hitsaaminen ja auton sähköt

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5982
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

hitsaaminen ja auton sähköt

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Tuossa tarvitsisi pikkuisen hitsata ja kyseessä tiisseli s202 -98.

Onkos tämmöisessä mitä huomioitava ettei joku sähköpuolen härveli ota itseensä?

Akunkenkä irti? Muuta?
Avatar
veskola
V-klasse-spesialisti
Viestit: 1589
Liittynyt: 30.9.2005 10:45
Paikkakunta: Turun tienoo
Viesti:

Re: hitsaaminen ja auton sähköt

Viesti Kirjoittaja veskola »

Maadoitus piuha kunnolla runkoon kiinni mahdollisimman lähelle hitsauskohtaa, vetäise se kohta rälläkällä puhtaaksi ja siten , että virta kulkee mahdollismman suoraan/helposti valokaaren suuntaan.

Itse en ole edes aina akkua irroitellut, mutta onhan se suositeltavaa.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5982
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: hitsaaminen ja auton sähköt

Viesti Kirjoittaja AK47 »

veskola kirjoitti:Maadoitus piuha kunnolla runkoon kiinni mahdollisimman lähelle hitsauskohtaa, vetäise se kohta rälläkällä puhtaaksi ja siten , että virta kulkee mahdollismman suoraan/helposti valokaaren suuntaan.

Itse en ole edes aina akkua irroitellut, mutta onhan se suositeltavaa.
Aattelin maadoittaa tähdestä.... :D

No, olipa mikä vain hitsaus niin ei ole hyvä kaukaa maadoittaa...

Lähinnä vaan auton sähköjen kannalta aatteli ettei joku paikka ota itseensä. On laittamista muutenkin.
jmo2204
Viestit: 196
Liittynyt: 24.6.2007 21:31

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

akunkenkä irti niin ei tule lisää ongelmia
Avatar
BTriker
Viestit: 570
Liittynyt: 21.10.2010 20:45
Paikkakunta: Näläkämaa

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Perhana kun koitin avata om613:n lohkon kyljestä tuluppaa lohkolämppärin vastusta varten ja tulpasta meni kantit pyöreäksi. Tulpan reunaa ei pääse oikein mistään lyömään joten pitäsi hitsata hylsä kiinni tulppaan. Miten tuon väykyn sähköt tykkää, jos sen hylsyn hitsaa?
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 om606 compound STC,
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

BTriker kirjoitti:Perhana kun koitin avata om613:n lohkon kyljestä tuluppaa lohkolämppärin vastusta varten ja tulpasta meni kantit pyöreäksi. Tulpan reunaa ei pääse oikein mistään lyömään joten pitäsi hitsata hylsä kiinni tulppaan. Miten tuon väykyn sähköt tykkää, jos sen hylsyn hitsaa?
maakaapeli pitää olla sitten kiinni lohkossa

yleisesti ottaessa ongelmia syntyy silloin kun maadoitus on esim. pakoputkessa ja hitsataan auton koria tai päinvastoin tällöin hitsaus
virta kulkee auton omaa maadoitus kaapelia pitkin akkun kautta ja yleensä tämän jälkeen on auton laturin diodit rikki

autoa voi hitsata akunkengän kiinni ollessa mutta pitää varoa ettei sohi väärään kohteeseen vähääkään
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5982
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

jmo2204 kirjoitti:akunkenkä irti niin ei tule lisää ongelmia
Radio on jälkiasennettu jvc ja sen koodit tuossa ainakin häviää ja ei ole niitä koodeja.... joten mites sitten?
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Heität sen raation helevettiin ja haet uuen tilalle.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5982
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

JiiTee_ kirjoitti:Heität sen raation helevettiin ja haet uuen tilalle.
Voinko heittää myös sinun autosi radion metsään samalla kerralla?
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Heitä pois vaan.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
Avatar
Matti H
ooppelimies
Viestit: 1125
Liittynyt: 19.10.2010 12:58
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Matti H »

Ihan vaikka vaikka sen takia, että säästää jonku satasen jos sattuu joku menemään pieleen.

Ku kuitenki vahvistimeen tulee se akun virta ja vahvistimesta lähtee maadotus runkoon. En oo niin perehtyny, että tuleko vahvistimeen virta myös silloin kun kun otetaan akusta maajohto irti?
Posti toimittaa sinulle vaikka kuun taivaalta - paitsi jos olet tilannut sen.

Ford Mondeo MK3 2.0 '03
Ford Focus MK1 1.6 '02

ex-Sammale-Rimera UGGly '95

® Mesen linttaklubi
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Matti H kirjoitti:Ihan vaikka vaikka sen takia, että säästää jonku satasen jos sattuu joku menemään pieleen.

Ku kuitenki vahvistimeen tulee se akun virta ja vahvistimesta lähtee maadotus runkoon. En oo niin perehtyny, että tuleko vahvistimeen virta myös silloin kun kun otetaan akusta maajohto irti?
Jos on konkka nii kannattaa siitä ottaa maajohto irti... :roll: Tulee komia pullistus takaposkeen jos unehtuu kii... :lol:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
veskola
V-klasse-spesialisti
Viestit: 1589
Liittynyt: 30.9.2005 10:45
Paikkakunta: Turun tienoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Turhaa touhua, mutta ei siitä haittaa ole :lol:

Hitsailetteko te muuten useinkin vahvistimen virtajohtoa :cry:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”