Mersun maalaus 2000-luvulla?
Mersun maalaus 2000-luvulla?
Onko raadilla selvää havaintoa tai jopa tietoa Mersujen ja etenkin C-sarjan maalauksen laadusta 2000-luvulla?
Olen etsiskelemässä CLK:ta, uudempaa korimallia 2003-> ja kuulin, että 2005 olisi tehty C-sarjan maalaukseen joku merkittävä parannus ja sitä vanhempia C-sarjalaisia ei kannattaisi ostaa, koska ruostuvat käsiin. Esim. hopeisissa kuulemma näkee kaikissa rokkoa maalipinnassa, kun alkaa katsella.
Yhdella käverilla on 2003 C-Mersu, osti sen 6v. sitten Keski-Suomesta 30 000 km ajettuna ensimäisen omistajan jäljiltä (Suomi-auto huoltokirjalla ja tunnetulla historialla, mmm. ruostesuojaus) Kaveri teetti itse vielä ruostesuojauksen siihen ja viime kesänä jotui maalauttamaan auton kyljet. Kilometrejä hänellä tullut siihen noin 100 000 lisää. Auto on yhä Keskisuomessa eikä kai edes käynyt montaa kertaa täällä pk-seudun suolassa.
Tämä tarina ikävästi tukisi tuota aloituksen väitettä, joka on kuulutu täysin eri lähteestä.
Mikä on raadin näppituntuma tai peräti tieto, paranivatko nämä 2005 vai onko se kaupunkitarinaa?
Olen etsiskelemässä CLK:ta, uudempaa korimallia 2003-> ja kuulin, että 2005 olisi tehty C-sarjan maalaukseen joku merkittävä parannus ja sitä vanhempia C-sarjalaisia ei kannattaisi ostaa, koska ruostuvat käsiin. Esim. hopeisissa kuulemma näkee kaikissa rokkoa maalipinnassa, kun alkaa katsella.
Yhdella käverilla on 2003 C-Mersu, osti sen 6v. sitten Keski-Suomesta 30 000 km ajettuna ensimäisen omistajan jäljiltä (Suomi-auto huoltokirjalla ja tunnetulla historialla, mmm. ruostesuojaus) Kaveri teetti itse vielä ruostesuojauksen siihen ja viime kesänä jotui maalauttamaan auton kyljet. Kilometrejä hänellä tullut siihen noin 100 000 lisää. Auto on yhä Keskisuomessa eikä kai edes käynyt montaa kertaa täällä pk-seudun suolassa.
Tämä tarina ikävästi tukisi tuota aloituksen väitettä, joka on kuulutu täysin eri lähteestä.
Mikä on raadin näppituntuma tai peräti tieto, paranivatko nämä 2005 vai onko se kaupunkitarinaa?
No ei ne vanhemmatkaan kyllä ihan käsiin mätäne, vaikka tahtovatkin vähän ruostua. Eikä näistä alustoista sellasia ylläreitä löydy mitä jostain mazdasta. Mun on kaikki kylläkin olleet tuontiautoja, mutta alustat suhteellisen hyvässä kunnossa. Toisessa oli noin 250tkm ja toisessa 280tkm ja suuri epäilys että molemmista oli saksassa otettu liiat km pois Eikö tuota sinkkiä alettu käyttää alustassa loppuvuodesta -02 ja maalaustakin varmaan paranneltu vuosien saatossa. Että joku rehti -03 varmaan paljo parempi mitä ihan ensimmäiset.
No itseasiassa en epäillyt nyt alustaa, vaan nimenomaan tuota maalia. Nykyinen väyryseni '98 E290 TD on alustaltaan ihan OK ja oli maaliltaan 99% Saksasta tullessaan 2007. Ammattimaalari katsoi auton maalipinnan läpi ennen kaupantekoa ja huomautettavaa ei juurikaan löytynyt - kuin vasta 3 Helsingissä suolattua talvea myöhemmin. Sitten kyljet sai maalata uusiksi.xin811 kirjoitti:alustat suhteellisen hyvässä kunnossa. Eikö tuota sinkkiä alettu käyttää alustassa loppuvuodesta -02 ja maalaustakin varmaan paranneltu vuosien saatossa. Että joku rehti -03 varmaan paljo parempi mitä ihan ensimmäiset.
Mutta onkohan siis tuolle 2005 parannetulle maalaukselle mitään huhua kummempaa perustetta? Suurin osa näistä myytävistä kun on 2003-2004 malleja.
Mersuja minulla on ollut monta ja tulee luultavasti olemaankin, eli ylläreitä en pelkää alustan suhteen, mutta kyllä nämä viimeisimmät ovat ikävästi maalia kaivanneet. Nyt tuossa on toisena autona "herkästi ruostuva" Astra v. 1998 ja sitä ei ole vielä maalattu mistään ja kilometrejä jokseenkin samat, kuin väyrysessä.
Eikö nuo jokku oo puhunu että nanolakkaus olis tullu jossain faceliftin tienoilla
Maalarin näkökulmasta se nanolakka on kovempaa kun tavallinen ja ehkä siitä ei sitten mene se kivi niin helposti läpitte ja ala muhimaan Huonommassa tapauksessa lakka on niin kovaa että lähtee irti sitten isompana palana kun itse isku ja pian se sitten onkin ruma,tätä ei tiettävästi tehtaan paapan toimesta ole pahemmin mersuissa näkynyt.
Senverran edittiä: älkiimpäin nanolakattu saattaa tosiaan lähteä isompina limppeinä irti kun taas jälkiimpäin ruiskutettu kohtalainen tavallinen lakka on hiukan vahvempi ja kestää sen takia taas vuosia en tiedä vaatisinko/maalaisinko omani nanolakalla jos autoani maalaisin,en ainakaan tähän saakka ole siihen "sortunut" vaikka itse saisin ruiskutella ja värkit on ilmasia
Maalarin näkökulmasta se nanolakka on kovempaa kun tavallinen ja ehkä siitä ei sitten mene se kivi niin helposti läpitte ja ala muhimaan Huonommassa tapauksessa lakka on niin kovaa että lähtee irti sitten isompana palana kun itse isku ja pian se sitten onkin ruma,tätä ei tiettävästi tehtaan paapan toimesta ole pahemmin mersuissa näkynyt.
Senverran edittiä: älkiimpäin nanolakattu saattaa tosiaan lähteä isompina limppeinä irti kun taas jälkiimpäin ruiskutettu kohtalainen tavallinen lakka on hiukan vahvempi ja kestää sen takia taas vuosia en tiedä vaatisinko/maalaisinko omani nanolakalla jos autoani maalaisin,en ainakaan tähän saakka ole siihen "sortunut" vaikka itse saisin ruiskutella ja värkit on ilmasia
Viimeksi muokannut Terho P, 13.11.2013 18:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Nanolakka tuli jossain vaiheessa (olisko ollu noilla hujakoilla 05-06?). Ainaki noita nanolakallisia w211 ja W212 nähnyt useammankin 400-700tkm ajetun, mitkä pysyneet ruosteettomina.
Mutta toki minkä tahansa saa ruostumaan jos auto pestään kerran vuodessa ja vahataan jokatoinen autopesun "vahalla"
Mutta toki minkä tahansa saa ruostumaan jos auto pestään kerran vuodessa ja vahataan jokatoinen autopesun "vahalla"
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Nojoo. Audit vaan ei ruostu ja väyryset ruostuu vaikka tekis mitä. Enkä mä ainakaan autoa vahaa puskureiden alta tai muualta piilosta, mistä ne monesti ruostuu salakavalasti.
Tuota alustaa vaan meinasin sillä, että eipä se paljoa auton käyttöä haittaa jos oven takakulmassa on ruostetta (yleinen paikka w203) mutta jos pohjaa pitää ruveta paikkaamaan muutaman vuoden iässä niin se ei kyllä sovi.
Nanolakka tuli w211 jo -03 muistaakseni. Koskahan se tuli Ceehen?
http://www.senotec.fi/?kuvat.html käykää nyt kattomassa noita mazdoja, hyi helvetti. Ja näkyy e46 bemaritkin olevan pohjasta aika rapeassa kunnossa.
Niin ja tuosta 203:sen maalista, mulla on nyt -01 c32 amg, kilometrejä löytyy 210 tuhatta. Konepelti ja takaluukku on vissiin joskus maalattu, mutta kyljistä, ovista tai etulokarista en oo löytäny maalausrajoja. Yksvärinenki näyttää auto olevan. Ruostetta löytyy mainittavasti vaan kuskin oven takanurkasta, ja vähäsen etunurkassakin. Yllätykseksi löysin kunnon ruostepesän takaoven karmin tiivisteen välistä, siihen on yläreunaan joku osunut ja kosteus on päässyt siinä tiivisteen ja karmin välissä tekemään tuhoja. Ei se kuitenkaan oo ruosteessa ku noin 3cm matkalta, karmit kaikkialla muualla kunnossa. Yleisesti ottaen auto ei kovin hyvällä pidolla oo ollut, parkkipaikka kolhua ja muuta kolhua löytyy aika paljon joten autolle on suunnitteilla ylimaalaus. Ja sen verran kunnolla että sitä ei ilman suurennuslasia näe!
Tuota alustaa vaan meinasin sillä, että eipä se paljoa auton käyttöä haittaa jos oven takakulmassa on ruostetta (yleinen paikka w203) mutta jos pohjaa pitää ruveta paikkaamaan muutaman vuoden iässä niin se ei kyllä sovi.
Nanolakka tuli w211 jo -03 muistaakseni. Koskahan se tuli Ceehen?
http://www.senotec.fi/?kuvat.html käykää nyt kattomassa noita mazdoja, hyi helvetti. Ja näkyy e46 bemaritkin olevan pohjasta aika rapeassa kunnossa.
Niin ja tuosta 203:sen maalista, mulla on nyt -01 c32 amg, kilometrejä löytyy 210 tuhatta. Konepelti ja takaluukku on vissiin joskus maalattu, mutta kyljistä, ovista tai etulokarista en oo löytäny maalausrajoja. Yksvärinenki näyttää auto olevan. Ruostetta löytyy mainittavasti vaan kuskin oven takanurkasta, ja vähäsen etunurkassakin. Yllätykseksi löysin kunnon ruostepesän takaoven karmin tiivisteen välistä, siihen on yläreunaan joku osunut ja kosteus on päässyt siinä tiivisteen ja karmin välissä tekemään tuhoja. Ei se kuitenkaan oo ruosteessa ku noin 3cm matkalta, karmit kaikkialla muualla kunnossa. Yleisesti ottaen auto ei kovin hyvällä pidolla oo ollut, parkkipaikka kolhua ja muuta kolhua löytyy aika paljon joten autolle on suunnitteilla ylimaalaus. Ja sen verran kunnolla että sitä ei ilman suurennuslasia näe!
Nanolakka tuli w203 koriin faceliftin yhteydessä. Nuo faceliftin jälkeiset tuntuisivat pysyvän paremmin ruosteettomina, tokihan ne ovat aina 4-5 uudempia kuin 2000 luvun alun w203 joissa alkaa näkyä ruoste jo päälipuolellekin monessa yksilössä
Noissa nanolakatuissa olen huomannut sellaisen ominaisuuden että siinä vaiheessa kun ruoste siitä puskee läpi niin tilanne on jo aika paha, onkos tuo uudempi maalaus sitten niin paljon paksumpaa, vahvempaa ettei ruoste puske sieltä niin herkästi läpi.
W211 korisissa ei ole pahemmin ollut ongelmia, takaluukut niistä kuplii ja pyöräkotelot muttei mitään vakavaa
Noissa nanolakatuissa olen huomannut sellaisen ominaisuuden että siinä vaiheessa kun ruoste siitä puskee läpi niin tilanne on jo aika paha, onkos tuo uudempi maalaus sitten niin paljon paksumpaa, vahvempaa ettei ruoste puske sieltä niin herkästi läpi.
W211 korisissa ei ole pahemmin ollut ongelmia, takaluukut niistä kuplii ja pyöräkotelot muttei mitään vakavaa
http://emkorros.fi/galleries/mercedes-benz-c-2005/
Tuossa kuvia 100 tkm ajetusta juuri saksasta tulleesta.
Tuossa kuvia 100 tkm ajetusta juuri saksasta tulleesta.
-
- Viestit: 311
- Liittynyt: 05.11.2011 12:09
- Paikkakunta: kerava(nivalasta)
ja olis -05 -> c mallissa kuulemma parempi sinkki korissa.
näin mulle väitti yks mersu korjari.
mulla on ollu tuo w203 nyt 3,5vuotta eikä oo ruostetta kyllä.
mittarissa oli 310 tkm ku ostin ja nyt on jotain 430 tkm.
kuskinpuolen takaovessa oli entisiltä omistajilta naarmu.en oo teheny sille mitään ku ei se oo lähteny siitä etes ruostuun.(siis syvä,pellille asti)
joitaki kuplia löytyy maalipinnan alta ku pesee ja tarkastelee,mutta ei mitään että haittais menoa.
näin mulle väitti yks mersu korjari.
mulla on ollu tuo w203 nyt 3,5vuotta eikä oo ruostetta kyllä.
mittarissa oli 310 tkm ku ostin ja nyt on jotain 430 tkm.
kuskinpuolen takaovessa oli entisiltä omistajilta naarmu.en oo teheny sille mitään ku ei se oo lähteny siitä etes ruostuun.(siis syvä,pellille asti)
joitaki kuplia löytyy maalipinnan alta ku pesee ja tarkastelee,mutta ei mitään että haittais menoa.
mercedes benz 203 200 cdi farmari -05
ford mustang ht 351 cleaveland -66
ford taunus coupe -76 (ikuisuusprojekti)
suzuki intruder 1400 -92
ex:124 300 tdt
ex:124 200 d
ex:201 200 d
ford mustang ht 351 cleaveland -66
ford taunus coupe -76 (ikuisuusprojekti)
suzuki intruder 1400 -92
ex:124 300 tdt
ex:124 200 d
ex:201 200 d
Kyllähän noissa se yksilö ratkaisee aika paljon, jopa eniten kun näköjään tuohon 2005:eenkin tarttuu ruoste mukavasti...
Eli jos tässä saa rahat kasaan, niin ei kun tutkimaan tarkoin.
Faceliftillä tarkoitettaneen tässä yhteydessä nimenomaan tuota korimallin muutosta 2003 malleihin? Ei kai näihin enää tullut siinä 2003-2009 välillä isompia muutoksia ulkonäköön, vain tekniikkaan jotain. Ja ehkä se korin sinkitys, mutta sitäkään lie kyllä vaikea todistaa mitenkään...
Jos alusta kestää, niin maalia toki saa kylkiin järkihintaan. Paljon kalliimmaksi tulee esim. diesel-pumpun uusiminen ainakin väyrysessä, nimim. kokemusta on
Eli jos tässä saa rahat kasaan, niin ei kun tutkimaan tarkoin.
Faceliftillä tarkoitettaneen tässä yhteydessä nimenomaan tuota korimallin muutosta 2003 malleihin? Ei kai näihin enää tullut siinä 2003-2009 välillä isompia muutoksia ulkonäköön, vain tekniikkaan jotain. Ja ehkä se korin sinkitys, mutta sitäkään lie kyllä vaikea todistaa mitenkään...
Jos alusta kestää, niin maalia toki saa kylkiin järkihintaan. Paljon kalliimmaksi tulee esim. diesel-pumpun uusiminen ainakin väyrysessä, nimim. kokemusta on
OK, kiitos. noihin 07-> eivät rahat riitä, joten vanhempia on katseleminen. Aika varovainen facelift se on, kun ei CLK-myynti-ilmoituksissa meinaa huomata mitään eroa, olipa auto 2003 -06.xin811 kirjoitti:Facelifti tuli -04 puolivälissä. Uus korimalli -07.
Normaaleja C-malleja en ole katsellut, vaatimattomalle miehelle kun riittää 1 pari ovia. Näkyisikö niissä muutoksia enemmän?
Tuo lakkajuttu kuulostaa loogiselle, jos on tuhtia lakkaa, ei tule ruoste läpi, enne kuin ollaan tilanteessa, jossa pientä ruostevauriota (tässäkään tapauksessa) ei ole olemassakaan.