Keskustelua metsään menneistä autoremonteista..
Keskustelua metsään menneistä autoremonteista..
Olisiko tämmöselle tilaa foorumilla? Itse kun monesti alkanut nopeaan ja helppoon autoremonttiin joka on loppujenlopuks venynyt oletetun 15minuutin sijaan pariin kolmeen tuntiin..
Esimerkiksi juuri katkesi väyrysestä takaa toinen kallistuksenvakaajan päätytanko, ne kun on muovia jostain ihmeen syystä.. Joten ei muuta kun uusi osa ja sehän on vain kahdella pultilla kiinni joten hommahan on nopea ja vaivaton?
Ensitöiksi suihkaus wd40:stä kierteisiin ja 5minuutin päästä avaimet käteen ja pultit auki, ylempi aukesikin niinkun oletettu mutta alempi sanoo *naps* ja pultti on poikki. Näissä kun on alapään holkki metallia ja pultti tietysti niin nehän ajan saatossa ruostuu toisiinsa täysin kiinni.
Noh seuraavaks lyöntituurna käteen ja kovia iskuja josko se loppupala pultista liukeniskin irti, ei mitään toivoa. Sitten pora käteen ja 15minuuttia terä melkein sinisenä poraamista ja lopputuloksena aivan epäsikiöksi muodostunut holkki/pultti.
Tässä kohtaa sitten puukkosaha ja rälläkkä käteen ja molemmilla yritystä vetää pultinkantaa toisesta päästä irti, homma vaan on hankala kun tunkin varassa tekee niin vaarana on vahingoittaa alatukivartta samalla rälläköiden tai sahaten kun tilaa ei ole juuri mitään.
Kaikenlisäksi paskaset suojalasit päässä näkökenttä on mitä on. Puolikkaan pultinkannan kun sai sahattua pois niin uskallusta lisätöihin ei ole ettei tarvii seuraavaks ostaa uutta alatukivartta. Lopputöikseen manuaalisella pienellä nyrkkimetallisahalla 4cm liikerataa nylkyttäen josko sen pultin sais katki ajan kanssa alatukivarren sisäpuolelta, vaan noin 20minuutin jälkeen homma tuntuu naurettavalta ja luovutan.
Eli palataan siihen poraamiseen mutta tälläkertaa sieltä puoliksi sahatun pultinkannan puolelta alottaen pienimmästä poranterästä ja edeten yks kerrallaan siihen 7millin terään joka vastaa itse pultin halkasijaa.
Noh lähtihän se lopuksi pihdeillä heilutellen kun tarpeeksi oli porattu ja vitutus maksimaalinen
Tämäkin olis varmaan ollut se 15minuutin homma jos olis malttanu suihkia sitä WD40:stä kunnolla ja antaa asettua, vaan ei. Toki tekijä on mitä on joten näin pienikin homma peukalo keskellä kämmentä saattaa muuttua pidemmäksi työmaaksi.
Loppukevennyksenä kuva vakaajan alapäästä.
Esimerkiksi juuri katkesi väyrysestä takaa toinen kallistuksenvakaajan päätytanko, ne kun on muovia jostain ihmeen syystä.. Joten ei muuta kun uusi osa ja sehän on vain kahdella pultilla kiinni joten hommahan on nopea ja vaivaton?
Ensitöiksi suihkaus wd40:stä kierteisiin ja 5minuutin päästä avaimet käteen ja pultit auki, ylempi aukesikin niinkun oletettu mutta alempi sanoo *naps* ja pultti on poikki. Näissä kun on alapään holkki metallia ja pultti tietysti niin nehän ajan saatossa ruostuu toisiinsa täysin kiinni.
Noh seuraavaks lyöntituurna käteen ja kovia iskuja josko se loppupala pultista liukeniskin irti, ei mitään toivoa. Sitten pora käteen ja 15minuuttia terä melkein sinisenä poraamista ja lopputuloksena aivan epäsikiöksi muodostunut holkki/pultti.
Tässä kohtaa sitten puukkosaha ja rälläkkä käteen ja molemmilla yritystä vetää pultinkantaa toisesta päästä irti, homma vaan on hankala kun tunkin varassa tekee niin vaarana on vahingoittaa alatukivartta samalla rälläköiden tai sahaten kun tilaa ei ole juuri mitään.
Kaikenlisäksi paskaset suojalasit päässä näkökenttä on mitä on. Puolikkaan pultinkannan kun sai sahattua pois niin uskallusta lisätöihin ei ole ettei tarvii seuraavaks ostaa uutta alatukivartta. Lopputöikseen manuaalisella pienellä nyrkkimetallisahalla 4cm liikerataa nylkyttäen josko sen pultin sais katki ajan kanssa alatukivarren sisäpuolelta, vaan noin 20minuutin jälkeen homma tuntuu naurettavalta ja luovutan.
Eli palataan siihen poraamiseen mutta tälläkertaa sieltä puoliksi sahatun pultinkannan puolelta alottaen pienimmästä poranterästä ja edeten yks kerrallaan siihen 7millin terään joka vastaa itse pultin halkasijaa.
Noh lähtihän se lopuksi pihdeillä heilutellen kun tarpeeksi oli porattu ja vitutus maksimaalinen
Tämäkin olis varmaan ollut se 15minuutin homma jos olis malttanu suihkia sitä WD40:stä kunnolla ja antaa asettua, vaan ei. Toki tekijä on mitä on joten näin pienikin homma peukalo keskellä kämmentä saattaa muuttua pidemmäksi työmaaksi.
Loppukevennyksenä kuva vakaajan alapäästä.
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Ei aina mene putkeen...
W124sen etupyörän laakeri piti vaihtaa. Sehän on ihan helppo ja nopea toimenpide ja tein sen työpäivän jälkeen. Mutta kun sisempi laakeri oli pyörinyt akselilla tehden itselleen pesän, muuttui homman luonne "ei niin helpoksi" nopeudesta puhumattakaan. Kunnollisia työkalujakaan ulosvetoon tai lämmitykseen ei ollut. Sisempi laakeri piti rikkoa pesäänsä, että navan sai vedettyä stefoineen väkisin pois. Jarrukilpi piti irrottaa, että akselilla olevaa koolia pääsi kampeamaan. Jarrukilven pultinkannat pyörivät tyhjä joten ne piti porata pois. Mutta kun ABS anturin pultit eivät suostuneet myöskään käsillä olevilla työkaluilla aukeamaan, ei jarrukilpeä saanut kuitenkaan kokonaan pois edestä. Lopulta sain koolia kammettua riittävällä voimalla ja laakerin vaihdettua. Taisipa olla ilta jo melko pitkällä kun pääsin nukkumaan.
Nyttemmin työkaluja on kertynyt huomattavasti laajempi kattaus, ettei tällaiset pääsisi kehittymään ongelmaksi.
W124sen etupyörän laakeri piti vaihtaa. Sehän on ihan helppo ja nopea toimenpide ja tein sen työpäivän jälkeen. Mutta kun sisempi laakeri oli pyörinyt akselilla tehden itselleen pesän, muuttui homman luonne "ei niin helpoksi" nopeudesta puhumattakaan. Kunnollisia työkalujakaan ulosvetoon tai lämmitykseen ei ollut. Sisempi laakeri piti rikkoa pesäänsä, että navan sai vedettyä stefoineen väkisin pois. Jarrukilpi piti irrottaa, että akselilla olevaa koolia pääsi kampeamaan. Jarrukilven pultinkannat pyörivät tyhjä joten ne piti porata pois. Mutta kun ABS anturin pultit eivät suostuneet myöskään käsillä olevilla työkaluilla aukeamaan, ei jarrukilpeä saanut kuitenkaan kokonaan pois edestä. Lopulta sain koolia kammettua riittävällä voimalla ja laakerin vaihdettua. Taisipa olla ilta jo melko pitkällä kun pääsin nukkumaan.
Nyttemmin työkaluja on kertynyt huomattavasti laajempi kattaus, ettei tällaiset pääsisi kehittymään ongelmaksi.
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
Huvittaa kattella jotain auto-ohjelmaa ulkomailta kun kaikki menee aina niin putkeen. Suomessa tai muissa maissa missä teitä suolataan ja autot on vanhoja niin aina isoin vastustaja on ruoste kaikenmaailman pulttien kanssaJanneW124 kirjoitti:Ei aina mene putkeen...
W124sen etupyörän laakeri piti vaihtaa. Sehän on ihan helppo ja nopea toimenpide ja tein sen työpäivän jälkeen. Mutta kun sisempi laakeri oli pyörinyt akselilla tehden itselleen pesän, muuttui homman luonne "ei niin helpoksi" nopeudesta puhumattakaan. Kunnollisia työkalujakaan ulosvetoon tai lämmitykseen ei ollut. Sisempi laakeri piti rikkoa pesäänsä, että navan sai vedettyä stefoineen väkisin pois. Jarrukilpi piti irrottaa, että akselilla olevaa koolia pääsi kampeamaan. Jarrukilven pultinkannat pyörivät tyhjä joten ne piti porata pois. Mutta kun ABS anturin pultit eivät suostuneet myöskään käsillä olevilla työkaluilla aukeamaan, ei jarrukilpeä saanut kuitenkaan kokonaan pois edestä. Lopulta sain koolia kammettua riittävällä voimalla ja laakerin vaihdettua. Taisipa olla ilta jo melko pitkällä kun pääsin nukkumaan.
Nyttemmin työkaluja on kertynyt huomattavasti laajempi kattaus, ettei tällaiset pääsisi kehittymään ongelmaksi.
Ei aina viittis turvautua korjaamoon, oma vaivansa viedä ja hakea autoa plus saada laina-auto tai vapaata töistä korjauksen ajaksi, mutta toisaalta työkalut on mitä on ja nosturia ei ole käytettävissä niin tietynlaiset hommat saa ainakin ite jättää suosiolla ammattilaisille, kunhan tietää jonkun missä hintataso ei ole ihan merkkiliikkeen luokkaa ja osat löytyy lähes aina suoraan hyllystä.
Perushuollot toki mukava tehdä ite kun niissä nyt ei ole vaaraa epäonnistumiseen.
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Ja plus että korjaamojakin on kaiken karvasia ja nekään ei aivan kaiesta tiedä kaikkea ja asioita tehdään kiireellä. Mä olen niin kyllästynyt rikottuihin muoveihin ja kiinnikkeisiin etc mitkä pienellä huolellisuudella ja kiireettömyydellä olis saanut paikalleen ilman väkivaltaa.simoks kirjoitti:Ei aina viittis turvautua korjaamoon...
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Monesti on mitättömän helpolta tuntunut huoltotoimi ykskaks vienytkin hirveästi aikaa ja teettänyt paljon ylimääräistä työtä.
Pari taka-akseliston puslaa tulee mieleen jotka Haynesin oppien mukaan irtoavat pultista ja prikoista + hylsystä tehdyllä ulosvetäjällä. Eli auton takapää pukeille ja jouset puristimilla hengettömiksi. Sitten muuta kuin tukivarret irti, puslat pois ja uudet tilalle. Käytännössä vaati koko taka-akseliston (tukivarsineen) irrottamisen. Akseli pöydällä sai sitten väännettyä tukivarsia pidelleet pultit poikki. Sitten pitikin lopulta kuskata perä toiselle tallille jossa happiasetilla puslansilmät punahehkuun ja siltikin piti 5kg lekalla ja vasiten tehdyllä tuurnalla hakata puslaa ulos niin että oikeasti hirvitti. Kaikkea se suola tekee.
Toinen klassikko oli VAGgilaisen öljynvaihto. Öljypohjan alumiininen kertakäyttöinen proppu oli jätetty vaihtamatta jonka seurauksena oli jenka korkannut öljypohjasta. Oli kiva ylläri kun piti vaan sunnuntai-iltapäivän ratoksi vaihtaa uudet liukasteet ja lopulta hoitona oli öljypohjaa pois ja maanantaina alukaukaloa koneistamolle pesuun + helicoilia asentelemaan.
Joku vähän sporttisempi Mazda oli kerran takatukivarren vaihdossa. Tukivarsi kiinni korin päästä "puolimetrisellä" M12 (tai sitten 1/2 UNC) pultilla, ja pultti tietenkin poikki. Oli ohennettu keskiosa ja siitä poikki että naps kuului. Puolikkaat sai ujuttamalla pois. Kivijalkaliikkeestä uusi, onneksi löytyi. Uuden täyspitkän pultin paikalleen ujuttaminen vaati sitten bensatankin ja letkujen + putkien irrottamisen, melkein kaikki näistä pikkuhärpäkkeistä meni irrottaessa kappaleiksi ja takaisin kivijalkaliikkeeseen. Samalla sitten huomattiin että tankin yläpuolelta auton kori tuhdissa ruosteessa, ei uskallettu alkaa raaputtelemaan.
Pari taka-akseliston puslaa tulee mieleen jotka Haynesin oppien mukaan irtoavat pultista ja prikoista + hylsystä tehdyllä ulosvetäjällä. Eli auton takapää pukeille ja jouset puristimilla hengettömiksi. Sitten muuta kuin tukivarret irti, puslat pois ja uudet tilalle. Käytännössä vaati koko taka-akseliston (tukivarsineen) irrottamisen. Akseli pöydällä sai sitten väännettyä tukivarsia pidelleet pultit poikki. Sitten pitikin lopulta kuskata perä toiselle tallille jossa happiasetilla puslansilmät punahehkuun ja siltikin piti 5kg lekalla ja vasiten tehdyllä tuurnalla hakata puslaa ulos niin että oikeasti hirvitti. Kaikkea se suola tekee.
Toinen klassikko oli VAGgilaisen öljynvaihto. Öljypohjan alumiininen kertakäyttöinen proppu oli jätetty vaihtamatta jonka seurauksena oli jenka korkannut öljypohjasta. Oli kiva ylläri kun piti vaan sunnuntai-iltapäivän ratoksi vaihtaa uudet liukasteet ja lopulta hoitona oli öljypohjaa pois ja maanantaina alukaukaloa koneistamolle pesuun + helicoilia asentelemaan.
Joku vähän sporttisempi Mazda oli kerran takatukivarren vaihdossa. Tukivarsi kiinni korin päästä "puolimetrisellä" M12 (tai sitten 1/2 UNC) pultilla, ja pultti tietenkin poikki. Oli ohennettu keskiosa ja siitä poikki että naps kuului. Puolikkaat sai ujuttamalla pois. Kivijalkaliikkeestä uusi, onneksi löytyi. Uuden täyspitkän pultin paikalleen ujuttaminen vaati sitten bensatankin ja letkujen + putkien irrottamisen, melkein kaikki näistä pikkuhärpäkkeistä meni irrottaessa kappaleiksi ja takaisin kivijalkaliikkeeseen. Samalla sitten huomattiin että tankin yläpuolelta auton kori tuhdissa ruosteessa, ei uskallettu alkaa raaputtelemaan.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
-
- Viestit: 2154
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
211:een etu/alatukivarren läpi olevan väljän pallonivelen vaihto keväällä.
Tosiaan helponnäköinen niin ajattelin ihan itse näpäyttää paikoilleen.
Eipä ollutkaan ihan löysässä. Onnex tuli ammattilaisiakin kokeilemaan ulosvetäjillä ja isommilla lekoilla hylsyn kanssa.
Lopuksi purettava koko alatukivarsi irti ja hydrauliprässissä entinen pois ja uusi tilalle. Seuraavalla keralla osaankin sitten ostaa kaikki kyseiseen rautaan kuuluvat hilut kerralla. Kokeilin valmiix toistakin, ja siinä jo mutterikin niin tiukassa, ettei nytkähtänyt jatkovarrellakaan.
Pohjanmaan jämäkät suolat tehneet tehtävänsä
Tosiaan helponnäköinen niin ajattelin ihan itse näpäyttää paikoilleen.
Eipä ollutkaan ihan löysässä. Onnex tuli ammattilaisiakin kokeilemaan ulosvetäjillä ja isommilla lekoilla hylsyn kanssa.
Lopuksi purettava koko alatukivarsi irti ja hydrauliprässissä entinen pois ja uusi tilalle. Seuraavalla keralla osaankin sitten ostaa kaikki kyseiseen rautaan kuuluvat hilut kerralla. Kokeilin valmiix toistakin, ja siinä jo mutterikin niin tiukassa, ettei nytkähtänyt jatkovarrellakaan.
Pohjanmaan jämäkät suolat tehneet tehtävänsä
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Äläpä muuta sano. Ihan tarpeeksi niitä saa itsekin rikki näissä muoviautoissa.Mou kirjoitti:Ja plus että korjaamojakin on kaiken karvasia ja nekään ei aivan kaiesta tiedä kaikkea ja asioita tehdään kiireellä. Mä olen niin kyllästynyt rikottuihin muoveihin ja kiinnikkeisiin etc mitkä pienellä huolellisuudella ja kiireettömyydellä olis saanut paikalleen ilman väkivaltaa.simoks kirjoitti:Ei aina viittis turvautua korjaamoon...
Olen vierestä ihmetellyt kun asiakkaan autosta murjotaan ehjä ruosteeton jarrun lämpökilpi mutkille kun oli muka edessä ja sitten kun homma valmis vähän murjotaan takaisin - jäi mutkille ja maalit nyt ainakin karisi taivutuskohdasta.
Toinen oli missä V12 moottorin puolapaketti joka halvimmillaan 1250eur oli hakattu vasaralla paskaksi kun ei oltu saatu paikalleen nätisti ja kauniisti ns hyvämaineisessa ja arvostetussa mersu "HUOLLOSSA"....
Onhan nuita sattunut itsellekin vaikeita päiviä. Muistan kun piti ostaa akku w201:seen kun se sammu tankkauspaikalle. Hain akun toiselta asemalta varmaan siinä sai kilometrin pari kävellä, kun ekassa ei ollut kun kahvio. Eka akku tais olla navat väärin päin ja toisessa tais olla kiinnitys väärä ja oliko kolmas joka jo passasi. Välissä piti hakea avain että saa kiinnitysmutterin irti... Se haettiin noin 15min ajomatkan päästä. Saattoi siinä olla muutakin haastetta
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Pohjanmaalla on tiesuolakin puolet parempaa kun muualla650000tuttavuus kirjoitti:211:een etu/alatukivarren läpi olevan väljän pallonivelen vaihto keväällä.
Tosiaan helponnäköinen niin ajattelin ihan itse näpäyttää paikoilleen.
Eipä ollutkaan ihan löysässä. Onnex tuli ammattilaisiakin kokeilemaan ulosvetäjillä ja isommilla lekoilla hylsyn kanssa.
Lopuksi purettava koko alatukivarsi irti ja hydrauliprässissä entinen pois ja uusi tilalle. Seuraavalla keralla osaankin sitten ostaa kaikki kyseiseen rautaan kuuluvat hilut kerralla. Kokeilin valmiix toistakin, ja siinä jo mutterikin niin tiukassa, ettei nytkähtänyt jatkovarrellakaan.
Pohjanmaan jämäkät suolat tehneet tehtävänsä
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Sellainen tuli vielä mieleen, kun satalankusta otin mittaristoa irti ensimmäisiä kertoja niin se 15-pinninen pyöreä liitin halusi purkautua ja kaikki piuhat pääsivät karkuun. Nettiä selaamalla kytkentäjärjestys löytyi, mutta jotenkin onnistuin sössimään liittimen 180 astetta väärään asentoon. Vaikka piuhojen järjestys tavallaan oli oikea niin pielessähän ne kaikki olivat
Vilkku oikelle saattoi vilkuttaa esim latauksen ja jarrupalojen valoja, käsijarrusta syttyä bensavalo yms Positiivisena asiana mainittakoon että tankki oli kokoajan täynnä
Vilkku oikelle saattoi vilkuttaa esim latauksen ja jarrupalojen valoja, käsijarrusta syttyä bensavalo yms Positiivisena asiana mainittakoon että tankki oli kokoajan täynnä
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
Tähän saisi kirjottaa melkein jokasesta autoremontista, mitä oon ikänä rustannut. Ei mulla peukalo keskellä kämmentä ole, mutta älyttömän paska tuuri omien kulkineiden kanssa. Työkseen kun asiakkaiden autoja aikanaan teki, niin niissä ei juuri vastusteluja ilmenny. Liekkö osasyynä myös kunnolliset työkalut. Kotona kaikki on puuilon ja kärkkäisen sekä bilteman teoksia mielellään en koskis konehuoneessa oleviin osiin enää, kun milloin katkeaa pultti lohkon kyljestä ja millon mitäkin. Alustan osat on melkolailla kanssa tullu jätettyä nosturin puutteessa nykysin korjaamoille. Sähköjuttuja on mukava puuhata ja sisustaa ja pintoja puunata. Ei oikein enää tahdo selkäkään kestää mitään isompaa ryskäämistä.
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
Ja nyt ihan tuoreita kokemuksia.AK47 kirjoitti:Äläpä muuta sano...Mou kirjoitti:Ja plus että korjaamojakin on kaiken karvasia ja nekään ei aivan kaiesta tiedä kaikkea ja asioita tehdään kiireellä. Mä olen niin kyllästynyt rikottuihin muoveihin ja kiinnikkeisiin etc mitkä pienellä huolellisuudella ja kiireettömyydellä olis saanut paikalleen ilman väkivaltaa.simoks kirjoitti:Ei aina viittis turvautua korjaamoon...
Vein eilen auton takarenkaiden vaihtoon. Annoin selkeät ohjeet että vanhojen liimapainojen liimajäämät pitää poistaa huolella ja vanteet pestä muutenkin. Liimajäämät oli poistettu, mutta vanteita ei oltu pesty. Kaiken kruunasi että paikalleen oli laitettu kolme metriä pitkä venttiilli! Voi saatanan saatana. Vituttaa katsoa autoa kun venttiilin hattu tulee vanteen ulkopuolelle. Homma sinänsä oli halpa, kolmen'kympin homma, mutta silti väkisinkin tuli mieleen että eikö mikään ulkopuolella teetetty homma voi kerrasta mennä putkeen. Luulin että tuo olis ollut itsestään selvyys. Noh, en minä kyllä kehtaa mennä asiasta rutisemaankaan.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
C124 narinahelojen vaihto joskus takavuosina.
Tein oikein hienon ulosvetäjän, että homma kävisi ihan vaan räikällä kiertämällä.
No, homma alkoi kaatumaan alkumetreillä, kun työmaalta sosialisoitu kierretanko ei kestänyt hommassa alkuunkaan.
Eihän siinä auttanut kuin käydä perinteisin keinoin kimppuun. Aseiksi hylsy, pitkä jatkovarsi sekä muutaman kilon painoinen pajavasara ja sitten lyömään niin lujasti kuin pyöränkotelossa vähänkin vain pystyy
Kolmannen suoraan kämmenselkään sattuneen ohilyönnin jälkeen pidettiin vähän tuumaustaukoa ja arvelin, että pikkuhiljaa on alettava osumaan maaliin tai tulee käsi niin kipeäksi, että jää homma kesken
Tein oikein hienon ulosvetäjän, että homma kävisi ihan vaan räikällä kiertämällä.
No, homma alkoi kaatumaan alkumetreillä, kun työmaalta sosialisoitu kierretanko ei kestänyt hommassa alkuunkaan.
Eihän siinä auttanut kuin käydä perinteisin keinoin kimppuun. Aseiksi hylsy, pitkä jatkovarsi sekä muutaman kilon painoinen pajavasara ja sitten lyömään niin lujasti kuin pyöränkotelossa vähänkin vain pystyy
Kolmannen suoraan kämmenselkään sattuneen ohilyönnin jälkeen pidettiin vähän tuumaustaukoa ja arvelin, että pikkuhiljaa on alettava osumaan maaliin tai tulee käsi niin kipeäksi, että jää homma kesken
Tämmösiä on kyllä useita. Esim tuulilasin vaihdon jälkeen vuosi keskeltä katon ja lasin saumasta vettä kabiiniin, toki auto oli ruosteinen paska mutta pohjatyöt tehty vähän sinnepäin.Mou kirjoitti:Ja nyt ihan tuoreita kokemuksia.AK47 kirjoitti:Äläpä muuta sano...Mou kirjoitti:Ja plus että korjaamojakin on kaiken karvasia ja nekään ei aivan kaiesta tiedä kaikkea ja asioita tehdään kiireellä. Mä olen niin kyllästynyt rikottuihin muoveihin ja kiinnikkeisiin etc mitkä pienellä huolellisuudella ja kiireettömyydellä olis saanut paikalleen ilman väkivaltaa.
Vein eilen auton takarenkaiden vaihtoon. Annoin selkeät ohjeet että vanhojen liimapainojen liimajäämät pitää poistaa huolella ja vanteet pestä muutenkin. Liimajäämät oli poistettu, mutta vanteita ei oltu pesty. Kaiken kruunasi että paikalleen oli laitettu kolme metriä pitkä venttiilli! Voi saatanan saatana. Vituttaa katsoa autoa kun venttiilin hattu tulee vanteen ulkopuolelle. Homma sinänsä oli halpa, kolmen'kympin homma, mutta silti väkisinkin tuli mieleen että eikö mikään ulkopuolella teetetty homma voi kerrasta mennä putkeen. Luulin että tuo olis ollut itsestään selvyys. Noh, en minä kyllä kehtaa mennä asiasta rutisemaankaan.
Joskus jarruremontin jäljiltä oli pyöränpultit unohtunu kiristää kun alkoi 200m ajon jälkeen kolisemaan.
Eräässä merkkiliikkeessä alipainevuotoa ja auton ahtamattomuutta tutkittiin ja valohoidosta 250e lasku ja lopulta laatikko paukutteli vaihteita entistä pahemmin sisään kun alipaineletkuja oli sörkitty, ei tullut siis kuntoon vaan paheni vaan.
Käsijarruvaijerin vaihdon jälkeen radio oli täysin mykkä kun purettu sisustaa ja ilmeisesti unohtunut joku johto irti. Auto lähti vaihtoon niin en jaksanut edes tutkia.
Jotenkin tuntuu että mikään ei tule kunnolla kuntoon ellet ite tiedä tasan osaa/asiaa X mikä pitää vaihtaa, korjaamoilla on niin kiire ettei nykyään tunnu olevan aikaa/kiinnostusta vianetsintään kun rahaa tulee helpommista hommista kokoajan niin on helppo nostaa kädet pystyyn
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Tää on yksi painava syy opetella itse korjaamaan autoaan, jos vain suinkin pystyysimoks kirjoitti:Tämmösiä on kyllä useita. Esim tuulilasin vaihdon jälkeen vuosi keskeltä katon ja lasin saumasta vettä kabiiniin, toki auto oli ruosteinen paska mutta pohjatyöt tehty vähän sinnepäin.Mou kirjoitti:Ja nyt ihan tuoreita kokemuksia.AK47 kirjoitti: Äläpä muuta sano...
Vein eilen auton takarenkaiden vaihtoon. Annoin selkeät ohjeet että vanhojen liimapainojen liimajäämät pitää poistaa huolella ja vanteet pestä muutenkin. Liimajäämät oli poistettu, mutta vanteita ei oltu pesty. Kaiken kruunasi että paikalleen oli laitettu kolme metriä pitkä venttiilli! Voi saatanan saatana. Vituttaa katsoa autoa kun venttiilin hattu tulee vanteen ulkopuolelle. Homma sinänsä oli halpa, kolmen'kympin homma, mutta silti väkisinkin tuli mieleen että eikö mikään ulkopuolella teetetty homma voi kerrasta mennä putkeen. Luulin että tuo olis ollut itsestään selvyys. Noh, en minä kyllä kehtaa mennä asiasta rutisemaankaan.
Joskus jarruremontin jäljiltä oli pyöränpultit unohtunu kiristää kun alkoi 200m ajon jälkeen kolisemaan.
Eräässä merkkiliikkeessä alipainevuotoa ja auton ahtamattomuutta tutkittiin ja valohoidosta 250e lasku ja lopulta laatikko paukutteli vaihteita entistä pahemmin sisään kun alipaineletkuja oli sörkitty, ei tullut siis kuntoon vaan paheni vaan.
Käsijarruvaijerin vaihdon jälkeen radio oli täysin mykkä kun purettu sisustaa ja ilmeisesti unohtunut joku johto irti. Auto lähti vaihtoon niin en jaksanut edes tutkia.
Jotenkin tuntuu että mikään ei tule kunnolla kuntoon ellet ite tiedä tasan osaa/asiaa X mikä pitää vaihtaa, korjaamoilla on niin kiire ettei nykyään tunnu olevan aikaa/kiinnostusta vianetsintään kun rahaa tulee helpommista hommista kokoajan niin on helppo nostaa kädet pystyyn
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Tuttavarouva tuli käymään juuri merkkiliikkeessä huolletulla autollaan. Siinä samalla huomattiin, että auto merkkaa pihaa oikein huolella. Kunnon mustaa moottoriöljyähän se oli. Rouva ihmetteli asiaa ja oli muuten lähdössä viikonloppureissuun autollaan.
Konepelti vain ylös ja tutkimaan ongelmaa. Koko moottorin kylki oli öljyssä ja öljyä valui norona öljynsuodattimen kohdalta maahan. Ajan puutteen ja kiireen johdosta lienee jäänyt suodatin kiristämättä, kun helposti sai sitä käsin kiristettyä. Yllätys yllätys; öljyvuoto lakkasi!
Eikä tässä vielä kaikki...
Seuraavalla kerralla sorruttiin jälleen samaan virheeseen eli suodatin oli löysällä ja auto merkkaa paikkaansa. Ihmetellä täytyy asiaa, kun suodatin on helposti käden ulottuvilla ko autossa ja helposti käsivoimin kiristettävissä. Jos olisi ollut öljynvaihtoa vaativampi huoltotehtävä, niin olisi saattanut jopa jäädä kokonaan tekemättä. Nyt oli sentään yritetty.
Tuttava on vaihtanut vihdoin autonsa huoltopaikkaa.
Konepelti vain ylös ja tutkimaan ongelmaa. Koko moottorin kylki oli öljyssä ja öljyä valui norona öljynsuodattimen kohdalta maahan. Ajan puutteen ja kiireen johdosta lienee jäänyt suodatin kiristämättä, kun helposti sai sitä käsin kiristettyä. Yllätys yllätys; öljyvuoto lakkasi!
Eikä tässä vielä kaikki...
Seuraavalla kerralla sorruttiin jälleen samaan virheeseen eli suodatin oli löysällä ja auto merkkaa paikkaansa. Ihmetellä täytyy asiaa, kun suodatin on helposti käden ulottuvilla ko autossa ja helposti käsivoimin kiristettävissä. Jos olisi ollut öljynvaihtoa vaativampi huoltotehtävä, niin olisi saattanut jopa jäädä kokonaan tekemättä. Nyt oli sentään yritetty.
Tuttava on vaihtanut vihdoin autonsa huoltopaikkaa.
Rengasliikkeissä olen hyvin usein asioinut irtopyörien kanssa aivan tarkoituksella.
Saa katselmoitua painojen asentamistyön laadun ja on seuraavalla kerralla pyöränvaihtokin hitokseen mukavampaa kun ei ole tuumaisella pyssyllä ammuttu pyöränpultteja momenttiin jolla jo pienemmät taivaankappaleet vaihtavat pyörimissuuntaa.
Saa katselmoitua painojen asentamistyön laadun ja on seuraavalla kerralla pyöränvaihtokin hitokseen mukavampaa kun ei ole tuumaisella pyssyllä ammuttu pyöränpultteja momenttiin jolla jo pienemmät taivaankappaleet vaihtavat pyörimissuuntaa.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi