w123 280ce öljyä palaa...

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Jam1
Viestit: 2
Liittynyt: 22.1.2014 9:16
Paikkakunta: Lapua

w123 280ce öljyä palaa...

Viesti Kirjoittaja Jam1 »

Ostin viime kesänä kesäautoksi tuommosen w123 280 coupen. Ostohetkellä tiesin kyllä että tekniikassa on jotain mätää. Edellinen omistaja epäili venttiilivarren kumien olevan sököt, josta aiheutui sitten vähän sinisen savutusta. Kävin koeajolla ja totesin että moottorissa on kuitenkin vedot tallella, ja mitään säksätystä sun muuta epämääräistä ei kuulunut. Käyntiääni oli itteasiassa oikein hieno.

Vaikka muilta osin mersu onkin ollut käypä ostos, niin tuo savutusongelma vaivaa edelleen. Käyttis-"ST"-bemari on vienyt viimeaikoina kaiken vapaa-ajan, mutta nyt kun siihenkin vaihtui takasin vakiotekniikka ja meno muuttui luotettavaksi, olis aikaa keskittyä tuohon harrastemersuun.

Ongelmat:

- Alkaa savuttamaan ankarasti parin minuutin tyhjäkäynnin jälkeen. 5-10 minuutin jälkeen pudottaa yhden sylinterin pois pelistä kokonaan. Kaasua polkaisemalla koko kylä peittyy siniharmaaseen savuun.
- Tulpat karstaantuu tukkoon, erityisesti vitospytyssä
- Öljyn kulutus reipasta
- Piiitkä startti lämpimänä, kylmänä laakista käymään

Toisaalta:

- Savuttaa ja kuluttaa öljyä oikeastaan vain tyhjäkäynnillä, ei savuta moottorijarrutuksessa, eikä kylmäkäynnistyksessä. Matka-ajossa öljyn kulutus on normaalia tai ainakin kohtuullista
- Öljynpaineet tyhjäkäynnillä 1,7-2bar, kaasua hipaisemalla on heti mittari tapissa
- Vetoja tuntuu olevan yllättänkin hyvin, M110 185-heppainen ruiskuversio
- Puristukset tasaiset joka pytyssä


Onko jollain heittää heti että mikä on rikki, vai otanko suosiolla kannen irti ja koitan vaihtaa ne venttiilivarsien kumit?
jupi
Viestit: 731
Liittynyt: 15.4.2008 20:35
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja jupi »

ei sitä kantta tarvi irti ottaa jos ventiilivarren kumit vaihtaa...
vm-05 s211 320 CDI AMG (käyttis)
vm-01 s203 200 CDI (raksapaku)
vm-89 w201 200E85(rojektina)
vm-89 s124 300TDT (st aihio)
vm-86 w201 (ikuisuusrojekti)
Jam1
Viestit: 2
Liittynyt: 22.1.2014 9:16
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja Jam1 »

Niin, taitaa ne venttiilit saada pysymään ylhäällä jollain paineilma/kengännauha/jne-virityksillä, mutta suunnitelmana olis nostaa kevään aikana koko moottori pois ja maalailla konetila uusiksi, niin siinähän se kansi irtautuu vaivattomasti koneen ollessa lattialla. Saa samalla kattoa että vieläkö näkyy hoonijäljet sylintereissä :lol:

Mutta tuos tuli yv:llä hyviä vinkkejä kyllä vaihtoehtoisista vikapaikoista, ei pirä hätiköörä vielä kannen irrotuksen kans. Kiitos niistä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”