reikä-klupin jäsenanomus; REIKIÄ LÖYTYNYT!!
reikä-klupin jäsenanomus; REIKIÄ LÖYTYNYT!!
Noniin, eilen hommasin sitten hitsausvehkeet että pääsee liittymään tuohon reikä-klubiin! Tähän topicciin olisi nyt tarkoitus kirjoittaa kuvallinen selostus tuon pystärin parsimisesta, before and after kuvin Maalia ja peltiä pitää vielä hommata mutta muuten olisin valmis urakkaan. Aluksi fiksailen vain leimalle pakolliset korjaukset ja leiman jälkeen paneudun tarkemmin pienempiinkin reikiin Topiccia lukiessa kannattaa pitää mielessä etten ole migillä hitsannut kuin pari hassua kertaa joten työn jälki on varmasti vähintäänkin arveluttavaa ja yleistä paheksuntaa herättävää!
to be continued....
to be continued....
Viimeksi muokannut Wike, 17.6.2006 0:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.
Reikä is my middle name
Reikä is my middle name
-
- Jenkki-mies
- Viestit: 394
- Liittynyt: 28.3.2006 11:34
- Paikkakunta: Vapaala city
Joo, näin on. Wike saa "siipensä" kun eka projekti on julkastu.Pappi kirjoitti:Eikös reikäclubin jäseniä ole jo kolme? Rässi, MikaS, ja viimeisin koeajalla oleva...?
Jos oot itte teheny hommat, niin kyllä anomusta ainakin harkitaan.Pappi kirjoitti:Jälkikäteen tehtyjä anomuksia ei liene hyväksytä. Olis tuolla kuvia exästä
Laitahan esille.
Pro HVM
Elikkä tässäpä on... Se tyypillinen paikka.
Aukaistuna ulkoapäin...
Sitten palaa peltiä kiinni, samalla raaputin teräsharjalla sulavaa muovimassaa pois...
Lopputulos sisältäpäin... Maalattuna Hammerilla. Päälle tuli koko kylkeen kotelosuoja-aine.
Olisko tässä vähän niinku hengessä mukana jäsenyyteen ainesta. Volvosta sitten kuvia kun se ruostuu hitsattavaan kuntoon.
Aukaistuna ulkoapäin...
Sitten palaa peltiä kiinni, samalla raaputin teräsharjalla sulavaa muovimassaa pois...
Lopputulos sisältäpäin... Maalattuna Hammerilla. Päälle tuli koko kylkeen kotelosuoja-aine.
Olisko tässä vähän niinku hengessä mukana jäsenyyteen ainesta. Volvosta sitten kuvia kun se ruostuu hitsattavaan kuntoon.
Sinäkö jo ässän takalokarin/-puskurin välistä hitsasit sen reiän?HVM kirjoitti:Autoissa ei ole valitettavasti edes tiedossa tinaushommia.
Hitto kun mulla ei oo kuvamateriaalia pystärin hitsauksesta ja teippauksesta. Siinä olisi ollut hyvät näytteet klubin nopeuskilpailuun... Oisko tunti mennyt ja muutama reikä umpeen (takakontin pohja ja toinen helma hitsaamalla, pohjasta yks reikä Hofnar Vanilla -askin kannella ja teipillä).
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
Sivonen ei pelleile haudanvakavilla asioilla.Sivonen kirjoitti:Sinäkö jo ässän takalokarin/-puskurin välistä hitsasit sen reiän?HVM kirjoitti:Autoissa ei ole valitettavasti edes tiedossa tinaushommia.
Hitto kun mulla ei oo kuvamateriaalia pystärin hitsauksesta ja teippauksesta. Siinä olisi ollut hyvät näytteet klubin nopeuskilpailuun... Oisko tunti mennyt ja muutama reikä umpeen (takakontin pohja ja toinen helma hitsaamalla, pohjasta yks reikä Hofnar Vanilla -askin kannella ja teipillä).
Viikonloppuna aloitan hommat, joten kuvamateriaalia saadaan näillä näkymin viimeistään alkuviikosta. Pohjamaalia vielä mietin... Niinkuin rässin topicista selviää niin mielipiteitä taitaa olla enemmänkin. Joku taisi suositella tuota Spies Hecker priomat haftgrund 3255? Taidan tyytyä tuohon, koska tiedän mistä sitä saa.
Väliaikatiedoksi sen verran että eilen vetelin vähän saumaa, kun päätin harjoitustyöksi tehdä pullolle ja hitsille kärrin, piteeman nokkakärristä. Aika lastenleikiltä tuntuu tuo mikkihiirihitsaus verrattuna puikkoon. Varsinkin kun viimeksi puikolla hitsasin 1mm paksusta kuppaista profiilia yli 10 vuotta vanhoilla kosteilla puikoilla
Väliaikatiedoksi sen verran että eilen vetelin vähän saumaa, kun päätin harjoitustyöksi tehdä pullolle ja hitsille kärrin, piteeman nokkakärristä. Aika lastenleikiltä tuntuu tuo mikkihiirihitsaus verrattuna puikkoon. Varsinkin kun viimeksi puikolla hitsasin 1mm paksusta kuppaista profiilia yli 10 vuotta vanhoilla kosteilla puikoilla
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.
Reikä is my middle name
Reikä is my middle name
- Olli Lajunen
- Mersutohtori
- Viestit: 559
- Liittynyt: 01.10.2005 13:52
- Paikkakunta: Yppäri
Varo ettei auto syty palamaan. Siellä on mukavasti öljyttyä pesusientä helmoissa, kaarissa yms koteloissa jos on alkuperäiset paikoillaan (eivätkä ole ruostuneet ulos asti jos ovat öljystä huolimatta kastuneet). Sauhuavat mukavasti kuumetessaan.
Tsemppiä projektiin!
Tsemppiä projektiin!
W115 200D 2.4 sttppdic -75
W211 E 320 CDI T 4Matic -05
Ex: W202 220 -96
® Mesen linttaklubi
W211 E 320 CDI T 4Matic -05
Ex: W202 220 -96
® Mesen linttaklubi
No polttamalla tuon pääsisi liian helpolla iteppäinen pässi ku olen ni pakkohan se on tuommosella vanhalla romulla ajaa 40tkm vuodessa ja laittaa sitä kuntoon makso mitä makso vaikka 30 asteen pakkasessa kun talliakaan ei vielä ole saanu aikaseks
Koitetaan siis olla varovaisia, eikä polteta lossia ainakaan ihan heti, mutta jos hermot menee niin en lupaa mitään
Koitetaan siis olla varovaisia, eikä polteta lossia ainakaan ihan heti, mutta jos hermot menee niin en lupaa mitään
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.
Reikä is my middle name
Reikä is my middle name
Arvoisa reikäklupi .
Esitän kaikkien väyrysmiesten puolesta anomuksen että kaikki väyrysmiähet otettaisiin reikäklupiin jäseniksi.
Perustelut:
Kuten tunnettua on väyrysissä ruosteropleemeja vaikka muille jakaa.
Tälläkin voorumilla aiheesta useita juttuja ruostuvista:
- ovista (ylä- ja alareuna)
- etujousen yläkupeista
- etupalkeista
- taluukun lukkoympäristö
- lokarin reunat
- ym.ym
Valokuvia ei nyt tähän ole liittää mutta eiköhän tuo maahantuoja ole niitä ottanut riittävästi tehtaalle lähettetäväksi .
Jos nyt emme täytä valintakriteeriä täysjäsenyyteen niin toivottavasti ainakin kannattajajäsenyys on mahdollista - tai ainakin mopopiireissä tunnettu ns. "hangaround" jäsenyys.
Esitän kaikkien väyrysmiesten puolesta anomuksen että kaikki väyrysmiähet otettaisiin reikäklupiin jäseniksi.
Perustelut:
Kuten tunnettua on väyrysissä ruosteropleemeja vaikka muille jakaa.
Tälläkin voorumilla aiheesta useita juttuja ruostuvista:
- ovista (ylä- ja alareuna)
- etujousen yläkupeista
- etupalkeista
- taluukun lukkoympäristö
- lokarin reunat
- ym.ym
Valokuvia ei nyt tähän ole liittää mutta eiköhän tuo maahantuoja ole niitä ottanut riittävästi tehtaalle lähettetäväksi .
Jos nyt emme täytä valintakriteeriä täysjäsenyyteen niin toivottavasti ainakin kannattajajäsenyys on mahdollista - tai ainakin mopopiireissä tunnettu ns. "hangaround" jäsenyys.
. . .
Reikä-Klubi on lähinnä tarkoitettu rehdeille, menneen maailman kädentaitoa vaaliville mustakätisille idiooteille,
jotka eivät ymmärrä omaa parastaan ja osta kiltisti väykkyä,vaan jatkavat kaikenmaailman ikiaikaisten lossiensa tekohengitystä/lifesupporttia
niinkauan kun pullossa kaasua piisaa. Hofnariaskin peräkontin lattiaan teippaajia ja muita kikka 3-korjaajia ylenkatsomme syvästi.
Toki luulisin Reikä-Clubilaisten ymmärtävän väykkykuskien tuskan mätänevien sijoitustensa vieressä ja ojentavan heille reilusti toverin kättä.
jotka eivät ymmärrä omaa parastaan ja osta kiltisti väykkyä,vaan jatkavat kaikenmaailman ikiaikaisten lossiensa tekohengitystä/lifesupporttia
niinkauan kun pullossa kaasua piisaa. Hofnariaskin peräkontin lattiaan teippaajia ja muita kikka 3-korjaajia ylenkatsomme syvästi.
Toki luulisin Reikä-Clubilaisten ymmärtävän väykkykuskien tuskan mätänevien sijoitustensa vieressä ja ojentavan heille reilusti toverin kättä.
Pro HVM
http://koti.mbnet.fi/raakis1/mersukuva/reik%E4kuvia/
Riittääkö moinen kuvasarja tämän salaseuran jäsenyyteen vai pitääkö kaivaa kadetti tallista
Riittääkö moinen kuvasarja tämän salaseuran jäsenyyteen vai pitääkö kaivaa kadetti tallista
AMG special group supervisor & toolmaker.
Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Nyt ottaa pattiin! Meni koko viikonloppu ihan viihteenpuolelle enkä saanut mitään aikaiseksi Kaikki lähti siitä ettei RAUTAkaupassa ollut peltiä ollenkaan, eivät kuulemma myy On se nyt s**tana, sitähän varten rautakaupat on No ajattelin sitten että pitäkää tunkkinne ja menin ulos. No pihalla huomasin että oli ransportterista sitten sivuikkuna paskana. . Tai no oli se vielä "kasassa" mutta ihan säröillä... Joko joku lyönyt siihen tai sitten joku kivi lentäny vastaantulijasta Nyt pitänee pitää yksi viikko kesälomaa että kerkee tuon laittattamaan, etsimään peltiä, hakemaan maalia ja viemään leimalle sekä ransportterin että pystärin Ei hermo ennää piä
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.
Reikä is my middle name
Reikä is my middle name
Dodiin, tänään sain vihdoinkin homman alkuun!! Kylläpä se kesti...
No alotin purkamalla sisustasta lähes kaiken paitsi kuskin penkin. Koko lattia oli vuorattu bitumimatolla no nypläsin sitä pois hanttarin jalkatilasta josta tiesin että vaatii työtä ja tässä tulos
Löydökset
Aloitin sitten tutkimaan tarkemmin ja reikää löytyy
Läpi näkyy
Sama paikka ulkoapäin
Ja eikun leikkelemään
I can see the light
Sieltä löytyi hepattuja ja sikafleksillä liimattuja paloja tekisi mieli pyörittää sellaisia korjauksia tehnyttä kaveriä vähän
Bitumikin lähti helposti irti verrattuna pohjassa olevaan silikoniiin? Aine on siis valkoista silikonimaista ja sitä on noin 2-3mm pohjassa istuu kiinni kuin tauti! Taitaapi olla jotain sikaflexiä mitä sinne pohjaankin on levitetty
Ulkoa revittynä
Seuraava homma odottaa jo
Ja loppukevennyksenä kuva missä gasser stuukki
jatkoa seuraa mitä luultavimmin huomenna....
No alotin purkamalla sisustasta lähes kaiken paitsi kuskin penkin. Koko lattia oli vuorattu bitumimatolla no nypläsin sitä pois hanttarin jalkatilasta josta tiesin että vaatii työtä ja tässä tulos
Löydökset
Aloitin sitten tutkimaan tarkemmin ja reikää löytyy
Läpi näkyy
Sama paikka ulkoapäin
Ja eikun leikkelemään
I can see the light
Sieltä löytyi hepattuja ja sikafleksillä liimattuja paloja tekisi mieli pyörittää sellaisia korjauksia tehnyttä kaveriä vähän
Bitumikin lähti helposti irti verrattuna pohjassa olevaan silikoniiin? Aine on siis valkoista silikonimaista ja sitä on noin 2-3mm pohjassa istuu kiinni kuin tauti! Taitaapi olla jotain sikaflexiä mitä sinne pohjaankin on levitetty
Ulkoa revittynä
Seuraava homma odottaa jo
Ja loppukevennyksenä kuva missä gasser stuukki
jatkoa seuraa mitä luultavimmin huomenna....
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.
Reikä is my middle name
Reikä is my middle name
Mukava rojekti sulla edessä. On kyllä melkosesti päässy kuppa iskeen.
Edes meijän ladassa, vm. -75 joka oli seissyt melkein 10 vuotta heinikossa, ei ollut Nuin paljoa mätää. Kyllä siinäkin esim. jalkatilat oli tosi ruosteessa, mutta kun teräsharjalla harjasi muutaman kilon ruostetta irti, niin jäi vielä peltiä enempi kuin keskiverto japsissa on uutuueltaan. Sittne vaan tervapäälle.
Edes meijän ladassa, vm. -75 joka oli seissyt melkein 10 vuotta heinikossa, ei ollut Nuin paljoa mätää. Kyllä siinäkin esim. jalkatilat oli tosi ruosteessa, mutta kun teräsharjalla harjasi muutaman kilon ruostetta irti, niin jäi vielä peltiä enempi kuin keskiverto japsissa on uutuueltaan. Sittne vaan tervapäälle.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Laitappa läpsäyttäen Wike nuihin nätit paikat, niin Reikä-Klubi saa uuden täysjäsenen.
Projekti näyttää hyvältä, hyvin surutta aukastu paikat.
Nuin se pittää tehä; tikkuaskin kokoseen läpireikäään painetaan A5 kokonen lappu.
Malperssi-aski reikään tehhään jo A4 paikka.
Ne jokka ei tiiä, niin eppäilevät tätä kyllä.
Mie olen sen niin monesti itte nähäny, ettei se tilikkutäkkihommilillä auto palijoa koriaanu.
Projekti näyttää hyvältä, hyvin surutta aukastu paikat.
Nuin se pittää tehä; tikkuaskin kokoseen läpireikäään painetaan A5 kokonen lappu.
Malperssi-aski reikään tehhään jo A4 paikka.
Ne jokka ei tiiä, niin eppäilevät tätä kyllä.
Mie olen sen niin monesti itte nähäny, ettei se tilikkutäkkihommilillä auto palijoa koriaanu.
Pro HVM
joskus pikku poikana olin yhellä korijaamolla kesätöissä, niin sinne tuli yks vanha mazda 626 semmonen takaveto malli.
pohjassa kuulemma yks peukalon pään kokonen reikä
no ei siinä matukka nosturille ei kovvaa peltiä missään sanomma asiakkaalle ettei tätä kannata ennää rääpiä kassaan samalla rahalla saat ehejän aaton tilalle.
-niinmuttakomuttako siihen pantiin toissa vuonna uus laturi, joten kerran vielä leimataan
no peltiä meni paltiarallaa kaks neliöö ja mazda sai leiman
seuraavana päivänä tuli nissan sunny "ois pohjassa yks pieni reikä"
ps. tämä ei ollu anomus vihaan ruoste hommia
siksi ajankin volvolla
pohjassa kuulemma yks peukalon pään kokonen reikä
no ei siinä matukka nosturille ei kovvaa peltiä missään sanomma asiakkaalle ettei tätä kannata ennää rääpiä kassaan samalla rahalla saat ehejän aaton tilalle.
-niinmuttakomuttako siihen pantiin toissa vuonna uus laturi, joten kerran vielä leimataan
no peltiä meni paltiarallaa kaks neliöö ja mazda sai leiman
seuraavana päivänä tuli nissan sunny "ois pohjassa yks pieni reikä"
ps. tämä ei ollu anomus vihaan ruoste hommia
siksi ajankin volvolla
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
- Viestit: 1021
- Liittynyt: 30.9.2005 18:12
- Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa
Toissa talvena katettiin piti laittaa paikka pohojaan:
http://www.edu.stadia.fi/~0302213/kuvia/tunneli3.JPG
No juu ei se tuosta varsinaisesti ollu ruostunu.. Mutta aikaa ennen digikameraa piti siihen jalkatilaankin laittaa puoli neliötä+toinen helma kokonaan.
Omia vehkeitä kyllä hitsailen tarpeen tullen, mutta ei ko. homma juuri niin hauskaa ole että vihtisi pisnistä alkaa tekeen. Niin juu ja kempomattikaan ei ole oma.
http://www.edu.stadia.fi/~0302213/kuvia/tunneli3.JPG
No juu ei se tuosta varsinaisesti ollu ruostunu.. Mutta aikaa ennen digikameraa piti siihen jalkatilaankin laittaa puoli neliötä+toinen helma kokonaan.
Omia vehkeitä kyllä hitsailen tarpeen tullen, mutta ei ko. homma juuri niin hauskaa ole että vihtisi pisnistä alkaa tekeen. Niin juu ja kempomattikaan ei ole oma.
Jos ei kulje niin kromaa se.
Kyllä sen on jo gyntteri saksanmaalla räiskinyt ruutalla sinne alle... Muistaakseni irroittamista helpotti kun ensin kunnolla lämmitti sitä kumia, ja antoi hetkisen jäähtyä. Sillai lähtee mattona irti...Wike kirjoitti: Bitumikin lähti helposti irti verrattuna pohjassa olevaan silikoniiin? Aine on siis valkoista silikonimaista ja sitä on noin 2-3mm pohjassa istuu kiinni kuin tauti! Taitaapi olla jotain sikaflexiä mitä sinne pohjaankin on levitetty
Eero J.
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-