320:stä bensa väykystä utelua?
320:stä bensa väykystä utelua?
no niin.
Pitäsi saada jollain ilveellä tietoon että millasiahan ne on nuo mersun v-6 moottorit?? eli tarkemmin vielä tuo 3.2litran mosa... Onkohan näissä ilmennyt mitään vakavempia vikoja kenties?
Onkohan kuinka laiska väykyn korissa ja kuminauha laatikolla?
Koppahan näissä kannattaa ainakin tarkistaa HUOLELLISESTI..
(tulikin tuossa luettua tuo Dealerin laatima w210 ostoopas juuri).
Kertokaapas nyt vain kokemusten mukaan juttua näistä v-6 moottoreista.
Miten se muuten on näiden "uusien" autojen automaattien kanssa,mahtavat kestää aika hyvin?
Sillä kyselen kun olen ollut hieman kaupoissa moisesta "virityksestä".
Kiitos.
Pitäsi saada jollain ilveellä tietoon että millasiahan ne on nuo mersun v-6 moottorit?? eli tarkemmin vielä tuo 3.2litran mosa... Onkohan näissä ilmennyt mitään vakavempia vikoja kenties?
Onkohan kuinka laiska väykyn korissa ja kuminauha laatikolla?
Koppahan näissä kannattaa ainakin tarkistaa HUOLELLISESTI..
(tulikin tuossa luettua tuo Dealerin laatima w210 ostoopas juuri).
Kertokaapas nyt vain kokemusten mukaan juttua näistä v-6 moottoreista.
Miten se muuten on näiden "uusien" autojen automaattien kanssa,mahtavat kestää aika hyvin?
Sillä kyselen kun olen ollut hieman kaupoissa moisesta "virityksestä".
Kiitos.
BMW E31 V12
- PM
- Gourmet-ässä
- Viestit: 563
- Liittynyt: 30.9.2005 13:25
- Paikkakunta: Tammelantorilta Tapolan kuuma-sian-verimakkara-kojusta 1134m linnuntietä koilliseen
- Viesti:
Yhden CLK:n koeajaneena tuntui tuo 320 kyllä ihmeen puhdittomalta kierroskoneelta, vaikkakin pitäis kiihtyä 7,4 sek 0-100. Mitään mainittavaa ei tapahtunut edes KD:llä ja kiinalaiset renkaat vinkuivat vain jarruttaessa. Toki voi olla mahdollista että siitä(kin) oli ilmamassamittari parhaat päivänsä jo nähnyt, tiedä häntä, mutta ainakin tuo 230 kompressor tuntuu syystä tai toisesta raketilta siihen verrattuna. Nätistihän se muuten kävi ja kuulosti tyhjäkäynnillä jauhattaessa yllättävän paljon M103:lta vaikka onkin V6. Jotenkin tuntui persoonattomalta ja laihavääntöiseltä koneelta, ainakin alkuperäisellä pakoputkella.
En tiedä, mutta ihan perseestä on.
Veekuutoset ovat aika viattomia koneita, ilmamassamittareita niihin on vaihdeltu mutta sehän on selvää että maffi hajoaa joskus.
Paljon ajetuista en tiedä, meillä huollossa käyvissä ei juuri yli 300tkm taida olla taulussa yhdessäkään.
Minulle on muodostunut koneen käyttöominaisuuksista parempi kuva kuin PM:lle tuossa yllä vaan josko stanger moista ostattelee niin koeajollahan ne voimat ja voimanpuutteet selviää.
Paljon ajetuista en tiedä, meillä huollossa käyvissä ei juuri yli 300tkm taida olla taulussa yhdessäkään.
Minulle on muodostunut koneen käyttöominaisuuksista parempi kuva kuin PM:lle tuossa yllä vaan josko stanger moista ostattelee niin koeajollahan ne voimat ja voimanpuutteet selviää.
Kiitoksia vain tähän astisista..
Koeajollahan sitä viiisastuu melkolailla,niinkuin Dealer jo tuossa mainitsi.
Oikeastaan ainoat asiat mitkä hieman huolettavat ovat tuon 320teho (vaivaiset parisataa kaakkia raskaassa automaattiautossa)..ja se että saako enää tuollaisesta vehkeestä luistonestoa pois,jos sattuu liukkaalla lapsettamaan ?
Korihan tuosta pitää päästä tutkimaan mielellään oikein nosturilla...
Koeajollahan sitä viiisastuu melkolailla,niinkuin Dealer jo tuossa mainitsi.
Oikeastaan ainoat asiat mitkä hieman huolettavat ovat tuon 320teho (vaivaiset parisataa kaakkia raskaassa automaattiautossa)..ja se että saako enää tuollaisesta vehkeestä luistonestoa pois,jos sattuu liukkaalla lapsettamaan ?
Korihan tuosta pitää päästä tutkimaan mielellään oikein nosturilla...
BMW E31 V12
Mersu tuli käytyä pikaisesti koeajamassa.
Koeajolenkki jäi kyllä todella lyhyeksi mutta tuon vähäisen perustella voi sanoa että ihan kelpo peliltä se tuntui. Ainoa mitä alustasta havaitsin oli joku "lotina" keulalla...Myyjäkin oli tietoinen asiasta mutta sanoi ettei katsastusinssikään ollut maininnut "lotinasta" mitään, ja eikös näissä väykyissä ole vissiinkin ihan yleistä että keulalta menee puslaa ja koiranluuta
Ruosteita löytyi jonkin verran. Vänkärin ovien tiivisteiden alla oli vähissä kukkaa, mutta ei mitään sellaista vielä mitä ei saisi pienellä vaivalla poistettua. Peräkontinluukun lukon ympärystässä oli samoten jotain pienenlaista kukkaa,mutta ei pahaa. Vänkärinpuolen takakaaressa oli myös sellainen n.1,5cm mittainen ruosteläsi joka tod.näk jatkuu takapuskurin alle.
Koitin siinä sitten vähissä konttailla alustaakin ja ainakin jousikupit näyttivät äkkiseltään katsottuna terveiltä (pitää nyt sitten käyttää mese vielä nosturilla jos kaupoille oikeasti päästään).
Keli oli vain senverran pahainen ja autot likaiset\lumessa että maalipintaa ei päässyt oikein huolella tarkistelemaan (täytyy odottaa vielä suotuisempia ilmoja).
Sisusta oli erittäin siistissä kunnossa. Autossa oli musta nahkaverhoilu, jäähdytetty keskikonsolin säilytyslokero jne.
Kone kävi oikeinkin sievän oloisesti, ainoa vain että en päässyt kelin takia kokeilemaan auton suorituskykyä. Luistonestonkin näytti saavan pois päältä, eli ilmeisesti tälläkin pelillä voi halutessaan hieman leikitellä...
Auto oli ostettu neljä vuotta sitten Saksan mersunliikkeestä 100tkm ajettuna,eli sen perusteella voi varmaan olettaa kilometrien pitävän kutinsa (ainakin tähän astisen kuntokartoituksen perusteella voisin väittää että lukemat pitävät tolkkunsa).
Lokilämppäriä autossa ei ollut vaan sen sijaan siihen oli asennettu letkulämmitin...tätä hieman mietin Onkohan se hyvä kampe moottorin lämmittämiseen??
Kun letkulämppärihän lämmittää ainoastaa nestettä, eli öljyt ovat sitten joka kerta pakkasella käynnistettäessä jäykät...?
Koeajolenkki jäi kyllä todella lyhyeksi mutta tuon vähäisen perustella voi sanoa että ihan kelpo peliltä se tuntui. Ainoa mitä alustasta havaitsin oli joku "lotina" keulalla...Myyjäkin oli tietoinen asiasta mutta sanoi ettei katsastusinssikään ollut maininnut "lotinasta" mitään, ja eikös näissä väykyissä ole vissiinkin ihan yleistä että keulalta menee puslaa ja koiranluuta
Ruosteita löytyi jonkin verran. Vänkärin ovien tiivisteiden alla oli vähissä kukkaa, mutta ei mitään sellaista vielä mitä ei saisi pienellä vaivalla poistettua. Peräkontinluukun lukon ympärystässä oli samoten jotain pienenlaista kukkaa,mutta ei pahaa. Vänkärinpuolen takakaaressa oli myös sellainen n.1,5cm mittainen ruosteläsi joka tod.näk jatkuu takapuskurin alle.
Koitin siinä sitten vähissä konttailla alustaakin ja ainakin jousikupit näyttivät äkkiseltään katsottuna terveiltä (pitää nyt sitten käyttää mese vielä nosturilla jos kaupoille oikeasti päästään).
Keli oli vain senverran pahainen ja autot likaiset\lumessa että maalipintaa ei päässyt oikein huolella tarkistelemaan (täytyy odottaa vielä suotuisempia ilmoja).
Sisusta oli erittäin siistissä kunnossa. Autossa oli musta nahkaverhoilu, jäähdytetty keskikonsolin säilytyslokero jne.
Kone kävi oikeinkin sievän oloisesti, ainoa vain että en päässyt kelin takia kokeilemaan auton suorituskykyä. Luistonestonkin näytti saavan pois päältä, eli ilmeisesti tälläkin pelillä voi halutessaan hieman leikitellä...
Auto oli ostettu neljä vuotta sitten Saksan mersunliikkeestä 100tkm ajettuna,eli sen perusteella voi varmaan olettaa kilometrien pitävän kutinsa (ainakin tähän astisen kuntokartoituksen perusteella voisin väittää että lukemat pitävät tolkkunsa).
Lokilämppäriä autossa ei ollut vaan sen sijaan siihen oli asennettu letkulämmitin...tätä hieman mietin Onkohan se hyvä kampe moottorin lämmittämiseen??
Kun letkulämppärihän lämmittää ainoastaa nestettä, eli öljyt ovat sitten joka kerta pakkasella käynnistettäessä jäykät...?
BMW E31 V12
Tuo "leikittely"nappi riippuu vissiinkin vuosimallista. Ja että mitä siinä lukee > ASR vai ESP.
Jos lukee ESP niin sitä ei saa kokonaan pois päältä, vaan ajovakaudenhallintajärjestelmä kummittelee "kaiken varalta" rajoittaen sivuttaisluistoja
Jos taas lukee ASR ...
Ja kallistuksenvakaajan koiranluut/puslat ovat kulutustavaraa Mutta eikait näitä joka viikko tarvi vaihella
Kuten tuolla W210 puolella on todettu jo että lohkolämppäri se olla pitää.
Letkulämppäri ei ole keksintö eikä mikään.
Voi toki olla että ko. moottoriin ei ole saatavilla lohkolämmitintä?!?
Jos lukee ESP niin sitä ei saa kokonaan pois päältä, vaan ajovakaudenhallintajärjestelmä kummittelee "kaiken varalta" rajoittaen sivuttaisluistoja
Jos taas lukee ASR ...
Ja kallistuksenvakaajan koiranluut/puslat ovat kulutustavaraa Mutta eikait näitä joka viikko tarvi vaihella
Kuten tuolla W210 puolella on todettu jo että lohkolämppäri se olla pitää.
Letkulämppäri ei ole keksintö eikä mikään.
Voi toki olla että ko. moottoriin ei ole saatavilla lohkolämmitintä?!?
Alapallonivel tai kallistuksenvakaaja / sen päätytangot, luultavasti ei sen vakavampaa.joku "lotina" keulalla...
Tuohon moottoriin saa vain letkulämmittimen.Lokilämppäriä autossa ei ollut vaan sen sijaan siihen oli asennettu letkulämmitin...tätä hieman mietin Onkohan se hyvä kampe moottorin lämmittämiseen??
Kun letkulämppärihän lämmittää ainoastaa nestettä, eli öljyt ovat sitten joka kerta pakkasella käynnistettäessä jäykät...?
En muista oliko 210:ssä vai clk:ssa se malli jossa vastus menee vesipumpun sisään letkussa, se luultavasti vastaa lähes lohkolämmitintä tehokkuudeltaan.
Muutenhan letkulämmitin ei niin nopeasti lämmitä.
Lokilämmitinkään ei öljyjä lämmitä sen erikoisemmin, nestetilassa sekin vastus on.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Tarkalleen ottaen, kun ESP on poiskytkettynä, rajoitetaan vain takapyörien pyörintänopeuseroa. Eli ns. sähkötoiminen tasauspyörästön lukko on toiminnassa, ei muuta.K.puska kirjoitti:Jos lukee ESP niin sitä ei saa kokonaan pois päältä, vaan ajovakaudenhallintajärjestelmä kummittelee "kaiken varalta" rajoittaen sivuttaisluistoja
Re: 320:stä bensa väykystä utelua?
M112-koneesta W210-korissa en tuollaisesta osaa sanoa, koska ei ole omakohtaista kokemusta. W203-korissa sensijaan kokemusta on.stanger kirjoitti:...Pitäsi saada jollain ilveellä tietoon että millasiahan ne on nuo mersun v-6 moottorit?? eli tarkemmin vielä tuo 3.2litran mosa... Onkohan näissä ilmennyt mitään vakavempia vikoja kenties?
Onkohan kuinka laiska väykyn korissa...
Kirjoittelin taannoin Toiselle Mersuaiheiselle Foorumille vertailun C240 vs. C320. Teksti löytyy tätänykyä "koeajoraporttikirjasta" Vaikka molemmat autot kulkevat M112-koneella, ne tuntuvat erittäin erilaisilta: 2,6-litrainen kone haluaa kiertää, ennenkuin auto liikkuu. Maksimivääntö saavutetaan vasta 4500 rpm:n tuolla puolen. Ahtamaton 3,2-litrainen toki tykkää kyllä kierroksista sekin ja kuulostaa silloin kivalta, mutta se jaksaa liikuttaa autoa iloisesti pienilläkin kierroksilla. 3,2-litraisen huippuvääntö on tarjolla 3000-4600 rpm.
Puhun paljon väännöstä, sillä se että kone jaksaa tarkoittaa että sitä ei tule piiskatuksi samalla tavalla kuin ohuempivääntöistä moottoria. Ja lopputulos tarkoittaa vaivattoman tuntuista etenemistä ja pidempiä tankkausvälejä.
Minulla on ollut kaksi 320-koneista Mersua. Koneen kanssa ei ole ollut 100000 km:n aikana mitään ongelmia. Ei myöskään sähkölaatikon. Olen ollut erittäin tyytyväinen moottoriin ja vaihteistoon. (AMG Speedshift-automaatti olisi tietenkin hienompi, mutta tämä "tavallinen" paketti on toimiva ja luotettava.)
Kohtuullisen paljon elektroniikkaa ympärillään kantavan V-koneen ongelma on se, että se on V-kone. Tämä ongelma/ haaste esiin kun alkaa pohtia, pitäisikö lohkoa kylmällä säällä lämmittää. Ajatuksiani asiasta mm. täällä.
Jos ajaa paljon, bensa-auton kanssa voi aina tuumia, että vähemmänhän se voisi kuluttaa. Mutta jos ajaa alle "diesel-rajan" kilometrejä ja haluaa kivan moottorin, jonka ylläpitäminen on järkevän hintaista, voin aidosti suositella 3,2-litraista M112:a . Rehellisesti sanoakseni, henkilökohtaisesti en 240-koneista autoa haluaisi. Mieluummin ottaisin M111-230K:n.
-T
Meillä on taloudessa sekä C320 ja CLK230K. Kompressor-kone on kaupunkinopeuksissa vääntävä ja tekee menosta erittäin vaivattoman tuntuista. Välillä tuntuu jopa, että ahdettu nelonen on tehokkaampi kuin vapaasti hengittävä, lähes litraa suurempi kuutonen. Syy tähän tunteeseen on aika selvä M111-230K antaa 280 Nm/ 2500-5000 rpm. M112-320 antaa 310 Nm/ 3000-4600 rpm. Eli mekaaninen ahdin nostaa väännöt ylös heti matalalta saakka, kun "kilpailevassa ratkaisussa" tähän tarvitaan vähän enemmän kierroksia. Mutta sitten kun kierroksia on, puntit kääntyvät kyllä toisin päin. Ja kun lähdetään kiihdyttämään nopeuksista, joita toivottavasti kukaan ei käytä kaupungissa, mekaaninen ahdin alkaa vähän "hengästyä" ja iskutilavuuden edut tulevat esiin.PM kirjoitti:Yhden CLK:n koeajaneena tuntui tuo 320 kyllä ihmeen puhdittomalta kierroskoneelta, vaikkakin pitäis kiihtyä 7,4 sek 0-100. Mitään mainittavaa ei tapahtunut edes KD:llä ja kiinalaiset renkaat vinkuivat vain jarruttaessa. Toki voi olla mahdollista että siitä(kin) oli ilmamassamittari parhaat päivänsä jo nähnyt, tiedä häntä, mutta ainakin tuo 230 kompressor tuntuu syystä tai toisesta raketilta siihen verrattuna...
Itse olen tasapainoillut kolme kertaa M111-230K:n ja M112-320:n välillä. Näissä tapauksissa se on ollut xLK-korimallien yhteydessä. Joka kerralla olen päätynyt 230K:iin.
Itse omaa taannoista kirjoitustani kopioiden: Syynä ratkaisuuni on joka kerran ollut se, että 'moottorien antama käytännön suorituskyky ja voimantunne ovat alle 120 km/h:n nopeuksissa aikalailla samoissa. Sen jälkeen painettaessa kaasu pohjaan 320 lähtee hiukan liukkaammin.
Mielestäni 230K:n vääntö tuntuu ahtimella tehdyn hienon käyrän ansiosta jopa paremmalta kuin 320:n. Vanhaa diesel-miestä miellyttää kun vääntö alkaa jo alhaalta. Toinen asia ovat ne ihmiset jotka ajavat autojaan koko ajan kierrostenrajoittimella...
Avoimesti sanottuna: Ainoa asia joka normaalia järkevää ajoa harrastavan ihmisen kohdalla puhuu 320:n puolesta on se että siinä on 6 sylinteriä. Tunnustan, että on kiva tietää konehuoneen puolella olevan enemmän sylintereitä kuin vähemmän.
Mutta kun vaa'an vastapuolella on aidosti pienempi polttoaineenkulutus ja hiukan edullisemmat vakuutusmaksut lompakkoni on äänestänyt joka kerralla ahtimen puolesta.'"
No tuosta ongelmasta selviää melko helposti: ClickPM kirjoitti:...Jotenkin tuntui persoonattomalta ja laihavääntöiseltä koneelta, ainakin alkuperäisellä pakoputkella.
-T
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Ahaa, tätä en tiennytkään että esp lähtee kokonaan pois.. Voihan se niinkin olla. Jostain vaan jääny kuva että se ei todellisesti ole kokonaan pois kun napista painaa Top gearit yms. missä morkataan kun jarrut lämpenee kahva-ajossa, siis etujarrutkin.Meissenkeri kirjoitti:Tarkalleen ottaen, kun ESP on poiskytkettynä, rajoitetaan vain takapyörien pyörintänopeuseroa. Eli ns. sähkötoiminen tasauspyörästön lukko on toiminnassa, ei muuta.K.puska kirjoitti:Jos lukee ESP niin sitä ei saa kokonaan pois päältä, vaan ajovakaudenhallintajärjestelmä kummittelee "kaiken varalta" rajoittaen sivuttaisluistoja
Pitääpä tänään käydä kokeileen kuinka se oikeasti on
Dealer:
[/quote]
Tuohon moottoriin saa vain letkulämmittimen.
En muista oliko 210:ssä vai clk:ssa se malli jossa vastus menee vesipumpun sisään letkussa, se luultavasti vastaa lähes lohkolämmitintä tehokkuudeltaan.
Muutenhan letkulämmitin ei niin nopeasti lämmitä.
Lokilämmitinkään ei öljyjä lämmitä sen erikoisemmin, nestetilassa sekin vastus on. [/quote]
Tyhmä minä
Mitä liene ajatellut...vaikka se vastus siinä lohkossa olisikin, niin nestetilassahan se on aina ennenkin ollut
Nämä säteilylämmittimet lämmittävät ilmeisesti varsinaisesti öljypohjaa
Hei, miten muuten on tuo mersun takuu noiden "mätänevien" ovien suhteen Kun auto on mallia -98...joissain tapauksissahan niitä on kuullu laitettavan takuuseen,mutta onko tuo jo liian vanha....
[/quote]
Tuohon moottoriin saa vain letkulämmittimen.
En muista oliko 210:ssä vai clk:ssa se malli jossa vastus menee vesipumpun sisään letkussa, se luultavasti vastaa lähes lohkolämmitintä tehokkuudeltaan.
Muutenhan letkulämmitin ei niin nopeasti lämmitä.
Lokilämmitinkään ei öljyjä lämmitä sen erikoisemmin, nestetilassa sekin vastus on. [/quote]
Tyhmä minä
Mitä liene ajatellut...vaikka se vastus siinä lohkossa olisikin, niin nestetilassahan se on aina ennenkin ollut
Nämä säteilylämmittimet lämmittävät ilmeisesti varsinaisesti öljypohjaa
Hei, miten muuten on tuo mersun takuu noiden "mätänevien" ovien suhteen Kun auto on mallia -98...joissain tapauksissahan niitä on kuullu laitettavan takuuseen,mutta onko tuo jo liian vanha....
BMW E31 V12
Eihän sillä muulla mitään väliä ole, kunhan se vain etenee hyvin ovi edellä.jovihava kirjoitti:Stangerilla on selkeästi oikea ote näissä autonhankintakriteereissästanger kirjoitti:..ja se että saako enää tuollaisesta vehkeestä luistonestoa pois,jos sattuu liukkaalla lapsettamaan ?
(kyllä taitaa tuo nykyinen kulkine olla siinä aavistuksen parempi)
BMW E31 V12
No tuossa minun allekirjoituksessa esitellyssä kinnerissä ESP:tä ei saa napista kokonaan pois, vaan se siirtyy taka-alalle ja puuttuu peliin vasta varsinaisessa "tappisladissa". Takapyörien sutimista se ei poiskytkettynä rajoita, mutta isompia sivuluisuja kylläkin.K.puska kirjoitti:Ahaa, tätä en tiennytkään että esp lähtee kokonaan pois.. Voihan se niinkin olla. Jostain vaan jääny kuva että se ei todellisesti ole kokonaan pois kun napista painaa Top gearit yms. missä morkataan kun jarrut lämpenee kahva-ajossa, siis etujarrutkin.
Pitääpä tänään käydä kokeileen kuinka se oikeasti on
Sitten tuon systeemin saa kait kokonaankin pois päältä, jotenkin ajotietokoneen kautta saattamalla auton ns. "dyno-tilaan". Joltain foorumilta luin tuosta, tarkemmin en enää muista miten tuon sai päälle. Aika monimutkaiselta kuulosti.
BMW 318d -09
- Tomaatti II
- Kokkolan Kröönholmi
- Viestit: 2439
- Liittynyt: 11.7.2006 10:33
- Paikkakunta: Kokkola
Tunturipelastuspartio rientää hättiin. KLIK Tuossahan tuo näkkyy ihan voorumin etusivulla olevan...stanger kirjoitti: Minä olen vissiin melko pöljä kun en löydä sitä ruski sivustoa mistä sais varusteet selville mersuun runkonumeron perusteella...
Auttakaa!
BMW 318d -09
kiitos ja anteeksi. (oon mää kyllä vissii oikeesti puusilmä)J.T.S kirjoitti:Tunturipelastuspartio rientää hättiin. KLIK Tuossahan tuo näkkyy ihan voorumin etusivulla olevan...stanger kirjoitti: Minä olen vissiin melko pöljä kun en löydä sitä ruski sivustoa mistä sais varusteet selville mersuun runkonumeron perusteella...
Auttakaa!
BMW E31 V12
Delivery date 05.08.98
Dealer Hamburg branch (219)
Interior leather black or graphite (201)
Paint
197 obsidian black metallic (с 1978)
Options
213 parameter steering (с 01.07.1989)
248 rear seats with integrated child's seat (с 01.06.1993)
249 automatically dipping inside rear view mirror (с 01.06.1990)
273 installation kit for D net mobile telephone (с 01.03.1994)
290 windowbag (с 01.03.1997)
293 trunk set, 3-piece
sidebag in rear left and right (с 01.01.1995)
354 antenna on roof centre rear for mobile D-net telephone
antenna on roof centre rear for standard D-net telephone (с 01.10.1994)
414 electric tilting/sliding roof in glass version (с 01.10.1988)
423 5 speed automatic transmission / nag (с 01.03.1994)
540 roller blind, electric, for rear window (с 01.05.1985)
543 sun visor with vanity mirror, illuminated, left and right (с 01.11.1978)
570 folding armrest front w202/210 stowage box front with armrest (с 01.04.1970)
front folding armrest w202 - housing at front with armrest
580 air conditioner/Tempmatic (с 01.11.1982)
600 headlamp wiper/washer (с 01.08.1971)
611 courtesy lamps for front and rear doors, with W124 also for central doors/W202 front doors only (с 01.11.1978)
612 lamp unit: gas discharge lamp (ael)
xenon headlight (с 01.10.1993)
659 light alloy wheels -5-holes (avantgarde design) (с 01.10.1994)
673 high-capacity battery (с 01.01.1964)
677 avantgarde chassis (с 01.01.1997)
693 blue heat insulating glass, side and rear windows, rear window laminated safety glass, windscreen clear glass
blue heat insulating glass all round, tinted strip rear window single pane safety glass (с 01.10.1994)
753 radio MB Audio 10 cc with traffic news decoder and RDS (с 31.10.1996)
809 Change of year of model, last figure shows new model year
873 seat heater for left and right front seats (с 01.02.1984)
877 reading lamp in the rear (с 01.11.1963)
910 14V/65A alternator
alternator with increased capacity (с 01.11.1990)
915 fuel tank, 70 liter (с 01.05.1988)
923 emission control d3-measures (с 16.12.1996)
954 equipment package for avantgarde vehicles (с 01.06.1993)
rotating emergeny flasher, front (red light)
988 ownership certificate and COC papers with EC model plate (с 01.06.1993
Dealer Hamburg branch (219)
Interior leather black or graphite (201)
Paint
197 obsidian black metallic (с 1978)
Options
213 parameter steering (с 01.07.1989)
248 rear seats with integrated child's seat (с 01.06.1993)
249 automatically dipping inside rear view mirror (с 01.06.1990)
273 installation kit for D net mobile telephone (с 01.03.1994)
290 windowbag (с 01.03.1997)
293 trunk set, 3-piece
sidebag in rear left and right (с 01.01.1995)
354 antenna on roof centre rear for mobile D-net telephone
antenna on roof centre rear for standard D-net telephone (с 01.10.1994)
414 electric tilting/sliding roof in glass version (с 01.10.1988)
423 5 speed automatic transmission / nag (с 01.03.1994)
540 roller blind, electric, for rear window (с 01.05.1985)
543 sun visor with vanity mirror, illuminated, left and right (с 01.11.1978)
570 folding armrest front w202/210 stowage box front with armrest (с 01.04.1970)
front folding armrest w202 - housing at front with armrest
580 air conditioner/Tempmatic (с 01.11.1982)
600 headlamp wiper/washer (с 01.08.1971)
611 courtesy lamps for front and rear doors, with W124 also for central doors/W202 front doors only (с 01.11.1978)
612 lamp unit: gas discharge lamp (ael)
xenon headlight (с 01.10.1993)
659 light alloy wheels -5-holes (avantgarde design) (с 01.10.1994)
673 high-capacity battery (с 01.01.1964)
677 avantgarde chassis (с 01.01.1997)
693 blue heat insulating glass, side and rear windows, rear window laminated safety glass, windscreen clear glass
blue heat insulating glass all round, tinted strip rear window single pane safety glass (с 01.10.1994)
753 radio MB Audio 10 cc with traffic news decoder and RDS (с 31.10.1996)
809 Change of year of model, last figure shows new model year
873 seat heater for left and right front seats (с 01.02.1984)
877 reading lamp in the rear (с 01.11.1963)
910 14V/65A alternator
alternator with increased capacity (с 01.11.1990)
915 fuel tank, 70 liter (с 01.05.1988)
923 emission control d3-measures (с 16.12.1996)
954 equipment package for avantgarde vehicles (с 01.06.1993)
rotating emergeny flasher, front (red light)
988 ownership certificate and COC papers with EC model plate (с 01.06.1993
BMW E31 V12
jahah..
Mahdollinen tuleva kauppatilanne on taas hieman todennäköisempi kun mersun omistaja soitti ja hyväksyi pitkällisen väännön jälkeen ehdotukseni.
Pitää nyt vain vielä päästä näkemään tämä mersu nosturilla niin uskaltaa tehdä päätöksensä...
Ainoa surullinen puoli olisi että Nismosta pitäisi nyt sitten samalla luopua mutta eipä sitä persaukisena montaa "arvokkaampaa" autoa ole vara ylläpitää....ja nyt tilanne vaatii sitä että pitäisi saada isompi auto.
Saapas nähdä että tuleeko minusta väykyn omistaja, toisin kuin olen joskus uhonnut... "mersujen teko loppuu satakaksneloseen, eli uudempiin en koske!"
Mahdollinen tuleva kauppatilanne on taas hieman todennäköisempi kun mersun omistaja soitti ja hyväksyi pitkällisen väännön jälkeen ehdotukseni.
Pitää nyt vain vielä päästä näkemään tämä mersu nosturilla niin uskaltaa tehdä päätöksensä...
Ainoa surullinen puoli olisi että Nismosta pitäisi nyt sitten samalla luopua mutta eipä sitä persaukisena montaa "arvokkaampaa" autoa ole vara ylläpitää....ja nyt tilanne vaatii sitä että pitäisi saada isompi auto.
Saapas nähdä että tuleeko minusta väykyn omistaja, toisin kuin olen joskus uhonnut... "mersujen teko loppuu satakaksneloseen, eli uudempiin en koske!"
BMW E31 V12
jovihava kirjoitti:Nii että et sitä lootavikasta Omppua ostanu? Hyvä!
Millos on laskettu aika?tilanne vaatii sitä että pitäisi saada isompi auto.
Niin enhän mää kerenny sitä omenaa ostaa kun joku toinen kerkes viedä sen mun nenän edestä....(onko se nyt sitten hyvä vai huono juttu...en tiedä).
Ei se minulle olisi kuitenkaan ns. "ajoautoksi" tullut vaan joko leluksi\kunnostus ja myyntiin.
Perheen lisäystä ei käsittääkseni ole tulollaan mutta kun tulee jonkin verran tätä nykyä ajettua pidämpääkin pätkää, niin tuntuu että tuo nissani ei ole paras mahdollinen verme siihen.
Valmiiksi kyllä jo tympäsee se että voima ainakin katoaa auton vaihdon myötä...(jos sitä nyt on joskus ollutkaan).
Pitänee etsiä ajan kanssa sitten jokin vanhempi (ja halvempi) projekti missä eivät päästöjutut haittaa jne... ja koittaa saada siitä muka jotain voimanp*skaa irti..
BMW E31 V12