Esikammiot?
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Esikammiot?
Mikähän juoni tuon esikammioon johtavan reiän mitoituksessa on?
Mitähän aiheuttaisi jos Mersun kannessa:
poraisi isommiksi nuita reikiä kuten Tojottimessa?:
Eipä tosin jokamiehen poralla taida tulla naarmua.
Kiitosta kuvien lainasta, ottakaa takasi jos saatta . Tässä vaan yritetään päästä käsitykseen näijen tupaölijykonneijen sielunelämisestä josko vaikka itehi joskus intaantuisi näistä nokireaktoreista.
Mitähän aiheuttaisi jos Mersun kannessa:
poraisi isommiksi nuita reikiä kuten Tojottimessa?:
Eipä tosin jokamiehen poralla taida tulla naarmua.
Kiitosta kuvien lainasta, ottakaa takasi jos saatta . Tässä vaan yritetään päästä käsitykseen näijen tupaölijykonneijen sielunelämisestä josko vaikka itehi joskus intaantuisi näistä nokireaktoreista.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Kyllä se reihä siihen suikuun vaikuttaa. Eli mitä suurempi paine ja pienemmät reiät niin eikös se silloin "sumutu" enemmän, eli Ilma-polttoaine seos suhde paranee. Toki reiät ei saa olla liian pienet jotta ne jarruttais polttoaineen kulkua liikaa.
Ihan MUTUa tämä, emmää tiiä näistä oikeasti mitään.
-Risto
Ihan MUTUa tämä, emmää tiiä näistä oikeasti mitään.
-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Niin tuolla esikammiossahan se palaminen alkaa eli nuista pikku reijistä pukkaa liekkiä ja osin vielä syttymätöntä polttoainetta ulos palaakseen männänpäällä täydellisemmin.Uskon vahvasti että reikien suurentaminen aiheuttaa tehonlaskua ja moottorivaurion.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Njoo oon joskus kuullut puhuttavan, eroa en ole opiskellut. Saatoinpa nimetä metsään.Jarno.V kirjoitti: Taitaa vaan olla sellanen ero että tuo tojotan kone on ns. pyörrekammioilla ja mersun taas suorilla esikammioilla.
Jaa että kasin kairalla, jos nelosella koittas ensin.Jarno.V kirjoitti: En lähtisi kyl kokeileen, saldona lie sulaneita mäntiä jos tosta 8mm poralla vetää.
Ei vaan mietin tuota reikää siltä kantilta, että Hans-Jörgen on sen vissiinni suunnitellut tai ollut suunnittelematta vakiokoneelle ja -tehoille. Nyt kun ukot pumppaa Mersuparkojen moottoreista kaikki liikenevät varsat (ja kannentiivisteet summuut kiertokammet) pihalle, niin voikopa tuommonen piskunen reikä olla enää optimimaalinen? Onhan syötäntiäkin lisätty. Vai onko se ja sama kunhan tuo ei ummessa ole.
E: Eli ihan pientä muutosta mietin esim. jos se on sanotaan 1,9 mm, niin poraa vaikka tasan 2mm:iin, onko muutosta ja mihin? Ja varsinkin viritetyissä. Tuo tojon kansi nyt tuli otettua vaan verrokiksi kun ovat tosiaan sitten eri kokoiset nuo reiät.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Tosiaan tojotassa ja mersussa on aikalailla erilainen toimintaperiaate. Tai tojotan tilalle voi vaihtaa minkätahansa vanhan ei-suoraruisku-dieselin.
Eli kaikki muut ovat pyörrekammioita ja mersussa esikammio. Pyörrekammiossa on vinha pyörre, se synnytetään kammion ja sinne johtavan kanavan muotoilulla. Vinha pyörteily sitten sekoittaa ilman ja polttoaineen keskenään. Palavan seoksen syöksyessä pääpalotilaan pyörteily, sekottuminen ja palaminen jatkuvat.
Mersussa on esikammiot joissa on pienet reiät. Palaminen ja sekoittuminen alkaa esikammiossa josta sitten palava seos syöksyy pääpalotilaan noiden pienten reikien kautta ja sekoittuu tehokkaasti.
Onhan tuota monesti mietitty että mitä jos ST-käytössä suurentaisi esikammion reikiä. Todennäköisesti osakaasuajossa palaminen heikkenee huomattavasti, seurauksena mm harmaata savua, käynnistysvaikeuksia yms mukavaa. Täyskaasulla lisätehoja voisi olla saavutettavissa. Tuskin kuitenkaan fiksu idea katukäytösä olevaan autoon noiden haittapuolien takia.
Entäs jos poraisi enemmän noita pieniä reikiä ja pirraisi männänlaesta siihen suihkukuvioon lisää sakaroita?
Eli kaikki muut ovat pyörrekammioita ja mersussa esikammio. Pyörrekammiossa on vinha pyörre, se synnytetään kammion ja sinne johtavan kanavan muotoilulla. Vinha pyörteily sitten sekoittaa ilman ja polttoaineen keskenään. Palavan seoksen syöksyessä pääpalotilaan pyörteily, sekottuminen ja palaminen jatkuvat.
Mersussa on esikammiot joissa on pienet reiät. Palaminen ja sekoittuminen alkaa esikammiossa josta sitten palava seos syöksyy pääpalotilaan noiden pienten reikien kautta ja sekoittuu tehokkaasti.
Onhan tuota monesti mietitty että mitä jos ST-käytössä suurentaisi esikammion reikiä. Todennäköisesti osakaasuajossa palaminen heikkenee huomattavasti, seurauksena mm harmaata savua, käynnistysvaikeuksia yms mukavaa. Täyskaasulla lisätehoja voisi olla saavutettavissa. Tuskin kuitenkaan fiksu idea katukäytösä olevaan autoon noiden haittapuolien takia.
Entäs jos poraisi enemmän noita pieniä reikiä ja pirraisi männänlaesta siihen suihkukuvioon lisää sakaroita?
I drive an Opel. What's your excuse?
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: 02.11.2010 16:52
- Paikkakunta: Vaasa
reiät
Esikammio on sitävarten, että männän kehittämä paine ei ehdi levetä esikammioon ja siten ruiskupaine saa olla pienempi. Jos suurentaa reikiä vaatii se kovempaa painetta ruiskulaitteilta ja ylirasittuu täten. Tämänhän tiesittekin, mutta että minäkin.