Rengaspaineet
Rengaspaineet
Hei.
Minkälaisilla rengaspaineilla te ajatte matalaprofiilirenkailla varustetuilla mersuilla?
Uusimmassa hankinnassani (w201 2,0d) on alla 215/40R16, vanteilla leveyttä jotain 7tuumaa ja autoa on madallettu, keulasta ehkä liikaakin.
Ostotapahtuman jälkeen mittasin rengaspaineet, ja joka pyörästä löytyi 1,8bar. Tämä rengaspaine aiheutti vetelyä, joten 1500km ajorupeaman jälkeen nostin rengaspaineet 2,3bariin. Tämä tuntui paremmalta, mutta ilmiö ei vieläkää ihan täysin loppunut.
Tuolta pemarifoorumin puolelta kattelin rengaspainearvoja (kun tältä foorumilta ei haulla löytynyt), monet käyttävät takarenkaissa isompaa painetta kuin edessä?? Mikähän tässä on idea??
Ajattelin notta jos tämän topicin alle saisi ihmiset kertomaan minkälaisilla rengaspaineilla ajellaan...
Minkälaisilla rengaspaineilla te ajatte matalaprofiilirenkailla varustetuilla mersuilla?
Uusimmassa hankinnassani (w201 2,0d) on alla 215/40R16, vanteilla leveyttä jotain 7tuumaa ja autoa on madallettu, keulasta ehkä liikaakin.
Ostotapahtuman jälkeen mittasin rengaspaineet, ja joka pyörästä löytyi 1,8bar. Tämä rengaspaine aiheutti vetelyä, joten 1500km ajorupeaman jälkeen nostin rengaspaineet 2,3bariin. Tämä tuntui paremmalta, mutta ilmiö ei vieläkää ihan täysin loppunut.
Tuolta pemarifoorumin puolelta kattelin rengaspainearvoja (kun tältä foorumilta ei haulla löytynyt), monet käyttävät takarenkaissa isompaa painetta kuin edessä?? Mikähän tässä on idea??
Ajattelin notta jos tämän topicin alle saisi ihmiset kertomaan minkälaisilla rengaspaineilla ajellaan...
-
- Viestit: 541
- Liittynyt: 02.6.2006 22:43
- Paikkakunta: 97940
220D C:ssä 205/55/16 2,4 edessä ja takana 2,7Ruoja kirjoitti:Perän käyttäytyminen yleensä rauhoittuu pitämällä takana suurempia ilmanpaineita.
230 CE:ssä 205/60/15 ja paineet 2,3 edessä ja 2,5 takana.
250D:ssä 195/65/15 ja vastaavasti 2.1 ympäriinsä.
näin meillä.
300D:ssä 195/65/15 2,5 edessä ja takana 2,9
200D:ssä samat renkaat ja arvot, kuin 300D:ssä.
Näillä mennään.
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm
50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm
50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
Nyt on renkaat 235/40/17 & 255/40/17 ja paineet 2,6 ja 3,0.Kyllä yli 2,5 saa noilla ainakin olla jos haluaa että menee edes kohtuu suoraan Rengasliikkeessä kyllä kysyi toisen tai kolmannenkin kertaa paljonko haluan paineita kun ilmoitin että "laita vaikka kolme"
Farkussa taitaa olla jotain 2,3Bar 205/55/16 renkailla,siinä en ole testannut eri paineita,menee kyllä suoraan nytkin.
Farkussa taitaa olla jotain 2,3Bar 205/55/16 renkailla,siinä en ole testannut eri paineita,menee kyllä suoraan nytkin.
Paineet
Täsmälleen näin.dealer kirjoitti:Mitä leveämpi ja matalampi rengas, sitä enemmän pitää olla painetta ettei kulu keskeltä.
Wanhat ristikudosrengasaikojen opit eivät enää pure, silloin asia oli juuri päinvastoin. Matalaprofiilisilla renkailla liian pienillä paineilla ajettaessa kulutuspintaan tulee ajaessa sellainen jännä aallon muotoinen vekki, joka syö kanveesin keskeltä piloille. En tähän hätään löytänyt asiaan liittyviä viitteitä, mutta niitä kyllä löytyy.
Norsumersu
Ei,joskus 50-luvulla ristikudosrenkailla ajellessa se meni noin...vyörenkailla noin miten tiileri kertoi.Tosin itse en ole koskaan huomannut paineiten vaikutusta kulumisessa,onkohan sitten aina olleet niin sopivat Takana tosin täytyy nyt omasta seurailla,voi olla että pienillä paineilla kuluisi tasaisemmin kun nuo camperit on vähän päin peeeeeetä.®ÐÐ kirjoitti: Eikös se olekkaan niin että liian paljon painetta kuluu keskeltä
ja liian vähän painetta kuluu laidoilta?