CDI suuttimen tiiviste vuotaa.
Siis mitä hiiskattia tuolla oikein on???dealer kirjoitti:Sitten kun vuotaa niin näyttää pahimmillaan tältä:
Eero J.
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Onko toi sitä samaa tavaraa, jota löytyy imusarjoistadealer kirjoitti:Suuttimen juuren tiiviste vuotaa ja eipä sieltä muuta taida tulla kuin polttoainetta / palamisjätteitä.
Tuollaista erittäin pahanhajuista sitkeää mustaa pikeä siitä syntyy.
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
No enpä enää ihmettele, kun Raskoneella omaani vaihdettiin suuttimien pohjatiivisteet ja joka suuttimen ympärillä oli tuota mönjää ja sanoin että onpas pahan näköinen, niin asentaja sanoi että eihän tämä sinun ole vielä ollenkaan paha, näkisitpä millaisia tulee huoltoon kun on vuotanut pidemmän aikaa.dealer kirjoitti:Sitten kun vuotaa niin näyttää pahimmillaan tältä:
Ei ole ihan pikku homma irrotella suuttimet tuolta....
Ne varmaan sitten näyttää tolta...
.
Laitetaanpas kuva vähän pelokkeeksi toisillekkin.
Joku aika sitten havaitsin kakkospytyn suuttimen juuressa vähän kellertävää haikua.
Tarkoitus oli jonkun ajan päästä vaihtaa ahdinta, joten ajattelin suuttimen tiivisteenkin vaihtaa siinä samalla ja ostinkin sen ja pultin jo valmiiksi.
Ahtimen vaihdon yhteydessä pari viikkoa sitten oli kuitenkin muutakin ohjelmaa ja tuo unohtui.
Tänään laitoin uuden termoelementin rikkoontuneen tilalle ja ajattelin samalla käydä suuttimenkin kimppuun.
Vaihtamatta kuitenkin jäi.
Piki oli jo noussut ylös asti ja piti suutinta jo niin tiukassa otteessa, että en uskaltanut riittävän kovasti väännellä. Minulla kun on häkellyttävän hyvä taito särkeä näpeissä kaikenlaista.
Laitoin uuden pultin kiinni ja täytyy seurailla tilannetta.
Ensimmäisten vuotomerkkien jälkeen ei näytä tosiaan kovin kauaa menevän, kun piki jo tarraa kiinni.
Olisikkohan edellisen vaihdon yhteydessä kuitenkin joku roska jäänyt väliin, vaikka kyllä yritin olla huolellinen.
Vai onkohan erimallisilla tiivisteprikoilla eroavaisuuksia.
Nämä oli veholta.
.
Laitetaanpas kuva vähän pelokkeeksi toisillekkin.
Joku aika sitten havaitsin kakkospytyn suuttimen juuressa vähän kellertävää haikua.
Tarkoitus oli jonkun ajan päästä vaihtaa ahdinta, joten ajattelin suuttimen tiivisteenkin vaihtaa siinä samalla ja ostinkin sen ja pultin jo valmiiksi.
Ahtimen vaihdon yhteydessä pari viikkoa sitten oli kuitenkin muutakin ohjelmaa ja tuo unohtui.
Tänään laitoin uuden termoelementin rikkoontuneen tilalle ja ajattelin samalla käydä suuttimenkin kimppuun.
Vaihtamatta kuitenkin jäi.
Piki oli jo noussut ylös asti ja piti suutinta jo niin tiukassa otteessa, että en uskaltanut riittävän kovasti väännellä. Minulla kun on häkellyttävän hyvä taito särkeä näpeissä kaikenlaista.
Laitoin uuden pultin kiinni ja täytyy seurailla tilannetta.
Ensimmäisten vuotomerkkien jälkeen ei näytä tosiaan kovin kauaa menevän, kun piki jo tarraa kiinni.
Olisikkohan edellisen vaihdon yhteydessä kuitenkin joku roska jäänyt väliin, vaikka kyllä yritin olla huolellinen.
Vai onkohan erimallisilla tiivisteprikoilla eroavaisuuksia.
Nämä oli veholta.
.
tuikku kirjoitti:.
Laitetaanpas kuva vähän pelokkeeksi toisillekkin.
Joku aika sitten havaitsin kakkospytyn suuttimen juuressa vähän kellertävää haikua.
Tarkoitus oli jonkun ajan päästä vaihtaa ahdinta, joten ajattelin suuttimen tiivisteenkin vaihtaa siinä samalla ja ostinkin sen ja pultin jo valmiiksi.
Ahtimen vaihdon yhteydessä pari viikkoa sitten oli kuitenkin muutakin ohjelmaa ja tuo unohtui.
Tänään laitoin uuden termoelementin rikkoontuneen tilalle ja ajattelin samalla käydä suuttimenkin kimppuun.
Vaihtamatta kuitenkin jäi.
Piki oli jo noussut ylös asti ja piti suutinta jo niin tiukassa otteessa, että en uskaltanut riittävän kovasti väännellä. Minulla kun on häkellyttävän hyvä taito särkeä näpeissä kaikenlaista.
Laitoin uuden pultin kiinni ja täytyy seurailla tilannetta.
Ensimmäisten vuotomerkkien jälkeen ei näytä tosiaan kovin kauaa menevän, kun piki jo tarraa kiinni.
Olisikkohan edellisen vaihdon yhteydessä kuitenkin joku roska jäänyt väliin, vaikka kyllä yritin olla huolellinen.
Vai onkohan erimallisilla tiivisteprikoilla eroavaisuuksia.
Nämä oli veholta.
No.
Hermo petti ja käytin paikallisella veholla irroituksessa.
Vielähän tuo irtosi.
Taas seuraillaan tilannetta.
Kiinnitarttumisvaivalle ei hyödytä kääntää selkäänsä, pettää vaan itseään.
Ei taida itsekseen korjaantua.
Samalla huomasin mielenkiintoisen jutun siitä ihan uudesta eemelistä.
Polttoaineen siirtopumpun valmistaja on vaihtunut bochista delphiin.
Ruiskutuspaineen nousu 1800bar taitaa olla nyt tosiasia, jees !.
Kunhan itseeni hirveästi joskus suutun, niin käyn kysymässä hinnankin.
.
Suuttimien tiivisteiden vaihto, näin tein sen tänään:
Ajetaan moottori kuumaksi. Auttaa sekä suuttimien irrotuksessa että venttiilikopan päälle muodostuneen pien irrotuksessa.
Konepelti auki. Suojakopat pois moottorin päältä.
(6 Torx-kantaista ruuvia)
Odotetaan kun auton omistaja valokuvaa moottoria.
Pikeä on kaikkialla suuttimien juurilla ja väleissä, kopan äänieriste on liimaantunut venttiilikoppaan, ylivuotoputket, jokapaikka on mustassa piessä joka haisee pahalta.
Kaavin meisselillä pikeä pois, se on kuumana pehmeää mutta heti kun köntin nostaa meisselillä ilmaan se kovettuu kivikovaksi.
Tässä "siivouksessa" menee aikaa ainakin puoli tuntia.
Tässä osa pas*asta:
Paineilma on hyvä apu puhdistuksessa.
Piki kannattaa kaivella mahdollisimman tarkasti pois !
Seuraavaksi löysään suuttimien kiinnitysruuveja (Torx40) niin että jokaisen kanta nousee 3-4 mm koholle.
Laitan auton käyntiin. 1. ja 3. suutin nousevat heti ja tuttu säkätys alkaa. Savunmuodostus on melkoista myös konetilan puolella:
Kakkosen suutin nousee myös, ja nyt alkaa käynti vaikeutua.
Sammutan auton ja kiristän nousseet kolme suutinta takaisin paikoilleen.
Käynnistän auton uudestaan ja annan moottorille reilusti kierroksia - pian nousee nelosenkin suutin.
Sammutan auton, löysään taas kaikki ruuvit ja käynnistän auton hetkeksi.
Nyt kaikki suuttimet ovat nousseet muutaman millimetrin ja ovat irrotettavissa ilman ulosvetäjää, jonka käyttäminen edellyttää suuttimen purkamista.
Purettaessa vaarana on aina suuttimen rikkoutuminen.
jatkuu hetken kuluttua
Ajetaan moottori kuumaksi. Auttaa sekä suuttimien irrotuksessa että venttiilikopan päälle muodostuneen pien irrotuksessa.
Konepelti auki. Suojakopat pois moottorin päältä.
(6 Torx-kantaista ruuvia)
Odotetaan kun auton omistaja valokuvaa moottoria.
Pikeä on kaikkialla suuttimien juurilla ja väleissä, kopan äänieriste on liimaantunut venttiilikoppaan, ylivuotoputket, jokapaikka on mustassa piessä joka haisee pahalta.
Kaavin meisselillä pikeä pois, se on kuumana pehmeää mutta heti kun köntin nostaa meisselillä ilmaan se kovettuu kivikovaksi.
Tässä "siivouksessa" menee aikaa ainakin puoli tuntia.
Tässä osa pas*asta:
Paineilma on hyvä apu puhdistuksessa.
Piki kannattaa kaivella mahdollisimman tarkasti pois !
Seuraavaksi löysään suuttimien kiinnitysruuveja (Torx40) niin että jokaisen kanta nousee 3-4 mm koholle.
Laitan auton käyntiin. 1. ja 3. suutin nousevat heti ja tuttu säkätys alkaa. Savunmuodostus on melkoista myös konetilan puolella:
Kakkosen suutin nousee myös, ja nyt alkaa käynti vaikeutua.
Sammutan auton ja kiristän nousseet kolme suutinta takaisin paikoilleen.
Käynnistän auton uudestaan ja annan moottorille reilusti kierroksia - pian nousee nelosenkin suutin.
Sammutan auton, löysään taas kaikki ruuvit ja käynnistän auton hetkeksi.
Nyt kaikki suuttimet ovat nousseet muutaman millimetrin ja ovat irrotettavissa ilman ulosvetäjää, jonka käyttäminen edellyttää suuttimen purkamista.
Purettaessa vaarana on aina suuttimen rikkoutuminen.
jatkuu hetken kuluttua
Irrotan ylivuotoletkun, se on kiinni suuttimissa pienillä sokilla.
Irrotan suuttimien kiinnityspultit kokonaan. Vääntelen pulttien alla olevat "palikat" (jotka painavat suutinta paikalleen) irti.
Irrottelen sähköliittimet suuttimista.
Piki on liimannut ne lujasti kiinni.
Liittimien irrotuksessa hyvänä apuna on kaasuttimen puhdistusaine, se liuottaa pikeä pois.
Irrotan suihkuputket jakoputken puoleisesta päästä 14 mm lista-avaimella.
Ne saavat olla suuttimissa kiinni koko korjauksen ajan.
Suihkuputkesta eestaas väännellen ja samalla isolla meisselillä venttiilikannen ja suuttimen välistä kammeten nostelen suuttimet pois yksi kerrallaan.
Laitan sitämukaa suojukset jakotukin reikiin.
Laitan suuttimien reikiin suojukset, suihkuttelen pultinreiät täyteen kaasuttimenpuhdistussprayta ja rapsuttelen meisselillä loput moskat pois venttiilikopan päältä.
Välillä puhaltelen irtoroskat paineilmalla pois.
Otan pitkän kierretapin jolla puhdistan pultinreiät.
Tässä hommassa verraton apu on paineilmapistooli joka sopii M6 ruuville tarkoitettuun reikään.
Seuraavaksi kalvan tiivistepinnat puhtaiksi ja suoriksi, käytössä mallikohtainen erikoistyökalu.
Ilman sitä tiivistepinnan kunnostaminen on varsin hankalaa, erityisesti jos suutin on vuotanut pitempään ja pinta epätasainen.
Irrallaan olevat suuttimet on helppo puhdistaa teräsharjalaikalla.
Kärkeä on syytä varoa.
Lopuksi tasoitan suuttimen tiivistepinnan tarkoitukseen valmistetulla erikoistyökalulla.
Osa vanhoista tiivisteistä jäi suuttimiin, osa reiän pohjalle - ne tietysti kaivelin pois jo aiemmin.
jatkuu hetken kuluttua
Irrotan suuttimien kiinnityspultit kokonaan. Vääntelen pulttien alla olevat "palikat" (jotka painavat suutinta paikalleen) irti.
Irrottelen sähköliittimet suuttimista.
Piki on liimannut ne lujasti kiinni.
Liittimien irrotuksessa hyvänä apuna on kaasuttimen puhdistusaine, se liuottaa pikeä pois.
Irrotan suihkuputket jakoputken puoleisesta päästä 14 mm lista-avaimella.
Ne saavat olla suuttimissa kiinni koko korjauksen ajan.
Suihkuputkesta eestaas väännellen ja samalla isolla meisselillä venttiilikannen ja suuttimen välistä kammeten nostelen suuttimet pois yksi kerrallaan.
Laitan sitämukaa suojukset jakotukin reikiin.
Laitan suuttimien reikiin suojukset, suihkuttelen pultinreiät täyteen kaasuttimenpuhdistussprayta ja rapsuttelen meisselillä loput moskat pois venttiilikopan päältä.
Välillä puhaltelen irtoroskat paineilmalla pois.
Otan pitkän kierretapin jolla puhdistan pultinreiät.
Tässä hommassa verraton apu on paineilmapistooli joka sopii M6 ruuville tarkoitettuun reikään.
Seuraavaksi kalvan tiivistepinnat puhtaiksi ja suoriksi, käytössä mallikohtainen erikoistyökalu.
Ilman sitä tiivistepinnan kunnostaminen on varsin hankalaa, erityisesti jos suutin on vuotanut pitempään ja pinta epätasainen.
Irrallaan olevat suuttimet on helppo puhdistaa teräsharjalaikalla.
Kärkeä on syytä varoa.
Lopuksi tasoitan suuttimen tiivistepinnan tarkoitukseen valmistetulla erikoistyökalulla.
Osa vanhoista tiivisteistä jäi suuttimiin, osa reiän pohjalle - ne tietysti kaivelin pois jo aiemmin.
jatkuu hetken kuluttua
Laitan uudet tiivisteet paikalleen, suuttimet, kiinnikkeet ja uudet pultit.
Pultit pitää ehdottomasti uusia joka kerta kun ne avataan !
Kiristän pultit. (7Nm + 90 astetta)
Kiristelen suihkuputket, laitan sähköliittimet ja ylivuotoletkut paikalleen.
Käyttelen autoa hetken katsoen että kaikki on kunnossa ja laitan suojakopat paikoilleen.
Aikaa meni 2,5 tuntia.
HUOM !
En suosittele kenellekään tämän remontin tekemistä itse, moni taitamaton on puhkaissut kannen vesitilaan asti suuttimen tiivisteitä vaihtaessaan.
Uusi suutin maksaa monta sataa, yhdenkin jos rikkoo niin omalle työlle tulee liikaa hintaa.
Monta muutakin ongelmaa voi tulla eteen, helpointa on teettää työ osaavalla korjaamolla.
Pultit pitää ehdottomasti uusia joka kerta kun ne avataan !
Kiristän pultit. (7Nm + 90 astetta)
Kiristelen suihkuputket, laitan sähköliittimet ja ylivuotoletkut paikalleen.
Käyttelen autoa hetken katsoen että kaikki on kunnossa ja laitan suojakopat paikoilleen.
Aikaa meni 2,5 tuntia.
HUOM !
En suosittele kenellekään tämän remontin tekemistä itse, moni taitamaton on puhkaissut kannen vesitilaan asti suuttimen tiivisteitä vaihtaessaan.
Uusi suutin maksaa monta sataa, yhdenkin jos rikkoo niin omalle työlle tulee liikaa hintaa.
Monta muutakin ongelmaa voi tulla eteen, helpointa on teettää työ osaavalla korjaamolla.
.
Silloin, tällöin kun edes pellin alle vilkuilee, niin ei vaiva pääse kovin pahaksi.
Ja jos käytetyn auton ostaa, niin vaatii tiivisteiden vaihdon kaupan ehdoksi.
Loppujen lopuksi halpa remontti, varsinkin siihen nähden, miltä se näyttää.
Vanhemmassa cdi,ssä on hiukan enemmän tilaakin suuttimen ympärillä verrattuna aivan uusiin moottoreihin, joissa ne ovat jo aika ahtaasti.
.
Silloin, tällöin kun edes pellin alle vilkuilee, niin ei vaiva pääse kovin pahaksi.
Ja jos käytetyn auton ostaa, niin vaatii tiivisteiden vaihdon kaupan ehdoksi.
Loppujen lopuksi halpa remontti, varsinkin siihen nähden, miltä se näyttää.
Vanhemmassa cdi,ssä on hiukan enemmän tilaakin suuttimen ympärillä verrattuna aivan uusiin moottoreihin, joissa ne ovat jo aika ahtaasti.
.
Näinhän se on, osat kun eivät maksa montaa euroa.tuikku kirjoitti:Loppujen lopuksi halpa remontti, varsinkin siihen nähden, miltä se näyttää.
Näiden juttujen kanssa kannattaa olla tarkkana, katsella pellin alle kuten tuikku mainitsi ja havaitessaan jotain outoa korjata / korjauttaa vika heti.
Suuttimia on hajonnut kun niiden on annettu vuotaa ja ajettu vaan; suuttimen ympärille kertyvä pas*a puristelee ajan kanssa suuttimen rikki moottorin lämmetessä / jäähtyessä.
Sama juttu hehkutulppien kanssa, hehkuvalon ilmoitellessa viasta hehku / hehkut pitää vaihtaa heti vaikka auton käynnistäminen ei ongelmia tuotakaan - muutaman kuukauden paikallaan ollut rikkinäinen hehkutulppa voi olla todella lujassa !
Hehkun irrotukseen vinkki; 3/8 pulttipyssy ja pienillä tehoilla, sillä lähtee.
Ellei ole näppituntumaa siitä mitä hehku kestää niin älä kokeile...
Yllä kuva aiemmin mainitsemastani ulosvetäjästä asennettuna purettuun suuttimeen kiinni.
Tässä tapauksessa puretaan noin 150tkm ajetusta 112cdi Vitosta haljennutta sylinterinkantta irti, kaksi suutinta jouduin irrottamaan ulosvetäjällä.
Kyseessä on tosiaan työkalu jolla suutin irtoaa kannesta varmasti mutta voi hajota samalla.
Hajoamisen huomaa vain siitä ettei suutin toimi enää, mitään päällepäin näkyvää vauriota ei tule.
Useimmiten suutin säilyy ehjänä.
Kamlaa katottavaa Tuosta meikäläisen kotterosta ei saatu irti sitä suutinta ollenkaan.. Oisko ollut joskus Joulukuun alussa kun kävin siellä Yka ssa huollattaan, ja samalla meinasin epäilyttävän prikan uusata siellä , mut niin oli lujassa suutin etteipä irronnut vaikka kuin käyteltiin autoa hallissa muitten huollossa olleiden ihmetellessä
Varmaan kyllä viisas ratkaisu oli jättää se irrottamatta väkisten, kun ei se vuotanut enää . Oisi kai sen saanut irti, niin ainakin sanoitte siellä, muta hajoomisen vaara arvelutti kun kerran toimii, niin jäi .
Nyt siten vaan tuo , kun joku aikasemmassa kirjotuksessa meinasi että kannattas irrottaa ? Jotain ittensä pettämisestä oli siinä , eli .. no - oisiko se sittenkin pitänyt kiskoa vaikka väksisn irti, silläkin uhalla että hajoaa ? Ite nyt en oikein siihenkään jaksa uskoa, mitä repimään jos pelaa ??
Ainakaan vielä ei vuoda ollenkaan, eli "itekseen " tullut "kuntoon" ... Ja eikös se ole niinkin että kun/jos alkaa uudelleen vuotamaan, niin olettaa voisi että löysemmässä oisi sitten ??
Olikohan tuossa Vitossa kannen halkassu joku muu, kuin suuttimiin liittynyt asia , vai kotiasentajan "korjaustoimetko " .
Varmaan kyllä viisas ratkaisu oli jättää se irrottamatta väkisten, kun ei se vuotanut enää . Oisi kai sen saanut irti, niin ainakin sanoitte siellä, muta hajoomisen vaara arvelutti kun kerran toimii, niin jäi .
Nyt siten vaan tuo , kun joku aikasemmassa kirjotuksessa meinasi että kannattas irrottaa ? Jotain ittensä pettämisestä oli siinä , eli .. no - oisiko se sittenkin pitänyt kiskoa vaikka väksisn irti, silläkin uhalla että hajoaa ? Ite nyt en oikein siihenkään jaksa uskoa, mitä repimään jos pelaa ??
Ainakaan vielä ei vuoda ollenkaan, eli "itekseen " tullut "kuntoon" ... Ja eikös se ole niinkin että kun/jos alkaa uudelleen vuotamaan, niin olettaa voisi että löysemmässä oisi sitten ??
Olikohan tuossa Vitossa kannen halkassu joku muu, kuin suuttimiin liittynyt asia , vai kotiasentajan "korjaustoimetko " .
itellä kans suutin sulkeiset menossa parasta aikaa , mutta minkäs moiset tiivisteet tuossa suuttimessa oikein on? suuttimen varressa urassa orengas ja kanen ja ylä pään välissä messinki tai kupari rengas?
yhden otin irti ja oli lievästi tarttunut kiinni kun tuota pihkaa oli koko matkalla siellä suuttimen kolossa ja ei ollut tiivisteitä minkään laisia mekkejä
auto on -00 320 cdi väykkä
yhden otin irti ja oli lievästi tarttunut kiinni kun tuota pihkaa oli koko matkalla siellä suuttimen kolossa ja ei ollut tiivisteitä minkään laisia mekkejä
auto on -00 320 cdi väykkä
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
Vanhan treadin löysit, mutta eipä se asia miksikään oo muuttunut. Naapurifoorumilla ainakin on hyviä kuviakin ohjeiden lisäksi:
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=2&t=39311
Perustietoa; ei siellä mitään o-rengasta ole, ja kupariprikka tiivistää kärjen kanteen. Luultavasti prikka jäänyt sinne reiän pohjalle ja piki pitelee siellä... koita kurkkia. Tai sitten on vuotanut jo aiemmin ja joku sankari laittanut sen o-renkaan? Uusi pultti ja prikka veholta, kooällästä tai vastaavasta...
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=2&t=39311
Perustietoa; ei siellä mitään o-rengasta ole, ja kupariprikka tiivistää kärjen kanteen. Luultavasti prikka jäänyt sinne reiän pohjalle ja piki pitelee siellä... koita kurkkia. Tai sitten on vuotanut jo aiemmin ja joku sankari laittanut sen o-renkaan? Uusi pultti ja prikka veholta, kooällästä tai vastaavasta...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Kiitoksia näistä selkeyttää tuota kasaamista huomattavasti.
itellä ole näistä cdi vehkeistä hirvesti kokemusta ole , mutta eiköhän nuo tuttuksi tule
huomenna käydä dealeriltä hakemassa nuo tiiivisteet ja pultiit.
samalla reissua hakea käkkäräiseltä tuota kuparitahnaa ja 1/4 " momentti vännin ja jos jonkunlaisen pullo harjan ostais tuota puhdistus hommaa varten.
tuo tiiviste prikka ilmeisesti on jäänyt tuonne kolon pohjalle.
koittaa tehdä imuriin joku letkku viritys millä tuon sais imastua pois..
itellä ole näistä cdi vehkeistä hirvesti kokemusta ole , mutta eiköhän nuo tuttuksi tule
huomenna käydä dealeriltä hakemassa nuo tiiivisteet ja pultiit.
samalla reissua hakea käkkäräiseltä tuota kuparitahnaa ja 1/4 " momentti vännin ja jos jonkunlaisen pullo harjan ostais tuota puhdistus hommaa varten.
tuo tiiviste prikka ilmeisesti on jäänyt tuonne kolon pohjalle.
koittaa tehdä imuriin joku letkku viritys millä tuon sais imastua pois..
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
Juuh, minulla on vapaapäivä mutta kuitenkin.huomenna käydä dealeriltä hakemassa nuo tiiivisteet ja pultiit.
samalla reissua hakea käkkäräiseltä tuota kuparitahnaa ja 1/4 " momentti vännin ja jos jonkunlaisen pullo harjan ostais tuota puhdistus hommaa varten.
Ei kuparitahnaa vaan jotain tuollaista:
http://www.motormarket.fi/verkkokauppa/ ... p-9165-30/
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla