Mersu ensimmäiseksiautoksi
Mersu ensimmäiseksiautoksi
Moi!
Nyt on sellainen tilanne, että alkaa olla meikäläisellä auton osto ajankohtainen. Ikää löytyy 17v ja ensimmäinen kunnonauto olisi mukava ostaa näin vuoden "etuajassa" jotta ehtii auton mahdolliset puutteet korjata ennen kortin saantia - Saa sitten suoraan hypätä auton rattiin kun on kortti taskussa.
Mersuun olen päätynyt sen ilmiömäisen sitkeyden takia. Porukoilla w124 diisseleitä paljon ollut. Myös mersun kohtalaisen hyvät tilat verrattuna japseihin tekivät minuun vaikutuksen jo nuorella iällä. Ja bemariahan en osta vaikka maksettaisiin
Mutta, suositelkaas mersua joka mahtuu 4000€ budjetttiin. 190 korisetkin kiinnostavat, mutta tuntuu vaan melko pieneltä autolta. Kumpi on muuten parempi ajaa, 190 vai 124? Olettaen että molemmat iskussa tietenkin.
Koneeksi kelpaa lähes kaikki, jopa 200dsl. Tosin kaasutin koneista bensaa en mielelläni ottaisi. Myös eri moottoreiden ominaisuuksista olisi kiva kuulla juttua. Sen nyt tiedän, että ahtamattomat diisselit ovat melko laiskoja, mutta kestävät siten todella hyvin.
Miten muuten 200dsl:n kestävyys muuttuu jos siihen lykkää puhaltimen menohaluja nostamaan? Eli voiko sitä vielä senkin jälkeen pitää luotettavana? Niin jäikin sanomatta, kilometrejä tulee arkipäivinä se 130km suurinpiirtein. Eli taitaa diisseli tulla jo halvemmaksi?
Nyt on sellainen tilanne, että alkaa olla meikäläisellä auton osto ajankohtainen. Ikää löytyy 17v ja ensimmäinen kunnonauto olisi mukava ostaa näin vuoden "etuajassa" jotta ehtii auton mahdolliset puutteet korjata ennen kortin saantia - Saa sitten suoraan hypätä auton rattiin kun on kortti taskussa.
Mersuun olen päätynyt sen ilmiömäisen sitkeyden takia. Porukoilla w124 diisseleitä paljon ollut. Myös mersun kohtalaisen hyvät tilat verrattuna japseihin tekivät minuun vaikutuksen jo nuorella iällä. Ja bemariahan en osta vaikka maksettaisiin
Mutta, suositelkaas mersua joka mahtuu 4000€ budjetttiin. 190 korisetkin kiinnostavat, mutta tuntuu vaan melko pieneltä autolta. Kumpi on muuten parempi ajaa, 190 vai 124? Olettaen että molemmat iskussa tietenkin.
Koneeksi kelpaa lähes kaikki, jopa 200dsl. Tosin kaasutin koneista bensaa en mielelläni ottaisi. Myös eri moottoreiden ominaisuuksista olisi kiva kuulla juttua. Sen nyt tiedän, että ahtamattomat diisselit ovat melko laiskoja, mutta kestävät siten todella hyvin.
Miten muuten 200dsl:n kestävyys muuttuu jos siihen lykkää puhaltimen menohaluja nostamaan? Eli voiko sitä vielä senkin jälkeen pitää luotettavana? Niin jäikin sanomatta, kilometrejä tulee arkipäivinä se 130km suurinpiirtein. Eli taitaa diisseli tulla jo halvemmaksi?
-
- Viestit: 1014
- Liittynyt: 06.8.2006 15:33
Re: Mersu ensimmäiseksiautoksi
Eikai se mersu ensimmäisenä autona sen kummempi ole, kun ladakaan. Tottakai kestävyys huononee moottoria virittäessä, puhaltimen kanssa riippuu mistä roikkuu, kuka sen on laittanut ja onko se puhallin pantu miljoona ajettuun suoraan kiinni vai onko ensin tehty täydellinen koneremontti ja minkälaisia tehotavoitteita on. 4000e:llä ostaisin itse w123 200-300D:n ja loppurahat säästäisin.JocceKoo kirjoitti:Moi!
Nyt on sellainen tilanne, että alkaa olla meikäläisellä auton osto ajankohtainen. Ikää löytyy 17v ja ensimmäinen kunnonauto olisi mukava ostaa näin vuoden "etuajassa" jotta ehtii auton mahdolliset puutteet korjata ennen kortin saantia - Saa sitten suoraan hypätä auton rattiin kun on kortti taskussa.
Mersuun olen päätynyt sen ilmiömäisen sitkeyden takia. Porukoilla w124 diisseleitä paljon ollut. Myös mersun kohtalaisen hyvät tilat verrattuna japseihin tekivät minuun vaikutuksen jo nuorella iällä. Ja bemariahan en osta vaikka maksettaisiin
Mutta, suositelkaas mersua joka mahtuu 4000€ budjetttiin. 190 korisetkin kiinnostavat, mutta tuntuu vaan melko pieneltä autolta. Kumpi on muuten parempi ajaa, 190 vai 124? Olettaen että molemmat iskussa tietenkin.
Koneeksi kelpaa lähes kaikki, jopa 200dsl. Tosin kaasutin koneista bensaa en mielelläni ottaisi. Myös eri moottoreiden ominaisuuksista olisi kiva kuulla juttua. Sen nyt tiedän, että ahtamattomat diisselit ovat melko laiskoja, mutta kestävät siten todella hyvin.
Miten muuten 200dsl:n kestävyys muuttuu jos siihen lykkää puhaltimen menohaluja nostamaan? Eli voiko sitä vielä senkin jälkeen pitää luotettavana? Niin jäikin sanomatta, kilometrejä tulee arkipäivinä se 130km suurinpiirtein. Eli taitaa diisseli tulla jo halvemmaksi?
Ei vaan viitsisi niin vanhaa kuin w123 taas ostaa, kun 90-luvun tuotantoakin tuppaa saamaan 4000€:lla. Mutta onkos tossa w123:ssa sitten jotain parempaa verrattuna w124:seen?
Viimeksi muokannut JocceKoo, 19.1.2007 22:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Terve! Ja -tuloa foorumille.
Vastaan ensin viimeiseen (ihan luulon varmuudella). Jos käyttää jotain puolen kilon ahtopaineita, niin sitä voinee vielä pitää liki yhtä luotettavana kuin alkuperäistä. Jos nälkä kasvaa syödessä ja ahtoja lykkää pari kiloa, niin moottorin joutaa sulattaa kaljapullonkorkeiksi alta aikayksikön. Ellei sitten ole tuuria tai taitoa enemmän kuin.... kellään?
130km päivässä tulee varmasti halvemmaksi dieselillä. Lasketaanpa:
-Noin 500km viikossa
-Diesel maksaa 0,9e/litra
-Bensa 1,15e/litra
-Bensamersu kuluttaa 9 litraa satkulla
-Dieseli imaisee 7 litraa
48 viikkoa kertaa 500km = 24 000km
Bensaa menee 240 x 9 litraa = 2160 litraa, joka kerrotaan 1,15e:llä = 2484 euroa
Dieselille sama lasku: 240 x 7 x 0,9 = 1512e
Tiisseliin pitää vielä laskea verot ja molempiin vakuutukset, mutta ei siitä tonnin eroa "oheiskuluissa" tule millään.
Ja sitten autonvalintaan:
Jos neljätonnia on putjetti (minulla oli muuten sama putjetti omaan ensiautoon, se vaan oli vuonna markka-aika ), niin katsoisin nuita vähän vanhempia Mersuja. Eli käytännössä W123-korista. Neljällätonnilla kun saa kohtuullisen W124:n tai tosihyvän W123:n.
W123:n moottoreista 280:ä kannattaa välttää käyttöautossa. Bensaa menee rrkeleesti, pitää hirmu pahaa ääntä, ei ole alavääntöä, ja ei kai sitä kukaan ole luotettavimmaksikaan haukkunut... Osat on kalliita (taitaa olla vain 250:ssä kalliimpia). Harrasteautoon 280E on ainoa oikea valinta. Harrastamista riittää niin paljon että kypsyttää, mutta saapa siitä kutiteltua kiukkuakin enemmän kuin muista kys. korimallin koneista. Jos päätät ostaa W123 dieselin, niin osta 300D. Se on kylläkin aivan legendaarisen laiska peli, mutta pienemmät dieselit on suorituskyvyltään jotain vielä paremmin mieleenpainuvaa.
W124:n bensamoottoreista kutoset on taipuvaisia alaväännön puutteeseen, mutta ylhäällä vetää kohtuu kivasti. Kyseessä lienee vika, eikä ominaisuus, mutta se on niin yleinen että voisi lukea ominaisuudeksi. Bensapihejä vehkeitä, esim. 260E taitaa mennä parhaillaan alle 8 litralla (vai mitä Jani?) vaikka on iso auto. Dieseleistä taitaa olla ajokelpoisia 250D ja 300D. Turbolla varustettuna vakionakin kerkiää kohtuullisesti, ja viritettynä kuulemma päästään melko lähelle katuvireisen kakslitrasen bensakoneen tehoja. Ei huono suoritus. Mutta taitaa olla noissa isoissa diisseleissä 4000e hintahaarukan alapäätä (en ole seurannut hintoja, arvasin vain). Kannattaako sitä sitten huonoa ostaa, vaikka kone olisikin (tehtaalta tullessaan ollut) hyvä?
Mielipideasioitahan nämä paljolti on. Minun mielestä Autossa pitää olla :
-Kardaani
-Sen verran tehoa ettei v-tuta
-Muitakin periaatteita on olemassa, joista en jousta koskaan. Niitä periaatteita voi toki muuttaa fiiliksen mukaan.
Vastaan ensin viimeiseen (ihan luulon varmuudella). Jos käyttää jotain puolen kilon ahtopaineita, niin sitä voinee vielä pitää liki yhtä luotettavana kuin alkuperäistä. Jos nälkä kasvaa syödessä ja ahtoja lykkää pari kiloa, niin moottorin joutaa sulattaa kaljapullonkorkeiksi alta aikayksikön. Ellei sitten ole tuuria tai taitoa enemmän kuin.... kellään?
130km päivässä tulee varmasti halvemmaksi dieselillä. Lasketaanpa:
-Noin 500km viikossa
-Diesel maksaa 0,9e/litra
-Bensa 1,15e/litra
-Bensamersu kuluttaa 9 litraa satkulla
-Dieseli imaisee 7 litraa
48 viikkoa kertaa 500km = 24 000km
Bensaa menee 240 x 9 litraa = 2160 litraa, joka kerrotaan 1,15e:llä = 2484 euroa
Dieselille sama lasku: 240 x 7 x 0,9 = 1512e
Tiisseliin pitää vielä laskea verot ja molempiin vakuutukset, mutta ei siitä tonnin eroa "oheiskuluissa" tule millään.
Ja sitten autonvalintaan:
Jos neljätonnia on putjetti (minulla oli muuten sama putjetti omaan ensiautoon, se vaan oli vuonna markka-aika ), niin katsoisin nuita vähän vanhempia Mersuja. Eli käytännössä W123-korista. Neljällätonnilla kun saa kohtuullisen W124:n tai tosihyvän W123:n.
W123:n moottoreista 280:ä kannattaa välttää käyttöautossa. Bensaa menee rrkeleesti, pitää hirmu pahaa ääntä, ei ole alavääntöä, ja ei kai sitä kukaan ole luotettavimmaksikaan haukkunut... Osat on kalliita (taitaa olla vain 250:ssä kalliimpia). Harrasteautoon 280E on ainoa oikea valinta. Harrastamista riittää niin paljon että kypsyttää, mutta saapa siitä kutiteltua kiukkuakin enemmän kuin muista kys. korimallin koneista. Jos päätät ostaa W123 dieselin, niin osta 300D. Se on kylläkin aivan legendaarisen laiska peli, mutta pienemmät dieselit on suorituskyvyltään jotain vielä paremmin mieleenpainuvaa.
W124:n bensamoottoreista kutoset on taipuvaisia alaväännön puutteeseen, mutta ylhäällä vetää kohtuu kivasti. Kyseessä lienee vika, eikä ominaisuus, mutta se on niin yleinen että voisi lukea ominaisuudeksi. Bensapihejä vehkeitä, esim. 260E taitaa mennä parhaillaan alle 8 litralla (vai mitä Jani?) vaikka on iso auto. Dieseleistä taitaa olla ajokelpoisia 250D ja 300D. Turbolla varustettuna vakionakin kerkiää kohtuullisesti, ja viritettynä kuulemma päästään melko lähelle katuvireisen kakslitrasen bensakoneen tehoja. Ei huono suoritus. Mutta taitaa olla noissa isoissa diisseleissä 4000e hintahaarukan alapäätä (en ole seurannut hintoja, arvasin vain). Kannattaako sitä sitten huonoa ostaa, vaikka kone olisikin (tehtaalta tullessaan ollut) hyvä?
Mielipideasioitahan nämä paljolti on. Minun mielestä Autossa pitää olla :
-Kardaani
-Sen verran tehoa ettei v-tuta
-Muitakin periaatteita on olemassa, joista en jousta koskaan. Niitä periaatteita voi toki muuttaa fiiliksen mukaan.
Viimeksi muokannut Sivonen, 19.1.2007 22:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
On se ainakin luotettavampi. W124:ssä on sähkölaitteita tuhansia, W123:ssa neljä. Yksinkertaisempaa tekniikkaa pyörivissä ja heiluvissa osissa sekä niiden kiinnityksissä (moottori, voimansiirto, alustan osat jne). Vähemmän muovia (oi niitä aikoja kun autot oli vielä rautaa ja sitä rataa etiäppäin...).JocceKoo kirjoitti:Mutta onkos tossa w123:ssa sitten jotain parempaa verrattuna w124:seen?
Eipä se W124:kään toki huono auto ole. Eikös se voittanut joskus jonkun "the best engineered car in the world" -palkinnon?
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
W201 voisi olla hyvä vaihtoehto... Itse ajelin tuollaisella pari vuotta tuossa kymmenen vuotta takeprin, eikä mitään negatiivistä ole jäänyt mieleen. Tuo on toki pienempi kuin w124, mutta ei sentään mikään koppero kuitenkaan. Ja saa halvemmallakin kuin W124:sia.
Toisaalta taas... budejtillasi saa tosi hienon W123:n, ja ne alkavat olemaan jo siinä iässä, että iän puolesta arvo ei enää juurikaan laske. Eli jos pidät autoa hyvin ja vaikka ehostatkin vähän, niin saanet omasi pois myydessä... ellet enemmänkin.
Toisaalta taas... budejtillasi saa tosi hienon W123:n, ja ne alkavat olemaan jo siinä iässä, että iän puolesta arvo ei enää juurikaan laske. Eli jos pidät autoa hyvin ja vaikka ehostatkin vähän, niin saanet omasi pois myydessä... ellet enemmänkin.
ehottomasti 124 taikka 201
250
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1063080
300
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=989749
190
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1085400
C-sarjalainen hiukka yli butjetin, mutta niin on aina kun autoa ostaa!
rahhaa on X-määrä ja just se sopiva maksaa X+vähän päälle
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=976647
unoha 123-sarjalaiset
250
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1063080
300
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=989749
190
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1085400
C-sarjalainen hiukka yli butjetin, mutta niin on aina kun autoa ostaa!
rahhaa on X-määrä ja just se sopiva maksaa X+vähän päälle
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=976647
unoha 123-sarjalaiset
- seppokotilainen
- Viestit: 325
- Liittynyt: 13.12.2006 1:29
- Paikkakunta: Lievestuore
w123:sta saisi kyllä tosi hienon oldschoolerin, mutta w124 on vaan niin nykyaikaisemman oloinen. Ja jotenkin vaan arvelluttaa ostaa jo museoikään ehtinyttä autoa. Ja hirviporukoissa en liiku, takapenkin tulee täytämään liisat.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=989749
Vaikutti kyllä erittäin mukavalta autolta. Jopa väri on ihan jees. Ainut mikä nyt tuli mieleen, niin onko dieselvero paljonkin isompi 300D:llä kuin 200D:llä?
Muistaakseni joku olisi joskus selittänyt 300D:n "harvinaisuuden" verrattuna 200D:hen törkeällä verotuksella. Ja vakuutusmaksu nyt onkin varmaan melko samaaluokkaa?
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=989749
Vaikutti kyllä erittäin mukavalta autolta. Jopa väri on ihan jees. Ainut mikä nyt tuli mieleen, niin onko dieselvero paljonkin isompi 300D:llä kuin 200D:llä?
Muistaakseni joku olisi joskus selittänyt 300D:n "harvinaisuuden" verrattuna 200D:hen törkeällä verotuksella. Ja vakuutusmaksu nyt onkin varmaan melko samaaluokkaa?
-
- Viestit: 1014
- Liittynyt: 06.8.2006 15:33
Ihan niinku olis pientä vittuilua liikkeellä,no makuasioistahan tässä on loppujenlopuksi kysymys.Toisaalta kunnossa oleva W124 diesel voi olla ihan varteenotettava vaihtoehto juuri kortin saaneelle.Osta joku halpa romu ja ruuvaa se kuntoon tuleepahan hyvää käytännön harjoitusta myöhemmille elämän vaiheille.Autojen korjaaminen kasvattaa henkistä kuntoa ja siitä voi olla hyötyä muissa elämän tilanteissa esim joku aviokriisi tms,Pinna ei pala yhtä herkästi .seppokotilainen kirjoitti:123 on ihan hyvä hirvimiesmalli jos kuulut hirviseurueeseen ja kuljet vanhojen miesten kanssa metsällä niin ja mielellään farmari kuoleentuneilla takajousilla..........
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Jos se on kolkytä vuotta kestänyt, niin kyllä se vielä toisen mokoman menee. Totta on että suuri(n) osa 123:sista alkaa olemaan läpimätiä pommeja. 4000e menee kuitenkin periaatteessa jo hintahaitarin ohi, eli jos hyvän yksilön löytää niin ei pitäisi budjetinkaan kiristää.JocceKoo kirjoitti:w123:sta saisi kyllä tosi hienon oldschoolerin, mutta w124 on vaan niin nykyaikaisemman oloinen. Ja jotenkin vaan arvelluttaa ostaa jo museoikään ehtinyttä autoa.
Unoha 123.takapenkin tulee täytämään liisat.
Eiku hetkonen, eläpä unohakaan. Mun autossa on joskus istunu tyttöjä kyydissä. Ainakin kaksi. Voisin myydä ton omakustannehintaan (suunnilleen viidellä valuuttayksiköllä tai lähtee vaikka neljällä jos tinkii vähän ja ei ota ihan kaikkea rojua kyytiin).
280E vm 80. Ei juuri mitään alkuperäistä. Museomopilistit itkee piikkilankaa, mutta pillittäköön. Tommonen:
NAPS
NAPS 16MB
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
Joulun aikoihin myin tuon, hinta oli selvästi alle puolet budjetistasi:
Tuontiauto. Ajettu 230tkm, ilmastointi, automaatti, 2-litrainen ruisku, keskuslukko, ABS, sähkölasit, plyyshiverhoilu jne...
Suosittelen tällaista ajokkia, taatusti saat rahoillesi vastinetta jos vastaavan löydät.
Tosipuheessa 190 ei ole pieni auto - paitsi sisätiloiltaan.
Tuontiauto. Ajettu 230tkm, ilmastointi, automaatti, 2-litrainen ruisku, keskuslukko, ABS, sähkölasit, plyyshiverhoilu jne...
Suosittelen tällaista ajokkia, taatusti saat rahoillesi vastinetta jos vastaavan löydät.
Tosipuheessa 190 ei ole pieni auto - paitsi sisätiloiltaan.
Sivosen w123 on kyllä hienopeli, tollasen voisin hyvin kuvitella ostavani "harrasteautoks" vaikkeivat niin harvinaisia olekaan. Mutta kyllähän sillä vaikka driftais Katsoin jopa videon, ja kiukkuseen näytti lähtevän.
Diilerin esittämä w201 on myös todella siistin oloinen, tuontiautokin vielä - ja halpa. Tai voihan suomiautokin olla koiriltaan siisti, mutta näyttävät vaan olevan todella hinnoissaan.
Jonkin verran on tullutkin jo jääradalla treenattua, tosin autona ollut saab 99, eli takavetoiset aika uusituttavuus. Mutta kai sitä ajamalla sitten oppii, ja onhan tässä vielä vuosi aikaa opetella hallittuja sivuluisuja yms.
Tuo on myös pyörinyt vaihtoehtona mielessä - autovahinkokeskuksen sivuilta olen katsellut ahkeraan. Mutta ei oikeen sopivaa ole löytynyt. Pelti ja maalaushommat multa jopa onnistunee. Ja kun löytyy kotoa vielä autonosturi lämpimässä tallissa, niin ei ole tiloista projekti kiinni.
Ari66, nakkaa vaikka yv:llä lisätietoja autosta.
Diilerin esittämä w201 on myös todella siistin oloinen, tuontiautokin vielä - ja halpa. Tai voihan suomiautokin olla koiriltaan siisti, mutta näyttävät vaan olevan todella hinnoissaan.
Taitaa w201:n perä olla hieman herkempi lähtemään sivulle? Muistaisin ainakin että melko kevyt pylly on. Ei välttämättä huono kyllä..124/201 ovat kaiken lisäks heleppoja ja rauhallisia vietäviä luisussa Very Happy ei ollenkaan niin vikuri kuin esim. lada Wink Siinä oppii hiukka auton käsittelyä
eikä ole pöpelikössä jos kojelauvassa pallaa srs abs asd Jäärata on hyvä paikka reenaukseen.
minnuuki joskus vielä klopittaa ja tullee vähän luisuteltua Shocked
Jonkin verran on tullutkin jo jääradalla treenattua, tosin autona ollut saab 99, eli takavetoiset aika uusituttavuus. Mutta kai sitä ajamalla sitten oppii, ja onhan tässä vielä vuosi aikaa opetella hallittuja sivuluisuja yms.
Osta joku halpa romu ja ruuvaa se kuntoon tuleepahan hyvää käytännön harjoitusta myöhemmille elämän vaiheille.Autojen korjaaminen kasvattaa henkistä kuntoa ja siitä voi olla hyötyä muissa elämän tilanteissa esim joku aviokriisi tms,Pinna ei pala yhtä herkästi ope .
Tuo on myös pyörinyt vaihtoehtona mielessä - autovahinkokeskuksen sivuilta olen katsellut ahkeraan. Mutta ei oikeen sopivaa ole löytynyt. Pelti ja maalaushommat multa jopa onnistunee. Ja kun löytyy kotoa vielä autonosturi lämpimässä tallissa, niin ei ole tiloista projekti kiinni.
Ari66, nakkaa vaikka yv:llä lisätietoja autosta.
Ainahan nuo teinit hiukka pyllyään keikuttelee mutta rauhallinen se on silti
Ari66 puolesta linkki auton myynti ilmoitukseen (Ari käy täällä niin harvoin että voi muuten kestää )
viewtopic.php?t=7669
Ari66 puolesta linkki auton myynti ilmoitukseen (Ari käy täällä niin harvoin että voi muuten kestää )
viewtopic.php?t=7669
Itse jos olisin nyt ostamassa 4000e mersua niin päätyisin facelift (eli loppuvuodesta -89) 124:seen joko 250D tai 300D koneella ja automaatilla. E200D (loppuvuodesta 93 eteenpäin) ei myöskään olisi poissuljettu, mutta siinä vuosimalli jo rajoittaa auton päivittämistä.
Pari vuotta ajelin parilla 124:lla ja nyt viime toukokuusta olen ajanut tuolla 190D:llä. 190 on äänekkäämpi ja selvästi pienempi kuin 124. Manuaali 190:ssä tuntui mahdottomalta saada jalat mahtumaan polkemaan kaikkia polkimia vaikka olen vain 180cm. Automaattiversiossa sentään jalat mahtuu paremmin kun on yksi poljin vähemmän.
190:n hyväksi toisaalta voidaan laskea hieman pienempi dieselvero, mutta silti ajaisin mieluummin 124:lla.
Edittiä vielä:
Bensamersua en missään nimessä ostaisi tuossa ikäluokassa jos ajot ylittää 10000km/vuosi. Bensamersujen kulutus on kulkuun nähden kova ja sen lisäksi kaupanpäälle saa kaiken maailman käyntihäiriöitä.
Pari vuotta ajelin parilla 124:lla ja nyt viime toukokuusta olen ajanut tuolla 190D:llä. 190 on äänekkäämpi ja selvästi pienempi kuin 124. Manuaali 190:ssä tuntui mahdottomalta saada jalat mahtumaan polkemaan kaikkia polkimia vaikka olen vain 180cm. Automaattiversiossa sentään jalat mahtuu paremmin kun on yksi poljin vähemmän.
190:n hyväksi toisaalta voidaan laskea hieman pienempi dieselvero, mutta silti ajaisin mieluummin 124:lla.
Edittiä vielä:
Bensamersua en missään nimessä ostaisi tuossa ikäluokassa jos ajot ylittää 10000km/vuosi. Bensamersujen kulutus on kulkuun nähden kova ja sen lisäksi kaupanpäälle saa kaiken maailman käyntihäiriöitä.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
W123 vielä paljon rauhallisempiHarju kirjoitti:124/201 ovat kaiken lisäks heleppoja ja rauhallisia vietäviä luisussa
Kaikkein vakain menijä talvikelissä. Vähiten on kieli keskellä suuta, kun keli pahenee.. Ei huonoja uudemmatkaan.
4000€ saa hyvän w124:n, kun malttaa rauhassa etsiä, eikä hätäisesti ensimmäistä vastaantulevaa osta. W201:n saa vielä paremman. Se on autona pienehkö, verrattuna isoveljiinsä.
W123 valikoima on sangen huono, vaatii kärsivällisyyttä hyvän löytäminen..
124.023
Juu,ehdotuksethan ovat noin 20 vuotta vanhoja autoja Jos vuosimallin perusteella autoa tuohon hintaan etsisi niin eiköhän se olisi joku pikku auto lähempää 2000 vuoden vaihdetta...Lähinnä 124:sen ehdotukset eri vuosimallien välillä johtuvat ulkoasun päivityksestä,myös penkit ovat huomattavasti paremmat 90->Heavy kirjoitti:Täälläkin tuntuu olevan sitä porukkaa jotka ajavat vuosimallilla eivätkä Autolla. .