Meikäläisen CLK-hankinta tässä edelleen vauhdittumassa. Nykyisen väyrysen kanssa jo kertaalleen vannoin maksettuani vuoden sisään 4300 euroa dieselpumpun kahdesta remontista, että tämä oli sitten jo viimeinen diesel Mersu. Polttoainesäästö valuu korkoineen dieselkorjaamoon.
Sitten taas laskeskelin, että 270 CDI verrattuna 200K säästää maantiejossa päivän dieselveron jo noin 35 km kohdalla takaisin, joten kyllä se CDI:n vääntö ja taloudellisuus houkuttelisivat. Otetaan tämä laskelma lähtöarvona, eikä aleta vääntää tarkemmin polttoainekluista.
Kun katsoo tätä palstaa, niin CDI-vika siellä CDI-vika täällä jne. jne. ja satasia ja tonneja palaa mustana savuna ilmaan.
Bensakoneisista kompressori 200:sta taas ei tunnu valitusta löytyvän lainkaan. Onko tässä todella näin, että tämän päivän bensakoneet ovatkin normaalikäytössä CDI:tä varmempia ja huolettomampia?
Saksassa kun katsoo hintoja, niin 2005 CLK 200K ovat karkeasti alk. 10 000 eur ja vastaavat CDI:t alk. 7000 euroa. Kilometrejä mittarissa löytyy kummastakin valikomasta 100-150 000 haarukasta paljon. Liekö sitten bensapelin kilometrit kohdallaan ja dieselien puolitettu, vai mikä ihme kääntää hinnat noin? Vai ovatko CDI:t Saksassakin niin paljon epävarmpia ja bensavehkeet varmempina halutumpia? Viekö CDI-korjaustarve säästön edelleen?
Tähän alustukseen mielipiteitä ja kokemuksuia, jos mahdollista, kiitos
