
Kaasarin vaihto tenavatähteen
Kaasarin vaihto tenavatähteen
Tarkoituksena olis vaihtaa, MB w201 automaatin, toimimaton sähkökaasari (2EE Pierburg) tilalle yksinkertaisempi kaasari. Weberiltähän kyllä löytyy sovellettevissa oleva korvauskaasari, mutta maksaa mielestäni turhan paljon näin vanhaan autoon (vm 88. Sähkökaasarin kanssa olen kuluttanut jo energiani ja rahani loppuun. Huomasin, että mulla olisi tavallinen Pierburgin kaasari joka on ollut Opelissa, pulttijako on sama kuin 2EE:ssä, mutta se on ollut käsittääkseni 1,3 Kadetissa. Joten onko sellainen sovellettavissa 2 litraseen moottoriin, kaasarin kurkkuhan on tietysti jonkun verran ahtaampi ja suuttimet pienet - saisko kone tarpeeksi polttoainetta - vai palaako venttiilit? 

epäilen että toiminee matalilla kierroksilla ainakin ok jos sen säätää oikein. (saako sitä säädettyä suuttimien vaihdolla jne niinkuin webereitä? jos saa, niin siten luultavasti sen saa toimimaan tuossakin.. mutta voi vaatia kokeiluja)
vakiona korkeemmilla kierroksilla saattaa loppua puhti kesken. eli jos et kaahaa vaan ajelet pappamaisesti niin saattaapi kuluttaa jopa vähemmän kuin ennen.
niin.. laitetaan tähän lisäksi maininta että törmäsin tossa joku viikko halpoihin weber kopioihin. (siihen pitää myös kai tehdä se sovintin pala ja vivuston ja vaijerien säätämistä että toimii) mutta laitampa silti linkin.. ovat vaan niin halpoja vrt "oikeat" weberit. http://www.aircooled.fi/tuote/1378/tupl ... n-idf-40mm..
itse tota oon tuijottanut ja harkinnu asentavani noin 3 litran koneen päälle.. kupla tyypithän käyttää kahta tollasta kun ovat "virittäneet" sitä konettaan +80hevosvoimaiseksi. (ton kiinankaasarin pitäisi tosiaan olla suora kopio weber idf40 kaasarista. en kyllä vielä tiedä kuinka hyviä oikeasti ovat. kesällä kai noista kuulee ekat tunnelmat kun kuplistit pääsee pörisemään pahnanpuhaltimillaan taas)
vakiona korkeemmilla kierroksilla saattaa loppua puhti kesken. eli jos et kaahaa vaan ajelet pappamaisesti niin saattaapi kuluttaa jopa vähemmän kuin ennen.

niin.. laitetaan tähän lisäksi maininta että törmäsin tossa joku viikko halpoihin weber kopioihin. (siihen pitää myös kai tehdä se sovintin pala ja vivuston ja vaijerien säätämistä että toimii) mutta laitampa silti linkin.. ovat vaan niin halpoja vrt "oikeat" weberit. http://www.aircooled.fi/tuote/1378/tupl ... n-idf-40mm..
itse tota oon tuijottanut ja harkinnu asentavani noin 3 litran koneen päälle.. kupla tyypithän käyttää kahta tollasta kun ovat "virittäneet" sitä konettaan +80hevosvoimaiseksi. (ton kiinankaasarin pitäisi tosiaan olla suora kopio weber idf40 kaasarista. en kyllä vielä tiedä kuinka hyviä oikeasti ovat. kesällä kai noista kuulee ekat tunnelmat kun kuplistit pääsee pörisemään pahnanpuhaltimillaan taas)
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
..making sense, is NOT my priority..