Löytyy tällainen ongelma mersusta: ajovalot, sekä mittariston tai ainakin lämpömittarin valo ei loista tasaisesti vaan kirkastuu ja himmenee nopeassa tahdissa.
Onko vika mahdollisesti jossain jännitteen säätimessä
Toinen kysymys että voiko 300d:hen, tämä on moottori mallia OM603, laittaa turbon rinnalle, tietenkin kohtuu paineilla. Kestääkö kone?
Kone kyllä vääntää kivasti, mutta ei se lisätehokaan haittaisi...
Hienot sivut, kiitos
w124 valo-ongelma ja kysymys turbotuksesta
Re: w124 valo-ongelma ja kysymys turbotuksesta
Mittaa tai mittauta latausjännite ekaks.Laturiin viittais?Sames kirjoitti:Löytyy tällainen ongelma mersusta: ajovalot, sekä mittariston tai ainakin lämpömittarin valo ei loista tasaisesti vaan kirkastuu ja himmenee nopeassa tahdissa.
Onko vika mahdollisesti jossain jännitteen säätimessä
Tervetuloa Meselle Sames!
Soutaakos ajovalotkin samaan tahtiin mittariston kanssa? Oletko mitannut latausjännitettä tyhjäkäynnillä ja kierroksilla? Turbotuksesta on asiaa foorumilla, selaile, ja kertokoot viisaammat siitä lisää. Tärkeintä lienee se, että auto ei ole vähäpäästöinen, eli alle vm. -91 tai -92, en muista varmaksi.
Soutaakos ajovalotkin samaan tahtiin mittariston kanssa? Oletko mitannut latausjännitettä tyhjäkäynnillä ja kierroksilla? Turbotuksesta on asiaa foorumilla, selaile, ja kertokoot viisaammat siitä lisää. Tärkeintä lienee se, että auto ei ole vähäpäästöinen, eli alle vm. -91 tai -92, en muista varmaksi.
Se rekisteriotteen vähäpäästöinen-merkintä on suurin este,en tiiä minkä mukaan ovat niitä laittanut (joku autoveron alennus siinä ollut),mutta vuosimalli ei suoraan vaikuta asiaan.
Joku tällä foorumilla taisi mainita jopa 95-mallisesta ei vähäpäästöisestä 124:stä .
Oma satalankku 89-,ja vähäpäästöinen .
Joku tällä foorumilla taisi mainita jopa 95-mallisesta ei vähäpäästöisestä 124:stä .
Oma satalankku 89-,ja vähäpäästöinen .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Jos vähäpäästöinen-merkintä puuttuu, on turbotus täysin mahdollista.
Kone kestää sen homman ilman vaunun vetoa ja huippujen testailua. Jos homman tekee kunnolla ja laittaa vielä coolerin keulalle, kestää jopa melko hyvin sen mitä vakiopumusta irti lähtee eli n. 160hv.
Helpoimmalla pääsee kun ostaa jomman kumman foorumin kautta turbon ja pakosarjan hinnat alkaen 300€. Ne käy heittämällä paikalleen, sitten cooleri keulaan ja pumpun säätö jollakin foorumilla hyväksi todetulla dieselipajalla. Loppu on näpertelyä.
Vetoja tulee tuolla tavalla mukavasti, eikä savutus ole ongelma.
Kone kestää sen homman ilman vaunun vetoa ja huippujen testailua. Jos homman tekee kunnolla ja laittaa vielä coolerin keulalle, kestää jopa melko hyvin sen mitä vakiopumusta irti lähtee eli n. 160hv.
Helpoimmalla pääsee kun ostaa jomman kumman foorumin kautta turbon ja pakosarjan hinnat alkaen 300€. Ne käy heittämällä paikalleen, sitten cooleri keulaan ja pumpun säätö jollakin foorumilla hyväksi todetulla dieselipajalla. Loppu on näpertelyä.
Vetoja tulee tuolla tavalla mukavasti, eikä savutus ole ongelma.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99