OM621
No ainaki enklannista saa osia. Tuolta ku tilaa niin ei mene tullia eikä alviakaan.
http://www.west-4x4.demon.co.uk/om636/om621e.html
Veho?
KL-varaosat? KL:ään kannattaa soittaa, läheskään kaikkia osia ei löydy nettisivuilta.
http://www.west-4x4.demon.co.uk/om636/om621e.html
Veho?
KL-varaosat? KL:ään kannattaa soittaa, läheskään kaikkia osia ei löydy nettisivuilta.
I drive an Opel. What's your excuse?
Kiitos vinkistä. Tiivistesarja on jo kotona. Seuraava probleema tuntuukin jo vähän vaikeammalta....... mistä löytyisi männänrenkaat 87.5 mm poratulle pytylle. Entä mikä on öljyrenkaan virallinen korkeus.? Tässä tapauksessa on 5 mm, mutta löysin myös tietoa joka viittaa 4mm:n. Liekö minulla jotkut muut männät kuin alunperin ollut kyseisessä moottorissa.
Kiitos kovasti vihjeistä. Moottori on kasassa... mutta tuli pieni takaisku.
Eilen illalla ajateltiin laittaa se käyntiin ennen paikalleen nostoa. Eipä lähtenytkään. Yhden kerran hörähti lupaavasti, mutta sen jälkeen ei mitään. Kampiakseli, nokka-akseli ja pumppu on tahdistettu, niin kuin käyettävissä oleva ymmärrys antaa myöten. Tippaputki menetelmällä pumppu pitäisi olla 26 asteen ennakolla. No, illalla täytyy tarkastaa vielä
kertaalleen kaikki mitä on voinut mokata. Pyörittäessä tulee savua, joten luulisi ainettakin saavan. Koko ajoitus systeemi on vähän tosin arvailun ja päättelyn tulosta, kun ei ole ollut mitään kirjallisuutta tukena.
Kaikki viisaus otetaan kiitollisesti vastaan jos jollakulla on kokemusta moisesta.
Hyvää juhannusta
Eilen illalla ajateltiin laittaa se käyntiin ennen paikalleen nostoa. Eipä lähtenytkään. Yhden kerran hörähti lupaavasti, mutta sen jälkeen ei mitään. Kampiakseli, nokka-akseli ja pumppu on tahdistettu, niin kuin käyettävissä oleva ymmärrys antaa myöten. Tippaputki menetelmällä pumppu pitäisi olla 26 asteen ennakolla. No, illalla täytyy tarkastaa vielä
kertaalleen kaikki mitä on voinut mokata. Pyörittäessä tulee savua, joten luulisi ainettakin saavan. Koko ajoitus systeemi on vähän tosin arvailun ja päättelyn tulosta, kun ei ole ollut mitään kirjallisuutta tukena.
Kaikki viisaus otetaan kiitollisesti vastaan jos jollakulla on kokemusta moisesta.
Hyvää juhannusta
W123 korjausoppaasta olis hyötyä myös tuon vanhemman koneen kans koska ne ovat rakenteeltaan melko samoja.Onhan pumppu varmasti oikealla kierroksella eli nokka akselin merkki on menossa kohdalleen silloin kun kampiakselin asteikko näyttää 26astetta eykk ja kaariputkella tarkastetaan ennakkoa?Pumpun akselillakin on merkit jotka on oltava kohdallaan ennen pumpun asentamista ja kampiakseli pitää näyttää taas se 26astetta.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan