Uskaltaako rullata vapaalla (190E, autom.)
Uskaltaako rullata vapaalla (190E, autom.)
Kysyisin ensiksi voinko rullata vapaalla (190E,2.6,autom.),kun totuin tähän ent. mitsussani, jossa pakki ei voinut mennä vahingossa päälle.
Siis voiko pakki mennä epähuomiossa päälle vauhdissa vai onko esto?
Mersuni toimii muuten hyvin, mutta startatessa aamulla tai pidemmän seisonnan jälkeen saa startata 3-4 sek. kaasu pohjassa. Ilman kaasua
startti kestää vielä muutaman sekunnin kauemmin. Lämpäisenä starttaa
välittömästi ilman kaasua. Nut kylmällä starttaa hieman nopeammin.
Missä vika ? Kannattako asialle tehdä mitään? Onko muilla samaa vikaa?
Siis voiko pakki mennä epähuomiossa päälle vauhdissa vai onko esto?
Mersuni toimii muuten hyvin, mutta startatessa aamulla tai pidemmän seisonnan jälkeen saa startata 3-4 sek. kaasu pohjassa. Ilman kaasua
startti kestää vielä muutaman sekunnin kauemmin. Lämpäisenä starttaa
välittömästi ilman kaasua. Nut kylmällä starttaa hieman nopeammin.
Missä vika ? Kannattako asialle tehdä mitään? Onko muilla samaa vikaa?
Tervetuloa foorumille, stave!
Joku mainosti että ei kannata rullailla vapaalla. Johtuu siitä kun Mersun lootassa on öljypumppu sekä moottorin, että kardaanin päässä. Enpä muista sen enempää miten lootan sielunelämä siitä närkästyi. En ole kokeillut meneekö pakki päälle vauhdissa, siitä ei tietoa.
Starttaukseen vaikuttaa ainakin kylmäkäynnistyssuutin. Tuonne jo siitä tarinoinkin: viewtopic.php?t=7757&highlight=
Mutta eipä tuommoinen muutaman sekunnin sahaus pahalta kuulosta, jos kuitenkin lähtee nätisti kaikilla pytyillä käyntiin.
Joku mainosti että ei kannata rullailla vapaalla. Johtuu siitä kun Mersun lootassa on öljypumppu sekä moottorin, että kardaanin päässä. Enpä muista sen enempää miten lootan sielunelämä siitä närkästyi. En ole kokeillut meneekö pakki päälle vauhdissa, siitä ei tietoa.
Starttaukseen vaikuttaa ainakin kylmäkäynnistyssuutin. Tuonne jo siitä tarinoinkin: viewtopic.php?t=7757&highlight=
Mutta eipä tuommoinen muutaman sekunnin sahaus pahalta kuulosta, jos kuitenkin lähtee nätisti kaikilla pytyillä käyntiin.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
Saattaisi paineenvaraajakin valskata jos starttuuttaa pitkään
Kokeile laittaa muutaman kerran virtoja päälle ennen starttausta.
Jos vaikka auttaisi kun pumppu ei käy kuin hetken silloin kun laittaa virrat päälle.
Miksi sitä pitäisi vapaalla edes rullata.
Periaatteessa taloudellisempaa moottorijarrutuksella, kun syöttö katkeaa
Kokeile laittaa muutaman kerran virtoja päälle ennen starttausta.
Jos vaikka auttaisi kun pumppu ei käy kuin hetken silloin kun laittaa virrat päälle.
Miksi sitä pitäisi vapaalla edes rullata.
Periaatteessa taloudellisempaa moottorijarrutuksella, kun syöttö katkeaa
Kiitoksia mersutohtoreille. Virtojen toistuva päällelaittele ennen starttia ei ole vaikuttanut mitään. Jostain korjauskirjasta luin, että "jäännöspaineen" pitäisi säilyä vähintään 20 min mahdollistaakseen viiveettömän käynnistyksen. Kone lähtee useamman tunninkin jälkeen vielä heti käyntiin, mutta pidempään seisottuaan ei. Joku sanoi,että kenties paineet häviää mutta eikös bensapumppu nosta heti paineet oikeaksi. Oisko se vika sitten käynnistyssuuttimessa tai lämpötunnistimessa?
Eihän siinä rullailussa välttämättä mitään järkee oo. Tuntuu vaan niin turhalta isossa alamäessä jarrutta vauhtia moottorilla ja menettää mäen
antamaa etua. Risteyksiin pysähdyttäessä (jos takana ei autoja) oppii
melko nopeasti vaihtamaan vapaalle siten että auto pysähtyy melkein
jarruttamatta (energiaa säästyypi). Mersulla ei kannattane siksikään, että jos vauhdissa vaihtaa automaatin päälle, niin nykäseepi (ei mitsussa) eikä
millään meinaa osata antaa kaasua sopivasti. Se vaan, kun mitsulla 19
vuotta näin tein niin ei heti opi pois. Hyvää isänpäivää.
Eihän siinä rullailussa välttämättä mitään järkee oo. Tuntuu vaan niin turhalta isossa alamäessä jarrutta vauhtia moottorilla ja menettää mäen
antamaa etua. Risteyksiin pysähdyttäessä (jos takana ei autoja) oppii
melko nopeasti vaihtamaan vapaalle siten että auto pysähtyy melkein
jarruttamatta (energiaa säästyypi). Mersulla ei kannattane siksikään, että jos vauhdissa vaihtaa automaatin päälle, niin nykäseepi (ei mitsussa) eikä
millään meinaa osata antaa kaasua sopivasti. Se vaan, kun mitsulla 19
vuotta näin tein niin ei heti opi pois. Hyvää isänpäivää.
Automaatin käyttöohjeet
Automaatin kanssa ei mitään turhaa keppien nysväystä:
P= Parkkiasento
D= Eteenpäin
R= Taaksepäin
Lisäherkut ( tarpeettomia, ei tarvitse koskea ):
S= Insinööri eli sport
E= Ekonomi
Eli vasen jalka mukavasti penkin alle parkkiin, vivusta valitaan suunta, oikealla jalalla lisättään vauhtia ( oikea poljin ) tai vähennetään vauhtia ( vasen poljin ).
KAIKKI MUU ON TURHAA.
P= Parkkiasento
D= Eteenpäin
R= Taaksepäin
Lisäherkut ( tarpeettomia, ei tarvitse koskea ):
S= Insinööri eli sport
E= Ekonomi
Eli vasen jalka mukavasti penkin alle parkkiin, vivusta valitaan suunta, oikealla jalalla lisättään vauhtia ( oikea poljin ) tai vähennetään vauhtia ( vasen poljin ).
KAIKKI MUU ON TURHAA.
Norsumersu
romu kirjoitti:Da`Outolapsi kirjoitti:Ei mene pakki päälle vauhdissa. Eli loota ei anna vaihtaa vauhdissa kuin N-2 välillä. Näin ainakin 200D w124 Autom. -91
Kokeilitko ihan tarkoituksella?
En kokeillu , joskus vahingossa tullu todettua tommonenki...ja jos vauhti alle 10km/h ja painat jarrua ja pukkaat P:n päälle niin vaihteisto antaa tarkoituksella periksi ja "parkki" menee päälle vasta ku auto on pysähtynyt vaikka keppi onkin "parkki" asennossa. Eli ei vedä pyöriä lukkoon, Fiksuja ollu nuo saksalaiset jo muinoin..
Sitten kun muutaman kerran tekee niin että vauhdista tökkää P:lle niin parkki asennon lukitus koukku ei enää pidä olenkaan.
Sitä ei ole suunniteltu niin että se ei mene päälle vauhdissa. Vaan se lukituskoukku ei kerkeä mennä koloonsa kun kardaani pyörii... siitä johtuu se "räikän" ääni kun auto huilaa P pykälä päällä.
Sitä ei ole suunniteltu niin että se ei mene päälle vauhdissa. Vaan se lukituskoukku ei kerkeä mennä koloonsa kun kardaani pyörii... siitä johtuu se "räikän" ääni kun auto huilaa P pykälä päällä.
- ®ÐÐ
- Dr.Durex
- Viestit: 3460
- Liittynyt: 05.10.2005 9:20
- Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
- Viesti:
Re: Uskaltaako rullata vapaalla (190E, autom.)
en tiiä meneekö pakki päälle vauhdissa mutta tuo D menee kun nykkäsee eka pakilla ja heittää liussa D:n silmään..
tuon virheen tein kerran
tuon virheen tein kerran
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
Re: Uskaltaako rullata vapaalla (190E, autom.)
Virheen? Se on heikko mikä ei kestä.®ÐÐ kirjoitti:en tiiä meneekö pakki päälle vauhdissa mutta tuo D menee kun nykkäsee eka pakilla ja heittää liussa D:n silmään..
tuon virheen tein kerran
Itellä menee usein pakilta vauhdissa suoraan D:lle. Ei sitä joda odottelemaan aina että auto pysähtyy... Ajaminenkin paljon sujuvampaa kun auto lähtee samantien toiseen suuntaan...Ei turhia nykimisiä jarrulla ja vaihteilla.
- ®ÐÐ
- Dr.Durex
- Viestit: 3460
- Liittynyt: 05.10.2005 9:20
- Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
- Viesti:
virheeksi sen otaksuin...ainakin sivusta neuvottiin että noin ei saa tehä
juu sujuvamman tuntosta se oli ilman jarruttelua
pirullisia vaan nuo automaatit kun sitten ajatuksissa alkaa risteyksessä haparoimaan kytkintä ja painaa polkimen pohjaan...käy kaikilla otsat tuulilasissa ketä on kyydissä
taidan pysytellä manuaalissa
juu sujuvamman tuntosta se oli ilman jarruttelua
pirullisia vaan nuo automaatit kun sitten ajatuksissa alkaa risteyksessä haparoimaan kytkintä ja painaa polkimen pohjaan...käy kaikilla otsat tuulilasissa ketä on kyydissä
taidan pysytellä manuaalissa
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
Re: Uskaltaako rullata vapaalla (190E, autom.)
Näin minäkin olen menetellyt, en tietenkään mistään kovasta vauhdista, mutta liikkeestä kumminkin. Eikö lie noin suunniteltukin?Mika.T kirjoitti:
Itellä menee usein pakilta vauhdissa suoraan D:lle. Ei sitä joda odottelemaan aina että auto pysähtyy... Ajaminenkin paljon sujuvampaa kun auto lähtee samantien toiseen suuntaan...Ei turhia nykimisiä jarrulla ja vaihteilla.
124.023
Ex. W124 250D -89 oli vanhallaomistajalla menny pakki vahingos vauhdis (n.20km/h) päälle.Mika.T kirjoitti:Vauhtia ei tarvi olla edes 10km/h niin pakki ei mene päälle. Se onkin huono homma kun automaatti autolla jää esim lumeen kiinni.
Ei pysty juurikaan humpauttelemaan edestakas.
Sen jälkeen laatikko ei ollu enään vaihtanu nelosta tupaan...
Et ei kannata huvikseen kokeilla toimiiko tua idiootti pakkivarmennus
MB W639 3.0CDI
Jeep Grand Cherokee 4.7
Jeep Grand Cherokee 4.7
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 15.1.2007 17:39