautaa suurten järvien rannalta väsyneiden jenkkihevoisten tilalle...
Ei siinä mitään, nätimminhän nuo ylänokkakasit käy kuin höpöhöpöletukat, mutta köyhän kommunistin täytyy hintojakin joskus autounelmissaan pohtia...
Mersun ylänokkavinkkelin nokka+nostin+jakoriimusarjan hinnalla taitaa saada vauhtikaupoista syliin tehdasuudet alumiinikannet, joilla poistuu etupalkin päältä massaa noin 50kg. Alumiini-imusarjaa siihen kansiparille kaveriksi, niin painoa onkin yhtäkkiä detroitinmyllyssä vähemmän kuin MB:n pitemmissä 80-luvun rividieseleissä. Ja jopa niissä kaivatuissa huippuhevosissakin taidetaan noilla palikoilla saada tähtikeulafanaatikot kalpenemaan...
Ja kappas vaan, yhden preussilaisen sofiskoituneen voimapaketin neljännesvuosisataremontin hinnalla saakin tonnikaupalla uutta rautaa suurten järvien rannalta väsyneiden jenkkihevoisten tilalle...
Ei siinä mitään, nätimminhän nuo ylänokkakasit käy kuin höpöhöpöletukat, mutta köyhän kommunistin täytyy hintojakin joskus autounelmissaan pohtia...
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Mie olenki eri mieltä, elokuun lämpiminä öinä kun antoi rähinäpadalle ilmaa kaupungin ahtailla kaduilla, voimajyminä kaikuu talojen välissä.. grrr...JuMu S kirjoitti:Ei siinä mitään, nätimminhän nuo ylänokkakasit käy kuin höpöhöpöletukat
Kerran joutu melkeen leipoon hanskaan kioskin edessä ku Ride lähti pudotteleen letukalla.
Pro HVM
Tästä päivän naurutCDTA kirjoitti:Ja joku vielä väittää ettei suomalainen mies olis muka tunteellinen ja herkkäRässi66 kirjoitti:Kerran joutu melkeen leipoon hanskaan kioskin edessä ku Ride lähti pudotteleen letukalla.
Mulla meinaa monesti olla vaikeuksia jo ihan ku joku vingauttaa pakoputkiviritteisellä 325i:llä ykkösen kakkosen ja kolmosen rajottimeen
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Saattaa olla hieman "köh" rauhallinen menijä 560sec 2,4D .Vaikkakin on sentään laitettu 240D eikä 200D joilla on jo melko suuri ero suorituskyvyssä.HVM kirjoitti:Täälläpäin kuleksi jokunen vuosi sitten aito kv-560 SEC 240D.jari_w123 kirjoitti:Ei mitään kaseja vaan aito om615 200D kone ässään.Siinä on teho\paino suhde kohillaan kun moottorti painaa noin 200kg ja tehoa on kokonaista 60hv.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Vai meinasko tuo et 240D kori laitettu 560seciinjari_w123 kirjoitti:Saattaa olla hieman "köh" rauhallinen menijä 560sec 2,4D .Vaikkakin on sentään laitettu 240D eikä 200D joilla on jo melko suuri ero suorituskyvyssä.HVM kirjoitti:Täälläpäin kuleksi jokunen vuosi sitten aito kv-560 SEC 240D.jari_w123 kirjoitti:Ei mitään kaseja vaan aito om615 200D kone ässään.Siinä on teho\paino suhde kohillaan kun moottorti painaa noin 200kg ja tehoa on kokonaista 60hv.
Siinä ois kunnon peli
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
No valitettavasti se kori oli SEC.Jube kirjoitti:Vai meinasko tuo et 240D kori laitettu 560seciinjari_w123 kirjoitti:Saattaa olla hieman "köh" rauhallinen menijä 560sec 2,4D .Vaikkakin on sentään laitettu 240D eikä 200D joilla on jo melko suuri ero suorituskyvyssä.HVM kirjoitti: Täälläpäin kuleksi jokunen vuosi sitten aito kv-560 SEC 240D.
Siinä ois kunnon peli
Tuo olis kyllä villi yhistelmä 240D koppa ja jarrut,perä,tekniikka,osa sisustaa 560sec:istä .Harmi vaan ettei taida montaa olla noin päin tehtynä.Vois nimittäin olla monille melko karvas yllätys liikennevalo kiihdytyksissä tuommonen yhistelmä .Jube kirjoitti:
Vai meinasko tuo et 240D kori laitettu 560seciin
Siinä ois kunnon peli
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Kyllä varmasti, jos ei muuten niin siksi ku kardaanin palaset ja vetoakselit ym. lentelis pitkin katuajari_w123 kirjoitti:Tuo olis kyllä villi yhistelmä 240D koppa ja jarrut,perä,tekniikka,osa sisustaa 560sec:istä .Harmi vaan ettei taida montaa olla noin päin tehtynä.Vois nimittäin olla monille melko karvas yllätys liikennevalo kiihdytyksissä tuommonen yhistelmä .Jube kirjoitti:
Vai meinasko tuo et 240D kori laitettu 560seciin
Siinä ois kunnon peli
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
W126 500 vetarit on saman paksuisia kuin 240D:ssä(27mm) joten niitten kans ei liene ongelmia .Miten lie kardaanin laita.Toisaalta vois olla huvittava näky kun joku vetonivel antautuu oikeen kunnon täyskaasu kiihytyksessä ja palaset lentää .Jube kirjoitti:Kyllä varmasti, jos ei muuten niin siksi ku kardaanin palaset ja vetoakselit ym. lentelis pitkin katuajari_w123 kirjoitti:Tuo olis kyllä villi yhistelmä 240D koppa ja jarrut,perä,tekniikka,osa sisustaa 560sec:istä .Harmi vaan ettei taida montaa olla noin päin tehtynä.Vois nimittäin olla monille melko karvas yllätys liikennevalo kiihdytyksissä tuommonen yhistelmä .Jube kirjoitti:
Vai meinasko tuo et 240D kori laitettu 560seciin
Siinä ois kunnon peli
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan