W211:n "tyyppiviat"
W211:n "tyyppiviat"
Tässä kirjottelee mersuista "täysin" tietämätön tyyppi ja tiedustelisin mitä paikkoja/kohtia kannattaa katsoa vm. 2003-2004 E 320Cdi :stä, ennen kun latoo eurot näppiin
Olen ajatellut "uittaa" auton saksasta. Valinnanvaraa aivan eri tavalla kun täällä ja yleensä varusteetkin eri luokkaa. Pystyykö mittarilukeman tarkistaa jollakin keinolla esim. paikallisessa merkkiliikkeessä?
http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?id=11111111223491834
Lyhensin linkin - luokyio
http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?id=11111111223491834
Lyhensin linkin - luokyio
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Eikös niiden sähköjarrujen kanssa ole ollut jotain ongelmia? Juttua oli jossain tälläkin foorumilla. Tuhansien eurojen ohjainboksia on jouduttu uusimaan. Jonkunlaista ennakkovaroitusta jarruongelma antaa joten varmaan olisi hyvä tietää autoa koeajaessa.dealer kirjoitti: Erityisiä tarkastuskohteita on hankalaa nimetä, jos huonolla tiellä kolahtelee niin jotain väljää on alustassa jne...
Yleisön pyynnöstä huolimatta kerron hieman noista W211-koristen alustan välyksistä ....jotain väljää on alustassa...
Talvella tein erääseen sedan 211-koppaiseen alustan korjausta.
Viat oli todettu huollossa eräällä toisella korjaamolla.
Autolla oli ajettu hieman yli satatuhatta kilometriä.
Vaihtoon meni alapallot, yläpallot, raidepäät ja myös "narinahelat" olivat väljät.
Alapallojen vaihtaminen on työläämpää kuin edellisiin malleihin, onneksi nivelen saa pelkkänä nuppina ettei tarvitse ostaa koko alatukivartta kuten vaikkapa W203.
Ylätukivarsi tulee kokonaisena, raidepäät ovat kuten muissakin autoissa.
Narinahelat ovat samat kuin ennenkin mutta vaihtaminen työläämpää.
Tässä autossa oli ilmajousitus vaikkei kyseessä ollut farkku.
Ilmajousitettuun narinahelaa ei saa erikseen vaan vaihdetaan taka-alatukivarsi - hela on ihme kyllä pienempi kuin "vanha kunnon narinahela".
Remontille tuli hintaa vajaat 2000 euroa.
Pitää muistaa että kyseessä on normaalit kulutusosat eli autoa, automallia, automerkkiä ei voida syytellä tällaisen perusteella mistään - kilometrit tekevät tehtävänsä auton kuin auton kohdalla.
Iso ja painava auto kuluttaa niveliä enemmän kuin joku japsikinneri, ja nythän sillä taas ajaa näiltä osin pari vuotta huoletta ja kolisematta.
Viimeksi muokannut dealer, 06.5.2007 10:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
wiimax.fi
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Eivät sitten ole vielä Mersun tehtaalla kuulleet että nivelet voidaan mitoittaa auton painon mukaan. Ovat vissiin ajatelleet että japsikinnerin nivelet täytyy olla hyvät kun ne kestää siinä puolet pienemmässä autossa,dealer kirjoitti:Iso ja painava auto kuluttaa niveliä enemmän kuin joku japsikinneri, ja nythän sillä taas ajaa näiltä osin pari vuotta huoletta ja kolisematta....jotain väljää on alustassa...
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Etupäästä menee myös niitä ns. reaktiotankoja.
Automaattivaihteiston lauhdutin alkaa vuotamaan ja jäähdytysneste pääsee vaihteistoon:
- hyvällä onnella selviää vaihteiston huuhtelulla / uudella jäähdyttimellä
tai
- uusi turbiini
- vaihteistoremontti.
Vika ilmenee lähinnä tärinänä alakierroksilla toisissa kovemassakin vauhdissa.
Automaattivaihteiston lauhdutin alkaa vuotamaan ja jäähdytysneste pääsee vaihteistoon:
- hyvällä onnella selviää vaihteiston huuhtelulla / uudella jäähdyttimellä
tai
- uusi turbiini
- vaihteistoremontti.
Vika ilmenee lähinnä tärinänä alakierroksilla toisissa kovemassakin vauhdissa.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Oliko nuo ns. huonommat laihduttajat jotenkin tunnistettavissa. Sehän taisi jossain kohtaa niitten toimittaja muuttua ja vaivat vähentyä?!Lucky-Dog kirjoitti: Automaattivaihteiston lauhdutin alkaa vuotamaan ja jäähdytysneste pääsee vaihteistoon:
- hyvällä onnella selviää vaihteiston huuhtelulla / uudella jäähdyttimellä
tai
- uusi turbiini
- vaihteistoremontti.
Vika ilmenee lähinnä tärinänä alakierroksilla toisissa kovemassakin vauhdissa.
Liekö nuita vaihtamattomia enään kauheesti liikenteessä mutta BEHR on hyvä, Valeossa on ollut ongelmia.w203_270 kirjoitti:Oliko nuo ns. huonommat laihduttajat jotenkin tunnistettavissa. Sehän taisi jossain kohtaa niitten toimittaja muuttua ja vaivat vähentyä?!
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Itse kun aikanaan katselin ostomielessä noita alkupään (2002-2004) W/S211 E-sarjaisia niin kohtalaisen ruosteallergisena pistin merkille että melkeinpä kaikissa oli takakaarien paikkeilla vähintääkin alkavaa kuplintaa ellei sitten ihan kunnon ruostetta näkyvillä, samoin aika monessa ovien alareunoista löytyi selviä merkkejä alkavasta korroosiosta. Eikä km-lukemat nyt mitään ihan hirmuisia vielä olleet.
Ajattelin sitten että ongelma koskee vain pre-facelift yksilöitä (-2006) mutta kyllä FL-malleistakin vastaavaa on jo havaittu.
Toki koko korroosio-ongelma on ehkä vähäinen edeltäjään verrattuna mutta yhtäkaikki sekin on hyvä tiedostaa että näitäkin ongelmia jossain laajuudessa voi olla olemassa.
Ajattelin sitten että ongelma koskee vain pre-facelift yksilöitä (-2006) mutta kyllä FL-malleistakin vastaavaa on jo havaittu.
Toki koko korroosio-ongelma on ehkä vähäinen edeltäjään verrattuna mutta yhtäkaikki sekin on hyvä tiedostaa että näitäkin ongelmia jossain laajuudessa voi olla olemassa.
Viimeksi muokannut Eldorado, 25.3.2014 13:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Pitäisi itelläkin katsoa, minkä merkkinen / mallinen on. Nimeähän ei näy mistään järkevästä paikasta mutta ilmeisesti niiden päätyjen kiinnitysklipseistä jotenkin erotti, mikä oli mikäkin.XUX63 kirjoitti:Liekö nuita vaihtamattomia enään kauheesti liikenteessä mutta BEHR on hyvä, Valeossa on ollut ongelmia.
t.
Nimim. "toivottavasti vain turbaanin venttiili kenkkuilee"
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Älä nyt. Vähintään 300tkm rullattuja kävit kuikkiin ja ne ei olleetkaan virheettömiäEldorado kirjoitti:Itse kun aikanaan katselin ostomielessä noita alkupään (2002-2004) W/S211 E-sarjaisia niin kohtalaisen ruosteallergisena pistin merkille että melkeinpä kaikissa oli takakaarien paikkeilla vähintääkin alkavaa kuplintaa ellei sitten ihan kunnon ruostetta näkyvillä, samoin aika monessa ovien alareunoista löytyi selviä merkkejä alkavasta korroosiosta. Eikä km-lukemat nyt mitään ihan hirmuisia vielä olleet.
Ajattelin sitten että ongelma koskee vain pre-facelift yksilöitä (-2006) mutta kyllä FL-malleistakin vastaavaa on jo havaittu.
Toki koko korroosio-ongelma on ehkä vähäinen edeltäjään verrattuna mutta yhtäkaikki sekin on hyvä tiedostaa että näitäkin ongelmia jossain laajuudessa voi olla olemassa.
Jännä muuten kun ruattalaasten ruostetutkimuksessa oli huonoimmalla 2 pisteen tasolla just 211 aikoihin eli 2004-2006 vuosimalleista yhen merkin sorolla, nauris, varis ja muita merkkejä nisukka, honta, masta ja jaappanin ulkopuolelta hiivatti.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
300tkm on riisseli-mersulle tooodella vähän. Kyllä ne nyt pitäisi ruosteettomia vielä olla.XUX63 kirjoitti:Älä nyt. Vähintään 300tkm rullattuja kävit kuikkiin ja ne ei olleetkaan virheettömiä
Toki autot mitä katseltiin olivat 200-500 tkm ajettuja (riippuu myös paljonko mittarista oli veivattu pois). Kyllähän sitä ruostettakin saa jo noissa määrissä tietysti vähän olla, mutta minä kun olen sen suhteen ihan paranoidi... (Variksessakin a-pilarissa vähän jo kuplii )
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Ensi kerralla sitten pics or didn´t happen ja alkajaisiksi vaikka 10 eri autosta, tämänhän ei pitäisi olla temppu eikä mikään, jos kerta kaikki on ruosteisia Lisäliitteeksi kuvia Vehon pihasta, mikä täysi "roikkoperse" s211:äEldorado kirjoitti:Itse kun aikanaan katselin ostomielessä noita alkupään (2002-2004) W/S211 E-sarjaisia niin kohtalaisen ruosteallergisena pistin merkille että melkeinpä kaikissa oli takakaarien paikkeilla vähintääkin alkavaa kuplintaa ellei sitten ihan kunnon ruostetta näkyvillä, samoin aika monessa ovien alareunoista löytyi selviä merkkejä alkavasta korroosiosta. Eikä km-lukemat nyt mitään ihan hirmuisia vielä olleet.
Ajattelin sitten että ongelma koskee vain pre-facelift yksilöitä (-2006) mutta kyllä FL-malleistakin vastaavaa on jo havaittu.
Nyt Eldo c´mon, loppu se ainainen w211 mollaus
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
En minä halua niitä mollata senkummemmin, kerron vain omakohtaisesti nähtyjä tosiasioita. Tässäkin ketjussa kysyttiin mitä kannattaa tsekata 211:stä ostaessa, minusta nuo mahdolliset ruostepaikatkin kannattaa katsoa, eihän sitä välttämättä kaikissa yksilöissä ole.sonikki kirjoitti:Nyt Eldo c´mon, loppu se ainainen w211 mollaus
Kuvia ei nyt aina kaikesta nähdystä ole, mutta lupaan ensi alkutalvena ottaa kuvan niistä persuaus tontissa olevista farkuista Veholla, taatusti niitä siellä taas on.
Ja kyllä - ostaisin minäkin 211:n jos sellaiseen olisi varaa. Tod.näk. sedanin ja 2004 tai tuoreemman. Mutta tässä taloustilanteessa ei pysty, ootellaan...
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Hyvin vähän on ruosteita noissa, vieläkään.
Päivitystä 7 vuoden takaisiin kommentteihini:
Päivitystä 7 vuoden takaisiin kommentteihini:
Helppoa se silti on. Työläämpää kuin 210 mutta helpompaa kuin 124.dealer kirjoitti:Alapallojen vaihtaminen on työläämpää kuin edellisiin malleihin
Vain niihin joissa ei ole irrotettavaa niveltä (jotkut mallisarjan alkupään autot)dealer kirjoitti:Ylätukivarsi tulee kokonaisena
Voi sen vaihtaa ja sama osa.dealer kirjoitti: Ilmajousitettuun narinahelaa ei saa erikseen vaan vaihdetaan taka-alatukivarsi - hela on ihme kyllä pienempi kuin "vanha kunnon narinahela".
wiimax.fi
-
- Viestit: 605
- Liittynyt: 19.10.2010 14:10
no niin itsekkin olen kyseistä kiessiä ostamassa. Koeajossa ollut paripäivää 320e farmari 2004 275tkm mittarissa, totuutta en tiedä. Just käytiin nosturilla ja syynäiin paikat. Ei löytynyt ruosteita eikä öljy vuotoja. Uutta osaa on parin vuoden aikana lyöty kuittien mukaan viitisen tonnia. Pientä laittoa löytyy vieläkin. Suurin murheen aihe kuitenkin että en tiedä miten kello laitetaan oikeaan aikaan
On olemassa kahdenlaisia autoja. On uusia mersuja ja sitten on käytettyjä mersuja
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Tuommosen löysin juutuupista kellon asetuksiin liittyen:
https://www.youtube.com/watch?v=OLQl-EJWnbo
Jos lontoon taittuu, niin tuossa on ilmeisesti ohjeita enklanniksi:
http://mbworld.org/forums/e-class-w211/ ... clock.html
https://www.youtube.com/watch?v=OLQl-EJWnbo
Jos lontoon taittuu, niin tuossa on ilmeisesti ohjeita enklanniksi:
http://mbworld.org/forums/e-class-w211/ ... clock.html
Kein siknatuur
-
- Viestit: 605
- Liittynyt: 19.10.2010 14:10
ohjekirja on italiaa ni ei oikeen taivutähtikuljettaja kirjoitti:Melkeinpä joudut kysymään neuvoa foorumilta. En usko että tosi mies kuitenkaan kehtaa ohjekirjaa lukea.miikka heikkinen kirjoitti:Suurin murheen aihe kuitenkin että en tiedä miten kello laitetaan oikeaan aikaan
Ja tosiaankin tuota time and day valikkoa ei ole. Muuten kyllä näyttää samalta kun esin tuossa videossa
On olemassa kahdenlaisia autoja. On uusia mersuja ja sitten on käytettyjä mersuja
Terve,
En tiedä onko mitään hyötyä mutta itsellä se ottaa tiedon GPS:stä. Taisi pitää jonkin valikon kautta sanoa, että synkkaa tiedon mittariston ja rarion välistä.
Amerikan Vehon ohjekirjasivusto.
t.
Risto
En tiedä onko mitään hyötyä mutta itsellä se ottaa tiedon GPS:stä. Taisi pitää jonkin valikon kautta sanoa, että synkkaa tiedon mittariston ja rarion välistä.
Amerikan Vehon ohjekirjasivusto.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
-
- Viestit: 605
- Liittynyt: 19.10.2010 14:10
no sen verran tätä asiaa selvisi että kello valikko on vaan sellasissa pirsseissä missä on navi tai comand( mikä hitto se sit liekkään).
Meneekö pahasti oftopikiks jos joku selostaa tarkkaan mistä ja miten se asetetaan jostain muuta kautta
Meneekö pahasti oftopikiks jos joku selostaa tarkkaan mistä ja miten se asetetaan jostain muuta kautta
On olemassa kahdenlaisia autoja. On uusia mersuja ja sitten on käytettyjä mersuja
-
- Viestit: 605
- Liittynyt: 19.10.2010 14:10
Niin edelleenkin niinkuin jo aiemmin mainitsin tuollaista valikkoa ei ole olemassakaan tämän auton mittaristossa/valikossaRoisto kirjoitti:Helepompi ehkä selostaa kuvien kans. Lataat itsellesi tämän dokkarin. Sieltä etsit sivun 144. Jos sinulla ei ole comandia, niin silloin pitäisi sen kautta toimia.
t.
Risto
On olemassa kahdenlaisia autoja. On uusia mersuja ja sitten on käytettyjä mersuja
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Edellä laskinkin Roiston linkittämien ohjekirjojen varaan jos omat sattuu olemaan saksankieliset tai jotain muuta mikä ei oikein taivu.miikka heikkinen kirjoitti:
Niin edelleenkin niinkuin jo aiemmin mainitsin tuollaista valikkoa ei ole olemassakaan tämän auton mittaristossa/valikossa
Olisi syytä tietää autosta vähän enemmän, mikä mankka siinä on? Sieltä Amerikan Vehon sivuilta kun löytyy muitakin ohjekirjoja kuin se auton mittariston kuvaava osuus:
http://www.mbusa.com/vcm/MB/DigitalAsse ... MY05-E.pdf
Tämä sama juttu on muuten käyty foorumilla läpi varmaan kymmeniä kertoja.
-
- Viestit: 605
- Liittynyt: 19.10.2010 14:10
20cd boksi soitin. Ei mitään navi/muuta näyttöä. w211 320E 2004 ja farmaritähtikuljettaja kirjoitti:Edellä laskinkin Roiston linkittämien ohjekirjojen varaan jos omat sattuu olemaan saksankieliset tai jotain muuta mikä ei oikein taivu.miikka heikkinen kirjoitti:
Niin edelleenkin niinkuin jo aiemmin mainitsin tuollaista valikkoa ei ole olemassakaan tämän auton mittaristossa/valikossa
Olisi syytä tietää autosta vähän enemmän, mikä mankka siinä on? Sieltä Amerikan Vehon sivuilta kun löytyy muitakin ohjekirjoja kuin se auton mittariston kuvaava osuus:
http://www.mbusa.com/vcm/MB/DigitalAsse ... MY05-E.pdf
Tämä sama juttu on muuten käyty foorumilla läpi varmaan kymmeniä kertoja.
On olemassa kahdenlaisia autoja. On uusia mersuja ja sitten on käytettyjä mersuja