320:stä bensa väykystä utelua?

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

320:stä bensa väykystä utelua?

Viesti Kirjoittaja stanger »

:shock: no niin.

Pitäsi saada jollain ilveellä tietoon että millasiahan ne on nuo mersun v-6 moottorit?? eli tarkemmin vielä tuo 3.2litran mosa... Onkohan näissä ilmennyt mitään vakavempia vikoja kenties?
Onkohan kuinka laiska väykyn korissa ja kuminauha laatikolla?

Koppahan näissä kannattaa ainakin tarkistaa HUOLELLISESTI..
(tulikin tuossa luettua tuo Dealerin laatima w210 ostoopas juuri).
Kertokaapas nyt vain kokemusten mukaan juttua näistä v-6 moottoreista.
Miten se muuten on näiden "uusien" autojen automaattien kanssa,mahtavat kestää aika hyvin?

Sillä kyselen kun olen ollut hieman kaupoissa moisesta "virityksestä".

Kiitos.
BMW E31 V12
Avatar
PM
Gourmet-ässä
Viestit: 563
Liittynyt: 30.9.2005 13:25
Paikkakunta: Tammelantorilta Tapolan kuuma-sian-verimakkara-kojusta 1134m linnuntietä koilliseen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PM »

Yhden CLK:n koeajaneena tuntui tuo 320 kyllä ihmeen puhdittomalta kierroskoneelta, vaikkakin pitäis kiihtyä 7,4 sek 0-100. Mitään mainittavaa ei tapahtunut edes KD:llä ja kiinalaiset renkaat vinkuivat vain jarruttaessa. Toki voi olla mahdollista että siitä(kin) oli ilmamassamittari parhaat päivänsä jo nähnyt, tiedä häntä, mutta ainakin tuo 230 kompressor tuntuu syystä tai toisesta raketilta siihen verrattuna. Nätistihän se muuten kävi ja kuulosti tyhjäkäynnillä jauhattaessa yllättävän paljon M103:lta vaikka onkin V6. Jotenkin tuntui persoonattomalta ja laihavääntöiseltä koneelta, ainakin alkuperäisellä pakoputkella. :twisted:
En tiedä, mutta ihan perseestä on.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29278
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Veekuutoset ovat aika viattomia koneita, ilmamassamittareita niihin on vaihdeltu mutta sehän on selvää että maffi hajoaa joskus.
Paljon ajetuista en tiedä, meillä huollossa käyvissä ei juuri yli 300tkm taida olla taulussa yhdessäkään.
Minulle on muodostunut koneen käyttöominaisuuksista parempi kuva kuin PM:lle tuossa yllä vaan josko stanger moista ostattelee niin koeajollahan ne voimat ja voimanpuutteet selviää. :D
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

Kiitoksia vain tähän astisista..

Koeajollahan sitä viiisastuu melkolailla,niinkuin Dealer jo tuossa mainitsi.

Oikeastaan ainoat asiat mitkä hieman huolettavat ovat tuon 320teho (vaivaiset parisataa kaakkia raskaassa automaattiautossa)..ja se että saako enää tuollaisesta vehkeestä luistonestoa pois,jos sattuu liukkaalla lapsettamaan :shock: :oops: ?
Korihan tuosta pitää päästä tutkimaan mielellään oikein nosturilla...
BMW E31 V12
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29278
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Niin, piisaako se 225 hevosvoimaa ja nämä arvot:
Huippunopeus 238 km/h
Kiihtyvyys 7.7 sek/0-100
Kulutus 7,5 10,3 15,4
Vaihtoehtoja on pensavehkeissä 200, 220, 230, 240, 280, 300 ...
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

Mersu tuli käytyä pikaisesti koeajamassa.
Koeajolenkki jäi kyllä todella lyhyeksi mutta tuon vähäisen perustella voi sanoa että ihan kelpo peliltä se tuntui. Ainoa mitä alustasta havaitsin oli joku "lotina" keulalla...Myyjäkin oli tietoinen asiasta mutta sanoi ettei katsastusinssikään ollut maininnut "lotinasta" mitään, ja eikös näissä väykyissä ole vissiinkin ihan yleistä että keulalta menee puslaa ja koiranluuta :?:

Ruosteita löytyi jonkin verran. Vänkärin ovien tiivisteiden alla oli vähissä kukkaa, mutta ei mitään sellaista vielä mitä ei saisi pienellä vaivalla poistettua. Peräkontinluukun lukon ympärystässä oli samoten jotain pienenlaista kukkaa,mutta ei pahaa. Vänkärinpuolen takakaaressa oli myös sellainen n.1,5cm mittainen ruosteläsi joka tod.näk jatkuu takapuskurin alle.
Koitin siinä sitten vähissä konttailla alustaakin ja ainakin jousikupit näyttivät äkkiseltään katsottuna terveiltä (pitää nyt sitten käyttää mese vielä nosturilla jos kaupoille oikeasti päästään).

Keli oli vain senverran pahainen ja autot likaiset\lumessa että maalipintaa ei päässyt oikein huolella tarkistelemaan :x (täytyy odottaa vielä suotuisempia ilmoja).

Sisusta oli erittäin siistissä kunnossa. Autossa oli musta nahkaverhoilu, jäähdytetty keskikonsolin säilytyslokero jne.

Kone kävi oikeinkin sievän oloisesti, ainoa vain että en päässyt kelin takia kokeilemaan auton suorituskykyä. Luistonestonkin näytti saavan pois päältä, eli ilmeisesti tälläkin pelillä voi halutessaan hieman leikitellä...

Auto oli ostettu neljä vuotta sitten Saksan mersunliikkeestä 100tkm ajettuna,eli sen perusteella voi varmaan olettaa kilometrien pitävän kutinsa :?: (ainakin tähän astisen kuntokartoituksen perusteella voisin väittää että lukemat pitävät tolkkunsa).

Lokilämppäriä autossa ei ollut vaan sen sijaan siihen oli asennettu letkulämmitin...tätä hieman mietin :roll: Onkohan se hyvä kampe moottorin lämmittämiseen??
Kun letkulämppärihän lämmittää ainoastaa nestettä, eli öljyt ovat sitten joka kerta pakkasella käynnistettäessä jäykät...?
BMW E31 V12
Avatar
K.puska
Viestit: 270
Liittynyt: 21.8.2006 15:51
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja K.puska »

Tuo "leikittely"nappi riippuu vissiinkin vuosimallista. Ja että mitä siinä lukee > ASR vai ESP.
Jos lukee ESP niin sitä ei saa kokonaan pois päältä, vaan ajovakaudenhallintajärjestelmä kummittelee "kaiken varalta" rajoittaen sivuttaisluistoja :cry:
Jos taas lukee ASR :) :lol: ...

Ja kallistuksenvakaajan koiranluut/puslat ovat kulutustavaraa :roll: :) Mutta eikait näitä joka viikko tarvi vaihella :idea:

Kuten tuolla W210 puolella on todettu jo että lohkolämppäri se olla pitää.
Letkulämppäri ei ole keksintö eikä mikään. :cry:
Voi toki olla että ko. moottoriin ei ole saatavilla lohkolämmitintä?!? :roll:
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

stanger kirjoitti:..ja se että saako enää tuollaisesta vehkeestä luistonestoa pois,jos sattuu liukkaalla lapsettamaan :shock: :oops: ?
:ope: Stangerilla on selkeästi oikea ote näissä autonhankintakriteereissä :!:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29278
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

joku "lotina" keulalla...
Alapallonivel tai kallistuksenvakaaja / sen päätytangot, luultavasti ei sen vakavampaa.
Lokilämppäriä autossa ei ollut vaan sen sijaan siihen oli asennettu letkulämmitin...tätä hieman mietin Onkohan se hyvä kampe moottorin lämmittämiseen??
Kun letkulämppärihän lämmittää ainoastaa nestettä, eli öljyt ovat sitten joka kerta pakkasella käynnistettäessä jäykät...?
Tuohon moottoriin saa vain letkulämmittimen.
En muista oliko 210:ssä vai clk:ssa se malli jossa vastus menee vesipumpun sisään letkussa, se luultavasti vastaa lähes lohkolämmitintä tehokkuudeltaan.
Muutenhan letkulämmitin ei niin nopeasti lämmitä.

Lokilämmitinkään ei öljyjä lämmitä sen erikoisemmin, nestetilassa sekin vastus on. :shock:
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

K.puska kirjoitti:Jos lukee ESP niin sitä ei saa kokonaan pois päältä, vaan ajovakaudenhallintajärjestelmä kummittelee "kaiken varalta" rajoittaen sivuttaisluistoja :cry:
Tarkalleen ottaen, kun ESP on poiskytkettynä, rajoitetaan vain takapyörien pyörintänopeuseroa. Eli ns. sähkötoiminen tasauspyörästön lukko on toiminnassa, ei muuta.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29278
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

sähkötoiminen tasauspyörästön lukko
Taitaa vaan rajoittaa sen pyörän tehoa joka pyrkii sutimaan vai nappaako peräti jarrua päälle ?
Tasauspyörästön lukkoa ei kuitenkaan ole. :roll:
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1681
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: 320:stä bensa väykystä utelua?

Viesti Kirjoittaja eerola »

stanger kirjoitti:...Pitäsi saada jollain ilveellä tietoon että millasiahan ne on nuo mersun v-6 moottorit?? eli tarkemmin vielä tuo 3.2litran mosa... Onkohan näissä ilmennyt mitään vakavempia vikoja kenties?
Onkohan kuinka laiska väykyn korissa...
M112-koneesta W210-korissa en tuollaisesta osaa sanoa, koska ei ole omakohtaista kokemusta. W203-korissa sensijaan kokemusta on.

Kirjoittelin taannoin Toiselle Mersuaiheiselle Foorumille vertailun C240 vs. C320. Teksti löytyy tätänykyä "koeajoraporttikirjasta" Vaikka molemmat autot kulkevat M112-koneella, ne tuntuvat erittäin erilaisilta: 2,6-litrainen kone haluaa kiertää, ennenkuin auto liikkuu. Maksimivääntö saavutetaan vasta 4500 rpm:n tuolla puolen. Ahtamaton 3,2-litrainen toki tykkää kyllä kierroksista sekin ja kuulostaa silloin kivalta, mutta se jaksaa liikuttaa autoa iloisesti pienilläkin kierroksilla. 3,2-litraisen huippuvääntö on tarjolla 3000-4600 rpm.

Puhun paljon väännöstä, sillä se että kone jaksaa tarkoittaa että sitä ei tule piiskatuksi samalla tavalla kuin ohuempivääntöistä moottoria. Ja lopputulos tarkoittaa vaivattoman tuntuista etenemistä ja pidempiä tankkausvälejä.

Minulla on ollut kaksi 320-koneista Mersua. Koneen kanssa ei ole ollut 100000 km:n aikana mitään ongelmia. Ei myöskään sähkölaatikon. Olen ollut erittäin tyytyväinen moottoriin ja vaihteistoon. (AMG Speedshift-automaatti olisi tietenkin hienompi, mutta tämä "tavallinen" paketti on toimiva ja luotettava.)

Kohtuullisen paljon elektroniikkaa ympärillään kantavan V-koneen ongelma on se, että se on V-kone. Tämä ongelma/ haaste esiin kun alkaa pohtia, pitäisikö lohkoa kylmällä säällä lämmittää. Ajatuksiani asiasta mm. täällä.

Jos ajaa paljon, bensa-auton kanssa voi aina tuumia, että vähemmänhän se voisi kuluttaa. Mutta jos ajaa alle "diesel-rajan" kilometrejä ja haluaa kivan moottorin, jonka ylläpitäminen on järkevän hintaista, voin aidosti suositella 3,2-litraista M112:a . Rehellisesti sanoakseni, henkilökohtaisesti en 240-koneista autoa haluaisi. Mieluummin ottaisin M111-230K:n.
-T

Kuva
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1681
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

PM kirjoitti:Yhden CLK:n koeajaneena tuntui tuo 320 kyllä ihmeen puhdittomalta kierroskoneelta, vaikkakin pitäis kiihtyä 7,4 sek 0-100. Mitään mainittavaa ei tapahtunut edes KD:llä ja kiinalaiset renkaat vinkuivat vain jarruttaessa. Toki voi olla mahdollista että siitä(kin) oli ilmamassamittari parhaat päivänsä jo nähnyt, tiedä häntä, mutta ainakin tuo 230 kompressor tuntuu syystä tai toisesta raketilta siihen verrattuna...
Meillä on taloudessa sekä C320 ja CLK230K. Kompressor-kone on kaupunkinopeuksissa vääntävä ja tekee menosta erittäin vaivattoman tuntuista. Välillä tuntuu jopa, että ahdettu nelonen on tehokkaampi kuin vapaasti hengittävä, lähes litraa suurempi kuutonen. Syy tähän tunteeseen on aika selvä M111-230K antaa 280 Nm/ 2500-5000 rpm. M112-320 antaa 310 Nm/ 3000-4600 rpm. Eli mekaaninen ahdin nostaa väännöt ylös heti matalalta saakka, kun "kilpailevassa ratkaisussa" tähän tarvitaan vähän enemmän kierroksia. Mutta sitten kun kierroksia on, puntit kääntyvät kyllä toisin päin. Ja kun lähdetään kiihdyttämään nopeuksista, joita toivottavasti kukaan ei käytä kaupungissa, mekaaninen ahdin alkaa vähän "hengästyä" ja iskutilavuuden edut tulevat esiin.

Itse olen tasapainoillut kolme kertaa M111-230K:n ja M112-320:n välillä. Näissä tapauksissa se on ollut xLK-korimallien yhteydessä. Joka kerralla olen päätynyt 230K:iin.

Itse omaa taannoista kirjoitustani kopioiden: Syynä ratkaisuuni on joka kerran ollut se, että 'moottorien antama käytännön suorituskyky ja voimantunne ovat alle 120 km/h:n nopeuksissa aikalailla samoissa. Sen jälkeen painettaessa kaasu pohjaan 320 lähtee hiukan liukkaammin.

Mielestäni 230K:n vääntö tuntuu ahtimella tehdyn hienon käyrän ansiosta jopa paremmalta kuin 320:n. Vanhaa diesel-miestä miellyttää kun vääntö alkaa jo alhaalta. Toinen asia ovat ne ihmiset jotka ajavat autojaan koko ajan kierrostenrajoittimella...

Avoimesti sanottuna: Ainoa asia joka normaalia järkevää ajoa harrastavan ihmisen kohdalla puhuu 320:n puolesta on se että siinä on 6 sylinteriä. Tunnustan, että on kiva tietää konehuoneen puolella olevan enemmän sylintereitä kuin vähemmän.

Mutta kun vaa'an vastapuolella on aidosti pienempi polttoaineenkulutus ja hiukan edullisemmat vakuutusmaksut lompakkoni on äänestänyt joka kerralla ahtimen puolesta.'"
PM kirjoitti:...Jotenkin tuntui persoonattomalta ja laihavääntöiseltä koneelta, ainakin alkuperäisellä pakoputkella.
No tuosta ongelmasta selviää melko helposti: Click :wink:
-T

Kuva
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

dealer kirjoitti:
sähkötoiminen tasauspyörästön lukko
Taitaa vaan rajoittaa sen pyörän tehoa joka pyrkii sutimaan vai nappaako peräti jarrua päälle ?
Tasauspyörästön lukkoa ei kuitenkaan ole. :roll:
Juu, jarruja hyväksikäyttäen toimii tuo ns.lukko
Avatar
K.puska
Viestit: 270
Liittynyt: 21.8.2006 15:51
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja K.puska »

Meissenkeri kirjoitti:
K.puska kirjoitti:Jos lukee ESP niin sitä ei saa kokonaan pois päältä, vaan ajovakaudenhallintajärjestelmä kummittelee "kaiken varalta" rajoittaen sivuttaisluistoja :cry:
Tarkalleen ottaen, kun ESP on poiskytkettynä, rajoitetaan vain takapyörien pyörintänopeuseroa. Eli ns. sähkötoiminen tasauspyörästön lukko on toiminnassa, ei muuta.
Ahaa, tätä en tiennytkään että esp lähtee kokonaan pois.. Voihan se niinkin olla. Jostain vaan jääny kuva että se ei todellisesti ole kokonaan pois kun napista painaa :!: :?: Top gearit yms. missä morkataan kun jarrut lämpenee kahva-ajossa, siis etujarrutkin. :roll:
Pitääpä tänään käydä kokeileen kuinka se oikeasti on :lol: :shock:
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

Dealer:
[/quote]
Tuohon moottoriin saa vain letkulämmittimen.
En muista oliko 210:ssä vai clk:ssa se malli jossa vastus menee vesipumpun sisään letkussa, se luultavasti vastaa lähes lohkolämmitintä tehokkuudeltaan.
Muutenhan letkulämmitin ei niin nopeasti lämmitä.

Lokilämmitinkään ei öljyjä lämmitä sen erikoisemmin, nestetilassa sekin vastus on. :shock:[/quote]

:oops: Tyhmä minä :lol:
Mitä liene ajatellut...vaikka se vastus siinä lohkossa olisikin, niin nestetilassahan se on aina ennenkin ollut :niinpaniin:

Nämä säteilylämmittimet lämmittävät ilmeisesti varsinaisesti öljypohjaa :?:


:shock: Hei, miten muuten on tuo mersun takuu noiden "mätänevien" ovien suhteen :?: Kun auto on mallia -98...joissain tapauksissahan niitä on kuullu laitettavan takuuseen,mutta onko tuo jo liian vanha.... :roll:
BMW E31 V12
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

jovihava kirjoitti:
stanger kirjoitti:..ja se että saako enää tuollaisesta vehkeestä luistonestoa pois,jos sattuu liukkaalla lapsettamaan :shock: :oops: ?
:ope: Stangerilla on selkeästi oikea ote näissä autonhankintakriteereissä :!:
:D Eihän sillä muulla mitään väliä ole, kunhan se vain etenee hyvin ovi edellä. 8)

(kyllä taitaa tuo nykyinen kulkine olla siinä aavistuksen parempi)
BMW E31 V12
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

stanger kirjoitti:Nämä säteilylämmittimet lämmittävät ilmeisesti varsinaisesti öljypohjaa :?:
Ei vaan lohkon kylkeä ja sitä kautta nestettä :wink:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29278
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Säteilylämmittimiä on myös sellaisia jotka laitetaan öljypohjan pohjaan :lol: jolloin ne lämmittävät öljyn, ainakin joihinkin VAG koneisiin saa vain sellaista.

Kymmeneen ikävuoteen asti taitaa mennä takuisiin mm. etuapurunko ja jousenyläpäät.
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Bemareissakin säteilijä tulee öljypohjaan niin kuin diesel hondissakin nykyisellään.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

K.puska kirjoitti:Ahaa, tätä en tiennytkään että esp lähtee kokonaan pois.. Voihan se niinkin olla. Jostain vaan jääny kuva että se ei todellisesti ole kokonaan pois kun napista painaa :!: :?: Top gearit yms. missä morkataan kun jarrut lämpenee kahva-ajossa, siis etujarrutkin. :roll:
Pitääpä tänään käydä kokeileen kuinka se oikeasti on :lol: :shock:
No tuossa minun allekirjoituksessa esitellyssä kinnerissä ESP:tä ei saa napista kokonaan pois, vaan se siirtyy taka-alalle ja puuttuu peliin vasta varsinaisessa "tappisladissa". Takapyörien sutimista se ei poiskytkettynä rajoita, mutta isompia sivuluisuja kylläkin.
Sitten tuon systeemin saa kait kokonaankin pois päältä, jotenkin ajotietokoneen kautta saattamalla auton ns. "dyno-tilaan". Joltain foorumilta luin tuosta, tarkemmin en enää muista miten tuon sai päälle. Aika monimutkaiselta kuulosti. :lol:
BMW 318d -09
Avatar
Tomaatti II
Kokkolan Kröönholmi
Viestit: 2439
Liittynyt: 11.7.2006 10:33
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Tomaatti II »

No sinne öljypohjan allehan se Ladan kohdallakin nuotio sytytetään. :happy:
Kuva
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

:shock: Minä olen vissiin melko pöljä kun en löydä sitä ruski sivustoa mistä sais varusteet selville mersuun runkonumeron perusteella...
Auttakaa! 8)
BMW E31 V12
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

stanger kirjoitti::shock: Minä olen vissiin melko pöljä kun en löydä sitä ruski sivustoa mistä sais varusteet selville mersuun runkonumeron perusteella...
Auttakaa! 8)
Tunturipelastuspartio rientää hättiin. :D KLIK 8) Tuossahan tuo näkkyy ihan voorumin etusivulla olevan... :lol:
BMW 318d -09
Avatar
tuc
Ekomies
Viestit: 830
Liittynyt: 30.10.2005 1:59
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja tuc »

M112:n kaverina oleva 722.606-loota on vuosimalleissa 1996-1998 aika riskaapeli, nimim. yksi lauennut ja 3500 € lasku. :?

Noita ei ole ihan vähän hajonnut.
2005 S 500 L
1995 C 220 Elegance
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

J.T.S kirjoitti:
stanger kirjoitti::shock: Minä olen vissiin melko pöljä kun en löydä sitä ruski sivustoa mistä sais varusteet selville mersuun runkonumeron perusteella...
Auttakaa! 8)
Tunturipelastuspartio rientää hättiin. :D KLIK 8) Tuossahan tuo näkkyy ihan voorumin etusivulla olevan... :lol:
:oops: kiitos ja anteeksi. (oon mää kyllä vissii oikeesti puusilmä)
BMW E31 V12
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

Delivery date 05.08.98
Dealer Hamburg branch (219)
Interior leather black or graphite (201)
Paint
197 obsidian black metallic (с 1978)
Options
213 parameter steering (с 01.07.1989)
248 rear seats with integrated child's seat (с 01.06.1993)
249 automatically dipping inside rear view mirror (с 01.06.1990)
273 installation kit for D net mobile telephone (с 01.03.1994)
290 windowbag (с 01.03.1997)
293 trunk set, 3-piece
sidebag in rear left and right (с 01.01.1995)
354 antenna on roof centre rear for mobile D-net telephone
antenna on roof centre rear for standard D-net telephone (с 01.10.1994)
414 electric tilting/sliding roof in glass version (с 01.10.1988)
423 5 speed automatic transmission / nag (с 01.03.1994)
540 roller blind, electric, for rear window (с 01.05.1985)
543 sun visor with vanity mirror, illuminated, left and right (с 01.11.1978)
570 folding armrest front w202/210 stowage box front with armrest (с 01.04.1970)
front folding armrest w202 - housing at front with armrest
580 air conditioner/Tempmatic (с 01.11.1982)
600 headlamp wiper/washer (с 01.08.1971)
611 courtesy lamps for front and rear doors, with W124 also for central doors/W202 front doors only (с 01.11.1978)
612 lamp unit: gas discharge lamp (ael)
xenon headlight (с 01.10.1993)
659 light alloy wheels -5-holes (avantgarde design) (с 01.10.1994)
673 high-capacity battery (с 01.01.1964)
677 avantgarde chassis (с 01.01.1997)
693 blue heat insulating glass, side and rear windows, rear window laminated safety glass, windscreen clear glass
blue heat insulating glass all round, tinted strip rear window single pane safety glass (с 01.10.1994)
753 radio MB Audio 10 cc with traffic news decoder and RDS (с 31.10.1996)
809 Change of year of model, last figure shows new model year
873 seat heater for left and right front seats (с 01.02.1984)
877 reading lamp in the rear (с 01.11.1963)
910 14V/65A alternator
alternator with increased capacity (с 01.11.1990)
915 fuel tank, 70 liter (с 01.05.1988)
923 emission control d3-measures (с 16.12.1996)
954 equipment package for avantgarde vehicles (с 01.06.1993)
rotating emergeny flasher, front (red light)
988 ownership certificate and COC papers with EC model plate (с 01.06.1993
BMW E31 V12
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

:shock: jahah..
Mahdollinen tuleva kauppatilanne on taas hieman todennäköisempi kun mersun omistaja soitti ja hyväksyi pitkällisen väännön jälkeen ehdotukseni.

Pitää nyt vain vielä päästä näkemään tämä mersu nosturilla niin uskaltaa tehdä päätöksensä...

Ainoa surullinen puoli olisi että Nismosta pitäisi nyt sitten samalla luopua :x :cry: mutta eipä sitä persaukisena montaa "arvokkaampaa" autoa ole vara ylläpitää....ja nyt tilanne vaatii sitä että pitäisi saada isompi auto.

Saapas nähdä että tuleeko minusta väykyn omistaja, toisin kuin olen joskus uhonnut... "mersujen teko loppuu satakaksneloseen, eli uudempiin en koske!" :oops:
BMW E31 V12
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Nii että et sitä lootavikasta Omppua ostanu? :shock: Hyvä! :idea:
tilanne vaatii sitä että pitäisi saada isompi auto.
Millos on laskettu aika? :wink:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

jovihava kirjoitti:Nii että et sitä lootavikasta Omppua ostanu? :shock: Hyvä! :idea:
tilanne vaatii sitä että pitäisi saada isompi auto.
Millos on laskettu aika? :wink:


:D Niin enhän mää kerenny sitä omenaa ostaa kun joku toinen kerkes viedä sen mun nenän edestä....(onko se nyt sitten hyvä vai huono juttu...en tiedä).
Ei se minulle olisi kuitenkaan ns. "ajoautoksi" tullut vaan joko leluksi\kunnostus ja myyntiin.


:lol: Perheen lisäystä ei käsittääkseni ole tulollaan :huh: mutta kun tulee jonkin verran tätä nykyä ajettua pidämpääkin pätkää, niin tuntuu että tuo nissani ei ole paras mahdollinen verme siihen.

:roll: Valmiiksi kyllä jo tympäsee se että voima ainakin katoaa auton vaihdon myötä...(jos sitä nyt on joskus ollutkaan).
Pitänee etsiä ajan kanssa sitten jokin vanhempi (ja halvempi) projekti missä eivät päästöjutut haittaa jne... ja koittaa saada siitä muka jotain voimanp*skaa irti.. :lol:
BMW E31 V12
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”