Mersu ensimmäiseksiautoksi

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
JocceKoo
Viestit: 146
Liittynyt: 29.9.2006 10:10
Paikkakunta: Salo

Mersu ensimmäiseksiautoksi

Viesti Kirjoittaja JocceKoo »

Moi!

Nyt on sellainen tilanne, että alkaa olla meikäläisellä auton osto ajankohtainen. Ikää löytyy 17v ja ensimmäinen kunnonauto olisi mukava ostaa näin vuoden "etuajassa" jotta ehtii auton mahdolliset puutteet korjata ennen kortin saantia - Saa sitten suoraan hypätä auton rattiin kun on kortti taskussa.

Mersuun olen päätynyt sen ilmiömäisen sitkeyden takia. Porukoilla w124 diisseleitä paljon ollut. Myös mersun kohtalaisen hyvät tilat verrattuna japseihin tekivät minuun vaikutuksen jo nuorella iällä. Ja bemariahan en osta vaikka maksettaisiin :)

Mutta, suositelkaas mersua joka mahtuu 4000€ budjetttiin. 190 korisetkin kiinnostavat, mutta tuntuu vaan melko pieneltä autolta. Kumpi on muuten parempi ajaa, 190 vai 124? Olettaen että molemmat iskussa tietenkin.

Koneeksi kelpaa lähes kaikki, jopa 200dsl. Tosin kaasutin koneista bensaa en mielelläni ottaisi. Myös eri moottoreiden ominaisuuksista olisi kiva kuulla juttua. Sen nyt tiedän, että ahtamattomat diisselit ovat melko laiskoja, mutta kestävät siten todella hyvin.

Miten muuten 200dsl:n kestävyys muuttuu jos siihen lykkää puhaltimen menohaluja nostamaan? Eli voiko sitä vielä senkin jälkeen pitää luotettavana? Niin jäikin sanomatta, kilometrejä tulee arkipäivinä se 130km suurinpiirtein. Eli taitaa diisseli tulla jo halvemmaksi?
johtaja300
Viestit: 1014
Liittynyt: 06.8.2006 15:33

Re: Mersu ensimmäiseksiautoksi

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

JocceKoo kirjoitti:Moi!

Nyt on sellainen tilanne, että alkaa olla meikäläisellä auton osto ajankohtainen. Ikää löytyy 17v ja ensimmäinen kunnonauto olisi mukava ostaa näin vuoden "etuajassa" jotta ehtii auton mahdolliset puutteet korjata ennen kortin saantia - Saa sitten suoraan hypätä auton rattiin kun on kortti taskussa.

Mersuun olen päätynyt sen ilmiömäisen sitkeyden takia. Porukoilla w124 diisseleitä paljon ollut. Myös mersun kohtalaisen hyvät tilat verrattuna japseihin tekivät minuun vaikutuksen jo nuorella iällä. Ja bemariahan en osta vaikka maksettaisiin :)

Mutta, suositelkaas mersua joka mahtuu 4000€ budjetttiin. 190 korisetkin kiinnostavat, mutta tuntuu vaan melko pieneltä autolta. Kumpi on muuten parempi ajaa, 190 vai 124? Olettaen että molemmat iskussa tietenkin.

Koneeksi kelpaa lähes kaikki, jopa 200dsl. Tosin kaasutin koneista bensaa en mielelläni ottaisi. Myös eri moottoreiden ominaisuuksista olisi kiva kuulla juttua. Sen nyt tiedän, että ahtamattomat diisselit ovat melko laiskoja, mutta kestävät siten todella hyvin.

Miten muuten 200dsl:n kestävyys muuttuu jos siihen lykkää puhaltimen menohaluja nostamaan? Eli voiko sitä vielä senkin jälkeen pitää luotettavana? Niin jäikin sanomatta, kilometrejä tulee arkipäivinä se 130km suurinpiirtein. Eli taitaa diisseli tulla jo halvemmaksi?
Eikai se mersu ensimmäisenä autona sen kummempi ole, kun ladakaan. Tottakai kestävyys huononee moottoria virittäessä, puhaltimen kanssa riippuu mistä roikkuu, kuka sen on laittanut ja onko se puhallin pantu miljoona ajettuun suoraan kiinni vai onko ensin tehty täydellinen koneremontti ja minkälaisia tehotavoitteita on. 4000e:llä ostaisin itse w123 200-300D:n ja loppurahat säästäisin.
Wireless
Arjen sankari
Viestit: 1165
Liittynyt: 28.8.2006 19:58

Viesti Kirjoittaja Wireless »

Mersu on paras mahdollinen ensiauto, suosittelen...
124 on hyvä ja varma vaihtoehto.
Mersu on filosofinen alku autolle.


Pro-HVM

http://www.udo-online.de/
http://www.clinteastwood.net/
Avatar
JocceKoo
Viestit: 146
Liittynyt: 29.9.2006 10:10
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja JocceKoo »

Ei vaan viitsisi niin vanhaa kuin w123 taas ostaa, kun 90-luvun tuotantoakin tuppaa saamaan 4000€:lla. Mutta onkos tossa w123:ssa sitten jotain parempaa verrattuna w124:seen?
Viimeksi muokannut JocceKoo, 19.1.2007 22:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
JocceKoo
Viestit: 146
Liittynyt: 29.9.2006 10:10
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja JocceKoo »

wireless kirjoitti:Mersu on paras mahdollinen ensiauto, suosittelen...
124 on hyvä ja varma vaihtoehto.
Varasosat taitaa ainakin olla halpoja? Niitä kun kuitenkin ajokortti-ikäinen auto kumminkin tarvitsee. Onko muuten w124 koristen sedanien alustassa/korissa eroja moottorivaihtoehtojen välillä?
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Terve! Ja -tuloa foorumille. :D

Vastaan ensin viimeiseen (ihan luulon varmuudella). Jos käyttää jotain puolen kilon ahtopaineita, niin sitä voinee vielä pitää liki yhtä luotettavana kuin alkuperäistä. Jos nälkä kasvaa syödessä ja ahtoja lykkää pari kiloa, niin moottorin joutaa sulattaa kaljapullonkorkeiksi alta aikayksikön. Ellei sitten ole tuuria tai taitoa enemmän kuin.... kellään? :roll:

130km päivässä tulee varmasti halvemmaksi dieselillä. Lasketaanpa:

-Noin 500km viikossa
-Diesel maksaa 0,9e/litra
-Bensa 1,15e/litra
-Bensamersu kuluttaa 9 litraa satkulla
-Dieseli imaisee 7 litraa

48 viikkoa kertaa 500km = 24 000km

Bensaa menee 240 x 9 litraa = 2160 litraa, joka kerrotaan 1,15e:llä = 2484 euroa
Dieselille sama lasku: 240 x 7 x 0,9 = 1512e

Tiisseliin pitää vielä laskea verot ja molempiin vakuutukset, mutta ei siitä tonnin eroa "oheiskuluissa" tule millään.


Ja sitten autonvalintaan:

Jos neljätonnia on putjetti (minulla oli muuten sama putjetti omaan ensiautoon, se vaan oli vuonna markka-aika :lol: ), niin katsoisin nuita vähän vanhempia Mersuja. Eli käytännössä W123-korista. Neljällätonnilla kun saa kohtuullisen W124:n tai tosihyvän W123:n.

W123:n moottoreista 280:ä kannattaa välttää käyttöautossa. Bensaa menee rrkeleesti, pitää hirmu pahaa ääntä, ei ole alavääntöä, ja ei kai sitä kukaan ole luotettavimmaksikaan haukkunut... Osat on kalliita (taitaa olla vain 250:ssä kalliimpia). Harrasteautoon 280E on ainoa oikea valinta. Harrastamista riittää niin paljon että kypsyttää, mutta saapa siitä kutiteltua kiukkuakin enemmän kuin muista kys. korimallin koneista. Jos päätät ostaa W123 dieselin, niin osta 300D. Se on kylläkin aivan legendaarisen laiska peli, mutta pienemmät dieselit on suorituskyvyltään jotain vielä paremmin mieleenpainuvaa.

W124:n bensamoottoreista kutoset on taipuvaisia alaväännön puutteeseen, mutta ylhäällä vetää kohtuu kivasti. Kyseessä lienee vika, eikä ominaisuus, mutta se on niin yleinen että voisi lukea ominaisuudeksi. Bensapihejä vehkeitä, esim. 260E taitaa mennä parhaillaan alle 8 litralla (vai mitä Jani?) vaikka on iso auto. Dieseleistä taitaa olla ajokelpoisia 250D ja 300D. Turbolla varustettuna vakionakin kerkiää kohtuullisesti, ja viritettynä kuulemma päästään melko lähelle katuvireisen kakslitrasen bensakoneen tehoja. Ei huono suoritus. Mutta taitaa olla noissa isoissa diisseleissä 4000e hintahaarukan alapäätä (en ole seurannut hintoja, arvasin vain). Kannattaako sitä sitten huonoa ostaa, vaikka kone olisikin (tehtaalta tullessaan ollut) hyvä?

Mielipideasioitahan nämä paljolti on. Minun mielestä Autossa pitää olla :
-Kardaani
-Sen verran tehoa ettei v-tuta
-Muitakin periaatteita on olemassa, joista en jousta koskaan. Niitä periaatteita voi toki muuttaa fiiliksen mukaan. :lol:
Viimeksi muokannut Sivonen, 19.1.2007 22:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

JocceKoo kirjoitti:Mutta onkos tossa w123:ssa sitten jotain parempaa verrattuna w124:seen?
On se ainakin luotettavampi. W124:ssä on sähkölaitteita tuhansia, W123:ssa neljä. Yksinkertaisempaa tekniikkaa pyörivissä ja heiluvissa osissa sekä niiden kiinnityksissä (moottori, voimansiirto, alustan osat jne). Vähemmän muovia (oi niitä aikoja kun autot oli vielä rautaa ja sitä rataa etiäppäin...).

Eipä se W124:kään toki huono auto ole. Eikös se voittanut joskus jonkun "the best engineered car in the world" -palkinnon?
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Tarmo
Judge Mese
Viestit: 1928
Liittynyt: 05.11.2005 13:22
Paikkakunta: Box

Viesti Kirjoittaja Tarmo »

W201 voisi olla hyvä vaihtoehto... Itse ajelin tuollaisella pari vuotta tuossa kymmenen vuotta takeprin, eikä mitään negatiivistä ole jäänyt mieleen. Tuo on toki pienempi kuin w124, mutta ei sentään mikään koppero kuitenkaan. Ja saa halvemmallakin kuin W124:sia.
Toisaalta taas... budejtillasi saa tosi hienon W123:n, ja ne alkavat olemaan jo siinä iässä, että iän puolesta arvo ei enää juurikaan laske. Eli jos pidät autoa hyvin ja vaikka ehostatkin vähän, niin saanet omasi pois myydessä... ellet enemmänkin.
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

ehottomasti 124 taikka 201 :!:
250
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1063080

300
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=989749

190
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1085400

C-sarjalainen hiukka yli butjetin, mutta niin on aina kun autoa ostaa!
rahhaa on X-määrä ja just se sopiva maksaa X+vähän päälle :lol:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=976647

unoha 123-sarjalaiset :!: :huh:
Avatar
seppokotilainen
Viestit: 325
Liittynyt: 13.12.2006 1:29
Paikkakunta: Lievestuore

Viesti Kirjoittaja seppokotilainen »

123 on ihan hyvä hirvimiesmalli jos kuulut hirviseurueeseen ja kuljet vanhojen miesten kanssa metsällä niin ja mielellään farmari kuoleentuneilla takajousilla..........
MB250TDvm-95..20venttiiliä
Avatar
JocceKoo
Viestit: 146
Liittynyt: 29.9.2006 10:10
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja JocceKoo »

w123:sta saisi kyllä tosi hienon oldschoolerin, mutta w124 on vaan niin nykyaikaisemman oloinen. Ja jotenkin vaan arvelluttaa ostaa jo museoikään ehtinyttä autoa. Ja hirviporukoissa en liiku, takapenkin tulee täytämään liisat.

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=989749
Vaikutti kyllä erittäin mukavalta autolta. Jopa väri on ihan jees. Ainut mikä nyt tuli mieleen, niin onko dieselvero paljonkin isompi 300D:llä kuin 200D:llä?
Muistaakseni joku olisi joskus selittänyt 300D:n "harvinaisuuden" verrattuna 200D:hen törkeällä verotuksella. Ja vakuutusmaksu nyt onkin varmaan melko samaaluokkaa?
johtaja300
Viestit: 1014
Liittynyt: 06.8.2006 15:33

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

Eiköhän se 300D siksi ole harvinaisempi, kun uutena on ollut sen verta arvokkaita mersut ja 300D vielä arvokkaampi, se vero määräytyy painon mukaan.
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Diiselvero määräytyy pirssin kokonaispainon mukaan, joten 300D ei nosta sitä kohtuuttomasti.
Omassa W124 300TDT:ssä pikkasen jottain 600€/vuosi.
Vakuutukset kai hieman kalliimmat isommalla konehella?
Pro HVM
Avatar
Heikki H.
Häjy
Viestit: 843
Liittynyt: 29.9.2005 23:12
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

Eipä vaan taida mersun raasut diiselikoneet jaksaa pyärittää "puhallinta" ainakaan vaparina. blower määritelmä alkaa mielestäni kempsun 6v71 mottiin tarkoitetusta huuhtelupunpusta ja pienemmät on sitten niitä luistavalla moniurahihnalla toimivia tyttöahtimia.
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

seppokotilainen kirjoitti:123 on ihan hyvä hirvimiesmalli jos kuulut hirviseurueeseen ja kuljet vanhojen miesten kanssa metsällä niin ja mielellään farmari kuoleentuneilla takajousilla..........
Ihan niinku olis pientä vittuilua liikkeellä,no makuasioistahan tässä on loppujenlopuksi kysymys.Toisaalta kunnossa oleva W124 diesel voi olla ihan varteenotettava vaihtoehto juuri kortin saaneelle.Osta joku halpa romu ja ruuvaa se kuntoon tuleepahan hyvää käytännön harjoitusta myöhemmille elämän vaiheille.Autojen korjaaminen kasvattaa henkistä kuntoa ja siitä voi olla hyötyä muissa elämän tilanteissa esim joku aviokriisi tms,Pinna ei pala yhtä herkästi :ope: .
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

JocceKoo kirjoitti:w123:sta saisi kyllä tosi hienon oldschoolerin, mutta w124 on vaan niin nykyaikaisemman oloinen. Ja jotenkin vaan arvelluttaa ostaa jo museoikään ehtinyttä autoa.
Jos se on kolkytä vuotta kestänyt, niin kyllä se vielä toisen mokoman menee. Totta on että suuri(n) osa 123:sista alkaa olemaan läpimätiä pommeja. 4000e menee kuitenkin periaatteessa jo hintahaitarin ohi, eli jos hyvän yksilön löytää niin ei pitäisi budjetinkaan kiristää.
takapenkin tulee täytämään liisat.
Unoha 123. :lol:



Eiku hetkonen, eläpä unohakaan. Mun autossa on joskus istunu tyttöjä kyydissä. Ainakin kaksi. Voisin myydä ton omakustannehintaan (suunnilleen viidellä valuuttayksiköllä tai lähtee vaikka neljällä jos tinkii vähän ja ei ota ihan kaikkea rojua kyytiin). :idea:

280E vm 80. Ei juuri mitään alkuperäistä. Museomopilistit itkee piikkilankaa, mutta pillittäköön. Tommonen:
NAPS
NAPS 16MB
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29293
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Joulun aikoihin myin tuon, hinta oli selvästi alle puolet budjetistasi:

Kuva

Tuontiauto. Ajettu 230tkm, ilmastointi, automaatti, 2-litrainen ruisku, keskuslukko, ABS, sähkölasit, plyyshiverhoilu jne...

Suosittelen tällaista ajokkia, taatusti saat rahoillesi vastinetta jos vastaavan löydät.
Tosipuheessa 190 ei ole pieni auto - paitsi sisätiloiltaan.
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Woe woe....
Osta nyt hyvämies joku muu auto ensimmäiseksi ku mersu......
:pappa:
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

124/201 ovat kaiken lisäks heleppoja ja rauhallisia vietäviä luisussa :D ei ollenkaan niin vikuri kuin esim. lada :wink: Siinä oppii hiukka auton käsittelyä
eikä ole pöpelikössä jos kojelauvassa pallaa :srs: :abs: :asd: Jäärata on hyvä paikka reenaukseen.

minnuuki joskus vielä klopittaa ja tullee vähän luisuteltua :shock:
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Tuo olis vielä myymättä, eikä kaukanakaan olisi :roll:
Hintakin alle budjetin.


Kuva

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

4000€ saa kyllä jo ihan hyvän 124:sen.Jos tyytyy karvalakkimalliin ja 200D moottoriin niin saisihan sillä jo kohtuu hyvän 94 malllisen.Itse ehkä taipuisin 90 luvun vaihteen 300D:hen,tuohon hintaan pitäisi jo melko hyväkin löytyä?
Avatar
JocceKoo
Viestit: 146
Liittynyt: 29.9.2006 10:10
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja JocceKoo »

Sivosen w123 on kyllä hienopeli, tollasen voisin hyvin kuvitella ostavani "harrasteautoks" vaikkeivat niin harvinaisia olekaan. Mutta kyllähän sillä vaikka driftais :D Katsoin jopa videon, ja kiukkuseen näytti lähtevän.

Diilerin esittämä w201 on myös todella siistin oloinen, tuontiautokin vielä - ja halpa. Tai voihan suomiautokin olla koiriltaan siisti, mutta näyttävät vaan olevan todella hinnoissaan.
124/201 ovat kaiken lisäks heleppoja ja rauhallisia vietäviä luisussa Very Happy ei ollenkaan niin vikuri kuin esim. lada Wink Siinä oppii hiukka auton käsittelyä
eikä ole pöpelikössä jos kojelauvassa pallaa srs abs asd Jäärata on hyvä paikka reenaukseen.

minnuuki joskus vielä klopittaa ja tullee vähän luisuteltua Shocked
Taitaa w201:n perä olla hieman herkempi lähtemään sivulle? Muistaisin ainakin että melko kevyt pylly on. Ei välttämättä huono kyllä.. :D
Jonkin verran on tullutkin jo jääradalla treenattua, tosin autona ollut saab 99, eli takavetoiset aika uusituttavuus. Mutta kai sitä ajamalla sitten oppii, ja onhan tässä vielä vuosi aikaa opetella hallittuja sivuluisuja yms. :D
Osta joku halpa romu ja ruuvaa se kuntoon tuleepahan hyvää käytännön harjoitusta myöhemmille elämän vaiheille.Autojen korjaaminen kasvattaa henkistä kuntoa ja siitä voi olla hyötyä muissa elämän tilanteissa esim joku aviokriisi tms,Pinna ei pala yhtä herkästi ope .


Tuo on myös pyörinyt vaihtoehtona mielessä - autovahinkokeskuksen sivuilta olen katsellut ahkeraan. Mutta ei oikeen sopivaa ole löytynyt. Pelti ja maalaushommat multa jopa onnistunee. Ja kun löytyy kotoa vielä autonosturi lämpimässä tallissa, niin ei ole tiloista projekti kiinni.

Ari66, nakkaa vaikka yv:llä lisätietoja autosta.
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

Ainahan nuo teinit hiukka pyllyään keikuttelee :lol: mutta rauhallinen se on silti :wink:

Ari66 puolesta linkki auton myynti ilmoitukseen (Ari käy täällä niin harvoin että voi muuten kestää :lol: )
viewtopic.php?t=7669
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Itse jos olisin nyt ostamassa 4000e mersua niin päätyisin facelift (eli loppuvuodesta -89) 124:seen joko 250D tai 300D koneella ja automaatilla. E200D (loppuvuodesta 93 eteenpäin) ei myöskään olisi poissuljettu, mutta siinä vuosimalli jo rajoittaa auton päivittämistä.

Pari vuotta ajelin parilla 124:lla ja nyt viime toukokuusta olen ajanut tuolla 190D:llä. 190 on äänekkäämpi ja selvästi pienempi kuin 124. Manuaali 190:ssä tuntui mahdottomalta saada jalat mahtumaan polkemaan kaikkia polkimia vaikka olen vain 180cm. Automaattiversiossa sentään jalat mahtuu paremmin kun on yksi poljin vähemmän.
190:n hyväksi toisaalta voidaan laskea hieman pienempi dieselvero, mutta silti ajaisin mieluummin 124:lla.

Edittiä vielä:
Bensamersua en missään nimessä ostaisi tuossa ikäluokassa jos ajot ylittää 10000km/vuosi. Bensamersujen kulutus on kulkuun nähden kova ja sen lisäksi kaupanpäälle saa kaiken maailman käyntihäiriöitä.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Hemingway
Mr. Alipaine
Viestit: 384
Liittynyt: 08.10.2005 13:46

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

Harju kirjoitti:124/201 ovat kaiken lisäks heleppoja ja rauhallisia vietäviä luisussa
W123 vielä paljon rauhallisempi 8)

Kaikkein vakain menijä talvikelissä. Vähiten on kieli keskellä suuta, kun keli pahenee.. Ei huonoja uudemmatkaan.

4000€ saa hyvän w124:n, kun malttaa rauhassa etsiä, eikä hätäisesti ensimmäistä vastaantulevaa osta. W201:n saa vielä paremman. Se on autona pienehkö, verrattuna isoveljiinsä.
W123 valikoima on sangen huono, vaatii kärsivällisyyttä hyvän löytäminen..
124.023
Avatar
Heavy
W123-Spesialisti
Viestit: 686
Liittynyt: 28.12.2005 13:54

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Täälläkin tuntuu olevan sitä porukkaa jotka ajavat vuosimallilla eivätkä Autolla. Ostat W123:sen ja ajat Autolla ja unohdat muut. Hommaat hyväkuntoisen W123:sen minkä tuolla budjetilla saa tosi hyvän ja olet tyytyväinen varmasti.
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!



Kuva
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Heavy kirjoitti:Täälläkin tuntuu olevan sitä porukkaa jotka ajavat vuosimallilla eivätkä Autolla. .
Juu,ehdotuksethan ovat noin 20 vuotta vanhoja autoja :lol: Jos vuosimallin perusteella autoa tuohon hintaan etsisi niin eiköhän se olisi joku pikku auto lähempää 2000 vuoden vaihdetta...Lähinnä 124:sen ehdotukset eri vuosimallien välillä johtuvat ulkoasun päivityksestä,myös penkit ovat huomattavasti paremmat 90->
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”