Tekniikkapäivitys G:hen

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Tekniikkapäivitys G:hen

Viesti Kirjoittaja jolle »

Jos talvella saisi noita muita hommia sen verta pois tieltä niin G:n tekniikanvaihto olisi ajankohtainen. Nythän siellä on om617 ja automaatti.
om603 vaparia ei taida kannattaa mutta turbollinen voisi jo kestää kovempaa kättä.
Moniventtiilihän sinne kuuluisi mutta hyväkuntoisen saaminen kohtuullisella rahalla on vähintäänkin yhtä hankalaa?
Kumpi olisi parempi moniventtiili vapari vai vajaaventtiilinen turbo?
Laatikoksi sitten varmaan pitäisi hommata 722.3 :roll:
Tehojen kanssa ei rueta hulluttelemaan mutta turbollinen saisi joka tapauksessa olla.
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

suosittelen vähintään 16v tekniikkaa G:hen :ei_tajuu: :roll:
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Nyt alkais olla tekniikan hommaaminen ajankohtaista eli saa tarjota 603 tai 606 moottoreita :!:
Myös 722.3 automaattilaatikko on ostoslistalla.
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Itselläkin käynyt mielessä Geen tekniikkapäivitys ja vaihtoehdot ovat samat (OM603/606).

Kuningasmoottori (606) etenkin turbona maksaa reilusti, joten halvimmaksi varmaan tulisi hankkia väykky purkuun ja siirtää siitä moottori Geen pellin alle...

Kapeakantista (603) saa turbonakin jo kohtuu edullisesti verrattuna leveäkantiseen (606) irtomoottoriin. Näin olen siis asian käsittänyt kun olen hintoja seuraillut...

Kapeakantinen on helpompi laittaa Geen konehuoneeseen.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Esikammion parastaennen päiväys meni jo.... :lol:
Tähdellisen parantola
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

tapio89 kirjoitti:Esikammion parastaennen päiväys meni jo.... :lol:
:no:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

No eikö olisikin vähän erillainen G vaikka 270cdillä?
+200hp ja +500nm ihan vakio hiluilla ja taloudellisuus on varmasti eri levelillä.
Tähdellisen parantola
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Vielä ei ole aika cdi:lle...
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
Generig
Vibrageneraattori
Viestit: 2800
Liittynyt: 02.10.2005 20:18
Paikkakunta: Mansesteri

Viesti Kirjoittaja Generig »

Jos meinaa kilvet pitää niin CDI voi olla takkuinen tie käytäväksi.

Mitenkäs noissa voimansiirto muuten kestää? Jakolaatikko ja perät? Jos laitetaan enempi voimaa niin joutuuko koko voimalinjan uusia heti samalla?
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.

/Change is only constant
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

kyllä lähtisin nykyään jo vaikka kaikkea vastustankin ja olen sitä mieltä että kaikki johdot on turhaa hippostelua rattorin koneessa että että cdi kones on komja jos tykkää diisselistä..
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Siinähän rakennatte cdi:llä jos on kerran niin hienoa. Ei kait kukaan estä tekemästä...?
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Generig kirjoitti:Jos meinaa kilvet pitää niin CDI voi olla takkuinen tie käytäväksi.
Eikös uudempaa ja vähäpäästöisempää tekniikkaa saa ihan huoletta asentaa? Tosin vaikka lakipykälät olis suotuisat nii muutehan tuollaista tekniikka ei heitetä keulille kun jotain paskasia sukkia likapyykkikoriin :)
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Ja Geetä tehdään vielä tänäpäivänä, jopa cdi:nä...
Tosin vaikka lakipykälät olis suotuisat nii muutehan tuollaista tekniikka ei heitetä keulille kun jotain paskasia sukkia likapyykkikoriin
Niinpä!
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3648
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

tapio89 kirjoitti:No eikö olisikin vähän erillainen G vaikka 270cdillä?
+200hp ja +500nm ihan vakio hiluilla ja taloudellisuus on varmasti eri levelillä.
Ei ne kilowatit vaan ne kilowattitunnit... 8)
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

tapio89 kirjoitti:No eikö olisikin vähän erillainen G vaikka 270cdillä?
+200hp ja +500nm ihan vakio hiluilla ja taloudellisuus on varmasti eri levelillä.
Cdi-kone taitaa olla vähän mahdoton yhtälö tähän käyttöön. :lol:
290 konetta olen pitkään suunnitellut mutta siinäkin on muutama huono puoli kuten sähköohjattu pumppu ja moottorinohjausboksi.

Moottorinohjausboksin saa asennettua vesirajan yläpuolelle (kattoon) mutta sähkösuuttimet ja sähköohjattu pumppu tuottaa varmaan jossain kohtaa harmaita hiuksia.

Esikammiokoneessa mekaanisella pumpulla on se hyvä puoli että vikatilat yms sähköviat pysyvät turvallisen kaukana.

:wink:
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

eseestie kirjoitti:Siinähän rakennatte cdi:llä jos on kerran niin hienoa. Ei kait kukaan estä tekemästä...?
ykskakskolmonen rattahille ja kiskaset sen G:llä ouluun(vai missä se tapio nyt asukaan)
,,ykskakskolmosella takas ja odottelemaan puhelua paljonko tarvii ottaa rahaa mukaan kun haet G:n takas :roll:
kai se noin menee pääpiirteittäin :lol:
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

eseestie kirjoitti:Itselläkin käynyt mielessä Geen tekniikkapäivitys ja vaihtoehdot ovat samat (OM603/606).

Kuningasmoottori (606) etenkin turbona maksaa reilusti, joten halvimmaksi varmaan tulisi hankkia väykky purkuun ja siirtää siitä moottori Geen pellin alle...

Kapeakantista (603) saa turbonakin jo kohtuu edullisesti verrattuna leveäkantiseen (606) irtomoottoriin. Näin olen siis asian käsittänyt kun olen hintoja seuraillut...

Kapeakantinen on helpompi laittaa Geen konehuoneeseen.
Vajaaventtiilinen menee suht nätisti, moniventtiili on sen verta leveämpi että menee ahtaanlaiseksi jarrutehostimen kanssa.

Automaatin kanssa tulee todennäköisesti ongelmia myös kardaanin kanssa. Mutta mahtuu se :roll:

Yks 603 turbo mylly olis tais siis ollut pidempään kiikarissa mutta jospa muualtakin löytyis? :wink:
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

290 kone, 230 Viton tai 350 Ässän männät, 250 kammiokansi, tapitettu rivipumppu, kuuleri ja iso liehto. Eikös siinä olis semmonen popsin iso viitonen ilman sähkömurehia?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Easy Rider kirjoitti:290 kone, 230 Viton tai 350 Ässän männät, 250 kammiokansi, tapitettu rivipumppu, kuuleri ja iso liehto. Eikös siinä olis semmonen popsin iso viitonen ilman sähkömurehia?
Lähinnä vakio 290 konetta sekä 290 + mekaaninen rivipumppu-visioita suunniteltu.

Mitäs noilla viton männillä ja esikammiokannella haetaan ?

Tekniikan pitäisi mielelläni suht vakiona koska pitää kestää hetken runnuttamistakin sekä voimansiirronkin pitäisi kestää. Ihanan kalliita nuo G:n vetoakselit ja murrokset :oops:
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

Easy Rider kirjoitti:290 kone, 230 Viton tai 350 Ässän männät, 250 kammiokansi, tapitettu rivipumppu, kuuleri ja iso liehto. Eikös siinä olis semmonen popsin iso viitonen ilman sähkömurehia?
tarttisko tuommonen rakentaa Varioon :twisted:
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

jolle kirjoitti:
Easy Rider kirjoitti:290 kone, 230 Viton tai 350 Ässän männät, 250 kammiokansi, tapitettu rivipumppu, kuuleri ja iso liehto. Eikös siinä olis semmonen popsin iso viitonen ilman sähkömurehia?
Lähinnä vakio 290 konetta sekä 290 + mekaaninen rivipumppu-visioita suunniteltu.

Mitäs noilla viton männillä ja esikammiokannella haetaan ?
Männissä on koloset kammioille, kammioiden kanssa käytetään halpoja ja huoltoystävällisiä suuttimia, jokka ymmärtääkseni sopii rivipumpun kanssa paremmin yhteen. Kammiokoneella päästään myös iloisemmille tehokierrosalueille kuin suorasuihkulla.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Eikös se ole sitten jo helepompi laittaa sinne 310 kaapin 290 viitoskone, on valamiiksi esikammoinen?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

jovihava kirjoitti:Eikös se ole sitten jo helepompi laittaa sinne 310 kaapin 290 viitoskone, on valamiiksi esikammoinen?
Joka on vaparin osista kasattu...
Jos tehoa hakee niin taas menee kanget laakerit ja männät vaihtoon.

290suoraruutan lohkossa ois valmiina öljynpaine ja paluu turbolle, järeät kanget ja turbon kk-laakerit.
Kuin myös tehokkaampi öljypumppu.
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

eero1989 kirjoitti:
eseestie kirjoitti:Siinähän rakennatte cdi:llä jos on kerran niin hienoa. Ei kait kukaan estä tekemästä...?
ykskakskolmonen rattahille ja kiskaset sen G:llä ouluun(vai missä se tapio nyt asukaan)
,,ykskakskolmosella takas ja odottelemaan puhelua paljonko tarvii ottaa rahaa mukaan kun haet G:n takas :roll:
kai se noin menee pääpiirteittäin :lol:
Miksi?
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

älä estä tekemästä :lol:
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

eero1989 kirjoitti:älä estä tekemästä :lol:
Rouva on hyvä vaan ja tulee setelinipun kanssa Lempäälään jos haluaa tuollaisen toteuttaa, minen cdi tekniikka omaan autooni (vielä ainakaan) halua.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

Rouvalla en tiedä ketä tarkoitat,, minä olen mopopoika, AINA JA IÄISESTI :wink:
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

290 koneita olis myös tarjolla muutama, ilman syöttöpumppuja toki... Onkos jollain käytännön kokemusta ajosta 290 koneella jossa on rivipumppu? Onko alavääntöä vai onko kierroskone?
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Minulla on Kaapissa OM602.940(?) eli 2.9l rivariversio, ppd:n timmaamalla pumpulla ja ihan se minun tarpeisiin hyvin vääntää :idea: Tietenkin se että mikä on hyvin vääntöä riippuu kait siittä mitä hakkee, eipähän tuo milleen turpotiisseleille päriää luonnollisestikaan :nocando:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29285
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

jovihava kirjoitti:Minulla on Kaapissa OM602.940(?) eli 2.9l rivariversio, ppd:n timmaamalla pumpulla ja ihan se minun tarpeisiin hyvin vääntää :idea: Tietenkin se että mikä on hyvin vääntöä riippuu kait siittä mitä hakkee, eipähän tuo milleen turpotiisseleille päriää luonnollisestikaan :nocando:
No se on jotain 115-125 hv ja vaparikoneeksi oikein mukava.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”