w124 valo-ongelma ja kysymys turbotuksesta

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Sames
Viestit: 3
Liittynyt: 13.10.2006 13:02
Paikkakunta: Uusikaupunki

w124 valo-ongelma ja kysymys turbotuksesta

Viesti Kirjoittaja Sames »

Löytyy tällainen ongelma mersusta: ajovalot, sekä mittariston tai ainakin lämpömittarin valo ei loista tasaisesti vaan kirkastuu ja himmenee nopeassa tahdissa.

Onko vika mahdollisesti jossain jännitteen säätimessä :?:

Toinen kysymys että voiko 300d:hen, tämä on moottori mallia OM603, laittaa turbon rinnalle, tietenkin kohtuu paineilla. Kestääkö kone?
Kone kyllä vääntää kivasti, mutta ei se lisätehokaan haittaisi... :wink:

Hienot sivut, kiitos
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Re: w124 valo-ongelma ja kysymys turbotuksesta

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Sames kirjoitti:Löytyy tällainen ongelma mersusta: ajovalot, sekä mittariston tai ainakin lämpömittarin valo ei loista tasaisesti vaan kirkastuu ja himmenee nopeassa tahdissa.

Onko vika mahdollisesti jossain jännitteen säätimessä :?:
Mittaa tai mittauta latausjännite ekaks.Laturiin viittais?
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Tervetuloa Meselle Sames! :D

Soutaakos ajovalotkin samaan tahtiin mittariston kanssa? Oletko mitannut latausjännitettä tyhjäkäynnillä ja kierroksilla? Turbotuksesta on asiaa foorumilla, selaile, ja kertokoot viisaammat siitä lisää. Tärkeintä lienee se, että auto ei ole vähäpäästöinen, eli alle vm. -91 tai -92, en muista varmaksi.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4401
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Se rekisteriotteen vähäpäästöinen-merkintä on suurin este,en tiiä minkä mukaan ovat niitä laittanut (joku autoveron alennus siinä ollut),mutta vuosimalli ei suoraan vaikuta asiaan.
Joku tällä foorumilla taisi mainita jopa 95-mallisesta ei vähäpäästöisestä 124:stä :shock: .
Oma satalankku 89-,ja vähäpäästöinen :( .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Jos vähäpäästöinen-merkintä puuttuu, on turbotus täysin mahdollista.

Kone kestää sen homman ilman vaunun vetoa ja huippujen testailua. Jos homman tekee kunnolla ja laittaa vielä coolerin keulalle, kestää jopa melko hyvin sen mitä vakiopumusta irti lähtee eli n. 160hv.

Helpoimmalla pääsee kun ostaa jomman kumman foorumin kautta turbon ja pakosarjan hinnat alkaen 300€. Ne käy heittämällä paikalleen, sitten cooleri keulaan ja pumpun säätö jollakin foorumilla hyväksi todetulla dieselipajalla. Loppu on näpertelyä.

Vetoja tulee tuolla tavalla mukavasti, eikä savutus ole ongelma.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Sames
Viestit: 3
Liittynyt: 13.10.2006 13:02
Paikkakunta: Uusikaupunki

Viesti Kirjoittaja Sames »

Tärkein tuli tarkistettua otteesta ---> Ei merkintää vähäpäästöisyydestä!!! :twisted:
Täytyypi alkaa keräilemään tarvikkeita turbon asennukseen. Jos sitten vasta ensikeväänä asentaisi paikoilleen kun talviliukkaat loppuu.

Laturinkin ajattelin avata, putsata ja vaihtaa hiilet. Kiitos neuvoista!
Juhana H.
Viestit: 424
Liittynyt: 30.9.2005 2:41
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juhana H. »

Onkohan sama juttu minulla, eli kun vaikkapa risteystä lähestyttäessä nostaa kaasulta jalan niin alkaa ajo- ja mittarivalot "sykkiä" nopeaan tahtiin. Laturi on vaihdettu n. 3000km sitten. Susi jo valmiiksi? :evil:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”