Kakkosauto

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Kakkosauto

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Täräytin sitten tänään tommosen kun oli silmääni niin kauniin värinen:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=980322

Mikäs tuollaisessa absittomassa ja katalysaattoria vailla olevassa automaattikulkineessa lienee kone?
MxxxL ? Joku M ?

Rakkine lienee kutakuinkin teknisiltä pääpiirteiltään tämä:
http://www.mercefreaken.com/modellene/124/200.htm

Mitä tarkastettava?
Heikot kohdat?
Muuta huomioitavaa?

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
PK
Autoencyklopedia
Viestit: 1481
Liittynyt: 01.10.2005 20:18

Viesti Kirjoittaja PK »

Eikös se kone ole M102.921?

On kyllä hyvän värinen. :)
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

PK ehätti ensin... Eli epäilykset suuntaavat M102 -moottoriin, ja tuo lienee varustettu vissiinkin sillä Pierburgin kaksikurkkuisella kaasuttimella?
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Avatar
mercedes
saunakarhu
Viestit: 557
Liittynyt: 12.2.2006 16:51
Paikkakunta: rannikolla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mercedes »

no niin nyt se arkin sai auton alle mitä ei jatkuvasti olla korjaamaassa :D :D :D :oops:

:whistle: :ritsa: :abs: :abs: :abs: :srs: :srs: :patteri: :patteri: :oil: :oil: :lamppu: :lamppu: :asd: :asd: :vayrynen: :vayrynen: :jarru: :jarru: :vesi2: :vesi2: :vesi3: :vesi3: :vesi: :shock: :idea:
Värähtely on liike, joka ei tiedä, mihin suuntaan sen pitäisi mennä...
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

M102.924 taitaa olla kuitenkin tuo moottori. Kaasutinta en tunnista mutta Strömberg vaihtui Pierburgiin jossain vuoden 86 tienoilla.

Miksi tuo pakosarjan päältä lämmintä ilmaa ilmanputsarille johdatteleva alumiinitötterö on irti? Vai näenkö väärin? Eikö tässä mallissa ole cold air intakea?
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29293
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Nätti auto ainakin kuvissa.
Onko takanakin kyynärnoja ? :?

Lueskele se juttuni 124 huollosta, siinä on mainittu tarkastuskohteita.
Ilmeisesti moottorista ei kuulu sivuääniä, sitä nokkavikaahan noissa on ollut.

Onnea matkaan. :D
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

No johan nyt :shock:
Kakkos/talvi/terapia-autokuume nostaa päätään myös etelässä. :lol:

Onnea uudelle perheenjäsenelle :D
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10765
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Rekisteritunnus alkaa huolestuttavasti HVx-xxx :shock: Tauti on varmaan tarttuvan sorttista. No, komia kiesi. Tuollahan on mukava käydä ajelemassa "kauppareissuja".

Mitä VIN antaa tuolta veli venäjän sivustolta?

ONNEVA!
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

dealer kirjoitti:Onko takanakin kyynärnoja ? :?
On kyynärnoja.

dealer kirjoitti:Ilmeisesti moottorista ei kuulu sivuääniä, sitä nokkavikaahan noissa on ollut.
Kauniisti se tuntuu käyvän.
Tyhjäkäyntiä vaan pitää vähän nostaa ylemmäs.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

Melitos kirjoitti:M102.924 taitaa olla kuitenkin tuo moottori. Kaasutinta en tunnista mutta Strömberg vaihtui Pierburgiin jossain vuoden 86 tienoilla.
Helpoiten luulisi erottavan ilmansuodattimen paikasta (luulisin, kumpaakaan versiota en ole livenä nähnyt), Strömppä kun on sivuimukaasutin... :P
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Mulla on samanlainen kaasarikoneella oleva 124 talviautona ja sanoisinko että se on oikeen toimiva perus bensa mersu.
Ei mitään ylimääräistä sähköllä toimivaa -> Luotettava kulkine.
Laiskahan se on, mutta jokseenkin silti vääntävä :roll:

Kannattaa kuunnella niitä kk-laakereita ku vaikka vapaalla nostaa kierrokset ~5000rpm ja alkaa hiljalleen keventää kaasujalkaa että kolkattaako?
Jos kolkattaa niin heti vaihtoon, ei oo kallista.

Väittäisin tuon kaasarikoneen olevan vähempivikainen kuin k/ke-jetronic ruiskukoneiden :shock:

Jos loota ja peräkin on kuosissaan niin perus huollot vaan ja bensaa tankkiin :wink:

Edittiä: Niin joo ja penkithän ovat varmaan Arinkin kokoiselle miehelle aika per*iistä niin mulla ois -92 sportline sisustus myydä
8)
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Melitos kirjoitti:M102.924 taitaa olla kuitenkin tuo moottori. Kaasutinta en tunnista mutta Strömberg vaihtui Pierburgiin jossain vuoden 86 tienoilla.

Miksi tuo pakosarjan päältä lämmintä ilmaa ilmanputsarille johdatteleva alumiinitötterö on irti? Vai näenkö väärin? Eikö tässä mallissa ole cold air intakea?
Tötterö siihen kai kuuluisi. Ja tuo kaasari lie Pierburg, ainakin omassa W201:ssa oli vastavanlainen ja siinä jo PB luki päällä.
Kylmänä nyki se melko railakkaasti, siis pakkasilla. Kaasarin huoltosarjan ja rikkaammalle säätämisen jälkeen autosta tuli melkein normaali. Käyntiin laitos lähti kyllä joka kelillä, tosikylmillä eli 15 asteessa ja alaspäin tosin oireili niin että ikkunoita krapatessa auto saattoi ihan suorilta sammua 3-4 kertaa hetken nätisti käytyään. Ajosta ei sammunut koskaan. Suotta noita kaasaripelejä peljätään.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Melitos kirjoitti:Miksi tuo pakosarjan päältä lämmintä ilmaa ilmanputsarille johdatteleva alumiinitötterö on irti?
Tänään pällistelin hetken pellin alle, eikä sieltä mielestäni mitään irti ole... :?

Ei nykyttele muuten kylmänäkään.
Tyhjäkäynti on hieman turhan alhaalla, kuumanakin.

Suuntavakavuudessa on ongelmia (tai sitten nämä viime päivien tuulet vain saavat tuntumaan siltä).
Tarkistammepa jossain välissä apusimpukan kunnon.
Saattaapi myös pyörät enemmän harittaa, kuin aurata :?
Alusta kyllä "mutu" -tuntumalla tuntuu timmiltä, niinkuin parikymppisen neitosen pitääkin :wink:

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Ari66 kirjoitti: Alusta kyllä "mutu" -tuntumalla tuntuu timmiltä, niinkuin parikymppisen neitosen pitääkin :wink:
Se vaan väykyn jälkeen tuntuu siltä :wink: :lol:
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Ari66 kirjoitti:
Melitos kirjoitti:Miksi tuo pakosarjan päältä lämmintä ilmaa ilmanputsarille johdatteleva alumiinitötterö on irti?
Tänään pällistelin hetken pellin alle, eikä sieltä mielestäni mitään irti ole... :?
Tai ei irti, mutta jos puuttuu kokonaan. Ilmanputsarin "torvesta" pakosarjalle VOI kuulua sellanen alumiinifolioputki, sille kyllä on "lähdöt" molemmissa päissä jos se siihen kuuluu.
Ei nykyttele muuten kylmänäkään.
Tyhjäkäynti on hieman turhan alhaalla, kuumanakin.
No jopa. Vanhan strombergin osalta tämän uskoisin, Pierburgin osalta ihmettelen. Vartoillaanpa pakkasia. Jos se muuten pelaa, anna tyhjäkäynnin olla; mieluummin hiukan verkas joutokäynti kuin muut perinteiset muuttuvakurkkuisen ominaisuudet...

Samaa vikaa on omassa W123:ssakin; tyhjäkäynti kuumana on varmaan 600 r/min luokkaa. Nätisti se pyörii, mutta pitkä antennipiiska on hauskaa katsottavaa kun se ottaa resonanssia ja huojuu rytmikkäästi auton käydessä joutoa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Aku P kirjoitti:
Ari66 kirjoitti:
Melitos kirjoitti:Miksi tuo pakosarjan päältä lämmintä ilmaa ilmanputsarille johdatteleva alumiinitötterö on irti?
Tänään pällistelin hetken pellin alle, eikä sieltä mielestäni mitään irti ole... :?
Tai ei irti, mutta jos puuttuu kokonaan. Ilmanputsarin "torvesta" pakosarjalle VOI kuulua sellanen alumiinifolioputki, sille kyllä on "lähdöt" molemmissa päissä jos se siihen kuuluu.
kyllähän se siellä kuvassa näyttää törröttävän, ja vielä näyttäis olevan ihan paikallaan :shock: :?:

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Malm kirjoitti:kyllähän se siellä kuvassa näyttää törröttävän, ja vielä näyttäis olevan ihan paikallaan :shock: :?:

-Risto
Niin näyttäisi minunkin silmiini olevan paikoillaan. Korkeintaan puuttuu putki syylärin etupuolelta tuohon "kylmään" ilmanottoaukkoon. Niinkuin tässä kuvassa osa numero 230.

Niijjoo ja onnittelut Arille "uuden" auton johdosta. :ope: Päätit sinäkin tulla takaisin armoitettujen bensamiesten klaaniin. :wink:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Nyt kun saatiin lampunpesimetkin kuntoon, niin uskalsi ajella iltahämärissä vaihtoautokaupoillekin.
Kehäkolmosen varrella oli 1986 -mallinen W124 260, ajettu 490 000 km.
Oli kyllä nätti peli ja sähköherkkujakin jonkin verran.
Välirahaksi myyjä arveli 1500 e, joten sinne jäi kutonen vielä toistaiseksi... :?

Onkos noissa 260 -malleissa muuten aina ruisku, vai onko niitäkin kaasareilla?

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Ari66 kirjoitti:Nyt kun saatiin lampunpesimetkin kuntoon, niin uskalsi ajella iltahämärissä vaihtoautokaupoillekin.
Kehäkolmosen varrella oli 1986 -mallinen W124 260, ajettu 490 000 km.
Oli kyllä nätti peli ja sähköherkkujakin jonkin verran.
Välirahaksi myyjä arveli 1500 e, joten sinne jäi kutonen vielä toistaiseksi... :?

Onkos noissa 260 -malleissa muuten aina ruisku, vai onko niitäkin kaasareilla?
200 on ainut kaasaripeli 124-sarjassa. Ja mitä se jo nyt on pois vaihtamassa noin ryhdikkään näköistä mersua?
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

luokyio kirjoitti:Ja mitä se jo nyt on pois vaihtamassa noin ryhdikkään näköistä mersua?
Noo.... vaihtelu virkistää... ja johan tolla on ehditty ajaa reilut puoltoista tonnia... viikossa.... :oops:

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Taitaa Aria tehdä mieli vähintään kutoskoneella olevaa mersua..... :shock:
Muut on mopoja..
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Vesqju kirjoitti:Taitaa Aria tehdä mieli vähintään kutoskoneella olevaa mersua..... :shock:
Muut on mopoja..
Niin... saishan sitä pari kutosta olla... sehän tekee jo yhteensä 12 :D

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »


* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Ari66 kirjoitti:
Vesqju kirjoitti:Taitaa Aria tehdä mieli vähintään kutoskoneella olevaa mersua..... :shock:
Muut on mopoja..
Niin... saishan sitä pari kutosta olla... sehän tekee jo yhteensä 12 :D
Kutvosia pitää ehdottomasti olla kaks :shout: :D niin on mullakin, ei tosin mersun muodossa vaan 300ZX:n :lol:
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Ari66 kirjoitti:viewtopic.php?t=7669

:shock:
Mikä teitä kaikkia oikein vaivaa :lol:
Autoa vaihetaan useammin kuin paitaa :shock:
Ja tuplasti useammin kuin kalsareita :roll:
® Mesen linttaklubi
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Arto N kirjoitti:Autoa vaihetaan useammin kuin paitaa :shock:
Pysyyhän tuo avatar -kuvan pitkän matkan kulkine edelleen.

Bensamersu on huolellisesti nyt koeajettu ja sen verran hyväksi todettu,
että sen kehtaa myydä eteenpäinkin :D

Katsotaan nyt, mitä seuraavaksi keksitään :roll:
(Tiedä vaikka vielä Lada...) :shock:

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”