380SEL moottori aaltoilee tyhjäkäynnillä.
380SEL moottori aaltoilee tyhjäkäynnillä.
Auton siis -85 380SEL. Uusi tyhjäkäynti moottori on laitettu. Liittimet putsasttu, mutta vieläkin aaltoilee 600-2200rpm. Välillä se korjantuu itekseen. Elikkäs missä voisi olla vika?
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Kaasuläpällä on mikrokytkin, joka antaa signaalin tyhjäkäyntipiirille (mm. säätöboksi+tyhjäkäyntiventtiili). Jos kytkin on rikki, kierrokset karkaavat aina kun kontakti kytkimessä auki. Voi tarkistaa seuraamalla johtoa kaasuläpältä vas. sisälokarin päälle, liitin irti ja pinnit yhteen, kun huutaa kierroksilla -> kierrokset laskee -> mikrokytkin rikki.
Kumikaukalo määränjakajan yhteydessä (näkyy, kun ottaa ilmaputsarin pois) voi olla halkeillut vanhuuttaan, antaa ilmavuotoa välillä tai pelkästään kiinnitysklemmari löysä. Nämä olikin ilmeisesti jo tarkistettu.
Se ohjausboksi kannattaa tarkistaa, haiseeko "sähkölle"... Korjattavissa, uusi 400..500e, käytetty halvempi.
Kyllä se kuntoon tulee.
Kumikaukalo määränjakajan yhteydessä (näkyy, kun ottaa ilmaputsarin pois) voi olla halkeillut vanhuuttaan, antaa ilmavuotoa välillä tai pelkästään kiinnitysklemmari löysä. Nämä olikin ilmeisesti jo tarkistettu.
Se ohjausboksi kannattaa tarkistaa, haiseeko "sähkölle"... Korjattavissa, uusi 400..500e, käytetty halvempi.
Kyllä se kuntoon tulee.
Kiitos teille kaikille jotka annoitte vinkkejä käynyt läpi kaikki johdat ja jutut mutta vika vaan mystinen
Kun se käy normaalisti kylmänä ja kun ryyppy menee pois päältä noin minuutin päästä kierokset nousee ja kun ajelen sillä tyhjä käynillä se palautuu normiks ja taas jonku ajan päästä kiekat ylösjavascript:emoticon(':evil:')

-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
k-jetissä se mikro tais olla kaasuvivustossa, mutta olisko se sulla sitten ilmanmäärän mittarissa sellanen tikkuaskin kokonen musta mötikkä, mikähän se mahtas olla nimeltään, olisko EHA tai sinne päin
olis kyllä kuvakin mutta tarttis kaivaa reilun kolomentuhannen kuvan joukosta, niin enpä kehtaa
se tyhjäkäynti rele taitaa olla vänkärinpuolen jalaka tilassa, lötyy kun otat kaikki matot eestä pois ja sellasen mustan suoja pellin ja eiköhän se ECU:kin ole sitten siinä A-pilarin alapäässä jalaka tilassa, ja siinä sen vieressä on ylleensä sellanen pyöree nappula ja pitäs olla lommattu, niin ÄLÄ KOSKE siihen nappulaan 

olis kyllä kuvakin mutta tarttis kaivaa reilun kolomentuhannen kuvan joukosta, niin enpä kehtaa


Vänkäripuolelta otin matot pois ja en nähnyt mitään siellä? Onko se jossain piilossa siellä vai? Kojetaulun alla oli jotain bokseja, mutta ne taitavat olla sisätilan puhaltimen bokseja.touhottaja kirjoitti:k-jetissä se mikro tais olla kaasuvivustossa, mutta olisko se sulla sitten ilmanmäärän mittarissa sellanen tikkuaskin kokonen musta mötikkä, mikähän se mahtas olla nimeltään, olisko EHA tai sinne päin![]()
olis kyllä kuvakin mutta tarttis kaivaa reilun kolomentuhannen kuvan joukosta, niin enpä kehtaase tyhjäkäynti rele taitaa olla vänkärinpuolen jalaka tilassa, lötyy kun otat kaikki matot eestä pois ja sellasen mustan suoja pellin ja eiköhän se ECU:kin ole sitten siinä A-pilarin alapäässä jalaka tilassa, ja siinä sen vieressä on ylleensä sellanen pyöree nappula ja pitäs olla lommattu, niin ÄLÄ KOSKE siihen nappulaan
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Lueskelin W124 korisen uutuusmallin huoltotöiden johdantovihkoa, v. 1984 ja Veholle painettu nide. Moottorimalli M103 kohdalla mainitaan tyhjäkäynnin vaeltelun johtuvan KE-Jetronicin määränjakajan ilmamääräläpän asentoanturin viallisuudesta. Liekö samankaltainen suihkasija tuossa? Jotenkin tekstistä olin ymmärtävinäni että M102 moottorissa ei tyhjäkäynnin ohjaus käsittele määräläpän asentotietoa, mutta kutosessa käsittelee ja menee sekaisin jos ei arvo ole looginen, ts katkos potentiometrin hiilikalvolla. Miten lienee muissa moottorimalleissa.. 

Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Siinä olis touholle kuvaa EHAsta. Mun ässässä tuo apparaatti vuoti, vaihdoin tilalle pitävän käytetyn ja uusin samalla o-renkaat.touhottaja kirjoitti:.... mutta olisko se sulla sitten ilmanmäärän mittarissa sellanen tikkuaskin kokonen musta mötikkä, mikähän se mahtas olla nimeltään, olisko EHA tai sinne päin![]()
olis kyllä kuvakin mutta tarttis kaivaa reilun kolomentuhannen kuvan joukosta, niin enpä kehtaa...

® Mesen Porkkana-klubi
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
miksei tässä huomaiski, mutta mikäs se KA-jetronikki on ässässä, kun en ole nähänyseveri kirjoitti:Minulla samanlainen auto kuin karilla, tosin pätkä. Huomatkaa, että autossa KA-Jetronic. Olen saanut antamillani ohjeilla tyhjäkäynnin kuntoon. Ugh.


se relehän voi olla ihan muussa paikkaa alkupään -80 luvun ässissä mitä sitten vuuen -85 jäläkeen


Itsellä ei ainakaan sisälokarin päällä löytynyt mitään? Jospa huomenna otan konetilasta kuvan niin saatte nähdä tarkemmin.severi kirjoitti:Kaasuläpällä on mikrokytkin, joka antaa signaalin tyhjäkäyntipiirille (mm. säätöboksi+tyhjäkäyntiventtiili). Jos kytkin on rikki, kierrokset karkaavat aina kun kontakti kytkimessä auki. Voi tarkistaa seuraamalla johtoa kaasuläpältä vas. sisälokarin päälle, liitin irti ja pinnit yhteen, kun huutaa kierroksilla -> kierrokset laskee -> mikrokytkin rikki.
Siellä on vain liitin, ei muuta. Johto tulee mikrokytkimeltä, jatkaa liittimeltä matkaansa kohti sulakerasiaa. Mikrokytkin on kaasuläpän akselin yhteydessä ilmanputsarin alla.kari.t kirjoitti:Itsellä ei ainakaan sisälokarin päällä löytynyt mitään? Jospa huomenna otan konetilasta kuvan niin saatte nähdä tarkemmin.severi kirjoitti:Kaasuläpällä on mikrokytkin, joka antaa signaalin tyhjäkäyntipiirille (mm. säätöboksi+tyhjäkäyntiventtiili). Jos kytkin on rikki, kierrokset karkaavat aina kun kontakti kytkimessä auki. Voi tarkistaa seuraamalla johtoa kaasuläpältä vas. sisälokarin päälle, liitin irti ja pinnit yhteen, kun huutaa kierroksilla -> kierrokset laskee -> mikrokytkin rikki.
http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m ... 151f1c7147
-> osa 158. Joko "rele" kävi pöydällä, näkyy kuvissa jarrutehostimen ja ABS-laatikon välissä. Onhan liitokset katsottu yleisesti, joskus voi vaan lisäilmaluistin päässä 2-napaisen liittimen kontakti olla huono, kierrokset ryntäilevät.
-> osa 158. Joko "rele" kävi pöydällä, näkyy kuvissa jarrutehostimen ja ABS-laatikon välissä. Onhan liitokset katsottu yleisesti, joskus voi vaan lisäilmaluistin päässä 2-napaisen liittimen kontakti olla huono, kierrokset ryntäilevät.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
jep, ja letkun toisessa päässä on se ohjauspaine venttiiliRoisto kirjoitti:Terve,
Sormen osoittama mötikkä on KA:n (K-lambdan) seoksensäätöventtiili. Sillä säädetään olikosenyt alakammion painetta pulssisuhteella. Tuolla saadaan seosta laihemmaksi ja paksummaksi. Eli on periaatteessa K-jetti, johon on lisätty letkuun tuo venttiili.
t.
Risto

-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Vas. sisälokarin päältä löytyy sytkäboksi eikö vaan, alumiinin värinen pieni laatikko, lähtee paksu kaapeli siitä. Siiihen ei tarvitse koskea, mutta siinä lähellä mikrokytkimen liitin painettuna pidikkeeseen.
Yleismittari olisi kova sana, vika löytyisi tuossa tuokiossa. Jännitteen seuraaminen lisäilmaluistilla kertoisi paljon.
Yleismittari olisi kova sana, vika löytyisi tuossa tuokiossa. Jännitteen seuraaminen lisäilmaluistilla kertoisi paljon.
Yleismittari löytyy. Kumpaahan sisälokaria meinaat. Kuski vai vänkäri? Tuleeko siihen normi akku jännite? Miten jännitteet pitäis reagoida ja pitääkö auto olla käynnissä vai sytytysvirta pelkästään päällä?severi kirjoitti:Vas. sisälokarin päältä löytyy sytkäboksi eikö vaan, alumiinin värinen pieni laatikko, lähtee paksu kaapeli siitä. Siiihen ei tarvitse koskea, mutta siinä lähellä mikrokytkimen liitin painettuna pidikkeeseen.
Yleismittari olisi kova sana, vika löytyisi tuossa tuokiossa. Jännitteen seuraaminen lisäilmaluistilla kertoisi paljon.