W 124 - 200 bensamersu nyt museorekisterissä
W 124 - 200 bensamersu nyt museorekisterissä
Tiistaina 24.08.2021 sain uutena ostamani sinisen mersuni museorekisteriin. Auton hain vaimoni kanssa Mersun tehtaalta Stuttgart-Sindelfingenistä maaliskuun 10. päivänä klo 10 aamulla vuonna 1986. Olin silloin työkomennuksella Milanossa Italiassa 1985-1987 ja ennen lähtöä sinne tilasin tämän auton Suomesta ja Veholta. Olisin mieluummin tilannut 230 E- mallin, mutta sillä oli silloin lähes vuoden mittainen toimitusaika. Mittarissa on tällä hetkellä noin 274 000 km. Auto on ollut loistavan hyvä ja luotettava kumppani, eikä ole vielä toistaiseksi kertaakaan jättänyt minua tien päälle pulaan. Takuuhuoltoja lukuunottamatta olen tehnyt auton kaikki huollot, öljyjen vaihdot, pienet korjaukset ja kulutusosien vaihdot itse. Autossa vaihteistona on 4-vaihteinen manuaalilaatikko. 5- vaihteistakin harkitsin, mutta joku viisas kertoi, että moottorin 109 hv teho ei oikein riitä tuolle 5- vaihteiselle.
Auton perushinta oli silloin 29.120 DM. Lisävarusteina tilasin autoon harmaan plyyshiverhoilun, lisäsuuntavilkut eteen, kierroslukumittarin, keskuslukituksen, pohjapanssarin, jäykennetyn jousituksen, ulkopeilien säädöt ja lämmityksen, varashälyyttimen, kyynärnojan eteen, tummat lasit, valojen pesulaitteen sekä poistumisvalot oviin. Auton lopulliseksi hinnaksi tuli siten 34.455 DM. Lisävarusteita olisi ollut vielä pitkä lista tilattaviksi, mutta ajelen mieluummin tällaisella karvalakkiversiolla. Vanha viisaus sanoo, että mitä vempainta ei ole, niin ei se voi rikkikään mennä. Lähetän myöhemmin muutamia kuvia autosta tälle palstalle.
Auton perushinta oli silloin 29.120 DM. Lisävarusteina tilasin autoon harmaan plyyshiverhoilun, lisäsuuntavilkut eteen, kierroslukumittarin, keskuslukituksen, pohjapanssarin, jäykennetyn jousituksen, ulkopeilien säädöt ja lämmityksen, varashälyyttimen, kyynärnojan eteen, tummat lasit, valojen pesulaitteen sekä poistumisvalot oviin. Auton lopulliseksi hinnaksi tuli siten 34.455 DM. Lisävarusteita olisi ollut vielä pitkä lista tilattaviksi, mutta ajelen mieluummin tällaisella karvalakkiversiolla. Vanha viisaus sanoo, että mitä vempainta ei ole, niin ei se voi rikkikään mennä. Lähetän myöhemmin muutamia kuvia autosta tälle palstalle.
Re: W 124 - 200 bensamersu nyt museorekisterissä
Onnittelut museoinnista !
Ei varmasti ole paljon museokatsastettuja mersuja niin että auto olisi vielä alkuperäisellä omistajallaan.
Ei varmasti ole paljon museokatsastettuja mersuja niin että auto olisi vielä alkuperäisellä omistajallaan.
wiimax.fi
Re: W 124 - 200 bensamersu nyt museorekisterissä
Ohhoh. Onneksi olkoon! Tuo yksiomisteisuus on isompi tarina kuin lisävarusteet Mitä korjattavaa on osunut yli 35 vuoden ja 270tkm taipaleelle?
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
Re: W 124 - 200 bensamersu nyt museorekisterissä
Hienosti riittää kaasarikoneen teho 5-vaihteisen laatikon kanssa.
Itellä ollut samalla koneella oleva nelivaihteinen peli johon vaihdoin 5-vaihteisen laatikon ja jätin nelivaihteisen nopeampi välitteisen perän paikalleen ja hienosti jakso kulkea myös noin.
Nelivaihteisen perällä ja vitos loovalla matka-ajon kierrokset jäi mukavan matalalle.
Mutta tällaisen yksiomisteisen auton museointi on melkeimpä kulttuuriteko!
Kuvia autosta olisi kiva nähdä.
Re: W 124 - 200 bensamersu nyt museorekisterissä
Onnittelut museoinnista ja toistan muiden tapaan ihasteluni että MB on vielä ensimmäisellä omistajalla joka museoi sen. Kuvia odotellessa...
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Re: W 124 - 200 bensamersu nyt museorekisterissä
Kiitos kehuista ! Pistän kuvia tulemaan, kunhan selaan tietokoneeni kuvamateriaalia tämän auton osalta. Muutaman pienen paikkapellin olen alustaan hitsannut varmuuden vuoksi. Muita varsinaisia korjauksia ei ole tarvinnut tehdä. Yleensä kerran vuodessa tarkastan ja puhdistan auton alustan huoltomontulla autotallissani ja otan silloin myös esim. lokarit ja renkaat pois. Sinne lokareiden ja korin väliin tuppaa aina kertymään kuraa, josta pellit eivät tykkää.
Re: W 124 - 200 bensamersu nyt museorekisterissä
Onneksi'olkoon. Voin melkein aistia tuon hakumatkan omanlaisensa jännityksen ja nuoren rakkauden ilmassa. Hienoja muistoja joita kannattaa vaalia.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Re: W 124 - 200 bensamersu nyt museorekisterissä
Saisiko vielä kuvia, myös Sindelfingenistä 1986 jos on.
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64 (MR), Neckar Panorama -66, Monark Monarped -61
Re: W 124 - 200 bensamersu nyt museorekisterissä
Lähetän kuvia yksi kerrallaan, koska tuo useamman kuvan paketti ei minulta onnistunut.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Re: W 124 - 200 bensamersu nyt museorekisterissä
Taitaa olla Sifi aika lailla muuttunut noista ajoista. Kadehdittavaa että auto on vieläkin samalla omistajalla (museorekattuna tai ilman).
Re: W 124 - 200 bensamersu nyt museorekisterissä
Varmaankin on paljon muuttunut sitten 35 vuoden. Olimme 2 tunnin tehdaskierroksella aamulla klo 08-10 ja sen jälkeen tapahtui auton luovutus meille eräässä tehdashallissa. Nuo 2 ensimmäistä kuvaa on otettu kotipihalla elokuussa tänä kesänä.
Re: W 124 - 200 bensamersu nyt museorekisterissä
Tässä vielä pari kuvaa autooni liittyen tänään otettuina.
Re: W 124 - 200 bensamersu nyt museorekisterissä
On kyllä siistinä pidetty yksilö ja erityisesti sisusta mahtava!
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
Re: W 124 - 200 bensamersu nyt museorekisterissä
Uskomattoman hieno. Hyvin on pysynyt ehjänä ja räpeltämättömänä kun on ollut samalla onistajalla.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Re: W 124 - 200 bensamersu nyt museorekisterissä
Kerrassaan hienoa tuokin, kun on vanha isopäinen lämmitysjohto konetilassa. Aikamatka 30 vuoden taakse.
Näyttäisi, että akun lähellä on varashälyttimen "töötti". Ei muistu mieleen että olisi tuossa nähnyt koskaan, vaan eipä liene monessa peltihelma-124:ssä alkuperäistä hälytintä.
Näyttäisi, että akun lähellä on varashälyttimen "töötti". Ei muistu mieleen että olisi tuossa nähnyt koskaan, vaan eipä liene monessa peltihelma-124:ssä alkuperäistä hälytintä.
wiimax.fi
Re: W 124 - 200 bensamersu nyt museorekisterissä
niinpä niin, tässä näkee hyvin kuinka uusi tuollainen on vielä melkein 300tkm ajettuna. Kuten muutkin mersut, 400-500tkm jos on hyvältä pidolla ollut niin ei ne uutta häpeä.
Onnittelut hienosta autosta ja varsinkin sen ylläpidosta
Onnittelut hienosta autosta ja varsinkin sen ylläpidosta
Re: W 124 - 200 bensamersu nyt museorekisterissä
Oon nähnyt kymmenen kertaa uudempia huonommassa kunnossa
Aito karvalakkimalli oikein veivilaseilla:D Ja ei ole museoitu läpruostuneesta hitsaamalla ja pakkelilla yms patenteilla, joten hyväksytään pieni moottori ja varusteiden puuttuminen.
Tähän oisin laittanu peukin merkin mutta hymiöissä ei ollu.
Aito karvalakkimalli oikein veivilaseilla:D Ja ei ole museoitu läpruostuneesta hitsaamalla ja pakkelilla yms patenteilla, joten hyväksytään pieni moottori ja varusteiden puuttuminen.
Tähän oisin laittanu peukin merkin mutta hymiöissä ei ollu.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Re: W 124 - 200 bensamersu nyt museorekisterissä
Kiitos taas kehuista. Varashälyyttimen tööttihän se siellä akun vieressä todellakin on. Lisävarusteista unohdin mainita takaniskatuet, joille ei ole ollut mitään käyttöä. Siellä ne omissa syvennyksissään makoilevat. Ennen Mersun tehdasalueelta poistumista saatiin vielä tankata ilmaiseksi auton tankki piripintaan. Sitten saikin jo ruveta jännittämään ajamista alppien yli ja kotiin Milanoon.
Re: W 124 - 200 bensamersu nyt museorekisterissä
Olen mykistynyt... todella hieno yksilö.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Re: W 124 - 200 bensamersu nyt museorekisterissä
Eipä ole yllä oleviin kehuihin enää paljoa lisättävää; tällaisia tarinoita ei joka päivä saakaan nykyään lukea, todella hienoa! Ei voi kuvitellakaan kuinka hienoa on ollut lähteä upouudella autolla upeisiin maisemiin ajelemaan.
W 140 S320 '95, ~465 000 km (ajossa 07/24 -->)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Re: W 124 - 200 bensamersu nyt museorekisterissä
Tulee mieleen kaikkien em. kehujen lisäksi että tällainen ”suoritus” tällaisena kertakäyttöaikana. Mitään ei kuulemma kannata korjata ja suurin piirtein kaikkien pitäisi ostaa uusi auto kolmen vuoden välein kun vanha saastuttaa. Ainakin kaikki autoalan nokkamiehet on sitä mieltä. Ja uuden auton valmistaminen ei kuormita luontoa millään tavalla? Ja kun 35v vanha auto kuluttaa polttoainettakin niin paljon enemmän että Suomi ei millään pysty pelastamaan koko maailmaa kun meidän autoilu tuottaa niin suuren osan koko maailman saasteista.
Anteeksi täysin asiaankuulumaton avautuminen!
Mutta uskomattomassa kunnossa olet auton pitänyt. Vaikkakin uudesta lähtien, siltikin!
Mielenkiintoista olisi tosiaan tietää minkäverran on mr-autoja Suomessa ensimmäisellä omistajalla. Toiseksi esim 35v ikäisiä autoja yleensäkään ensimmäisellä omistajalla ja suurinpiirtein liikennöitävässä kunnossa.
Onnittelut!
Anteeksi täysin asiaankuulumaton avautuminen!
Mutta uskomattomassa kunnossa olet auton pitänyt. Vaikkakin uudesta lähtien, siltikin!
Mielenkiintoista olisi tosiaan tietää minkäverran on mr-autoja Suomessa ensimmäisellä omistajalla. Toiseksi esim 35v ikäisiä autoja yleensäkään ensimmäisellä omistajalla ja suurinpiirtein liikennöitävässä kunnossa.
Onnittelut!
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680 -79
Eihän se haittaa jos lapsi on isänsä näköinen kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680 -79
Eihän se haittaa jos lapsi on isänsä näköinen kunhan on muuten terve!
Re: W 124 - 200 bensamersu nyt museorekisterissä
Kiitos taas kehuja tänne kirjoittaneille. Olen ihan samaa mieltä tenutähden "avautumisen" osiosta. Tällä hetkellä minulla on 5 autoa. Niiden keski-ikä on vaatimattomat 32 vuotta. Vanhin on vuonna 1970 uutena Saksasta ja Stuttgartista ostamani Fiat 125 Special. Se on museorekisterissä ja siitä on enemmän tarinaa Klassikot -lehdessä 5/2020. W123 korinen 200- bensamersu on vuoden 1983 mallia ja se on myös museorekisterissä. Ostin auton aikoinaan Saksasta ja Aschaffenburgista ja olen auton toinen omistaja. Uuden veroisen auton mittarissa on vain noin 92 000 km. Sitten tämä W124 tyypin uutena ostamani mersu. W208 mallinen 230 CLK Coupe vuosimallia 1999 jonka toinen omistaja olen ja vielä Saksasta ja Straubingista ostamani W209 tyypin 200-bensa-cabrio, jonka toinen omistaja olen. Nämä autot eivät juurikaan eroa uusista vastaavista ulkonäön perusteella. Tietenkin aika on jättänyt jälkensä sinne minne omistajan silmä vain ei yllä.
Minä tulen näillä kulkineilla jo ihan hyvin toimeen, enkä edes harkitse uuden auton ostamista. Tykkään myös tästä uusimmasta ja vain 14 vuotta vanhasta Cabriostani. Se on näistä autoistani paras ajettava ja varsinkin kesällä ja hyvällä ilmalla en tiedä sen parempaa kyytiä. Jos vielä sen kello olisi helpommin säädettävissä oikeaan aikaan, niin laskisi reilusti verenpaineen tasoani.
Minä tulen näillä kulkineilla jo ihan hyvin toimeen, enkä edes harkitse uuden auton ostamista. Tykkään myös tästä uusimmasta ja vain 14 vuotta vanhasta Cabriostani. Se on näistä autoistani paras ajettava ja varsinkin kesällä ja hyvällä ilmalla en tiedä sen parempaa kyytiä. Jos vielä sen kello olisi helpommin säädettävissä oikeaan aikaan, niin laskisi reilusti verenpaineen tasoani.
Re: W 124 - 200 bensamersu nyt museorekisterissä
Jos saa utelias olla niin minkälaiset säilytystilat tällaiselle (kateellinen) kokoelmalle?
Kaikki täytyy olla lämpimässä kun ovat siinä kunnossa minkälaisen käsityksen viesteistä saa.
Kaikki täytyy olla lämpimässä kun ovat siinä kunnossa minkälaisen käsityksen viesteistä saa.
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680 -79
Eihän se haittaa jos lapsi on isänsä näköinen kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680 -79
Eihän se haittaa jos lapsi on isänsä näköinen kunhan on muuten terve!