Talvi näyttää tulevan, ei voi mitään Ongelma on seuraava; asennanko maatalous koneeseen webaston. Puolellatoista tonnilla saisi asennettuna, kotosalla on lämmin talli, mutta jolla seisoo välillä 08.00-16.00 ajan tuolla jossakin.
Webaston etuinahan on kuskinkin kannalta lämmin koppi, moottorikin tykännee ko. vermeestä. Itselläni ei ole aikaisempaa kokemusta näistä ruåttalaisista maatalous vehkeistä. Mahtanneekko 2.4 litranen, viispyttynen pensiini kone hörähtää -35:n asteen pakkasella käyntiin ilman lämmitystä, jos siis päivän on pihalla.
Corolla ainakin käynnistyi
Auton kestävyyttä pitemmän päälle ei näissä "kylmäkäynnistys" hommissa ajatella. Enhän minä tuolla loppuikääni aja, toivottavasti
Jätänkö webaston asentamatta
Re: Jätänkö webaston asentamatta
No luulis sen aunakin hörähtävän, eri asia jääkö käyntiinJ.T.S kirjoitti:Mahtanneekko 2.4 litranen, viispyttynen pensiini kone hörähtää -35:n asteen pakkasella käyntiin ilman lämmitystä, jos siis päivän on pihalla.
Miellyttävämpi vaihtoehto kai tuo on autolle kuin sähkölämmitys.
Omaanikin varmaan laittaisin, jos halvalla sais
Bensalämmittimet on kyllä aika edullsia ja luotettavampia kuin vastaavat dieselversiot. Edes käytetty ei ole välttämättä huonovaihtoehto.
Kestävyyden kannalta ei taida olla juuri väliä, lämmittääkö vai ei. Eihän sillä mitään väliä, kestääkö moottori ajaa 500tkm vai 600tkm, auto on sen jälkeen kuitenkin valmista kuusankoskitavaraa. Kansiremontin voi tarvita ennen sitä, mutta siihen ei taas lämmittäminen vaikuta. Noissahan ne kalliit viat on ihan muualla (moottorin sähköt, jakohihna ym.). Korkeintaan voi äärimmäisessä kylmäkäynnistyksessä joku tiiviste korkata, muttei lämmittäminenkään sitä estä.
Lähteekö, se selviää kokeilemalla. Toyota ainakin lähtisi. Onneksi se ei enää nykypäivänä ole kiinni siittä ettei akussa riittäisi virta pyörittää konetta kuin kahvimyllyä. Virta kyllä riittää. Lisäksi bensakone lämpenee kyllä kun jättää sen vartiksi käyntiin. Päivän ympäristö teko.
Ylivertainen mukavuusvaruste se lisälämmitin kuitenkin on
Kestävyyden kannalta ei taida olla juuri väliä, lämmittääkö vai ei. Eihän sillä mitään väliä, kestääkö moottori ajaa 500tkm vai 600tkm, auto on sen jälkeen kuitenkin valmista kuusankoskitavaraa. Kansiremontin voi tarvita ennen sitä, mutta siihen ei taas lämmittäminen vaikuta. Noissahan ne kalliit viat on ihan muualla (moottorin sähköt, jakohihna ym.). Korkeintaan voi äärimmäisessä kylmäkäynnistyksessä joku tiiviste korkata, muttei lämmittäminenkään sitä estä.
Lähteekö, se selviää kokeilemalla. Toyota ainakin lähtisi. Onneksi se ei enää nykypäivänä ole kiinni siittä ettei akussa riittäisi virta pyörittää konetta kuin kahvimyllyä. Virta kyllä riittää. Lisäksi bensakone lämpenee kyllä kun jättää sen vartiksi käyntiin. Päivän ympäristö teko.
Ylivertainen mukavuusvaruste se lisälämmitin kuitenkin on
Taidan kuitenkin kallistua tuolle "jätän asentamatta" puolelle. Minulla on kontissa muuten aina talvisin sellainen ladattava "vara akku buusteri". Eli eiköhän tuo muatallous vehe käyntiin suaha... Kaippa sinne pilottiakin voi suihkuttoo. (lupaan tallentaa pilotti startin foorumilaisen iloksi videolle, jos sellaiseen siis joudutaan turvautumaan )
Mukavuuttahan tuo wepasto tosin lisää, mutta se nyt ei ole niin oleellista. Nopeastihan nuo lämpennöö. Tehokkaat penkinlämppärit ja kaikki. Vielä jos kuasua pitää päälle 5000rpm. vähän aikaa, niin kyllä tarkenee. Ei vielä pahemmin kolotuksetkaan vaivaa. Puoltoista tonnia taitaa olla paremmassa käytössä, jos lisään ne "harraste tähden hankinta" putjettiin.
Mukavuuttahan tuo wepasto tosin lisää, mutta se nyt ei ole niin oleellista. Nopeastihan nuo lämpennöö. Tehokkaat penkinlämppärit ja kaikki. Vielä jos kuasua pitää päälle 5000rpm. vähän aikaa, niin kyllä tarkenee. Ei vielä pahemmin kolotuksetkaan vaivaa. Puoltoista tonnia taitaa olla paremmassa käytössä, jos lisään ne "harraste tähden hankinta" putjettiin.