Veteraaniauton tekninen modernisointi
Veteraaniauton tekninen modernisointi
Tuommoinen 111-korinen ässä. Mobilistit/muut pussihousut ei hernettä nenään, vaikka seuraavilla riveillä paljon mielipuolista visiointia.
Alkuperäinen kone ja laatikko kadoksissa, moottori kilkannut joskus. Nyt nokalla 115-peräinen 220D tms. Tuokin kone ei enää voimainsa tunnossa, eli veihtoon taitaisi mennä. Hyvä niin sillä mikään 60-lukuinen twincam ei niin kiinnostaisikaan.
Rahallisesti ei mitään järkeä entisöintiin, koska auto pariin otteeseen hitsailtu, sisustuksen ja tekniiikan muita osia vaihdeltu pystäristä ja muista autoista jne jne...
Mitäs jos nokalle M103 sopivasti demodernisoituna, eli KE-jet tilalle kaasarit jne. Samalla 722.3 ja tarvittaessa muutakin kasariosaa. Onko mitään toivoa saada leimattua?
Alkuperäinen kone ja laatikko kadoksissa, moottori kilkannut joskus. Nyt nokalla 115-peräinen 220D tms. Tuokin kone ei enää voimainsa tunnossa, eli veihtoon taitaisi mennä. Hyvä niin sillä mikään 60-lukuinen twincam ei niin kiinnostaisikaan.
Rahallisesti ei mitään järkeä entisöintiin, koska auto pariin otteeseen hitsailtu, sisustuksen ja tekniiikan muita osia vaihdeltu pystäristä ja muista autoista jne jne...
Mitäs jos nokalle M103 sopivasti demodernisoituna, eli KE-jet tilalle kaasarit jne. Samalla 722.3 ja tarvittaessa muutakin kasariosaa. Onko mitään toivoa saada leimattua?
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Hei hoi, Idea kuulostaa hyvältä. Varmaanki kaksi römperin kaasaria tarvis. Mutta tiäks mitä, paras temppu olis kun laittaisit sinne amerikkalaisen pienen V8 moottorin Vaikkapa Ford jenkkivehkeestä V8 260cid tai Chevy 265cid nelikurkkuisella kaasarilla niin ei olisi mitään tehon ylitysongelmiakaan, molemmat on 4.3l (ja sitä isompaa et saa laittaa). Tietysti mersun M104 tekniikan sinne sähköisellä polttoaineen syötöllä olisi säyseän mainio.
naapurifoorumilla on tällainen M104 projekti
naapurifoorumilla on tällainen M104 projekti
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Jos kohtuullisen yleinen (?) korimalli on työlään tuntuinen alkuperäiseksi palautettavaksi, niin eikös siinä juuri ole se hieman erilaisen arki- tai harrasteauton aihio?
Itsellä jotenkin tuntuu saman valmistajan tekniikalla modernisoitu oikeammalta, vaikkei ajatuksessa mitään järkeä historiallisesti olekaan. Mutta kyllä Amazon tuplaturbotinakuutosella on paaaaljon fiksumpi, kuin jollain haaramoottorilla. Ellei ole Volvo kuorma-auton B36 kasi.
Entisöitävää aihiota en tuollaiseen uhraisi, mutta jos vaihtoehto on navetan takana kuusen alla, niin miksipä ei?
Itsellä jotenkin tuntuu saman valmistajan tekniikalla modernisoitu oikeammalta, vaikkei ajatuksessa mitään järkeä historiallisesti olekaan. Mutta kyllä Amazon tuplaturbotinakuutosella on paaaaljon fiksumpi, kuin jollain haaramoottorilla. Ellei ole Volvo kuorma-auton B36 kasi.
Entisöitävää aihiota en tuollaiseen uhraisi, mutta jos vaihtoehto on navetan takana kuusen alla, niin miksipä ei?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
- klonksvaagen
- Viestit: 212
- Liittynyt: 27.12.2011 21:28
- Paikkakunta: Punaraja
Ei taho enään saaha kossuakaan vanhakoppasen pellin alle laillisesti tai no ehken rahalla mutt ku olen jotensakkin mieltynyt ton v6 koneen ääniin ja semmosen lähes ilman sainklonksvaagen kirjoitti:Vaihda se kossu tilallePega kirjoitti:Kait sen sais leimalle kun ei tehot nouse liikaa ja jouset riittää massoille ja jarrut vähän tymäkämmät.
Oma escort ei pääse kilpiin kun 3.0 ruisku v6 kone on liika tehokas ja painava ja iso
ps. tuokin taitaa vaatia vaan ne aan paperit
Kippo86:n kans vaihdettu ajatuksia W108:n enginestä ja hän oli sitä mieltä että Chevyn pikkulohko on ehdottomasti halvin kunnostaa/virittää...
265cid ois pienin mutta mitä siihen löytyy - en tiedä 350cid on varmaan se mihin löytyy kaikkein eniten ja ihan mitä vaan
EDIT: Kippo86:lla oli se Sivosen nokilla oleva remmi-twincam W116
265cid ois pienin mutta mitä siihen löytyy - en tiedä 350cid on varmaan se mihin löytyy kaikkein eniten ja ihan mitä vaan
EDIT: Kippo86:lla oli se Sivosen nokilla oleva remmi-twincam W116
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Kait tuon entisöidäkin vois, mutta miksi? Että vois ajella lenkin nättinä kesäiltana ja kuunnella autotapahtumien parkkipaikoilla vanhojen pappojen jees*ustelua kuinka joku lista istuu huonosti tai on väärää mallia.740 GLE kirjoitti:Entisöitävää aihiota en tuollaiseen uhraisi, mutta jos vaihtoehto on navetan takana kuusen alla, niin miksipä ei?
Kyseessä kuitenkin jo aiemmin pilalle mennyt kolarikorjailtu ja dieselöity yksilö jonka täysi historia ainoastaan yhdellä sukulaisukolla jotenkuten tiedossa. Oikeestaan pääsis helpoimmalla vaihtamalla pelkän vanhan kopan huonokorisen bensalankun tekniikoille. Saas kattoo...
Mädännyttäköön navettansa perille rauhassa jos ei JuMun suunnitelmille lämpiä.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Suksi, kasihan se olis halvin virittää mutta eipä ne tommosen käkkänän ominaisuudet ainakaan minun näkemykseni mukaan muuten yllä jenkkitekniikan tasalle muuta kuin isolla rahalla.
Ja jos isoa rahaa jouten olis niin löytyis kait sitä parempaakin ajanvietettä.
Ja jos isoa rahaa jouten olis niin löytyis kait sitä parempaakin ajanvietettä.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Juu eli autorojekti olis alottamista vailla, nykyinen omistaja vaan ei haluaisi luovuttaa muuta kuin täydellistä entisöintiä varten uuteen kotiin.
Mutta enpä tuosta jaksa stressiä ottaa, odotellaan kun ajatus kypsyy...
Jenkkitekniikkaa tuohon ekana mietin halvimpana vaihtoehtona, mutta eiköhän noita hotrodeja jo tarpeeksi maailmassa ole. Eikä sitä täällä Länsi-siperiassa kilpien väliin saisi katsastettua kuitenkaan, ks edellä. Tuommoisia bensakutosella olevia lankkuja sitävastoin tuntuu olevan paljon hyvinkin kohtuullisin hinnoin tallella, tehoa enemmän kuin tarpeeksi ja kärsii hyvin ke-jetin tilalle viritellä kaasareita vanhemmista vehkeistä.
Suhteessa isokaan homma ei olisi vaihtaa koria vanhemmasta, miksei vaikka pelkkiä ulkopeltejä satalankun pohjalevylle jos oikein pahalta vanhus altapäin näyttää. Tuo swappi taas toisi mukanaan vähäpäästöisyyttä, katteja, turvavöitä ynnä muuta nykyajan sontaa.
Mutta enpä tuosta jaksa stressiä ottaa, odotellaan kun ajatus kypsyy...
Jenkkitekniikkaa tuohon ekana mietin halvimpana vaihtoehtona, mutta eiköhän noita hotrodeja jo tarpeeksi maailmassa ole. Eikä sitä täällä Länsi-siperiassa kilpien väliin saisi katsastettua kuitenkaan, ks edellä. Tuommoisia bensakutosella olevia lankkuja sitävastoin tuntuu olevan paljon hyvinkin kohtuullisin hinnoin tallella, tehoa enemmän kuin tarpeeksi ja kärsii hyvin ke-jetin tilalle viritellä kaasareita vanhemmista vehkeistä.
Suhteessa isokaan homma ei olisi vaihtaa koria vanhemmasta, miksei vaikka pelkkiä ulkopeltejä satalankun pohjalevylle jos oikein pahalta vanhus altapäin näyttää. Tuo swappi taas toisi mukanaan vähäpäästöisyyttä, katteja, turvavöitä ynnä muuta nykyajan sontaa.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Tuo kuullostaa järkevältä moottori vaihtoehdolta, varmaan helppo asennella paikoilleen.
Mulla itellä on W114 v8:silla ja voin kyllä sanoa jälkiviisaana että lusikoiminen olisi ollut paljon helpompaa jos olisi valinnut fordin 302:sen GM:n maamoottorin sijaan. Fordissa on pienempikokoinen lohko ja öljysumppu edessä => sopii paremmin mersun etupalkkien kanssa
Mulla itellä on W114 v8:silla ja voin kyllä sanoa jälkiviisaana että lusikoiminen olisi ollut paljon helpompaa jos olisi valinnut fordin 302:sen GM:n maamoottorin sijaan. Fordissa on pienempikokoinen lohko ja öljysumppu edessä => sopii paremmin mersun etupalkkien kanssa
W114 500+-72
Buick Roadmaster -92
Citroen C2 -05
_____________________
ex 250ML TD vm.-87 180g/kWh
ex W201 2.0d
ex w111 220s (280se)
ex W108 280se
Buick Roadmaster -92
Citroen C2 -05
_____________________
ex 250ML TD vm.-87 180g/kWh
ex W201 2.0d
ex w111 220s (280se)
ex W108 280se
Mtkäs tuohon W111 malliin käy vertailuautoksi? Sitähän ei ole tehty sedanina kuin 2,3 litraisena. Jos coupe kelpaa niin sittenhän ei ongelmaa. Ja W112, tosin siinä taisi olla jo ilmaalusta.
M103 ei taitaisi olla mahdoton laittaa omilla polttoainevehkeilläänkään, jos vain johtosarjat ja boksitkin löytyy. Tosin kumpi sitten on luotettavampi, KE-jetti vai kaasari...veikkaisin kaasaria
M103 ei taitaisi olla mahdoton laittaa omilla polttoainevehkeilläänkään, jos vain johtosarjat ja boksitkin löytyy. Tosin kumpi sitten on luotettavampi, KE-jetti vai kaasari...veikkaisin kaasaria