Pitkän seisonnan (15v) jälkeen tarvitaan ...
-
- Viestit: 43
- Liittynyt: 09.9.2006 1:11
- Paikkakunta: Pohjois-Ruotsi
Pitkän seisonnan (15v) jälkeen tarvitaan ...
Kyseessä W114 250/2.8, 197x, ajettu 43 tkm.
Seissyt kuivassa ja lämpimässä tallissa betonilla noin 15 vuotta. Renkaat tyhjät ja pölyinen, muutoin päältä päin ruosteeton ja ehjä.
Mitä tarvitaan sen henkiin elvyttämiseksi? Ruiskulaitteisto, jotain erityistoimenpiteitä?
Kiitollinen kaikista vastauksista!
Seissyt kuivassa ja lämpimässä tallissa betonilla noin 15 vuotta. Renkaat tyhjät ja pölyinen, muutoin päältä päin ruosteeton ja ehjä.
Mitä tarvitaan sen henkiin elvyttämiseksi? Ruiskulaitteisto, jotain erityistoimenpiteitä?
Kiitollinen kaikista vastauksista!
Viimeksi muokannut markus_200e, 13.4.2008 2:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sulakkeita pyörittelisin kannoissaan, voi olla hapettumia sähkölaitteissa vaikka on sisällä ollutkin. Bensatankista imisin vanhat bensat pois.
Moottoriöljyt vaihtaisin uusiin ennen ensimmäistä pyöräytystä.
Uusi akku pitää hommata ja varmaan kaipaa extra jelppiä virran suhteen kun koko polttoaine systeemi on varmaankin tyhjentynyt. Ruiskutus järjestelmään on varmasti jäänyt jotain jäämiä ja kuivumia vanhasta bensasta, jotka saattavat vaikeuttaa käynnistystä. Kaippa se ilmautuu itse, jos ei auki viitsi käyttää. Sitten laadukas ruiskunputsausaine bensan sekaan tankiin ja käynnistelemään. Kannattaa katsoa että öljynpaineet nousevat, ettei kuivana pääse pyörimään liian pitkään. Saattaisin itse laittaa hieman moottoriöljyä tulpan aukoista sisään, koska jos männänrenkaat on ruostuneet kiinni sylintereihin eka pyöräytys tekee pahaa koneelle.
15v seisokin aikana on öljytkin varmaan jäykkää kamaa ja osaltaan on ehkä syytä tehdä uusilla öljyillä moottorin putsaus motorflushilla. Dieselöljyt ovat myös peseviä, joten itse varmaan laittaisin dieseloilit ja moottorin huuhteluaineen ja sitten käyttäisin määrätyn ajan ja sitten bensalle tarkoitetut oilit koneeseen. Varmaan on muitakin toimenpiteitä, mutta nämä nyt ensin tulivat mieleen.
Moottoriöljyt vaihtaisin uusiin ennen ensimmäistä pyöräytystä.
Uusi akku pitää hommata ja varmaan kaipaa extra jelppiä virran suhteen kun koko polttoaine systeemi on varmaankin tyhjentynyt. Ruiskutus järjestelmään on varmasti jäänyt jotain jäämiä ja kuivumia vanhasta bensasta, jotka saattavat vaikeuttaa käynnistystä. Kaippa se ilmautuu itse, jos ei auki viitsi käyttää. Sitten laadukas ruiskunputsausaine bensan sekaan tankiin ja käynnistelemään. Kannattaa katsoa että öljynpaineet nousevat, ettei kuivana pääse pyörimään liian pitkään. Saattaisin itse laittaa hieman moottoriöljyä tulpan aukoista sisään, koska jos männänrenkaat on ruostuneet kiinni sylintereihin eka pyöräytys tekee pahaa koneelle.
15v seisokin aikana on öljytkin varmaan jäykkää kamaa ja osaltaan on ehkä syytä tehdä uusilla öljyillä moottorin putsaus motorflushilla. Dieselöljyt ovat myös peseviä, joten itse varmaan laittaisin dieseloilit ja moottorin huuhteluaineen ja sitten käyttäisin määrätyn ajan ja sitten bensalle tarkoitetut oilit koneeseen. Varmaan on muitakin toimenpiteitä, mutta nämä nyt ensin tulivat mieleen.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
lisäisin tähän vielä,että itte ottaisin venttiilikopan pois ja pyörittäsin konetta ja kattelisin että sulkeutuuko kaikki venttiilit kunnolla ja öljyäisin kaikki nokat se öljyä sylinteriin on aivan tärkeä keinoSami R kirjoitti:Sulakkeita pyörittelisin kannoissaan, voi olla hapettumia sähkölaitteissa vaikka on sisällä ollutkin. Bensatankista imisin vanhat bensat pois.
Moottoriöljyt vaihtaisin uusiin ennen ensimmäistä pyöräytystä.
Uusi akku pitää hommata ja varmaan kaipaa extra jelppiä virran suhteen kun koko polttoaine systeemi on varmaankin tyhjentynyt. Ruiskutus järjestelmään on varmasti jäänyt jotain jäämiä ja kuivumia vanhasta bensasta, jotka saattavat vaikeuttaa käynnistystä. Kaippa se ilmautuu itse, jos ei auki viitsi käyttää. Sitten laadukas ruiskunputsausaine bensan sekaan tankiin ja käynnistelemään. Kannattaa katsoa että öljynpaineet nousevat, ettei kuivana pääse pyörimään liian pitkään. Saattaisin itse laittaa hieman moottoriöljyä tulpan aukoista sisään, koska jos männänrenkaat on ruostuneet kiinni sylintereihin eka pyöräytys tekee pahaa koneelle.
15v seisokin aikana on öljytkin varmaan jäykkää kamaa ja osaltaan on ehkä syytä tehdä uusilla öljyillä moottorin putsaus motorflushilla. Dieselöljyt ovat myös peseviä, joten itse varmaan laittaisin dieseloilit ja moottorin huuhteluaineen ja sitten käyttäisin määrätyn ajan ja sitten bensalle tarkoitetut oilit koneeseen. Varmaan on muitakin toimenpiteitä, mutta nämä nyt ensin tulivat mieleen.
mutta itte käynnistäisin vanhoilla öljyillä ja sitten vasta vaihtaisin öljyt,ettei tule ilmalukkoo kanaviin kun ovat valuneet tyhjiksi
sitten vielä laittasin nesteet koneeseen jos kone on ollut kuivana ettei vesipumppu mene heti rikki
Joo, tuo motorflush Fortella tekisi männärenkaille hyvää. Vois vaikka toistaa parikin kertaa.
Vaihtaisin kaikki polttoaine ja jarruletkut jos on noin kauan seissyt. Itse meinasin kesäautoksi hankkimani kuplavolkkari polttaa kymmenen vuotta sitten: polttoaineletkut vuotivat joka paikkaan, mm. pakoputken päälle.
Lisäksi suosittelen myyntiä minulle jos kyseessä on tuo toisesa topicisa mainittu W114.011 250 2.8!
Vaihtaisin kaikki polttoaine ja jarruletkut jos on noin kauan seissyt. Itse meinasin kesäautoksi hankkimani kuplavolkkari polttaa kymmenen vuotta sitten: polttoaineletkut vuotivat joka paikkaan, mm. pakoputken päälle.
Lisäksi suosittelen myyntiä minulle jos kyseessä on tuo toisesa topicisa mainittu W114.011 250 2.8!
No ekana voisi ehkä ihan vaan kokkeilla että lähteekö avvaimesta käyntiin? Jos ei lähe niin sitten alkaa koittamaan nuita eeltämainittuja juttuja... Joskus serkkupoika löi tulille reilut 10 vuotta seisseen taunuksen vain antamalla lisävirtaa ja uutta bensaa tankkiin...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
-
- Viestit: 1014
- Liittynyt: 06.8.2006 15:33
-
- Viestit: 43
- Liittynyt: 09.9.2006 1:11
- Paikkakunta: Pohjois-Ruotsi