Kun mittarissa ei syty varoitusvalot? E 300D Turbo- 92

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Kun mittarissa ei syty varoitusvalot? E 300D Turbo- 92

Viesti Kirjoittaja Köster »

Eli latauksen merkkivalo ,öljynpaineen, ja kaukovalojen merkkivalot eivät pala olipa auto käynnissä tai ei> puranko suoraan laturin,sulake vai joku muu. Akku on testattu ja toimiva> laturiin tehty laakerit,diodisilta,hiilet,liukurenkaat> ajettu n. 200km rempan jälkeen>merkkivalot valot ei sitten syttyneet ja akkuhan siitä tyhjenee.

Muutenhan kärry mennyt jo 480 000km.>tuli vaihettua varmuuden vuoksi kaikki ,johan nuo on riittävästi kilsoja kestäneet.
Viimeksi muokannut Köster, 08.9.2011 22:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Jsus4
Viestit: 331
Liittynyt: 21.4.2007 14:37
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Jsus4 »

Sulake? Tai mittaritaulussa häikkää? Kontaktihäiriö, lamput palaneet tai jotain. Ei kai kaukovalojen merkkivalo ole laturista kiinni?
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Viesti Kirjoittaja Köster »

Niin, eihän senkään pitäisi latauksen merkkivaloa tai muitakaan hälyjä sammuttaa jos laturi rikki>sitä vartenhan se valo siellä on jotta huomaa ajoissa?>täytynee ruveta koskettelemaan napoja liittimiä ym. 8).
josko tuo yleismittarin avulla selviäis missä se sähköpeikko asustaa.

Kiitän jälleen nopeasta kannustuksesta!

Koskettelemme vielä vähän.....saattaa olla jos tuuri käy, jotta päästään
mersulla metsälle...perjantaina :) .
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Viesti Kirjoittaja Köster »

Köster kirjoitti:Niin, eihän senkään pitäisi latauksen merkkivaloa tai muitakaan hälyjä sammuttaa jos laturi rikki>sitä vartenhan se valo siellä on jotta huomaa ajoissa?>täytynee ruveta koskettelemaan napoja liittimiä ym. 8).
josko tuo yleismittarin avulla selviäis missä se sähköpeikko asustaa.

Kiitän jälleen nopeasta kannustuksesta!

Koskettelemme vielä vähän.....saattaa olla jos tuuri käy, jotta päästään
mersulla metsälle...perjantaina :) .
No sulakkeet oli ehjät,ei vaan virtaa tullut siihen siniseen piuhaan (latauksen varoitusvalo) joka tulee mittarin moninapaliittimeen>koskettelu jatkukoon...> valojärjestelmän ohjausyksikkö seuraavaksi tutkintaan missä lienee sekin?> ei hajuakaan :lol: ?

Siitäpä päästään sitten sulakerasialle jossa ehjää ainakin päältäpäin mitaten näyttäs olevan. (voishan nuo ruuvit irrotella ja tutkasta alapuolen liitoksetkin hätäpäissään).

Mettälle meno siirtyy sitte volgalla ajeluksi (850 bensarosvo), mutta lankku ku lankku eiköhän ne raadot silläkin liiku.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7199
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Laturin hiilipaketti eli jännitesäädin sökö/ei saa kunnon maadoitusta/ herätejohto irti/huonokosketus.
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Viesti Kirjoittaja Köster »

Mika.T kirjoitti:Laturin hiilipaketti eli jännitesäädin sökö/ei saa kunnon maadoitusta/ herätejohto irti/huonokosketus.
No, mutta eikös se valo sittenkin palaisi jos hiilet kuluneet/säädin/diodi rikki jos ei lataa ja jännite väärä?> uusittiin säädinpaketti jne... ja hiilien kuluessa loppuun se valo pelas/rupesi himmeästi varottelemaan >tarkistin toki nytkin ne uudet 200km ajetut hiilet ja kauniisti olivat alkaneet asettua noin silmämääräisesti ei vaurioita>toivottavasti jännitteen säätimen sisäinen vaurio, niin päästää muutaman kympin investoinilla . Selvinnee paketin kohtalo, kun koeponnistan entisellä paketilla>pitäs kai sitten palaa himmeesti ainakin?

Onkos se öljynpaineen merkkivalo ja se kaukovalojen merkkilamppukin siitä kiinni?
Painetta on ja ajovalotkin toimii, mutta merkki/varoitusvalot mittarissa pimeänä.

Kiitän nöyrimmästi ja kopasen huomenna tuonkin vaihtoehdon.

Minuutin homma vaihtaa, ei siinä mitään häviäkkään.> Sulakerasialle tulee virta sille sulakkeelle josta lähtee mittaritaululle piuha kytkentäkaavion mukaan>selvitän vielä sen värin, ja se toinen piuha väri sininen menee siihen valojärjestelmän ohjausyksikölle ja siihen ei tullut jännitettä kun liitin irti mittarista mittasin.
Ps. herätevirta tuli komeesti 12,7V kuten ladatun akun navoista kuuluukin.+liittimet napakat.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7199
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

No kokeile kytkeä laturin perästä se ohut herätejohto suoraan maihin. Ja sitten kun väännät sytytysvirran päälle niin merkkivalojen pitäisi syttyä normaalisti.
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Viesti Kirjoittaja Köster »

Bingo>jopa loistaa ja nyt sitte laturi auki, ei vaikuttanu tuo hiilipaketin (se vanha jolla valo pelas)vaihto näköjään.

Täällähän palvelu pelaa!

Vähintään suuret kiitokset tukijoille :D !

Tinaukset kiinni näköjään, mites sitten edetään? Vastusmittarilla katselin nuo käämit ei näytä maihin ainakaan ottavan>voishan tuon hiilipaketinkin varmuuden vuoksi vielä uusia jäähän entinen varalle?

No ne boschin laturin viralliset mittauskujeet kai olis hyvä löytää ...jos nyt jollain linkki otan nöyrimmästi vastaan ja uskon ,jotta moni muukin niistä hyötyisi?
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Viesti Kirjoittaja Köster »

No niin, metsästysreissu heitetty>1000km takana ja valot/lataus kunnossa.
investoin vaihtolaturiin 100e, saas nährä kuis tuokin härpäke pelittää.

Ja insinööri sitten pommin pudotti laittamalla volgan päästöistä ihan ajokieltoon!
No kertahan tuo ensimmäinenkin ja viimeinen oli käyntini tuonne K1 asemalle espoon finnoontien varteen>tuli vähän kateltua vikalistoja muidenkin onnettomien kanssa. Kovin oli inhimillisyys kaukana pojan klopeilla.

Onneksi on tuo Mese ja ystävälliset neuvoantajat tälläkin sivustoilla joihin voi luottaa :D !

Eipä tässä muuta kuin KIITOS ,...........ja..........anteeks
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”