Iridium vs tavalliset tulpat?

Vastaa Viestiin
Keemikko
Viestit: 34
Liittynyt: 06.9.2012 20:25
Paikkakunta: Lappeenranta

Iridium vs tavalliset tulpat?

Viesti Kirjoittaja Keemikko »

Elikkäs v8/420:aan, kukaan kokeillut Denson Iridium tulppia? Onko niistä mitään hyötyä vai kannattaako laittaa ihan pelkät perus bosch:it? Iridiumit olis kolme kertaa kalliimmat..
Avatar
Jari Nysten
Viestit: 390
Liittynyt: 27.10.2010 16:19
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Jari Nysten »

Mulla on ollut denson IK20 tulpat M119 koneessa vuoden päivät.
Ajan RE85:llä joten kipinä on oltava kunnossa, enkä jaksa olla vaihtamassa usein.
Se että onko nää hintansa arvoiset on vähän niin ja näin.....
E500 4Matic S211 -04 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
® Mesen V8 Klubi
puuhis
Viestit: 13
Liittynyt: 28.12.2011 22:28

Viesti Kirjoittaja puuhis »

Mitenhän M117 kiukaan kanssa, jos sitä hieman kutittelee, niin millä kynttilöillä kannattaa lähteä hakemaan ratkaisua?
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

Huom!
Tuossa koneessa pitää käyttää perustulppia, vastuksen pitää olla NOLLA ohm.!. Nuo monikärki jne tulpat rikkoo puolat ja ohjainboxin.

Nimimerkillä kokemusta, juuri tilannut 8kpl puolaa ja välijohtoa.

Noiden monikärkitulppien vastus liikkuu 5,5....11 ohm välillä....mitatkaapa huviksenne.

.
http://www.youtube.com/watch?v=Pp0xD-V3 ... ata_player
Seppä
Tarinaniskijä
Viestit: 264
Liittynyt: 31.3.2007 18:45

Viesti Kirjoittaja Seppä »

Mites usein ootta vaihtanu tuluppia 119 koneeseen? Meikä on ajanu reilut 5 vuotta ja mitälie 60tkm. En vielä oo kerenny tutustuu, mistäpäin löytys nuo tulupat ja minkämoiset ovat sielä paikallaan. Varmaan ei piloos, vaikka lähivuosina nuo kynttelit vaihtaskii.
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

Seppä kirjoitti:Mites usein ootta vaihtanu tuluppia 119 koneeseen? Meikä on ajanu reilut 5 vuotta ja mitälie 60tkm. En vielä oo kerenny tutustuu, mistäpäin löytys nuo tulupat ja minkämoiset ovat sielä paikallaan. Varmaan ei piloos, vaikka lähivuosina nuo kynttelit vaihtaskii.

Siinä ne on kansien "päällä".
Vaihtoväli tais olla 40tkm....

.
Seppä
Tarinaniskijä
Viestit: 264
Liittynyt: 31.3.2007 18:45

Viesti Kirjoittaja Seppä »

Pitänöö ruveta suunnitytelemaan kynttelinvaihtoo sitten, kun ja jos suap tuon ...keleen asr valon sammumaan. Ei oo huvittanu talaven aikaan tuon kansa tapella, nii sielä se paloo tillottaa aina ajaissa. Täytys nyt kevään korvila yrittee tuas sen kansa vatuloija.
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

todellauupunut kirjoitti:Huom!
Tuossa koneessa pitää käyttää perustulppia, vastuksen pitää olla NOLLA ohm.!. Nuo monikärki jne tulpat rikkoo puolat ja ohjainboxin.

Nimimerkillä kokemusta, juuri tilannut 8kpl puolaa ja välijohtoa.

Noiden monikärkitulppien vastus liikkuu 5,5....11 ohm välillä....mitatkaapa huviksenne.

.
Nyt miul ei vaan mee se järkeen, et miks se sitä pualaa rikkoo, jos kuorma on pienempi? Yleensähän jos on vähemmän kuormaa, niin paikat kestää paremmin... :roll:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

Vensku_ kirjoitti:
todellauupunut kirjoitti:Huom!
Tuossa koneessa pitää käyttää perustulppia, vastuksen pitää olla NOLLA ohm.!. Nuo monikärki jne tulpat rikkoo puolat ja ohjainboxin.

Nimimerkillä kokemusta, juuri tilannut 8kpl puolaa ja välijohtoa.

Noiden monikärkitulppien vastus liikkuu 5,5....11 ohm välillä....mitatkaapa huviksenne.

.
Nyt miul ei vaan mee se järkeen, et miks se sitä pualaa rikkoo, jos kuorma on pienempi? Yleensähän jos on vähemmän kuormaa, niin paikat kestää paremmin... :roll:

Ei mitään käsitystä minullakaan. Näin se vaan on ja siksi veho (varmaan tarvikemyyjätkin?) myy alkuperäisiä nolla kohm tulppia.
Tulpan "hattu" on 2kohm.

.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 moottori”