Mercedes-Benz diesel 75v.

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Mercedes-Benz diesel 75v.

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Tästä se alkoi:
Kuva
260 D (W138) 1936
2545 cm3 R4
33 kW (45 hp) @ 3200 rpm
90 km/h
http://mercedes-benz-blog-trivia.blogsp ... -1936.html

seuraava merkittävä askel, turbodiesel:
Kuva
300 SD (W116) 1978
2998 cm3 R5
82 kW (111hv) @ 4200 rpm
165 km/h

1. AMG-diesel
Kuva
C30 CDI AMG (W203) 2002
2950 cm3 R5
170kW (230hv) @ 3800 rpm
250 km/h
Kuva
Avatar
Håkke
Tolokun mies
Viestit: 768
Liittynyt: 02.10.2005 18:17
Paikkakunta: Espoonlahti

Viesti Kirjoittaja Håkke »

Eipä oo AMG:n kuva ja sitä myytiin 2003-2004
Oli ulkoisesti kokoajan samannäköinen, facelisftin jälkeen sisusta vaihtui.
Oli myös aikanaan nopein sarjavalmisteinen diesel, muttei enää....

Pitkä taival on dieseliä tehty ja vasta viimeisen noin viidentoista vuoden aikana on kehitys tapahtunut suurin harppauksin (niinkuin muussakin autotietotekniikassa)
///AMG Owners Club Finland
S203 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 Kompura -98
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Dieseltekniikka on tosiaa vetänyt melkoisia harppauksia viimesen 20 vuoden aikana. Nykyisin yhdistyy voima ja pieni kulutus jo ihan nelipyttysissäkin malleissa. :)
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Sami R kirjoitti:...Nykyisin yhdistyy voima ja pieni kulutus jo ihan nelipyttysissäkin malleissa. :)
Niinpä, ja nelipyttyinen diesel on jo kelpuutettu ässämersunkin voimanlähteeksi.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Eldorado kirjoitti:
Sami R kirjoitti:...Nykyisin yhdistyy voima ja pieni kulutus jo ihan nelipyttysissäkin malleissa. :)
Niinpä, ja nelipyttyinen diesel on jo kelpuutettu ässämersunkin voimanlähteeksi.
:hang: Ei sitten niin mitään järkeä! :evil: Pieni moottori ja pieni kulutus... Joo ehkä jossain koirankopin kokoisessa autossa, mutta ei noin isoissa autoissa. :?
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Håkke kirjoitti:Eipä oo AMG:n kuva ja sitä myytiin 2003-2004
Oli ulkoisesti kokoajan samannäköinen, facelisftin jälkeen sisusta vaihtui.
Eikös W203:n faceliftissä AMG-mallit C32 & C30 korvautuneet C55:llä, mitä pidin jo tuolloin turhan isona moottorina kooltaan C-malliin. Tuota vartenhan piti keulaakin pidentää 13cm. :?
Kuva
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Mutta mutta 500 Nm on käytössä jo 1600 rpm lähtien ja satkuun kirrataan pikkasen päälle 8 sekunnissa huippujen ollessa 240Km/h. Isoja lupauksia, kyl miulle tuommonen ässä kelpais (oikeestaan mikä ässä vaan).
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Sami R kirjoitti:Mutta mutta 500 Nm on käytössä jo 1600 rpm lähtien ja satkuun kirrataan pikkasen päälle 8 sekunnissa huippujen ollessa 240Km/h. Isoja lupauksia, kyl miulle tuommonen ässä kelpais (oikeestaan mikä ässä vaan).
Kunka pieniruokaisia ovat todellisuudessa? Kuinka pitkäikäisiä moottoreita?

Onhan noita ässiä tarjolla, senkun vaan valkkaa mieluisensa
... :wink:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

Eldorado kirjoitti:
Sami R kirjoitti:...Nykyisin yhdistyy voima ja pieni kulutus jo ihan nelipyttysissäkin malleissa. :)
Niinpä, ja nelipyttyinen diesel on jo kelpuutettu ässämersunkin voimanlähteeksi.
No eipä sitä kelpuutettu ole. Se vaan väkisin sinne laitettiin. Kiitos EU:N sun muiden rikollisjärjestöjen. :evil:
® Mesen V8 Klubi
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7199
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

eseestie kirjoitti: Kunka pieniruokaisia ovat todellisuudessa? Kuinka pitkäikäisiä moottoreita
Saattaa se kaupunkiajossa ja ässä kopassa tuollainen kirpun moottori polttoainetta kiskoa ihan kivasti.

Saatikka kestääkö se noin korkeaviritteisenä ajaa 600-700tkm kohtuu rempoilla... Tai edes 500tkm... Tuskin.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Kyllä te saatte edelleen tilattua ne omat Mersut sieltä veholta ihan just sillä koneella millä haluutte eikä ketään pakoteta ostamaa mitään millään koneella joten nou hätä :)
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

sonikki kirjoitti:Kyllä te saatte edelleen tilattua ne omat Mersut sieltä veholta ihan just sillä koneella millä haluutte eikä ketään pakoteta ostamaa mitään millään koneella joten nou hätä :)
Ei ole juuri kyllä ollut asiaa tähän päivään mennessä Vehoon... :roll:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
Håkke
Tolokun mies
Viestit: 768
Liittynyt: 02.10.2005 18:17
Paikkakunta: Espoonlahti

Viesti Kirjoittaja Håkke »

Laaksonen kirjoitti:
Håkke kirjoitti:Eipä oo AMG:n kuva ja sitä myytiin 2003-2004
Oli ulkoisesti kokoajan samannäköinen, facelisftin jälkeen sisusta vaihtui.
Eikös W203:n faceliftissä AMG-mallit C32 & C30 korvautuneet C55:llä, mitä pidin jo tuolloin turhan isona moottorina kooltaan C-malliin. Tuota vartenhan piti keulaakin pidentää 13cm. :?
C 30:stä myytiin jonnekkin elokulle 2004, jolloin C55 oli jo korvannut c32:sen.

nyt en tiedä/muista miten noita malleja myytiin suomessa v2004

ja eikös toi jatkos ollut 8 cm, nii että eturenkaat "siity 8 cm etteenpäin"
///AMG Owners Club Finland
S203 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 Kompura -98
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Eiköhän tuo w221 250cdi mene samoilla vioilla kuin nuo muutkin cdi:t. Ei ne cdiperusmallitkaan kauhian "viattomia" ole, mutta normipidolla varmasti uusi 250cdi kone kestää kyllä pitkään. Uus seittämän vaihteinen loota pitää koneen paremmin alueella kuin vanha viisipykäläinen. Uskoisin että yhdistetty on tuolla koneella suurempi kuin tuo valmistajan lupaama, ehkä litran puoltoista vähemmän kuin 320cdillä? Auton painon vaikutus kulutukseen on tässä tapauksessa noin +15% vs. E sarja?
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Håkke kirjoitti:
Laaksonen kirjoitti:
Håkke kirjoitti:Eipä oo AMG:n kuva ja sitä myytiin 2003-2004
Oli ulkoisesti kokoajan samannäköinen, facelisftin jälkeen sisusta vaihtui.
Eikös W203:n faceliftissä AMG-mallit C32 & C30 korvautuneet C55:llä, mitä pidin jo tuolloin turhan isona moottorina kooltaan C-malliin. Tuota vartenhan piti keulaakin pidentää 13cm. :?
C 30:stä myytiin jonnekkin elokulle 2004, jolloin C55 oli jo korvannut c32:sen.

nyt en tiedä/muista miten noita malleja myytiin suomessa v2004
-No tuosta en ole täysin varma. :?
Håkke kirjoitti: ja eikös toi jatkos ollut 8 cm, nii että eturenkaat "siity 8 cm etteenpäin"

No tätähän on puitu täällä ennenkin:
C55 AMG Length 4611 mm
C 320 Length 4526 mm
------
85mm = 8,5cm
http://www.carfolio.com/specifications/ ... car=119174
http://www.carfolio.com/specifications/ ... car=118316
Odottelen edelleen seuraavaa AMG-dieseliä (toivottavasti en turhaan
:| ).
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Håkke kirjoitti:
Laaksonen kirjoitti:
Håkke kirjoitti:Eipä oo AMG:n kuva ja sitä myytiin 2003-2004
Oli ulkoisesti kokoajan samannäköinen, facelisftin jälkeen sisusta vaihtui.
Eikös W203:n faceliftissä AMG-mallit C32 & C30 korvautuneet C55:llä, mitä pidin jo tuolloin turhan isona moottorina kooltaan C-malliin. Tuota vartenhan piti keulaakin pidentää 13cm. :?
C 30:stä myytiin jonnekkin elokulle 2004, jolloin C55 oli jo korvannut c32:sen.

nyt en tiedä/muista miten noita malleja myytiin suomessa v2004
-No tuosta en ole täysin varma. :?
Håkke kirjoitti: ja eikös toi jatkos ollut 8 cm, nii että eturenkaat "siity 8 cm etteenpäin"

No tätähän on puitu täällä ennenkin:
C55 AMG Length 4611 mm
C 320 Length 4526 mm
------
85mm = 8,5cm
http://www.carfolio.com/specifications/ ... car=119174
http://www.carfolio.com/specifications/ ... car=118316
Odottelen edelleen seuraavaa AMG-dieseliä (toivottavasti en turhaan
:| ).
Kuva
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

LiQQe kirjoitti:
Eldorado kirjoitti:
Sami R kirjoitti:...Nykyisin yhdistyy voima ja pieni kulutus jo ihan nelipyttysissäkin malleissa. :)
Niinpä, ja nelipyttyinen diesel on jo kelpuutettu ässämersunkin voimanlähteeksi.
No eipä sitä kelpuutettu ole. Se vaan väkisin sinne laitettiin. Kiitos EU:N sun muiden rikollisjärjestöjen. :evil:
Minä se en vaan jaksa ymmärtää miksi kaikki näyttävät morkkaavan tätä OM651 250cdi moottoria. Kelpo kone, pieniruokainen mutta kuitenkin varsin tehokas, ja liikuttaa jopa ässäkoriakin samaan malliin kuin bensakuutonen. Ilmeisesti meseläiset arvostaa vain isoja ja juoppoja koneita, niin, V12 se varmaan on ainoa oikea mylly ässäkoriin. :roll: Hauskaahan se on ajella kun on 300-400 hv koko ajan "reservissä" joita ei tarvitse oikeastaan koskaan käyttää. No, bensanmyyjät on tyytyväisiä.

Tulevaisuus on pienten ja taloudellisten moottorien, mutta silti tehokkaiden, ei se sitä estä. Siihen pitää nyt vaan isolohkojen rakastajienkin tottua. Maailma muuttuu.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Minä se en vaan jaksa ymmärtää miksi kaikki näyttävät morkkaavan tätä OM651 250cdi moottoria. Kelpo kone, pieniruokainen mutta kuitenkin varsin tehokas, ja liikuttaa jopa ässäkoriakin samaan malliin kuin bensakuutonen. Ilmeisesti meseläiset arvostaa vain isoja ja juoppoja koneita, niin, V12 se varmaan on ainoa oikea mylly ässäkoriin. Hauskaahan se on ajella kun on 300-400 hv koko ajan "reservissä" joita ei tarvitse oikeastaan koskaan käyttää. No, bensanmyyjät on tyytyväisiä.

Tulevaisuus on pienten ja taloudellisten moottorien, mutta silti tehokkaiden, ei se sitä estä. Siihen pitää nyt vaan isolohkojen rakastajienkin tottua. Maailma muuttuu.
Totta! Koneet kehityy koko-ajan, jos ei tätä usko niin voipi käydä räppään MB:n tai BMW:n uusimpia. Pieksävät 3. litran dieselilekat 10v. päästä mennen tullen.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Lisätään vielä että kenenkään ei ole pakko ostaa ässämersuakaan 250 cdi koneella, MB tarjoilee edelleen kaikkien iloksi bensa-V8 (nykyään tuplaturbonakin!) ja V12-myllyjä. Eikun ostoksille!

Sen, että malliston alapäässä on tarjolla tuo 250 kone, ei kai sen nyt luulisi ketään haittaavan. Ostaa sillä koneella mikä itselle tuntuu sopivalta.
:)
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
Håkke
Tolokun mies
Viestit: 768
Liittynyt: 02.10.2005 18:17
Paikkakunta: Espoonlahti

Viesti Kirjoittaja Håkke »

Laaksonen kirjoitti:Odottelen edelleen seuraavaa AMG-dieseliä (toivottavasti en turhaan
:| ).
Niin minäkin, mutta nykypäästösäännöillä taitaa jäädä unelmaksi.
///AMG Owners Club Finland
S203 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 Kompura -98
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

eseestie kirjoitti:Ei ole juuri kyllä ollut asiaa tähän päivään mennessä Vehoon... :roll:
No nimenomaan ;)
Eldorado kirjoitti:Lisätään vielä että kenenkään ei ole pakko ostaa ässämersuakaan 250 cdi koneella, MB tarjoilee edelleen kaikkien iloksi bensa-V8 (nykyään tuplaturbonakin!) ja V12-myllyjä. Eikun ostoksille!

Sen, että malliston alapäässä on tarjolla tuo 250 kone, ei kai sen nyt luulisi ketään haittaavan. Ostaa sillä koneella mikä itselle tuntuu sopivalta.
Tätä mäkin olen koittanu toitottaa kaikille tuon 4-pyttysen dieselin kritisoijille että tuo on vaan yksi vaihtoehto muiden joukossa eikä ketään pakoteta autoa tuolla tekniikalla ostamaan! Itse kuitenki kehtaisin väittää että tuo kyseinen malli tulee olemaan yksi myydyimmistä ässä-malleista mikä on kuitenki Daimler AG:lle tärkeämpi aspekti kuin se mitä mieltä me persaukiset täällä jossain foorumilla ollaan :)
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29374
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei sitten niin mitään järkeä! Pieni moottori ja pieni kulutus... Joo ehkä jossain koirankopin kokoisessa autossa, mutta ei noin isoissa autoissa.
Voihan sitä ajella wanhalla ässällä jos suuri moottori ja suuri kulutus on tärkeää.
Rivakampi tuo uusi nelipyttyinen diesel on kuin wanhat weekasit.
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

dealer kirjoitti:Rivakampi tuo uusi nelipyttyinen diesel on kuin wanhat weekasit.
Nimenomaan. Tässä tunnutaan kaiketi nyt kritisoivan sitä että moottori on nelisylinterinen. Mitä helkutin väliä sillä on jos sen avulla saadaan vanhoja bensakuutosia ja jopa kaseja parempi suorituskyky? Ja bonuksena vielä pienehkö kulutus. Käyntiääni nyt ei ehkä ole ihan niin sivistynyt kuin isommissa (ainakaan kylmänä), mutta ei kai se pelkästään voi aiheuttaa sitä että moottori olisi täysin sopimaton.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Eldorado kirjoitti:Käyntiääni nyt ei ehkä ole ihan niin sivistynyt kuin isommissa (ainakaan kylmänä), mutta ei kai se pelkästään voi aiheuttaa sitä että moottori olisi täysin sopimaton.
Eiköhän tuossa ole sellaset äänieristykset että tuskin sieltä kuuluu juuri mitään ihan niin ku kuuluu ollakkin siinä käyttötarkoituksessa mihin tuo malli pääasiallisesti on suunniteltukkin.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7199
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Onkos tuossa nelipyttysessä pärisijässä tasapaino akseleita?

Vai joko on alakerta saatu muuten tasapainoon ettei auto tärise kojelautaa myöten tyhjäkäynnillä? :lol:
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Mika.T kirjoitti:Onkos tuossa nelipyttysessä pärisijässä tasapaino akseleita?

Vai joko on alakerta saatu muuten tasapainoon ettei auto tärise kojelautaa myöten tyhjäkäynnillä? :lol:
Vissiin -03 on tullu jo tasapainoakselit neloskoneeseen.
Tähdellisen parantola
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Mika.T kirjoitti:Onkos tuossa nelipyttysessä pärisijässä tasapaino akseleita?
Eikös ne tasapainot tulleet jo edelliseen OM 646 moottoriin. OM 611:ssä saattoi olla vielä ettei ollut.

Onko se V6 konstruktio sitten luonnostaan sen tasapainoisempi... :roll: Ehkä ei kuitenkaan mennä tässä topikissa niihin värinöihin, kun asian todellinen tuntija puuttuu tältä foorumilta. :wink: :lol:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

Mika.T kirjoitti:Onkos tuossa nelipyttysessä pärisijässä tasapaino akseleita?

Vai joko on alakerta saatu muuten tasapainoon ettei auto tärise kojelautaa myöten tyhjäkäynnillä? :lol:
Onkhaan Mikala momenttipisteet solmussa, vai mites se tarina meni :roll: :lol:
No Merc at the moment
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Kuva
1. common rail 1997 C 220 CDI
Milloin tuli 1. suorasuihkutus :?: :ei_tajuu:
Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”