tehoja 126,secciin?

joke
Viestit: 33
Liittynyt: 11.12.2006 13:30
Paikkakunta: Oulu

tehoja 126,secciin?

Viesti Kirjoittaja joke »

eli ideoita,miten piristää secciä?
jossainpäin nettiä joku mainitsi lastun..mutta epäilen erittäin vahvasti, että tokkopa noita ihan -83 secciin saa :lol: .
kuitenkin jotain pientä, ilman että käynti äänestä tulee mieleen mitsupisi :lol: ...sirra.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Millä koneella ko. secci?
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

om606, turbo:hx40, pumppu:mynä/ppd, laatikko:siekkinen

Siinäpä se.... alkaa secci liikkumaan paremmin kuin mersun bensakoneilla :D
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Paras ja tuntuvin viritys sille on vaihtaa jakoketju ja nokka-akselit+keinuvipuja ja muuta hilpettä uusiin. Loppuu kolina ja kone vetää ihan erimalliin. Kokemusta on nimittäin hyvästä ja vähän huonommasta 500Se:n kasista. Kalkattava veti mukavasti 4500:n asti, kehräävä veti innolla rajoittimeen saakka. Kulutus oli molemmissa sama, ero tuli nimenomaan tehossa.

Käsittääkseni kasikoneen piiiitkä jakoketju venyy tuntuvasti ja nokkien ajoitus alkaa 300tkm korvilla olla jo pahasti myöhässä. Se vie moottorista puhdin pois yläkierroksilta. Nokat ovat tunnetusti pehmyttä tavaraa ja kalina alkaa erottua kuuluvasti 300tkm korvilla, samalla on tietysti ventiilien nousu pienentynyt alkuperäisestä, samoin luonnollisesti kansien virtaama.

Se lastu, miten sen nyt sen nyt sanoisi. Siinä moottorissa kun ei ole sähköistä tyhjäkäynninsäätöä lukuunottamatta sen enempää sähköä kuin ladankaan moottorissa, se ei siis hyödy lastusta sen enempää kuin ladakaan. Autohan on hyvä, mutta sähkötekniikka tuli moottorin toimintaan merkittävässä määrin mukaan vasta vuonna 86.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
joke
Viestit: 33
Liittynyt: 11.12.2006 13:30
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja joke »

kiitoksia jo vinkeistä..lisää vaan jos jotain keksii.
kyllähän siihen laittaa vaikka kompuraa, jos sitä ylimäärästä ois perkeleesti.
secci on ihan normi 117kone, 5l/V8, 170kw.
tehot on vielä tallella,kulkee sen mitä luvataan ja lähtee myös.
..mut oishan se kiva jotain laittaa, ei mitään ihmeitä.
..muistaakseni köning on tehny secciin kompuraa,muttei ainakaan enää myy niitä.
ladahan se muuten on :wink:
joke
Viestit: 33
Liittynyt: 11.12.2006 13:30
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja joke »

..ai niin.. ja kyllä bensa on aina bensa..
muuten ei edes saa soittaa rammsteinin "benzin" -biisiä :wink:
sitäpaitsi diisseli haisee...ja traktorit käyttää sitä.
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

joke kirjoitti:...sitäpaitsi diisseli haisee...ja traktorit käyttää sitä.
Toivotaan nyt ettet satu samoihin valoihin erään toisen Oululaisen meseläisen kanssa.
Saattaapi haiskahtaa diiseli aika lailla ja tulla vähän nokeakin naamalle.... :wink:
Pro HVM
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

REMMIÄ! :twisted: :twisted: :twisted:

Eaton M112 tai vaikkapa joku keskipakopuhallin.

www.ebay.de
www.ebay.co.uk noista ilman tullia ja alv:tä

www.ebay.com täälähän niitä on enempi ja halvemmalla, kulut kuitenkin suuremmat.
I drive an Opel. What's your excuse?
joke
Viestit: 33
Liittynyt: 11.12.2006 13:30
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja joke »

Toivotaan nyt ettet satu samoihin valoihin erään toisen Oululaisen meseläisen kanssa.
Saattaapi haiskahtaa diiseli aika lailla ja tulla vähän nokeakin naamalle.... :wink:[/quote]

siis riisselihän haisee aina..ja kaikki kenellä on riisseli(varsinki Oululaiset) luulevat että se lähtee..toki on myös oikeesti niitä jotka lähtee,offtopicina kaikki oululaisethan on myös painijoita tai ainakin nyrkkeilijöitä.
seccihän on cruisailuun, hyrskyttää muttei haise.
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Jaa tuosta ruumiinkulttuuripuolesta en osaa mennä sanomaan, mutta sillä kaverilla lähtee kyllä. "And then some."
SEC on kyllä tosi nätti koppa, cruisailu-hyrskyttely pelinä ehdoton.
Pro HVM
joke
Viestit: 33
Liittynyt: 11.12.2006 13:30
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja joke »

Melitos kirjoitti:REMMIÄ! :twisted: :twisted: :twisted:

Eaton M112 tai vaikkapa joku keskipakopuhallin.

www.ebay.de
www.ebay.co.uk noista ilman tullia ja alv:tä

www.ebay.com täälähän niitä on enempi ja halvemmalla, kulut kuitenkin suuremmat.
mutta mutta...jos joku löytää remmiä jostain niin linkkiä,kiitos.
remmiä kansalle.
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

kliks

Tuommonen se on Kleemannin paketinkin sydämenä. Ei ole pahan hintainen pelkkä ahdin. Tietysti asennus on sitten erikseen, vaatii minimissään imusarjan teon, hihnapyörän ja sähköisen moottorinohjauksen.
Viimeksi muokannut Melitos, 20.1.2007 14:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
Heikki H.
Häjy
Viestit: 843
Liittynyt: 29.9.2005 23:12
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

http://www.kennebell.net/
http://www.whipplesuperchargers.com/

Ruuvi on aina ruuvi. Metallin käsittely taitoisena tilaisin mustankin sarjan, tekisin imusarian itte ja pistäisin mekan tai genboardin ohjaamaan kompurasarjan mukana tulleita hipo-suuttimia.
Avatar
Heikki H.
Häjy
Viestit: 843
Liittynyt: 29.9.2005 23:12
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

Melitos kirjoitti:REMMIÄ! :twisted: :twisted: :twisted:

Eaton M112 tai vaikkapa joku keskipakopuhallin.

www.ebay.de
www.ebay.co.uk noista ilman tullia ja alv:tä

www.ebay.com täälähän niitä on enempi ja halvemmalla, kulut kuitenkin suuremmat.
Oijjoijoi vai että pakstonia, eikö ne oo tarkootettu kusilaidutettuihin PASKOIHIN ja muutenkin noi keskipako härpäkkeet on tosi tyttömäisiä. Samoin noi miniatyyri ruutsit on siinä kuilun partaalla. Itse pitäisin 140cidiä eli n.2,3 litraa/kierros kompuraa miniminä 5litran kasimoottorille. OT: Secin diiselöijät rinnastan hautakiven potkijoihin.
Avatar
Heavy
W123-Spesialisti
Viestit: 686
Liittynyt: 28.12.2005 13:54

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Rässi66 kirjoitti:Jaa tuosta ruumiinkulttuuripuolesta en osaa mennä sanomaan, mutta sillä kaverilla lähtee kyllä. "And then some."
Yhdyn tuohon täysin, se tosiaan lähtee. Verrarin tappaja...
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!



Kuva
joke
Viestit: 33
Liittynyt: 11.12.2006 13:30
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja joke »

Heavy kirjoitti:
Rässi66 kirjoitti:Jaa tuosta ruumiinkulttuuripuolesta en osaa mennä sanomaan, mutta sillä kaverilla lähtee kyllä. "And then some."
Yhdyn tuohon täysin, se tosiaan lähtee. Verrarin tappaja...
...ookoo,kaiketi on myös samaa ikäluokkaa ja vakio?
..lähti miten lähti,niin kyl bensa on aina bensa :wink:
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Melitos kirjoitti:Helevetin pitkä linkki

Tuommonen se on Kleemannin paketinkin sydämenä.
Ei ole pahan hintainen pelkkä ahdin. Tietysti asennus on sitten erikseen, vaatii minimissään imusarjan teon, hihnapyörän ja sähköisen moottorinohjauksen.
Aina marmattaa pitkistä linkeistä ja sitte ite postaa tommosen.... :wink: :lol:
Pro HVM
joke
Viestit: 33
Liittynyt: 11.12.2006 13:30
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja joke »

jaahas,mahtanee jäädä laittamatta, ei aikaa eikä taitoa.
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Onhan vaihtoehtona ->Demec..
big jopo
joke
Viestit: 33
Liittynyt: 11.12.2006 13:30
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja joke »

audimies kirjoitti:Onhan vaihtoehtona ->Demec..
no joo..mut täältä pohjosesta kreivikunnasta turhan pitkä matka.
pakkohan se on jostain lähempääkin löytyä...kuitenkin on totta täällä ei perkele ole yhtään mitään, senkään vertaa mitä muualla :shock:
..ja tekiskö ne demecillä secistä ihan juntin, niin kuin noi esittelymallitkin :wink: ... provotkaahan kaikki.
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Eipä kai tuossa muuta kuin nokat, pakosarjat, imusarja ja ruisku vaihtoon. Kansia vois vähän silotella myös. Alakerran tasapainotus ei haittaa ollenkaan. Perushuolto ja kuluvien osien vaihto tulee siinä samalla tehtyä.

Kyllä viiden litran koneesta pitää 400 heppaa saada vaparina, ilman ihmeempiä noitakonsteja. Ei tietenkään pakko ole ottaa, mutta ei myöskään kovin vaikeaa.


Ai niin, pitää vastata nokinaamojen provoiluihin:
Kakslitranen fordin bensakone pellin alle, niin saa enemmän jerkkua kuin puolet isommasta Mersun dieselistä. :lol:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

niin ja tunkee sen vooortin koneen vanhakoppa tai välikoppa eskoon niin 150h/km jälkeen tulee se hei me lennetään ilmiö....... :lol:

ja sellaisilla st-luokan paineilla nostaa jo melkein keulaa....(on nähty että nostaa) :lol: :lol: :lol: ja auto taisi olla ihan kaasuttimilla :lol:
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Avatar
JTY
Mobilemultimediameedio
Viestit: 290
Liittynyt: 24.4.2006 1:15
Paikkakunta: Selangor
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JTY »

Ei dieseli haise, se tuoksuu, kukkais tuoksu joka hivele aisteja ja on myös puhtaampaa 8)
Avatar
Heikki H.
Häjy
Viestit: 843
Liittynyt: 29.9.2005 23:12
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

petska kirjoitti:niin ja tunkee sen vooortin koneen vanhakoppa tai välikoppa eskoon niin 150h/km jälkeen tulee se hei me lennetään ilmiö....... :lol:

ja sellaisilla st-luokan paineilla nostaa jo melkein keulaa....(on nähty että nostaa) :lol: :lol: :lol: ja auto taisi olla ihan kaasuttimilla :lol:
Pistää taunukseen :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Diiselillä tosiaan lähtee pinttynytkin lika irti ja miedompaa haistella kun pensa. Pensa haisee taas terävälle, ihan kuin auton polttoaineelle toisin kuin manalavosin korvike.
Avatar
Jukka L.
Viestit: 5
Liittynyt: 04.3.2006 19:04
Paikkakunta: SATAKUNTA

Viesti Kirjoittaja Jukka L. »

Jenkin kasi kiinni :D Alkaa osiakin löytymään. Oon itekkin ettiskelly omaan pirssiin ympäri maailmaa netinkautta palikkaa, mutta aika heikosti löytyy. Tuos olis asennetta http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?id=11111111225268816& sorry linkin pituutta :oops: kyseinen auto oli joskus spinnerilehdessäkin. :wink:

Lyhensin linkkiä, Melitos
joke
Viestit: 33
Liittynyt: 11.12.2006 13:30
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja joke »

aikalailla häjy :D .
kyl jenkit on aina jenkkejä, muttei kannata secciin sotkea.
vähä sama ku ruottalaisilla, että puhelimia ja heviä ne osaa tehdä ..mutta ei autoja.
Avatar
adenauer300
Viestit: 247
Liittynyt: 13.4.2006 8:47
Paikkakunta: ESPOO/Nöykkiö

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Itse olisin kiinostunut laittamaan 600:sen V12 koneen SEC:iin, mutta kun mennee tehot yli ( nyt 300hp, saa olla 360 hp).
Pitäisi löytää, jokin "alitehoinen" jenkki versio, kun muuten on yli 400hp. Toinen vaihtoehto on laittaa uudempi 500 V8-kone, jolloin teho nousisi 328hp = turha työ 28 hepan takia
Romuja on oma- ja sukulaisten piha täynnä, mutta lisää olisi saatava!!!!
joke
Viestit: 33
Liittynyt: 11.12.2006 13:30
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja joke »

adenauer300 kirjoitti:Itse olisin kiinostunut laittamaan 600:sen V12 koneen SEC:iin, mutta kun mennee tehot yli ( nyt 300hp, saa olla 360 hp).
Pitäisi löytää, jokin "alitehoinen" jenkki versio, kun muuten on yli 400hp. Toinen vaihtoehto on laittaa uudempi 500 V8-kone, jolloin teho nousisi 328hp = turha työ 28 hepan takia
puhutko nyt 500secistä?mitä laitettu?
kaikkihan periaatteessa kiinnostaa,toteutettavuus on toinen asia..
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

V12-moottorin vaihtaminen ei ainakaan helpoin vaihtoehto ole piristykseen. Tehorajat tosiaan paukkuvat yli myös. Tuosta tuskin on mitään erityisen kuristettua jenkkiversiotakaan. 1990-luvulla euro- ja ameriikanmallit alkoivat olemaan samantehoisia.

Tuossa linkissä projektikertomusta ameriikasta, M120 V12-mottia R107 SL-koriin.

http://www.mercedesshop.com/shopforum/s ... p?t=148410

Oikeasti helpoin tapa olisi sopiva keskipakopuhallin ja ahtoja ehkä maksimissaan 0,4bar. Luulisin toimivan vakioruiskulla.
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
jackhammer
Viestit: 188
Liittynyt: 29.6.2006 16:58
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja jackhammer »

jos nyt oletetaan että saatte lisää tehoa tuommoiseen v8-> 126 koriseen niin: miten tuon tomaatin kesto? pitääkö se vahvistaa heti kuten supereiden laatikot?
vai onko tällä v8-laatikolla pidempi pinna ja kovempi ego joiden varaan voi laskea :?: :?:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 moottori”