W 124 - 200 bensamersu nyt museorekisterissä
Re: W 124 - 200 bensamersu nyt museorekisterissä
Minulla on ihan kohtuullisen hyvät säilytystilat näille autoille. Fiat, W123 ja W209 ovat lämmitettävissä autotalleissa. W124 ja W208 ovat säältä suojassa pihan autokatoksessa. Näin siksi, koska niitä käytän myös talvella ja niissä on myös talvirenkaat. Pistän muutamia kuvia tulemaan pienellä viiveellä, koska pitää ensin selata kuvia tietokoneeltani. Kaikilla näillä autoilla vuosittain ajamani yhteiset kilometrit ovat noin 2000 tasoa, joten en enää näillä vanhoilla vehkeillä paljoa tätä maapalloa saastuta.
Re: W 124 - 200 bensamersu nyt museorekisterissä
Älä huoli, kyllä mailmaan ääntä ja käryä mahtuu.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Re: W 124 - 200 bensamersu nyt museorekisterissä
Tässä tänään otetussa kuvassa ovat W124 ja W208 autokatoksessa sekä Fiat autotallissa, jossa on lämmitys sähköpattereilla. Pidän talvella siellä noin + 3 asteen lämpötilaa eli juuri ja juuri lämpimän puolella.
Re: W 124 - 200 bensamersu nyt museorekisterissä
W123 :n alapuolella olevalle huoltomontulle on ollut paljon käyttöä. Sen pituus on 5,2 metriä, leveys 1,1 metriä ja syvyys 1,2 metriä. Siinä olevat harmaan väriset ajoluiskat ovat paksusta puutavarasta tehdyt ja ne voidaan montun sivuille asennetuilla hydraulisella sylintereillä nostaa tarpeen mukaan aina halutulle tasolle. Ei nyt kuitenkaan ihan kattoon asti. Myöskään vaimon pelkäämää riskiä siitä, että nosturi romahtaa päälleni ei tuossa systeemissä ole. Montun syvyyden olen suunnitellut siten, että sen pohjalla ja toimistotuolilla istuessani pää ei enää kolahda auton pohjaan, mutta on kuitenkin hyvin lähellä puhdistamista ja huoltoja varten.
Re: W 124 - 200 bensamersu nyt museorekisterissä
Komiaa ja tyylikästä. Kelpaa harrastaa.
Re: W 124 - 200 bensamersu nyt museorekisterissä
123:set on sen verran sydäntä lähellä että siitäkin kuulisi mielellään tarinaa.
Ja eritoten näkisi kuvia
Melko harvoin näkee nautikblau w123:sta
Ja eritoten näkisi kuvia
Melko harvoin näkee nautikblau w123:sta
Re: W 124 - 200 bensamersu nyt museorekisterissä
W123- mersustani on tarinaa heti tämän osion toisen sivun alussa.
Re: W 124 - 200 bensamersu nyt museorekisterissä
Voi että on hieno W124! Millaisella ylläpidolla olet saanut pidettyä auton noin hienossa kunnossa?
Siellä Sindelfingenissä muutama muukin Mercedes-yksilö odottaa onnellista uutta omistajaansa. Voi noita aikoja. Kiitos hienoista kuvista.
Siellä Sindelfingenissä muutama muukin Mercedes-yksilö odottaa onnellista uutta omistajaansa. Voi noita aikoja. Kiitos hienoista kuvista.
® Mesen Porkkana-klubi
Re: W 124 - 200 bensamersu nyt museorekisterissä
Tokkopa mitään poppakonsteja olen tuon auton ylläpitoon osannut edes käyttää. Autojen kuten muidenkin tavaroitteni ylläpidon suhteen olen aina ollut kohtalaisen tarkka. Hankintoja tehdessäni olen aina lähtenyt siitä ajatuksesta, että tuon sitten itselläni pitkään pidän ja yritän parhaani mukaan ainakin säilyttää sen mahdollisimman hyvässä kunnossa. Ympäri vuoden käyttämäni autot eli W208 ja tämän W124 imuroin ja puhdistan useita kertoja vuodessa. Alustan ja muun tekniikan tarkastan huoltomontullani ainakin kaksi kertaa vuodessa ja varsinkin renkaiden vaihdon yhteydessä. Otan silloin aina myös lokarit pois ja korjaan mahdolliset ruostepaikat. Autojen hoidossa luonnollisesti myös öljyjen ja muidenkin nesteiden oikea-aikainen vaihto ovat tärkeitä tekijöitä kohteen hyvälle säilymiselle.