700.000 km / vrk:ssa !!!
700.000 km / vrk:ssa !!!
W202, C 220 CDI A, 9/2000, sai matkamittariinsa eilisen aikana 700.000 km. Onko suurempia suorituksia? Sain lukeman entiseksi 79.900 km. Mikähän on syy, muu kuin tekninen vika, ja onkohan tämä sitä auton lopun alkua?
Yhden numeron pikselit ovat nyt tällä hetkellä hakoteillä . Taitaa olla aika ruveta kyselemään mitä Romuliike Keinänen veloittaa jos vien auton Kauklahteen. Vai onko korjattavissa kohtuukustannuksin ja miten?
EDIT. Onhan tietysti mahdollista, että on kännykkää ja nettiä käyttäen lähettänyt viruksen autooni.
EDIT. Onhan tietysti mahdollista, että on kännykkää ja nettiä käyttäen lähettänyt viruksen autooni.
Kuten täällä totean, 203:ssa on mittariston lukema tallennettuna moneen paikkaan. Systeemi tarkistaa näiden lukemat aina välillä. Isoin lukema "voittaa".
Jos sykronoinnin yhteydessä tapahtuvassa tiedonsiirrossa tulee jokin häiriö, voisin kuvitella että kuvaamasi tilanne olisi mahdollinen. En ole kylläkään koskaan kuullut moisesta, mutta insinööripohjalta sanoisin että kaikki on mahdollista kun tietokoneiden kanssa pelataan.
Jos sykronoinnin yhteydessä tapahtuvassa tiedonsiirrossa tulee jokin häiriö, voisin kuvitella että kuvaamasi tilanne olisi mahdollinen. En ole kylläkään koskaan kuullut moisesta, mutta insinööripohjalta sanoisin että kaikki on mahdollista kun tietokoneiden kanssa pelataan.
-T
Jaaha, "Systeemi tarkistaa näiden lukemat aina välillä. Isoin lukema "voittaa".", siis 779.900 km onkin oikea lukema. Taitaa olla aika alkaa miettiä uuden, ei mittarin, vaan auton hankintaa.
EDIT. Huomasin sen koskevan 203-mallia. Mersuun turhautuneena kommenttini oli tietoisesti kirjoitettu.
EDIT. Huomasin sen koskevan 203-mallia. Mersuun turhautuneena kommenttini oli tietoisesti kirjoitettu.
Viimeksi muokannut Tenta, 10.9.2006 22:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei ole aika korjannut matkamittaria. Pikselien katoamisesta on kyse, niin kuin Dealer arvelikin. Kerran katosi automaattivaihteen merkkikin osittain. Aamuisin näyttö on mitä sattuu ja auton kunnolla lämmettyä saattaa jopa tulla oikea lukema näkyviin. Valitettavasti mittariin tulevat ajetutkin kilometrit. Kadunmiestä merkkiliikkeen toteamus mittarin viallisuudesta arveluttaa, ehkä siksi, että korjaus on 1.000 €:n menoerä. Edellä todettu kosteus tuntuu paljon paremmalta arviolta. Missä se sitten olisi? Tuhannen euron kysymys
En tiedä tuosta mittarista juuri mitään, mutta itse elektroniikkaa räpeltäneenä voin sanoa, että usein pikselin häviämiset ja tuon kaltaiset viat viittaa tällaisiin juttuihin:
1. kostetta (hapattaa liitokset tai tekee oikosulun)
2. juotos murtunut (voi olla hiusmurtuma mitä ei paljaalla silmällä nää)
Tätä yleensä korjataan juottamalla kaikki juotokset uudelleen.
3. kontaktivika mekaanisessa liitoksessa (liittimet, jos LCD, niin
voi olla myös lasinäytön ja piirilevyn välinen kumi jos sellanen on).
4. jokin komponentti on rikki (voi olla myös itse LCD tai näyttöyksikkö)
5. piirilevyssä johtimia murtunut / poikki (mekaaninen vika)
Jokin näistä todennäköisesti on ongelman aiheuttaja. Vaikeaksi homman tekee se, että mittari täytyy todennäköisesti purkaa kokonaan osiin nähdäkseen, mikä vian aiheuttaa. En edes tiedä saako tuota mittaria purettua rikkomatta jotakin. Ja voihan siellä olla jonkinlainen sinettikin, mitä ei välttämättä itte kannata mennä aukomaan
Tosi pro tietenkin hommaa kytkentäkaavion ja mittaa, missä vika on.
No, jos päätätte itse kuitenkin purkaa laitteen ja tehdä korjauksia, niin mun ehdotus on, että keskitytte vaihtoehtoihin 2,3 ja 5.
1. kostetta (hapattaa liitokset tai tekee oikosulun)
2. juotos murtunut (voi olla hiusmurtuma mitä ei paljaalla silmällä nää)
Tätä yleensä korjataan juottamalla kaikki juotokset uudelleen.
3. kontaktivika mekaanisessa liitoksessa (liittimet, jos LCD, niin
voi olla myös lasinäytön ja piirilevyn välinen kumi jos sellanen on).
4. jokin komponentti on rikki (voi olla myös itse LCD tai näyttöyksikkö)
5. piirilevyssä johtimia murtunut / poikki (mekaaninen vika)
Jokin näistä todennäköisesti on ongelman aiheuttaja. Vaikeaksi homman tekee se, että mittari täytyy todennäköisesti purkaa kokonaan osiin nähdäkseen, mikä vian aiheuttaa. En edes tiedä saako tuota mittaria purettua rikkomatta jotakin. Ja voihan siellä olla jonkinlainen sinettikin, mitä ei välttämättä itte kannata mennä aukomaan
Tosi pro tietenkin hommaa kytkentäkaavion ja mittaa, missä vika on.
No, jos päätätte itse kuitenkin purkaa laitteen ja tehdä korjauksia, niin mun ehdotus on, että keskitytte vaihtoehtoihin 2,3 ja 5.
Optimisti näkee munkkirinkilän, pessimisti reiän
W124 260E, Aut 87
W124 260E, Aut 87
Pikselit näkyvät taas matkamittarissa entistä ehompina. Testeri kertoi autolla ajetun 82.002 km ja se pantiin uuteen matkamittariin. Koko mittaristo vaihdettiin, ovat kierrätystavaraa. Mittariston hinta oli 570 € ja vanhasta hyvitettiin noin 50 €.
Merkkiliikkeen työhön ja palveluun olin erittäin tyytyväinen.
Merkkiliikkeen työhön ja palveluun olin erittäin tyytyväinen.