lang -90 ja -71 tulossa

Keskustelua veteraani-ikään ehtineistä mersuista.
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Totta tuo edellinen. Kiskourat ja johteet puhtaaksi ja vaikkapa bilteman teflonvoiteet liukupintoihin.
124:n lasinnostimissa on aina lievää voimanpuutetta.
pasi p
Viestit: 61
Liittynyt: 01.4.2011 19:57
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja pasi p »

Kuva

Ajatteli kirjoittaa väliaika tiedotusta.
Kesä 2011 meni 124:n takapään hitsauksessa, hiekkapuhalluksessa ja maalauksessa.
Kun tuli talvi, niin mietin et kai tuo taka-akselikin kannattaa käyttää irti. No se homma paisu taas isommaksi. Purin auton alta takapäästä ihan kaikki pois. Kardaanin nivelet oli täysin loppu ja ruostereikiä löyty. Nyt pitää taas hiekkapuhaltaa alta takapäätä, hitsata ja maalata. Kaikki putket uusiksi, sekä puslat. Tuoreemmat perä ja vetarit.
Saa nähdä mikä kesä pääsen ajelemaan. Olenko jo eläkkeellä silloin.
Sit olis tuo vanhempi longi vielä odottamassa. Onneks on hyvät tilat missä saavat odottaa, teen aina kun aikaa irtoaa.
Kuva
114 long -71 230
124 lang -90 260
124 260 -91
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

mitäs hommaa tuossa vierustoveri ässä kaipailee :roll:
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Ohoh, Langi maksoi mielestäni Ylivieskassa ollessaan ihan mukavasti.
Suomiautoista ihan siistein näkemistäni yksilöistä.

Remppa kannattaa ehdä tosiaan alkaen takapäästä. Sieltä se syöpä alkaa.
pasi p
Viestit: 61
Liittynyt: 01.4.2011 19:57
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja pasi p »

Tuo S on korinvaihto auto -76 tekniikalla. Otan siitä tekniikan tuohon -71 longiin. Ylim osat myyn.
114 long -71 230
124 lang -90 260
124 260 -91
pasi p
Viestit: 61
Liittynyt: 01.4.2011 19:57
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja pasi p »

124 langilla ajettu noin 450 tkm. Oli bensa, jarru ja hydrauliikka putket aivan paperia. Se ensim omistaja ei ole muuta kun ajanut. Öljyt yms vaihdettu määräajoin, mut ei muuta.
114 long -71 230
124 lang -90 260
124 260 -91
pasi p
Viestit: 61
Liittynyt: 01.4.2011 19:57
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja pasi p »

KuvaKuva

Aikataulut pettänyt perusteellisesti,mut ei paineita.

Olis pari kysymystä;
1. Ajattelin poistaa kaikki maalit suorilta pinnoilta. Mitä työkalua ja tarvikkeita suosittelette ? Sen jälkeen loput otetaan vaikeammista kohdista ja taite kohdista soodapuhalluksella.

2. lähteekö soodalla alustasta KAIKKI ruosteet pois, vai pitääkö hiekkapuhaltaa ?
114 long -71 230
124 lang -90 260
124 260 -91
pasi p
Viestit: 61
Liittynyt: 01.4.2011 19:57
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja pasi p »

KuvaKuva

Aikataulut pettänyt perusteellisesti,mut ei paineita.

Olis pari kysymystä;
1. Ajattelin poistaa kaikki maalit suorilta pinnoilta. Mitä työkalua ja tarvikkeita suosittelette ? Sen jälkeen loput otetaan vaikeammista kohdista ja taite kohdista soodapuhalluksella.

2. lähteekö soodalla alustasta KAIKKI ruosteet pois, vai pitääkö hiekkapuhaltaa ?
114 long -71 230
124 lang -90 260
124 260 -91
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

pasi p kirjoitti: 2. lähteekö soodalla alustasta KAIKKI ruosteet pois, vai pitääkö hiekkapuhaltaa ?

Sooda ei juurikaan ruosteeseen pure. Eli hiekkapuhaltamalla.
Avatar
viitala115
Viestit: 140
Liittynyt: 07.1.2014 14:30
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja viitala115 »

kyllä kait tää teidänkin hallin katto menettelee :lol:
pasi p
Viestit: 61
Liittynyt: 01.4.2011 19:57
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja pasi p »

Etsin osia -71 longiin;
- tuulilasin ja takalasin tiivisteet
- vas takaoven tiiviste
- vas takimmainen sivulasin kehys
- lämmityslaitteen puhallin
- lattia vaihdekeppi = kromikeppi jossa musta pallo + mekanismi

p. 0500 752594
114 long -71 230
124 lang -90 260
124 260 -91
Avatar
Wiqqo
Viestit: 609
Liittynyt: 27.8.2013 1:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Wiqqo »

Jos oot tuonne feisbuukin hienoon maailman jo eksyny, nii sielä oli muistaakseni jokin Mercedes oldtimers kaupparyhmä, jos tosiaan max -84 ikästen mersuje osia myydään ja aika paljon muistaakseni ollut tämän koristen ( tosin ei langin ) osia myynnissä.
pasi p
Viestit: 61
Liittynyt: 01.4.2011 19:57
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja pasi p »

NYT KAIPAAN NEUVOJA !
124 langin tasonsäädön käyttöönotto, putkistojen uusinnan jälkeen ?
Säätimen vivusta kun kääntelee ( taka-akselin vieressä) niin ei tapahdu mitään. Eikö takaiskareiden kuuluisi säätää korkeutta, kun vivusta kääntää ? Säätimen yläreunassa on ilmaruuvi, sieltä tulee paineella vain öljyä. Ilmataanko iskareiden luota jotenkin ??

Langi pitäis saada katsastettua ja liikenteeseen heinäkuun alussa. Pitkästä aikaa.
114 long -71 230
124 lang -90 260
124 260 -91
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Oldtimers”