Terve,
Useassa yhteydessä on ollut juttua siitä, että bensa-autoissa on saatu mm. poltettua reikää mäntään, koska seos on ollut liian laihalla. Mistä tämä johtuu vai onko se vain noiden tee-se-itse -turbottelujen ongelma? Jäähdyttääkö bensa haihtuessaan seosta niin paljon vai kui?
Miten nämä uudet laihaseoskoneet pysyvät kasassa?
t.
Risto
Bensa-auto ja laiha seos. Tuleeko turma?
Bensa-auto ja laiha seos. Tuleeko turma?
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Eikös "liekistä" tule liian kuuma siinä vaiheessa, kun happea alkaa olla liikaa suhteessa bensaan. Saman ilmiön voi havaita, jos lähtee leikkimään kaasuhitsillä - tarpeeksi kun antaa happea / vähentää kaasua, alkaa jo pillikin sulaa
Laihaseosmoottoreissa ongelma lienee poistettu vaiheittaisella tai eräänlaisella kerrostetulla palamisella, jolloin kaikki happi ei pala kertahumauksella männän päällä, vaikka ilmaa syötetään koneeseen enemmän kuin palamistapahtuma vaatii. Tuossa tekniikassa kaiketi lisähappi alkaa toimia jo jäähdyttävänä tekijänä. Tuo taas varmaankin onnistuu polttoaineen suorasuihkutuksen avulla.
Jotain sen suuntaista kaavakuvaa Tojon ja Hondan laihakoneista on joskus aikapäiviä sitten näytetty.
Koneinsinöörit voit korjailla edellä maalaisjärjellä hahmotellut teoriat

Laihaseosmoottoreissa ongelma lienee poistettu vaiheittaisella tai eräänlaisella kerrostetulla palamisella, jolloin kaikki happi ei pala kertahumauksella männän päällä, vaikka ilmaa syötetään koneeseen enemmän kuin palamistapahtuma vaatii. Tuossa tekniikassa kaiketi lisähappi alkaa toimia jo jäähdyttävänä tekijänä. Tuo taas varmaankin onnistuu polttoaineen suorasuihkutuksen avulla.
Jotain sen suuntaista kaavakuvaa Tojon ja Hondan laihakoneista on joskus aikapäiviä sitten näytetty.
Koneinsinöörit voit korjailla edellä maalaisjärjellä hahmotellut teoriat

W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Laiha seos palaa nopeammin ja kuumemmalla liekillä. Eli ensinnäkin mäntä lämpiää reilusti ja toisekseen kone saattaa potkia takaisinpäin (eli siis nakuttaa) ja siitä tulee lisänä kivoja iskuja lämmöstä pehmenneeseen mäntään.
reikä
Ei tarvi turboa, testattu juttu.

Ei tarvi turboa, testattu juttu.

® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

-Jokaisella kukalla on juuret
