Laitetaampas tälle oikein oma topic.
Elikkä paljon on puhuttu näistä 90luvun mersujen huonoista konehuoneen sähköistä ja minäkin olen tuon joutunut karvaasti kokemaan ja kaikki moottorin sähköt on aikoinaan uusittu, silti tuota "projektia" suorittaessani tulin soittaneeksi maahantuojallekkin kysyen johtojen laskettua elinikää ja vaihdettujen määrää johon maahantuojalta vastattiin "en ole ikään kuullut tuollaisesta ongelmasta ja tuskin on kovin yleistä koska meille tiedotetaan maailmaltakin havaituista ongelmista" ja tietenkään takuu ei korvannut koska mersulta oli tullut juuri kanta että 10vuotta tai 200tkm on ehdoton maksimi takuuaika (itsellä molemmat oli tuolloin juuri muutamalla päivällä/kilometrillä ylitetty) joten nielin kuulemani luullen olevani ainut koko maailmassa jolle sattui sellainen auto jossa johtojen eristeet tippuvat omia-aikojaan maahan aiheuttaen kaikkea kivaa oikosulkujen merkeissä Jälkeen asiaa tutkittuani havaitsin että en olekkaan ainut ja nyt asia nousi uudelleen mieleen tuossa yhden toisen topicin ohessa joten tässä linkki jonka aikoinaan löydin
http://users.adelphia.net/%7Einfoage1/c ... _1995.html
ps. voisko joku paremmin lontoota ymmärtävä tulkata että onko tuo lista joku itse kerätty vai oikein tehtaalle lähetettyjä valituksia jotka on ehkä siellä oikein luettukin
90luvun mersun sähköt
90luvun mersun sähköt
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Sahkot
Moikka,
luin lapi sen kaverin listan ja lista on poimittu nakojaan .S. National Highway Traffic Safety Administration jarjeston tietokannasta eli ei ole kaverin oma keksima. tuntuu noita samanlaisia sahkojohtovikoja olevan enemmankin ja tuossahan on luultavasti vain murto-osa todellisesta lukemasta. Siina han viela kehoittaa kaikkia joilla ilmenee tuo ongelma lahettamaan viestin USA MB customer support kaverille viestin ja valituksen kun hankin oli sanonut ettei ikina ole kuullutkaan tuollaisesta . Tietysti tuo kehoitus oli tarkoitettu USA autoilijoille lahinna.
luin lapi sen kaverin listan ja lista on poimittu nakojaan .S. National Highway Traffic Safety Administration jarjeston tietokannasta eli ei ole kaverin oma keksima. tuntuu noita samanlaisia sahkojohtovikoja olevan enemmankin ja tuossahan on luultavasti vain murto-osa todellisesta lukemasta. Siina han viela kehoittaa kaikkia joilla ilmenee tuo ongelma lahettamaan viestin USA MB customer support kaverille viestin ja valituksen kun hankin oli sanonut ettei ikina ole kuullutkaan tuollaisesta . Tietysti tuo kehoitus oli tarkoitettu USA autoilijoille lahinna.
Tulipa vierailtua vuosituhannen alussa tuolla Romaniassa, upouudessa tehtaassa, jossa paikallista nuorisoa opetettiin tekemään johtosarjoja BMW :n 500-sarjaan ja mp :n. Tekn. johtajan kanssa sitten kierreltiin ja katseltiin kokoonpanolinjan loppupäässä touhua ja ihmettelin, kun tytöt valmiin johdinkimpun testattuaan repäisivät vauhdilla ja "olan takaa" sen irti kerralla testipöydästä. Siinä ne abikot sai sellaista kyytiä että... ja sitten vain heti laatikkoon ja rekalla Saksaan! Oli se osa sellaista JOT -ajattelua, että sen varmaa BMW:n käyttäjä joskus tuntee kukkarossaan sähköjohtimien vikoja korjauttaessaan. Näin varmaan muuallakin...