tehoja 126,secciin?
tehoja 126,secciin?
eli ideoita,miten piristää secciä?
jossainpäin nettiä joku mainitsi lastun..mutta epäilen erittäin vahvasti, että tokkopa noita ihan -83 secciin saa .
kuitenkin jotain pientä, ilman että käynti äänestä tulee mieleen mitsupisi ...sirra.
jossainpäin nettiä joku mainitsi lastun..mutta epäilen erittäin vahvasti, että tokkopa noita ihan -83 secciin saa .
kuitenkin jotain pientä, ilman että käynti äänestä tulee mieleen mitsupisi ...sirra.
Paras ja tuntuvin viritys sille on vaihtaa jakoketju ja nokka-akselit+keinuvipuja ja muuta hilpettä uusiin. Loppuu kolina ja kone vetää ihan erimalliin. Kokemusta on nimittäin hyvästä ja vähän huonommasta 500Se:n kasista. Kalkattava veti mukavasti 4500:n asti, kehräävä veti innolla rajoittimeen saakka. Kulutus oli molemmissa sama, ero tuli nimenomaan tehossa.
Käsittääkseni kasikoneen piiiitkä jakoketju venyy tuntuvasti ja nokkien ajoitus alkaa 300tkm korvilla olla jo pahasti myöhässä. Se vie moottorista puhdin pois yläkierroksilta. Nokat ovat tunnetusti pehmyttä tavaraa ja kalina alkaa erottua kuuluvasti 300tkm korvilla, samalla on tietysti ventiilien nousu pienentynyt alkuperäisestä, samoin luonnollisesti kansien virtaama.
Se lastu, miten sen nyt sen nyt sanoisi. Siinä moottorissa kun ei ole sähköistä tyhjäkäynninsäätöä lukuunottamatta sen enempää sähköä kuin ladankaan moottorissa, se ei siis hyödy lastusta sen enempää kuin ladakaan. Autohan on hyvä, mutta sähkötekniikka tuli moottorin toimintaan merkittävässä määrin mukaan vasta vuonna 86.
Käsittääkseni kasikoneen piiiitkä jakoketju venyy tuntuvasti ja nokkien ajoitus alkaa 300tkm korvilla olla jo pahasti myöhässä. Se vie moottorista puhdin pois yläkierroksilta. Nokat ovat tunnetusti pehmyttä tavaraa ja kalina alkaa erottua kuuluvasti 300tkm korvilla, samalla on tietysti ventiilien nousu pienentynyt alkuperäisestä, samoin luonnollisesti kansien virtaama.
Se lastu, miten sen nyt sen nyt sanoisi. Siinä moottorissa kun ei ole sähköistä tyhjäkäynninsäätöä lukuunottamatta sen enempää sähköä kuin ladankaan moottorissa, se ei siis hyödy lastusta sen enempää kuin ladakaan. Autohan on hyvä, mutta sähkötekniikka tuli moottorin toimintaan merkittävässä määrin mukaan vasta vuonna 86.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
kiitoksia jo vinkeistä..lisää vaan jos jotain keksii.
kyllähän siihen laittaa vaikka kompuraa, jos sitä ylimäärästä ois perkeleesti.
secci on ihan normi 117kone, 5l/V8, 170kw.
tehot on vielä tallella,kulkee sen mitä luvataan ja lähtee myös.
..mut oishan se kiva jotain laittaa, ei mitään ihmeitä.
..muistaakseni köning on tehny secciin kompuraa,muttei ainakaan enää myy niitä.
ladahan se muuten on
kyllähän siihen laittaa vaikka kompuraa, jos sitä ylimäärästä ois perkeleesti.
secci on ihan normi 117kone, 5l/V8, 170kw.
tehot on vielä tallella,kulkee sen mitä luvataan ja lähtee myös.
..mut oishan se kiva jotain laittaa, ei mitään ihmeitä.
..muistaakseni köning on tehny secciin kompuraa,muttei ainakaan enää myy niitä.
ladahan se muuten on
REMMIÄ!
Eaton M112 tai vaikkapa joku keskipakopuhallin.
www.ebay.de
www.ebay.co.uk noista ilman tullia ja alv:tä
www.ebay.com täälähän niitä on enempi ja halvemmalla, kulut kuitenkin suuremmat.
Eaton M112 tai vaikkapa joku keskipakopuhallin.
www.ebay.de
www.ebay.co.uk noista ilman tullia ja alv:tä
www.ebay.com täälähän niitä on enempi ja halvemmalla, kulut kuitenkin suuremmat.
I drive an Opel. What's your excuse?
Toivotaan nyt ettet satu samoihin valoihin erään toisen Oululaisen meseläisen kanssa.
Saattaapi haiskahtaa diiseli aika lailla ja tulla vähän nokeakin naamalle.... [/quote]
siis riisselihän haisee aina..ja kaikki kenellä on riisseli(varsinki Oululaiset) luulevat että se lähtee..toki on myös oikeesti niitä jotka lähtee,offtopicina kaikki oululaisethan on myös painijoita tai ainakin nyrkkeilijöitä.
seccihän on cruisailuun, hyrskyttää muttei haise.
Saattaapi haiskahtaa diiseli aika lailla ja tulla vähän nokeakin naamalle.... [/quote]
siis riisselihän haisee aina..ja kaikki kenellä on riisseli(varsinki Oululaiset) luulevat että se lähtee..toki on myös oikeesti niitä jotka lähtee,offtopicina kaikki oululaisethan on myös painijoita tai ainakin nyrkkeilijöitä.
seccihän on cruisailuun, hyrskyttää muttei haise.
mutta mutta...jos joku löytää remmiä jostain niin linkkiä,kiitos.Melitos kirjoitti:REMMIÄ!
Eaton M112 tai vaikkapa joku keskipakopuhallin.
www.ebay.de
www.ebay.co.uk noista ilman tullia ja alv:tä
www.ebay.com täälähän niitä on enempi ja halvemmalla, kulut kuitenkin suuremmat.
remmiä kansalle.
kliks
Tuommonen se on Kleemannin paketinkin sydämenä. Ei ole pahan hintainen pelkkä ahdin. Tietysti asennus on sitten erikseen, vaatii minimissään imusarjan teon, hihnapyörän ja sähköisen moottorinohjauksen.
Tuommonen se on Kleemannin paketinkin sydämenä. Ei ole pahan hintainen pelkkä ahdin. Tietysti asennus on sitten erikseen, vaatii minimissään imusarjan teon, hihnapyörän ja sähköisen moottorinohjauksen.
Viimeksi muokannut Melitos, 20.1.2007 14:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
I drive an Opel. What's your excuse?
http://www.kennebell.net/
http://www.whipplesuperchargers.com/
Ruuvi on aina ruuvi. Metallin käsittely taitoisena tilaisin mustankin sarjan, tekisin imusarian itte ja pistäisin mekan tai genboardin ohjaamaan kompurasarjan mukana tulleita hipo-suuttimia.
http://www.whipplesuperchargers.com/
Ruuvi on aina ruuvi. Metallin käsittely taitoisena tilaisin mustankin sarjan, tekisin imusarian itte ja pistäisin mekan tai genboardin ohjaamaan kompurasarjan mukana tulleita hipo-suuttimia.
Oijjoijoi vai että pakstonia, eikö ne oo tarkootettu kusilaidutettuihin PASKOIHIN ja muutenkin noi keskipako härpäkkeet on tosi tyttömäisiä. Samoin noi miniatyyri ruutsit on siinä kuilun partaalla. Itse pitäisin 140cidiä eli n.2,3 litraa/kierros kompuraa miniminä 5litran kasimoottorille. OT: Secin diiselöijät rinnastan hautakiven potkijoihin.Melitos kirjoitti:REMMIÄ!
Eaton M112 tai vaikkapa joku keskipakopuhallin.
www.ebay.de
www.ebay.co.uk noista ilman tullia ja alv:tä
www.ebay.com täälähän niitä on enempi ja halvemmalla, kulut kuitenkin suuremmat.
...ookoo,kaiketi on myös samaa ikäluokkaa ja vakio?Heavy kirjoitti:Yhdyn tuohon täysin, se tosiaan lähtee. Verrarin tappaja...Rässi66 kirjoitti:Jaa tuosta ruumiinkulttuuripuolesta en osaa mennä sanomaan, mutta sillä kaverilla lähtee kyllä. "And then some."
..lähti miten lähti,niin kyl bensa on aina bensa
Aina marmattaa pitkistä linkeistä ja sitte ite postaa tommosen....Melitos kirjoitti:Helevetin pitkä linkki
Tuommonen se on Kleemannin paketinkin sydämenä.
Ei ole pahan hintainen pelkkä ahdin. Tietysti asennus on sitten erikseen, vaatii minimissään imusarjan teon, hihnapyörän ja sähköisen moottorinohjauksen.
Pro HVM
no joo..mut täältä pohjosesta kreivikunnasta turhan pitkä matka.audimies kirjoitti:Onhan vaihtoehtona ->Demec..
pakkohan se on jostain lähempääkin löytyä...kuitenkin on totta täällä ei perkele ole yhtään mitään, senkään vertaa mitä muualla
..ja tekiskö ne demecillä secistä ihan juntin, niin kuin noi esittelymallitkin ... provotkaahan kaikki.
Eipä kai tuossa muuta kuin nokat, pakosarjat, imusarja ja ruisku vaihtoon. Kansia vois vähän silotella myös. Alakerran tasapainotus ei haittaa ollenkaan. Perushuolto ja kuluvien osien vaihto tulee siinä samalla tehtyä.
Kyllä viiden litran koneesta pitää 400 heppaa saada vaparina, ilman ihmeempiä noitakonsteja. Ei tietenkään pakko ole ottaa, mutta ei myöskään kovin vaikeaa.
Ai niin, pitää vastata nokinaamojen provoiluihin:
Kakslitranen fordin bensakone pellin alle, niin saa enemmän jerkkua kuin puolet isommasta Mersun dieselistä.
Kyllä viiden litran koneesta pitää 400 heppaa saada vaparina, ilman ihmeempiä noitakonsteja. Ei tietenkään pakko ole ottaa, mutta ei myöskään kovin vaikeaa.
Ai niin, pitää vastata nokinaamojen provoiluihin:
Kakslitranen fordin bensakone pellin alle, niin saa enemmän jerkkua kuin puolet isommasta Mersun dieselistä.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
niin ja tunkee sen vooortin koneen vanhakoppa tai välikoppa eskoon niin 150h/km jälkeen tulee se hei me lennetään ilmiö.......
ja sellaisilla st-luokan paineilla nostaa jo melkein keulaa....(on nähty että nostaa) ja auto taisi olla ihan kaasuttimilla
ja sellaisilla st-luokan paineilla nostaa jo melkein keulaa....(on nähty että nostaa) ja auto taisi olla ihan kaasuttimilla
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Pistää taunukseenpetska kirjoitti:niin ja tunkee sen vooortin koneen vanhakoppa tai välikoppa eskoon niin 150h/km jälkeen tulee se hei me lennetään ilmiö.......
ja sellaisilla st-luokan paineilla nostaa jo melkein keulaa....(on nähty että nostaa) ja auto taisi olla ihan kaasuttimilla
Diiselillä tosiaan lähtee pinttynytkin lika irti ja miedompaa haistella kun pensa. Pensa haisee taas terävälle, ihan kuin auton polttoaineelle toisin kuin manalavosin korvike.
Jenkin kasi kiinni Alkaa osiakin löytymään. Oon itekkin ettiskelly omaan pirssiin ympäri maailmaa netinkautta palikkaa, mutta aika heikosti löytyy. Tuos olis asennetta http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?id=11111111225268816& sorry linkin pituutta kyseinen auto oli joskus spinnerilehdessäkin.
Lyhensin linkkiä, Melitos
Lyhensin linkkiä, Melitos
- adenauer300
- Viestit: 247
- Liittynyt: 13.4.2006 8:47
- Paikkakunta: ESPOO/Nöykkiö
Itse olisin kiinostunut laittamaan 600:sen V12 koneen SEC:iin, mutta kun mennee tehot yli ( nyt 300hp, saa olla 360 hp).
Pitäisi löytää, jokin "alitehoinen" jenkki versio, kun muuten on yli 400hp. Toinen vaihtoehto on laittaa uudempi 500 V8-kone, jolloin teho nousisi 328hp = turha työ 28 hepan takia
Pitäisi löytää, jokin "alitehoinen" jenkki versio, kun muuten on yli 400hp. Toinen vaihtoehto on laittaa uudempi 500 V8-kone, jolloin teho nousisi 328hp = turha työ 28 hepan takia
Romuja on oma- ja sukulaisten piha täynnä, mutta lisää olisi saatava!!!!
puhutko nyt 500secistä?mitä laitettu?adenauer300 kirjoitti:Itse olisin kiinostunut laittamaan 600:sen V12 koneen SEC:iin, mutta kun mennee tehot yli ( nyt 300hp, saa olla 360 hp).
Pitäisi löytää, jokin "alitehoinen" jenkki versio, kun muuten on yli 400hp. Toinen vaihtoehto on laittaa uudempi 500 V8-kone, jolloin teho nousisi 328hp = turha työ 28 hepan takia
kaikkihan periaatteessa kiinnostaa,toteutettavuus on toinen asia..
V12-moottorin vaihtaminen ei ainakaan helpoin vaihtoehto ole piristykseen. Tehorajat tosiaan paukkuvat yli myös. Tuosta tuskin on mitään erityisen kuristettua jenkkiversiotakaan. 1990-luvulla euro- ja ameriikanmallit alkoivat olemaan samantehoisia.
Tuossa linkissä projektikertomusta ameriikasta, M120 V12-mottia R107 SL-koriin.
http://www.mercedesshop.com/shopforum/s ... p?t=148410
Oikeasti helpoin tapa olisi sopiva keskipakopuhallin ja ahtoja ehkä maksimissaan 0,4bar. Luulisin toimivan vakioruiskulla.
Tuossa linkissä projektikertomusta ameriikasta, M120 V12-mottia R107 SL-koriin.
http://www.mercedesshop.com/shopforum/s ... p?t=148410
Oikeasti helpoin tapa olisi sopiva keskipakopuhallin ja ahtoja ehkä maksimissaan 0,4bar. Luulisin toimivan vakioruiskulla.
I drive an Opel. What's your excuse?
- jackhammer
- Viestit: 188
- Liittynyt: 29.6.2006 16:58
- Paikkakunta: Rovaniemi