W 123 "lang"
Perhana kun meinaa tämä koulu haitata harrastuksia... Nyt on kuitenkin revitty keskikonsoolia irti ja kyllä syöksyi taas kilo johtoa silmille. Kiitos vaan Heavylle neuvoista. Samoiten tutkailin mitä moottori on syönyt, yllättävän puhtaalta näyttää Ite en ole nokka-akseleiden ajatuksiin perehtynyt, mutta mitäs asiantuntijat sanoo tästä Ei paha?
Mutta siitä kuitenkin lähdetään, että lukiossa ollaan ja ikinä ei oo metallitöitä missää ollu
Mutta siitä kuitenkin lähdetään, että lukiossa ollaan ja ikinä ei oo metallitöitä missää ollu
Onpa kyllä melko puhasta.Liekkö moottorille tehty jotakin?Miltä venttiilikoppa näyttää altapäin?Omakin moottori on aika puhdas sisältä kun oon käyttäny synteettistä öljyä ja tehnyt pari forte käsittelyä.Tosin heinäkuussa sen tilalle tulee täysin uusiksi remontoitu vakio 300d kone.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
No tuosta fortesta yms. ei kyllä ole mitään hajua, edellinen omistaja kun on jo autuaammilla taksitolpilla... Mutta kyllä se tosiaan näytti, ettei motikka mitenkään pahassa kunnossa ole. Tällä hetkellä tehdään näin, että 240 dee pysyy paikoillaan ainakin aluksi, katsellaan sitten myöhemmin vaikka isompaa konetta tilalle
Mutta tässä ihan tosissaan mietittävää: Miten ja millaisen äänentoiston sinne pykäis? Nimittäin oon niitä näyttöjä kattellu, eikä hyvää tosiaan saa halvalla... Eli kojelauta tulee vaihtumaan "pahkattomaan" malliin ja saa kaverikseen mp3-autosoittimen. Millainen soitin kannattaisi olla? Se ei kuitenkaan sisi olla kovin kallis, rahaa ei koskaan ole liikaa... Entäs tarviiko vahvistimen? Ja sitten kaiuttimet. Montako? Minkä kokoisia / -laisia niitten pitäisi olla?
Äänentoiston pitäisi olla kuitenkin aika hyvänlaatuinen, että kyllä useamman kaiuttimen joutuu laittamaan. ja langilla tuota pituutta piisaa, että takanakin pitäis riittää ääntä siinä missä edessäkin. Mahtaako tarvita subbaa jos ei mitenkään harrasta "amispoppia"? Eikös normikaiuttimista saa bassoa ihan riittävästi.
Tässäpä näitä oikeen urakkamallilla... Kiitos jo avusta tässä vaiheessa!
Mutta tässä ihan tosissaan mietittävää: Miten ja millaisen äänentoiston sinne pykäis? Nimittäin oon niitä näyttöjä kattellu, eikä hyvää tosiaan saa halvalla... Eli kojelauta tulee vaihtumaan "pahkattomaan" malliin ja saa kaverikseen mp3-autosoittimen. Millainen soitin kannattaisi olla? Se ei kuitenkaan sisi olla kovin kallis, rahaa ei koskaan ole liikaa... Entäs tarviiko vahvistimen? Ja sitten kaiuttimet. Montako? Minkä kokoisia / -laisia niitten pitäisi olla?
Äänentoiston pitäisi olla kuitenkin aika hyvänlaatuinen, että kyllä useamman kaiuttimen joutuu laittamaan. ja langilla tuota pituutta piisaa, että takanakin pitäis riittää ääntä siinä missä edessäkin. Mahtaako tarvita subbaa jos ei mitenkään harrasta "amispoppia"? Eikös normikaiuttimista saa bassoa ihan riittävästi.
Tässäpä näitä oikeen urakkamallilla... Kiitos jo avusta tässä vaiheessa!
Noh, ehkä silti tyydytään vähän arkisempään laitteistoon, tuntuu tuo tietokone niin eksoottiselta Neuvoja, ideoita!
Nyt on ollut vähän hiljaisempaa, odotellaan että auton saa hitsarille ja samalla poistetaan listoja yms. sälää ja pieniä ruosteläikkiä. Kävipä tuossa vaan pikku MOKA, rupesin reippaana poikana "korjaamaan" ovia, ajattelin rälläköidä ruostuneet alareunat vekeen. Pistin sitten ulkopellit "vekkiä" pitkin poikki, ja piankos sinne ilmestyy kiroileva hitsari tuskailemaan että mistään ei saa enää mallia miten paljon pellit taipuu alas- ja sisäänpäin! Olisi kuulemma pitänyt jättää silleen.
Saapas sitten nähdä, miten pahasti tällainen tohelointi vaikuttaa pellien paikkojen arviointiin. Kuulemma siitä saa vielä hyvän... Toivotaan, toivotaan
Kuvia: takaovet jotka ei ollu niin pahassa kunnossa, etuovet joista lähti tavaraa siihen vekkiin asti, koko kaara tällä hetkellä.
Nyt on ollut vähän hiljaisempaa, odotellaan että auton saa hitsarille ja samalla poistetaan listoja yms. sälää ja pieniä ruosteläikkiä. Kävipä tuossa vaan pikku MOKA, rupesin reippaana poikana "korjaamaan" ovia, ajattelin rälläköidä ruostuneet alareunat vekeen. Pistin sitten ulkopellit "vekkiä" pitkin poikki, ja piankos sinne ilmestyy kiroileva hitsari tuskailemaan että mistään ei saa enää mallia miten paljon pellit taipuu alas- ja sisäänpäin! Olisi kuulemma pitänyt jättää silleen.
Saapas sitten nähdä, miten pahasti tällainen tohelointi vaikuttaa pellien paikkojen arviointiin. Kuulemma siitä saa vielä hyvän... Toivotaan, toivotaan
Kuvia: takaovet jotka ei ollu niin pahassa kunnossa, etuovet joista lähti tavaraa siihen vekkiin asti, koko kaara tällä hetkellä.
Kuulemma tuosta varoitteli hitsaajakaverikin. Eli jos "koko oven" vaihtaa, niin suurella todennäköisyydellä joka ovi sojottaa hieman eri suuntaan. Eipä ole paikalliselle autotarvikkeellekkaan usein tullut laadukkaita tarvikepeltejä vastaan... Eli, kuulemma paras vaihtoehto olisi ottaa oven alareuna, ja tällätä se sitten mallin kanssa sopivaksi niin ettei ulkone kyljestä.
Sellaanen tuli tässä mieleen, että mistäs te tietäjät ootte saanu tuollaasia hienoja "kokopunaasia" takavaloja (tai siis niiden laseja)? Oon nimittäin etsiny sellasia, mutta varaosaliikkeet ei niitä tunne. Onko se siis jokin amerikan vientimallin spesiaaliosa vaiko ihan Home-made?
Tahtoo samanlaiset kirkkaiden etuvilkkujen kaveriksi!
Tahtoo samanlaiset kirkkaiden etuvilkkujen kaveriksi!
..
Punaiset takavalot saa, kun suhhuuttaa niihin takavalonpunaisella sävytettyä kirkasta lakkaa tai sitten ihan tuohon käyttöön tarkoitettua spraytä..
-98 290TDT-lang
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
Täällä taas... Langi edistyy hitaasti, mutta varmasti. Pikkuisen kapuloita on ollut rattaissa hitsaamisen, paklaamisen ym. kanssa, mutta arviolta parissa viikossa pitäisi päästä kasaamaan sisustaa.
Tällä välin rakenteilla on ollut sisustan osia ja maskia/valoja on sumutettu mustalla. Pistetäänpä tähän väliin maskin mallattuna varaosa-autoon. Millä nuo ripojen välit saa piiloon?
Valoista ei ole vielä kuvia, mutta palataan taas pian astialle!
Ja edelleen niitä tietoja äänentoistosta ja muistakin osista saa laittaa...
Tällä välin rakenteilla on ollut sisustan osia ja maskia/valoja on sumutettu mustalla. Pistetäänpä tähän väliin maskin mallattuna varaosa-autoon. Millä nuo ripojen välit saa piiloon?
Valoista ei ole vielä kuvia, mutta palataan taas pian astialle!
Ja edelleen niitä tietoja äänentoistosta ja muistakin osista saa laittaa...
Moi, kori vaikuttaa niin siistiltä että ties vaikka mittari olisi ekalla kierroksella Ite olen vuonna 98 tms menny taksissa 123 langilla, useimmat on puoltoista miljoonaa rullattuja koska ne oli niiin hyviä taksikäytössä
VOLVO 740 GL INJECTION 1987
w114 250 facelift
w201 190d listakylki
#mercedes-benz
w114 250 facelift
w201 190d listakylki
#mercedes-benz
Stereoiks voisit virittää perus MP3 soittimen, vahvistimiksi pari käytettyä nelikanavaista ja kaiuttimiks sitten maun mukaan joko erillissarjoja tai ihan vaan koaksaaleja. Tietokonetta jos kuka on laittamassa autoonsa, niin miksi aiheuttaa ylimääräistä päänsärkyä? Kun samalla rahalla saa ihan oikean Tietokoneen, Mac Mini, snadi, hieno, helppo käyttää ja toimiva.
Lang hakusessa tilausajoon !
Hu huuuuu Lang miehet tai naiset ....ollaan pitämässä tuossa tulevan tammikuun lopulla hieman suuremmat kekkerit ja olisi upeeta saada vanha kunnon w123 lang tyydyttämään liikennöintitarpeet kyseisen päivän aikana , mieluiten tietysti kuskin kera
Itse en sattuneesta syystä kyseisenä päivänä aio olla ajokunnossa alkaen noin 10min siitä kun aamulla olen herännyt
Kaikki tämä aktiviteetti tapahtuu Turussa, joten löytyykö täältä päin joku langilainen ketä olisi ostettavissa moiseen palveluun tai pystyykö yleensä joku täällä jotenkin jeesaamaan tämän asian kanssa
Hjelp hjelp pliiis
Itse en sattuneesta syystä kyseisenä päivänä aio olla ajokunnossa alkaen noin 10min siitä kun aamulla olen herännyt
Kaikki tämä aktiviteetti tapahtuu Turussa, joten löytyykö täältä päin joku langilainen ketä olisi ostettavissa moiseen palveluun tai pystyykö yleensä joku täällä jotenkin jeesaamaan tämän asian kanssa
Hjelp hjelp pliiis
Jos viina menee väärään kurkkuun , tulee väärä mies känniin !
Hiiohoi ja rommia pullo!
Mersu on taas tallissa hitsattuna ja pohjamaalatuna lattia, pyöränkaaret, takaluukku ja keula on hyvällä mallilla. Lattioille lotrasin kotelosuojaa, päälle olisi tarkoitus laittaa kiveniskumassaa. Ei pitäisi ruostua, eh?
Tänään sitten hyökkäsin jarrujen kimppuun. Käytännössä kaikki osat olisi tarkoitus vaihtaa... Olivat kyllä niin totaalisen jumissa ettei oo tosikaan! Se jäi vielä auki, että miten iskunvaimentimen alapään saa irti? Asiaa käänneltyäni ja väänneltyäni en sitä keksinyt... Kuvaa. Seuraavaksi uutta osaa kiinni, jousta hiiiituseeen lyhyemmäksi ja paketti takaisin kasaan
Keskikonsolin ja kojelaudan meinaan antaa ammattilaiselle vaihdettavaksi, muuten kuuluu radio ilmansuuttimista jos meikäläinen pääsee yhdistelemään piuhoja...
Palaillaan taas piakkoin astialle kun edistystä tapahtuu!
Mersu on taas tallissa hitsattuna ja pohjamaalatuna lattia, pyöränkaaret, takaluukku ja keula on hyvällä mallilla. Lattioille lotrasin kotelosuojaa, päälle olisi tarkoitus laittaa kiveniskumassaa. Ei pitäisi ruostua, eh?
Tänään sitten hyökkäsin jarrujen kimppuun. Käytännössä kaikki osat olisi tarkoitus vaihtaa... Olivat kyllä niin totaalisen jumissa ettei oo tosikaan! Se jäi vielä auki, että miten iskunvaimentimen alapään saa irti? Asiaa käänneltyäni ja väänneltyäni en sitä keksinyt... Kuvaa. Seuraavaksi uutta osaa kiinni, jousta hiiiituseeen lyhyemmäksi ja paketti takaisin kasaan
Keskikonsolin ja kojelaudan meinaan antaa ammattilaiselle vaihdettavaksi, muuten kuuluu radio ilmansuuttimista jos meikäläinen pääsee yhdistelemään piuhoja...
Palaillaan taas piakkoin astialle kun edistystä tapahtuu!
Hyvälle näyttää. Komea tulee! Laitoithan sinä tuohon lattiaan maalit alle ensin?laurw123 kirjoitti:Hiiohoi ja rommia pullo!
Mersu on taas tallissa hitsattuna ja pohjamaalatuna lattia, pyöränkaaret, takaluukku ja keula on hyvällä mallilla. Lattioille lotrasin kotelosuojaa, päälle olisi tarkoitus laittaa kiveniskumassaa. Ei pitäisi ruostua, eh?
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
No tapoja on monia niin kuin on tekijöitäkin. Itse olisin hitsausten jälkeen hiekkapuhaltanut ne paikat ja sen jälkeen laittanut happomaalin. Sen jälkeen laittanut kunnon 2-komponentti pintamaalin. Sen jälkeen voisi sitten laitella jotain kiveniskumassaa, ym äänieristeeksi tai jotain mattoa. Kaverin W123:sta ollaan tässä ihan juuri tuohon tyyliin laiteltu, että ensin puhalletaan ja sitten happo- ja pintamaali ja mahdolliset massat sen jälkeen. Tai, jos ruostekorjauksia tekee niin ensin puhaltaa sitten hitsaa ja vielä sen jälkeen tekee puhalluksen ja sen jälkeen maalit, ym.laurw123 kirjoitti:Ee-en kyllä laittanu...
Järkeilin, että tuollainen kotelosuoja-litku-mössö imeytyy saumoihin ja peltiin paremmin ns. puhtaalle pinnalle Sitten päälle massaa ja vielä vaimennusmattoa minne haluaa. Onko mulla ollut väärää tietoa vai miten tuon kuuluisi mennä???
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Tämä nyt ei liity tähän rojektiin mitenkään, hieno rojekti onkin !
Mutta pongasin tollasen nettiautosa, johan leuka rävähti auki
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=897161
-Risto
Mutta pongasin tollasen nettiautosa, johan leuka rävähti auki
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=897161
-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Hieno on langi, tuostahan voisi ottaa vähän mallia...
Tapahtui tuossa eilispäivänä sellainen episodi, jotta meinasin ottaa etujousen pois autosta, niin menin (tyhymä ku oon) luottamaan Bilteman jousipuristimeen. Lopputulos: Toinen puristin laukesi melkein naamalle, ts. meni komeesti poikki ja toinen vääntyi ässää muistuttavaan muotoon ja jousi hädintuskin nousi sentin kuopastaan
Eli opiksi kaikille: Varsinkin työkalut kannattaa olla kerralla liian hyviä! Nyt sen opin. Uusintayritys paremmilla työkaluilla ja armottomalla *itutuksella...
Tapahtui tuossa eilispäivänä sellainen episodi, jotta meinasin ottaa etujousen pois autosta, niin menin (tyhymä ku oon) luottamaan Bilteman jousipuristimeen. Lopputulos: Toinen puristin laukesi melkein naamalle, ts. meni komeesti poikki ja toinen vääntyi ässää muistuttavaan muotoon ja jousi hädintuskin nousi sentin kuopastaan
Eli opiksi kaikille: Varsinkin työkalut kannattaa olla kerralla liian hyviä! Nyt sen opin. Uusintayritys paremmilla työkaluilla ja armottomalla *itutuksella...
Minulle on käynny aivan samalla tavalla. Ainoa oikea tuohon hommaan on jousipuristin joka puristaa jousta keskeltä.laurw123 kirjoitti:Hieno on langi, tuostahan voisi ottaa vähän mallia...
Tapahtui tuossa eilispäivänä sellainen episodi, jotta meinasin ottaa etujousen pois autosta, niin menin (tyhymä ku oon) luottamaan Bilteman jousipuristimeen.
Kuukletappa joko täältä tai www.Mersuforum.net :istä jousipuristimia ja hommaa semmoinen oikea työkalu niin homma toimii. Semmosen pystyy myös tekemään itse n.20E omakustannushintaa.
Tässä minun tekemä versio:
edit: Poistin tuplakuvan, katso kuva ao. lainauksesta.
Viimeksi muokannut Kipsu, 04.10.2006 9:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos ei kiinnosta Googlettaa, niin tuossapa:Dunkelblau123 kirjoitti:Minulle on käynny aivan samalla tavalla. Ainoa oikea tuohon hommaan on jousipuristin joka puristaa jousta keskeltä.laurw123 kirjoitti:Hieno on langi, tuostahan voisi ottaa vähän mallia...
Tapahtui tuossa eilispäivänä sellainen episodi, jotta meinasin ottaa etujousen pois autosta, niin menin (tyhymä ku oon) luottamaan Bilteman jousipuristimeen.
Kuukletappa joko täältä tai www.Mersuforum.net :istä jousipuristimia ja hommaa semmoinen oikea työkalu niin homma toimii. Semmosen pystyy myös tekemään itse n.20E omakustannushintaa.
Tässä minun tekemä versio:
viewtopic.php?t=2690&highlight=pyh%E4n+ ... istinkilta